Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Gubben er nå søt da, om enn kanskje litt vanskelig å begeistre sjette gangen? :ler:

Dog, HerrTekola ser ikke helt poenget han heller, så... Men VI vet å sette pris på dem :nigo:

Når folk sier at de har sovet som babyer så får jeg alltid veldig rare bilder i hodet. "Åja, du har sovet og våknet hylskrikende hver andre time, for så å slukne med rumpa i været og bamsen din over ansiktet? Og så våknet gråtende igjen, og da lagt deg med beina opp etter hodegjerdet? Behagelig..." :fnise:

Jeg er spent på hvordan det blir å legge vesla på eget rom om et par uker, når vi har flyttet sørover. For da flytter vi jo inn hos svigerfar til vi overtar egen leilighet, og da får hun eget rom for første gang... Hvordan skal'a mor takle det, 'a? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid masse å smile og glede seg over i boka di Mafalda!

Koser meg med å lese, men er altfor dårlig til å skrive noe smart til deg!

Men åh, kjempebra med SnillVimsen, herlig med Smule og ja til magebilde! :hoppe:

Takk for det, og magebilde skal på plass, altså.

Smule er herlig for tiden, ja. For deg som har så store barn kan jeg love at det er kjempegøy å ha baby/småbarn igjen! :jepp: Vi går rundt og er tussete etter Smule, alle sammen, og hun er den ubestridte stjerna i familien. Bare å glede seg!

For en herlig gentleman dere har ❤️

Hehe. Ja, jeg må jo bare smile av det hele. Han tok til og med på seg ren skjorte frivillig, og ba pent om å få låne storebrors Beckham-parfyme. Og med det, og utstyrt med en hundrelapp til noe godt, fikk jeg så vidt følge ham bort mot kinoen, for så å bli bryskt sendt vekk med en gang han fikk øye på sin utkårede. "HAAADEEET, mamma, du kan GÅ NÅ altså!" (trøsten var at kjæresten hans tydeligvis sendte faren sin bort med akkurat samme beskjed, så det er nok bare sånn det er. Vi er rett og slett ikke velkomne! :ler:)

Når folk sier at de har sovet som babyer så får jeg alltid veldig rare bilder i hodet. "Åja, du har sovet og våknet hylskrikende hver andre time, for så å slukne med rumpa i været og bamsen din over ansiktet? Og så våknet gråtende igjen, og da lagt deg med beina opp etter hodegjerdet? Behagelig..." :fnise:

Jeg er spent på hvordan det blir å legge vesla på eget rom om et par uker, når vi har flyttet sørover. For da flytter vi jo inn hos svigerfar til vi overtar egen leilighet, og da får hun eget rom for første gang... Hvordan skal'a mor takle det, 'a? :bond:

Uff, du har min sympati. Men- det går nok bra også. Litt rart i starten, men du verden så deilig det er å sove for seg selv (hvis dere får lov, da. Smule sovner inne hos seg selv nå, men en eller annen gang i løpet av natta havner hun gjerne i dobbeltsenga likevel... :plystre:)

Og du har rett angående det med "å sove som en baby". Det spørs om ikke vedkommende som fant på uttrykket hadde sett seg blind på små, fredfulle ansikter langt inni drømmeland, og glemt at det gjerne ligger en halvtimes kaving, baksing, rulling, turning osv før man kommer fram til selve sovingen (og da også med føttene på puta eller armene på gulvet. Ellerno.)

Haha, Gubben din er ganske artig :)

Jepp!. :nigo:

En ganske artig fyr, og velsignet lett å begeistre. Denne helgen fikk han

1) prøvd å grille kylling på boks, og

2) sett at Real Madrid vant Champions League

... og da er han lykkelig, han. Mer skal liksom ikke til :ler:

Jeg er også lykkelig (kyllingen ble veldig god, og det var et fyrverkeri av en CL-finale, med riktig resultat til slutt), men FY så trøtt jeg er.

Helga var bare sånn semi-travel (litt fotball, kjøring og familiebesøk (med verdens mest irriterende førstegangsgravide besserwisserslektning til stede, godt vi ikke er i nær slekt sier jeg bare...:sjenert:), informasjonsmøte om språkreisen Susain skal på i sommer, og ellers vanlig dill og dall som skal gjøres i et hus der rotet vokser ut av veggene og gressplenen vokser på speed utenfor), men trøtt og uggen er jeg likevel. Slang meg nedpå hver eneste ledige stund i helgen, uten at det hjalp stort. For å illustrere formen, så sendte min stakkars mor meg en melding på fredag ettermiddag, om at jeg kunne ringe "når du har lyst til å ta en prat". Haha. Lyst til å ta en prat? Er hun morsom, liksom? Det er fredag ettermiddag, jeg har minus tusen prosent lyst til å snakke en halvtime om vær og vind og slektninger og om hva Erna har gjort med håret sitt, og siden det er umulig å tylle i seg vin for å avreagere etter en slitsom uke er det egentlig bare en ting som frister: S-Ø-V-N (jeg ringte henne dagen etterpå, altså. Det er jo ikke hennes skyld at jeg er gravid og sur og med et energiunderskudd på størrelse med det greske statsbudsjettet).

Og nå står selveste Helvetesmåneden for tur. Mai/juni er en gledens tid, det er så mye hygge og glede og kos at en gjennomsnittlig familie risikerer å drukne. Konserter og avslutninger annenhver dag fram til skoleslutt, og alt går bare i kaker og gevinster og har-vi-husket-å-lade-kameraet?

Så jeg har i og for seg fastsatt målet for den kommende måneden: holde ut til 20. juni uten å dø. Større forventninger har jeg egentlig ikke :ler:

Men bortsett fra det er alt tipp topp! :fnise:

Alle har det fint, Smule har oppdaget det magiske ordet "Nei", ungene gleder seg til ferie, og denne uka er det fri på torsdag. Gubben koser seg som hjemmefar og Smules personlige slave (han hadde henne med på et slags jobb-permisjons-lunsjopplegg på fredag, og kom forbauset tilbake og fortalte at hun hadde vært den aller smarteste og flinkeste av alle ungene der... :roll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- jo, og så har jeg bestemt meg for (ja, hvis det blir noe skattepenger igjen, da... noe som er tvilsomt med alle fakturaene som ligger og venter for språkreise og fotballskoler og musikkurs og sånt) å splashe ut på noe så ukarakteristisk som en stelleveske. Moi, liksom, kjøpe dyr stelleveske?!

Men saken er at jeg har vært fornuftig i forhold til babyinnkjøp og babyfeiring bestandig. Ingen unødvendig luksus, ikke noen alliansering, ingen ny vogn "fordi jeg har lyst på", ikke noe tullete babyutstyr som ikke er nødvendig (her er det på sin plass å dele ut en stor takk til min trofaste sekk med Fagforeningen-logo som har vært en super stelleveske for de siste tre ungene. Ikke et vondt ord om sekken, altså!).

Men nå, hvis jeg står løpet ut på jobb fram til midten av august, klarer å lese til eksamen og holde orden på hus og timeplaner og klemmer ut arving nummer seks uten å gå fra vett og forstand, så vil jeg ha en sånn: http://www.babyshop.no/storksak-stelleveske-elizabeth?nosto=nosto-categorypage-1

Litt for å bruke til stelleveske, og litt for å bruke etterpå, for jeg synes egentlig den er ganske fin. En gave fra meg selv til meg selv, siden jeg tross alt gjør en brukbar jobb :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er mai/juni her også - og vi har bare to barn (snart 3 da..) ;)

Sånn i rask rekkefølge; to sommerkonserter med koret til snuppa, hvorav den ene var nå på lørdag (men hva er vel søtere enn barnekor hvor ens eget barn står og synger? Snufs!!) :hjerte:

To klasseavslutninger, en i begynnelsen av juni og en like før skoleslutt (er veldig spent på om jeg har lillebror på utsiden da!), to avslutninger på svømminga, lesevake i klassen til eldstemann (med overnatting, og mannen skal være brannvakt deler av natta), barnebursdagen til snuppa på søndag, bursdagen til søsteren min, Himmelsprett, pinse, Sankthans... Herlighet, så glad jeg skal være når sommerferien er her! :ler:

Nei, jeg rekker nok ikke føde midt oppi alt det der!

Ha en nydelig mandag, Mafalda! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Litt for å bruke til stelleveske, og litt for å bruke etterpå, for jeg synes egentlig den er ganske fin. En gave fra meg selv til meg selv, siden jeg tross alt gjør en brukbar jobb :nigo:

"Siden du tross alt gjør en brukbar jobb????" :daane: og :kjefte: på en gang!!! Mafalda, du gjør en helt enestående jobb, på alle fronter samtidig! Jeg skjønner ikke at det går an engang jeg!!

Jeg skulle egentlig bare innom og :duskedame: litt når jeg leste det første innlegget ditt om hvor mye som skal skje fram til 20 juni, men så måtte jeg pent bli streng også...! Jeg håper jeg har vett på å tenke på deg når jeg føler for å syte og klage neste gang! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker stelleveske og er det noen som fortjener den er det du.

Jeg er imponert over at du orker (positivt altså) flere barn med den timeplanen dere har. Ikke får du tid til å hente deg inn under all ståheien heller. Høres ut som du prioriterer hvile der det er mulig, men allikevel.

Herlig med sånne hjerteknusere, og hun blir neppe høy på seg selv heller i og med hun må dele glansen med Smitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke at jeg hadde fått samboer til å bruke en sånn stelleveske :fnise: Men den var fiiin! :)

Ang baby størrelse så var morfaren min over 6 kg og det var ikke ks. Han var livløs når han kom ut men de fikk liv i han. Tipper mat oldemor var glad for at det ikke var første barnet, trur han var nr 5 av 8.

Vil se magebilde!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er jo under en måned med overlevelse! You can do it! :heiajente:

Og den stellevesken var fiiin! Kjenner jeg har fryktelig lyst på en selv denne gangen :fnise:

Du fortjener den uansett! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd masse mens jeg har vært opptatt på andre arenaer, så nå har jeg brukt et par kvelder på å oppdatere meg :)

Hvordan du henger sammen, med det tempoet lurer jeg stadig på.. Godt Smitt vet å aktivisere seg selv i det minste ;)

Og den vesken fortjener du virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

For en fin stelleveske! Den hadde jeg kjøpt meg også!

Nå nyter jeg noen rolige minutter i solen på terassen. Gud då deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh det var en fin stelleveske altså!! :) Den ville jeg også kjøpt, siden den tross alt kan brukes etterpå også. ;)

Kan tor det er et hardkjør i mai/juni med x antall avslutninger! Stå på! Du er virkelig en supermamma, altså. :jepp: Skjønner ikke hvordan det går an. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for så mange fine ord, folkens! :klem:

Gamle Hormonella blir jo rent rørt... og litt flau også, for det er ikke så veldig fortjent. Joda, vi stiller opp og ordner og fikser og sjonglerer etter beste evne, men det er jo også selvvalgt (OK, da, hvis det er noen ganger i løpet av året at jeg kunne ønske at vi hadde 2,1 barn, så er det i juni, september og desember...). Men uansett veldig hyggelig å høre. Det er jo ikke som om ungene husker på å takke sånn i utrengsmål! :ler:

Akkurat nå ser juni ut som en langtrukken, gedigen katastrofe. Vi har noen tirsdager og onsdager der vi og ungene egentlig skal være på seks forskjellige steder samtidig. Alt kræsjer med alt, og det som ikke kræsjer med alt kræsjer i alle fall med noe... and so on and so forth. Jeg hater å melde avbud og ikke stille opp, men her må noe ryke både den ene og den andre dagen. For å ikke miste fullstendig motet (og oversikten) får jeg klamre meg til aktivitetskalenderen og ellers tenke på Beppo Gatefeier: Skritt, pust, kost. Skritt, pust, kost. En dag av gangen.

Og etter massiv støtte (:strix:) ser det ut til at jeg bevilger meg den vesken. Egentlig minst like mye for å bruke etterpå, som et slags mammaminne som varer i årevis, for jeg synes den er så fin. Når Gubben går tur kommer han uansett bare til å slenge en bleie og en pakke bleiekluter under vogna, så det er ingen krise at han ikke kler damevesker så veldig godt.

I dag har det skjedd et mirakel:

Da jeg og HK-jenta gikk til barnehagen, kvart over sju som vanlig, lå resten av huset og purket og sov! Det har ALDRI skjedd før, og Smule har satt ny soverekord. Hun og Gubben lå visstnok i senga helt til kvart over åtte. Jammen bra jeg og HK-jenta ikke vekket dem, det hadde de nok godt av. SnillVimsen var nok også våken, men holdt seg i senga da vi gikk. Susain snorket i senga si, men noe annet hadde jo vært rart for en tenåring med skolefri. Nani er på cup i Danmark, så han aner jeg ikke hva holder på med, men følelsen av å gå ut av et hus der baby og mann ligger og sover, med gooood tid, og rusle ned mellom syrinene sammen med seksåringen min mens vi prater om alt og ingenting, det er mammaidyll jeg skal tenke på når jeg blir gammel ;)

Og man føler seg aldri så pliktoppfyllende og flink som når du sitter på morgenbussen på en inneklemt fridag. Her på kontoret er det også rimelig dødt, men "heldigvis" har jeg nok av rutineoppgaver å ta tak i. Jeg har blitt satt på massiv opplæring før sommeren (:overrasket:) og skal visst i prinsippet være sommeravløser for... alle på min avdeling, egentlig. Det er veldig overraskende, forrige svangerskap tatt i betraktning. På en måte skjønner jeg ikke at sjefen min tør. På den annen side er det jo hyggelig at de har trua på meg, selv etter bøttevis med grining og tilhørende fravær.

Ønsker alle flotte damer en super helg (bortsett fra Tekola som bare stresser med flytting, stakkars). Det ligger visst an til sol og fine temperaturer, håper alle nyter godværet og følelsen av å kunne være ute uten å fryse. Det kan forsvinne like fort som det kommer, det vet vi jo alt om... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og så må jeg også påpeke at det er gull å ha en mann i pappaperm akkurat nå i disse travle dagene!

Nani som skulle møte opp på ukurant tid og sted før Danmarksturen sin på onsdag, og SnillVimsen som skal til skoletannlegen på en annen kant av byen i dag. Smule som skal på sangkurs og kontroller. Og bare det at Gubben og Smule kan handle litt og kanskje lage middag, eller henge opp en vask- det er så deilig.

Og neste høst er det en saga blott. Hjelpes. DA kan vi begynne å snakke tidsklemme, og det helt uten cupcakes! :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

For å ikke miste fullstendig motet (og oversikten) får jeg klamre meg til aktivitetskalenderen og ellers tenke på Beppo Gatefeier: Skritt, pust, kost. Skritt, pust, kost. En dag av gangen.

Nå nærmer jeg meg slutten på boka jeg fikk til bursdagen min, og da står Momo for tur! :hoppe: Så endelig skal jeg få skjønne referansen sånn på ordentlig! :jepp::nigo:

God inneklemt fredag til deg også Mafalda, og så håper jeg helga blir fin! :sol::klemmer:

Nani som skulle møte opp på ukurant tid og sted før Danmarksturen sin på onsdag, og SnillVimsen som skal til skoletannlegen på en annen kant av byen i dag. Smule som skal på sangkurs og kontroller. Og bare det at Gubben og Smule kan handle litt og kanskje lage middag, eller henge opp en vask- det er så deilig.

Smule på sangkurs?? Hun begynner jammen tidlig! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, og så må jeg også påpeke at det er gull å ha en mann i pappaperm akkurat nå i disse travle dagene!

Nani som skulle møte opp på ukurant tid og sted før Danmarksturen sin på onsdag, og SnillVimsen som skal til skoletannlegen på en annen kant av byen i dag. Smule som skal på sangkurs og kontroller. Og bare det at Gubben og Smule kan handle litt og kanskje lage middag, eller henge opp en vask- det er så deilig.

Og neste høst er det en saga blott. Hjelpes. DA kan vi begynne å snakke tidsklemme, og det helt uten cupcakes! :sjokk:

La oss håpe lille Smitt er en skikkelig sovebaby! Så kommer dere nok i mål den høsten også!

Jeg elsker slike morgener som din i dag. Det er virkelig de små øyeblikkene som har så mye å si. Man må bare være flink til å huske dem. Som i går, da Eldstemann og jeg gikk tur i et skogsområde i solskinnet og plukket blomster. Og kom med følgende kommentar (husk at dette er den lille gutten som elsker Spiderman-kostymet sitt og brøler så ofte han får sjansen ellers): "Mamma, jeg ELSKER syriner! Og jeg ELSKER deg!" :hjerte:

Fedrekvote er en velsignelse. Det viktigste er selvfølgelig forholdet mellom far og barn, men gud bedre, så deilig det er med en litt myk start på jobb igjen for oss mødre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Må få lest den boka, skjønner jeg! :jepp:

Så herlig med litt hverdagsidyll! Og hva er vel mer idyllisk og fredfullt en sovende babyer og småbarn? :rodmer:

Nå begynner jeg å komme i flyttefasen "Nå MÅ vi jo bare komme i gang", så vi kommer vel i mål. Åtte dager til flytting. Det jeg gleder meg mest til er å kaste ting :ler:

Og så å innrede et eget barnerom, da. Åh!

Hurra for veske! Mannen her i huset har en messengerbag han bruker når han skal ut med Vesla, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan bruke den jeg også. Jeg er visst litt mer forfengelig enn jeg trodde :ler:

Liten måned igjen, så er dere ferdig med juni! You can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...