Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

STD! :hoho:

Vi har en ide om tre-fire et sted. Jeg har en lillebror og HerrTekola er dritten i midten med to brødre, så vi ser for oss at tre eller fire kan være fint. Og så blir det jo fryktelig avhengig av bolig. (Jobb og inntekt også, men er jo greit å ha plass!) Hvordan er det hos dere, forresten? Har alle egne rom?

Mest for at HerrTekola endelig skal få vist frem kona si som baker så episk kake og lager god mat ellers som han har med på jobb :ler:(Jeg har visst nemlig blitt den kona på jobben hans :plystre: ). Og så blir det et siste farvel med byen jeg har tilbrakt de siste fem årene i :sukk:

Men ingenting er skrevet i stein enda!

Hehe, du er blitt DEN kona, ja :ler:

Men det er jo litt søtt også! Skjønner at han har god lyst til å vise fram den mystiske personen bak all maten og kakene.

Og så ble jeg veldig glad for å høre at din mann, som dritten i midten, ikke er livsvarig traumatisert og har bestemt seg for at alt som er galt i livet hans stammer fra det faktum at han er et inneklemt søsken. Det er nemlig lett å få inntrykk av til tider her på KG... :sukk:

(og 3-4 er sikkert bra det, men jeg stemmer for 5-6, altså! Hehe!)

Jeg klarer tydligvis ikke å ta knekken på dem alle, de formulerer seg jo til stadighet i imponerende tempo :P

Og gifteringer? Jeg tror mine foreldres gifteringer ble for små innen 5 år etter bryllupet, jeg har i alle fall aldri sett dem med gifteringer. Og de er nå fortsatt gift, til tross for shotgun-wedding, snart 40 år etterpå ;)

Det spørs om ikke hybelkaniner er den eneste arten som aldri, noen sinne, kommer til å havne på listsen over utrydningstruede dyrearter. Dessverre. Men jeg setter gjerne inn en selvgående støvsuger i den evig pågående maktkampen mellom oss her hjemme.

Og så bra å høre om andre gifteringløse, fort-og-gæli-folk som er gift fremdeles. Det er håp!

(selv om det på Bryllup sies at en mann ikke er ordentlig seriøs og ikke mener alvor, hvis du ikke får en giftering til tre ganger månedsinntekten :tristbla: Det har jeg lært, det skal være nettopp tre månedslønner. Den satt, altså. At vi deler et huslån på tre millioner betyr jo ingenting i den forbindelse, det er ringen som teller og den var sånn billig, vanlig gullring uten noen stein eller noenting. Han er ikke gla-ha-haaaad i meg! :grine:)

Haha, min mann er som din gubbe!

Det toppet seg den gangen han kom hjem fra en kontroll på helsestasjonen med Softie og hadde byttet opp på cm og kg. Han er 11,5 cm og 87 kg! Snakk om en stutt-tjukk unge...

Erre mulig! :legrine:

Noen ganger kunne jeg sverget på at disse mannfolka må være i slekt. Eneste forskjellen er at din mann faktisk ER handy, mens min bare tror han er det.

Jeg er forresten i gang med marsipansjokoladebringebærmoussenøttekaka du tipset om. Foreløpig har jeg ikke klart å ødelegge den.

I ekte, moderne, travel kvinne med prioriteringene på plass-ånd burde vi ha en slag skrytekonkurranse på Instagram der folk kan gi oss poeng. En skikkelig dramatisk bitch-fight over hvem som tar de beste bildene av den beste kaka (og nytrent kropp og nyvasket hus av Jolanta fra Polen, og så deilig med verdens beste mann og hvitvin i sofaen, hjerte hjerte blunkesmiley).

:fnise:

Litt i det galgenhumoristiske hjørnet i dag, men så ER det jo også 16. mai. Startet dagen med å krangle med den ene sønnen min om hvorfor det er viktig å ha noenlunde rene og passende klær på 17. mai (den andre sønnen har jo hatt antrekket klart i en uke allerede. Mitt eneste håp for Smitt er at han blir en noenlunde normal mellom-versjon av sine to brødre, som befinner seg på hver sin ende av skalaen på absolutt alle plan. Sukk.)

HK-jenta er levert med penkjole og flagg, i ganske godt humør siden hun fikk gå med Tom's-skoene sine og skal spille stortromme, men litt muggen for at jeg ikke har sittet oppe hele natten og lagt opp barnebunaden jeg var så sikker på at passet. Så er spørsmålet om jeg skal gjøre det i kveld, eller bare konsentrere meg om å få de store ungene gjennom LJOM-forestillingen på Opera-taket og deretter montere kake, eller hva det blir til.

18.mai er vi så glad i, som alle mødre etter hvert lærer seg.

Ellers alt vel! Prøver hardt å ikke skravle så mye på KG og heller lese litt pensum i smug. Foreløpig har jeg fått unna noen kapitler, så det er bare ca 147 igjen før jeg kan prøve meg på eksamen med god samvittighet... :roll:

Håper alle får en grei 17.mai i morgen, med lite regn og desto mer sol, is og brus (nedover penkjolen). Og dere som ikke har skolebarn ennå: Nyt valgfriheten så lenge det varer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, glemte å svare deg, Tekola:

Akkurat NÅ har alle eget rom, ja. Men når Smitt og Smule vokser til får vi et problem ;)

På den annen side har vi en leilighet i underetasjen som nå er leid ut, så om noen år er planen å flytte Susain (og muligens Nani) ned i underetasjen og da får vi to rom ledig igjen.

Som en som har bodd i Asia kjenner jeg ikke så veldig på dette norske "alle må ha eget rom og bad"-fenomenet, jeg tror unger overlever helt fint med å dele. Men det er klart, tenåringer bør etter hvert få en slags privatsone, i det minste. Om ikke annet sånn at de kan rote på et sted der andre slipper å se det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som midterste barn i en søskenflokk på tre må jeg si at jeg aldri har skjønt dette med dritten-i-midten. Min tante som var i samme posisjon er derimot varig traumatisert i en alder av snart 70 :fnise: Hun er forøvrig også, apropos mindre vakre nyfødte, kvinnen som fikk sin førstefødte på magen og umiddelbart utbrøt "Gud, så stygg hun er!" - en familieklassiker :ler:

Hvis mannen i mitt liv overleverte en ring til en verdi av tre månedslønner ville jeg blitt alvorlig bekymret - holder det ikke at en av oss har litt tvilsom økonomisk sans...?

God 17. mai til alle! Jeg skal bedrive tanteplikter i morgen - adskillig mindre krevende enn mammaplikter, mistenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som midterste barn i en søskenflokk på tre må jeg si at jeg aldri har skjønt dette med dritten-i-midten. Min tante som var i samme posisjon er derimot varig traumatisert i en alder av snart 70 :fnise: Hun er forøvrig også, apropos mindre vakre nyfødte, kvinnen som fikk sin førstefødte på magen og umiddelbart utbrøt "Gud, så stygg hun er!" - en familieklassiker :ler:

Hvis mannen i mitt liv overleverte en ring til en verdi av tre månedslønner ville jeg blitt alvorlig bekymret - holder det ikke at en av oss har litt tvilsom økonomisk sans...?

God 17. mai til alle! Jeg skal bedrive tanteplikter i morgen - adskillig mindre krevende enn mammaplikter, mistenker jeg...

"Gud så stygg hun er!" Herregud, nå lo jeg høyt her :ler: Det er jo en helt grusom ting å si, selvfølgelig, men ingen skal si at hun ikke var ærlig!

Og jeg er helt enig med deg. Jeg hadde ikke bare blitt bekymret, jeg hadde blitt RASENDE om mannen kom hjem med en ring til tre månedslønner. La oss si man har en månedslønn på 25 000, bare for å ta et eksempel. Skal man da komme hjem med en ring til 75 000? Når skulle jeg tørre å bruke den? Og seriøst, hadde han hatt 75 000 til overs, ville jeg faktisk heller at han skulle betalt litt ekstra på boliglånet med den summen. Jeg synes ikke sånt er romantisk, faktisk, jeg synes det er vemmelig, smakløst og fullstendig galskap. Med mindre man er rik, selvfølgelig.

...derimot hinter jeg stadig vekk om en ring jeg ønsker meg til 2000, hehe. Vi har et større jubileum om ikke så forferdelig lenge, og da synes jeg godt han kan slå til litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage kake i kveld! Er litt bekymret for om jeg rekker det, men jeg satser på at det går bra. Hvis jeg steker nøttebunnen først så den får kjølt seg ned og deretter laget bringebærmoussen og så laget sukkerbunn, kan jeg montere resten i morgen. Si at det går bra? :ler:

Note to self: FERDIGUTKJEVLET MARSIPANLOKK. Det må være flere enn meg som synes å kjevle marsipan er direkte terror? Særlig den gangen jeg skulle blande inn konditorfarge. Helvete, som jeg brukte tid på å kna den marsipanpølsa, og lenge så det ut som en udefinerbar masse med blodstriper på. Jeg bannet og svertet og sverget på at jeg aldri, aldri mer skal kjevle marsipan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Haha, min mann er som din gubbe!

Det toppet seg den gangen han kom hjem fra en kontroll på helsestasjonen med Softie og hadde byttet opp på cm og kg. Han er 11,5 cm og 87 kg! Snakk om en stutt-tjukk unge...

:ler:

Håper alle får en grei 17.mai i morgen, med lite regn og desto mer sol, is og brus (nedover penkjolen). Og dere som ikke har skolebarn ennå: Nyt valgfriheten så lenge det varer! :jepp:

Håper dere får en fin dag, til tross for mye stress.

Her blir det temmelig rolig. Litt barnetog, litt skole, så grilling med venner hjemme hos oss. Er jo meldt 20 grader 😎

Ellers er vi midt oppe i både salg, og kjøp, og begravelse og det hele. Mannens bestefar falt om og døde på engakamp 1.mai, så det har vært mye i forbindelse med det. (Var faktisk 1.minutts stillhet for han på sist hjemmekamp.) Og i tillegg rydding og fotografering av huset vårt (husker ikke det var så mye stress sist vi flyttet, men da hadde vi heller ingen barn, med dertil leker og rot), og kjøp. Gleder meg til visninger er over.

Har vært så mye at jeg neste har glemt hele 17.mai. :ler: Godt mamma kom med rene bunadskjorter og bunader forrige helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Gud så stygg hun er!" Herregud, nå lo jeg høyt her :ler: Det er jo en helt grusom ting å si, selvfølgelig, men ingen skal si at hun ikke var ærlig!

Hun fikk kjeft av jordmora :ler: Hun ombestemte seg ganske raskt, men hun hadde vel knapt sett et nyfødt barn før..

Jeg skal lage kake i kveld! Er litt bekymret for om jeg rekker det, men jeg satser på at det går bra. Hvis jeg steker nøttebunnen først så den får kjølt seg ned og deretter laget bringebærmoussen og så laget sukkerbunn, kan jeg montere resten i morgen. Si at det går bra? :ler:

Note to self: FERDIGUTKJEVLET MARSIPANLOKK. Det må være flere enn meg som synes å kjevle marsipan er direkte terror? Særlig den gangen jeg skulle blande inn konditorfarge. Helvete, som jeg brukte tid på å kna den marsipanpølsa, og lenge så det ut som en udefinerbar masse med blodstriper på. Jeg bannet og svertet og sverget på at jeg aldri, aldri mer skal kjevle marsipan.

-I år kjører vi Halloween-tema, på 17. mai, dere! :ler:

Og jada, det går helt sikker bra :jepp: *prøver å høres overbevisende og hjelpsom ut, selv om jeg ikke har peiling*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som midterste barn i en søskenflokk på tre må jeg si at jeg aldri har skjønt dette med dritten-i-midten. Min tante som var i samme posisjon er derimot varig traumatisert i en alder av snart 70 :fnise:Hun er forøvrig også, apropos mindre vakre nyfødte, kvinnen som fikk sin førstefødte på magen og umiddelbart utbrøt "Gud, så stygg hun er!" - en familieklassiker :ler:

:hoho:

Herlig! Den kom rett fra hjertet, i alle fall.

Og jeg kan skjønne følelsen, hvis du i ditt stille sinn har gledet deg til myke babykinn og små hoder dekket med silkemykt, blondt dunhår... og så får du en Gollum på magen.

Og jo, det holder vel at en av partene har dårlig økonomisk sans :fnise:

Sier meg enig med Ciara, jeg hadde ikke blitt glad for en veldig dyr ring, jeg hadde lurt på hva i all verden som var galt med fyrens prioriteringer.

Når det er sagt, hadde det vært ganske kult om han ikke mistet gifteringen sin, og jeg håper at vi en eller annen gang klarer å sette (de billige) ringene øverst på lista og ikke bare nederst. En vakker dag.

Ha en god 17.mai, Daria, tanteplikter høres akkurat passe ut! :jepp:

Det må være flere enn meg som synes å kjevle marsipan er direkte terror? Særlig den gangen jeg skulle blande inn konditorfarge. Helvete, som jeg brukte tid på å kna den marsipanpølsa, og lenge så det ut som en udefinerbar masse med blodstriper på. Jeg bannet og svertet og sverget på at jeg aldri, aldri mer skal kjevle marsipan.

-I år kjører vi Halloween-tema, på 17. mai, dere! :ler:

:skratte:

Guri, nå lo jeg så kaffen sprutet her. Halloween-tema på 17.mai. Ja, hvorfor ikke?!

Det går sikkert fint, Ciara. Jeg lagde bunnene i går, så tar jeg krem og mousse i kveld. Og marsipanlokk-kjevling- jeg har nemlig ingen traumer med konditorfarge, så jeg går optimistisk på'n igjen.

Men, som deg er jeg ikke overbevist om at sluttresultatet blir all verdens. Planen er, hvis alt går bra, at Gubben får med seg barna og kaka og drar på ettermiddagsbesøk til slekta, mens jeg blir igjen med Smule hjemme. Men det gjelder bare hvis kaka blir bra nok. Ligner den det skjeve tårnet i Pisa, blir den igjen hjemme med meg den også :plystre: Det er liksom en ting å få noe til å smake bra, det er ikke så vanskelig. Men jeg har for lengst skjønt at de som pynter kaker for Cacas har ett eller annet talent som jeg ikke har, for det blir sjelden til at det ligner så veldig... :sjenert:

:ler:

Håper dere får en fin dag, til tross for mye stress.

Her blir det temmelig rolig. Litt barnetog, litt skole, så grilling med venner hjemme hos oss. Er jo meldt 20 grader

Ellers er vi midt oppe i både salg, og kjøp, og begravelse og det hele. Mannens bestefar falt om og døde på engakamp 1.mai, så det har vært mye i forbindelse med det. (Var faktisk 1.minutts stillhet for han på sist hjemmekamp.) Og i tillegg rydding og fotografering av huset vårt (husker ikke det var så mye stress sist vi flyttet, men da hadde vi heller ingen barn, med dertil leker og rot), og kjøp. Gleder meg til visninger er over.

Har vært så mye at jeg neste har glemt hele 17.mai. :ler: Godt mamma kom med rene bunadskjorter og bunader forrige helg.

Først: kondolerer så mye med svigerfar.

Og dertil begravelse og alt som skal ordnes med det (men ett minutts stillhet skulle bare mangle, under sådanne omstendigheter!)... Kombinert med flyttefotografering og visninger skjønner jeg at ikke 17.mai er det som har vært viktigst akkurat nå. Godt man har en mamma som kommer med rene bunadsskjorter (sånn planlegger jeg også å bli om noen år :fnise:)

Og det høres ut som en flott plan for dagen, da. Litt tog, litt skoleleker, og avslutning med grillings i strålende sol. Det er sånn det burde være hvert år, egentlig!

Nå går arbeidsdagen mot slutten, og jeg skulle gladelig gitt både en og to tusenlapper for å dra hjem til senga og kollapse et par timers tid. Men så heldig er jeg jo ikke. Derimot har jeg gleden av å dra med meg småtasser på konsert og kjøre stappfull t-bane og montere kake og legge opp barnebunad. Alt for at vi skal kunne rulle oss i passende doser nasjonalromantikk i morgen. Vel vel, hvis Drillos kunne gi Alt for Norge kan vel ikke jeg være dårligere :fnise:

Og til slutt i morgen får jeg (og Smule, men hun teller ikke) huset for oss selv! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med på de som synes det er galskap med ringer til tre månedslønner! :jepp:

Jeg tror jeg hadde blitt regelrett forbanna dersom samboeren hadde kommet hjem med en ring i den prisklassen, og jeg kan tenke meg andre ting jeg heller hadde sett at disse pengene hadde gått til. For 3 månedslønner (brutto vel å merke) kunne vi kunne omtrent fått et halvt bad eller en halv bil, og det hadde i mitt hode vært veldig mye bedre anvendte penger. Forlovelsesringen min kostet vel 4500 kr (eller noe sånn), og det var egentlig godt over det jeg anså som greit å bruke (jeg var nemlig med å plukket ut ringen selv).

Jeg er imponert over dere som baker kake til i morgen!

Her blir det ingen kakebaking, og middagen blir ribbe som mamma tar med seg på besøk. Jeg skal riktig nok stå for tilbehøret til ribba og jordbær m/is til dessert, men utover det så blir det dårlig med servering her i huset. Jeg tror vi får kjøpe inn noen kanelsnurrer som vi kan putte i ovnen i morgen og litt frukt, men da får folk være fornøyd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kasta meg over den kaka dere skal bake, Ciara og Mafalda. Har akkurat stekt sukkebrødene, men hvor høy blir egentlig denne kaka? Har to sukkerbrødbunner på ca 5 cm høyde på hver, og så skal jeg ha nøttebunn og mousse og sjokoladefyll???

*Ser for meg en 30 cm høy kake*

BTW: Marsipankjevling er da mannfolkjobb? Selv min pappa, som er en skikkelig mannemann ( :fnise: ) kjevler marsipanen for mamma. Lurer på om jeg må ringe han..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kasta meg over den kaka dere skal bake, Ciara og Mafalda. Har akkurat stekt sukkebrødene, men hvor høy blir egentlig denne kaka? Har to sukkerbrødbunner på ca 5 cm høyde på hver, og så skal jeg ha nøttebunn og mousse og sjokoladefyll???

*Ser for meg en 30 cm høy kake*

BTW: Marsipankjevling er da mannfolkjobb? Selv min pappa, som er en skikkelig mannemann ( :fnise: ) kjevler marsipanen for mamma. Lurer på om jeg må ringe han..?

Morsomt, skulle akkurat til å spørre om det samme! Jeg brukte i tillegg former på 24 cm i diameter, ikke 20. Og stekte et stort sukkerbrød som jeg deler i steder for to små. Men herregud, dette blir verdens høyeste kake. Og siden jeg synes 20 cm høye kaker ser helt corny ut, kommer jeg til å løse det ved å spikke vekk masse av sukkerbunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt, skulle akkurat til å spørre om det samme! Jeg brukte i tillegg former på 24 cm i diameter, ikke 20. Og stekte et stort sukkerbrød som jeg deler i steder for to små. Men herregud, dette blir verdens høyeste kake. Og siden jeg synes 20 cm høye kaker ser helt corny ut, kommer jeg til å løse det ved å spikke vekk masse av sukkerbunnen.

Brukte 20 cm former jeg. Her løste vi det ved å maule sukkerbrød :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til tre månedslønner? Hjelp! Heldigvis synes mannen min også det er unødvendig. Og godt er det siden jeg ikke finner min :ler: Men jeg ønsker meg ny til 30-årsdagen. En til 1-2000. Trenger ikke mer siden jeg mister dem ;)

Og jeg er enig med deg, Ciara. Skal man ha marsipanlokk kjøper man ferdig. Eller lar vær å bake kaker som trenger det. Sånn sett er det veldig greit med to små barn (sjokoladekake er det eneste som teller for eldstemann) og en mor med glutenintoleranse. Vi kjører på med sjokolademuffins, makroner og pavlova til dessert i dag!

Nei, vi får sette i gang med dagen. Tog om to timer, ingen er kledd, ingen har spist, jeg må dusje i tillegg - og vi må kjøre 45 minutter før toget går!

Gratulerer med dagen alle sammen! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Høres ut som om dere har et fornuftig syn på romfordelingen! Vi har alltid hatt egne rom, men jeg husker ei venninne gjorde store øyne siden vi måtte ha lekene på våre rom, og ikke hadde våre egne (altså, ett hver!) lekerom! :blink::daane::ler:

Forlovelsesringen min kostet vel en 3-4000 tror jeg, og gifteringene er i en fornuftig prisklasse. Jeg skjønner ikke at folk tør å gå med så sinnsykt dyre smykker! Og det kommer fra ei som nå årlig arver megadyre smykker fra sin mormor :ler: (Men man må jo bare bruke dem, ellers er det enda mer håpløst, har jeg konkludert med).

Håper dere kom dere greit i mål i går!

Gratulerer med dagen! :flagg:

(Og gratulerer med kvelden når alt annet er gjennomført og det bare er deg og Smule (og Dyret?) hjemme! Det er i hvert fall velfortjent!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må slenge meg med dere som syns ringer ikke trenger å være så dyrt!

Da vi skulle gifte oss, fikk jeg en tykk gullring av mormor, den har tilhørt min oldefar. Vi betalte 1500 kr for omsmelting til to ringer og gravering. Litt artig å vite at det er gammelt arvegods:)

Håper dagen idag går som smurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

:lete: Har dere overlevd 17.mai?? :ler: Håper dere kom gjennom dagen uten for mange uventede hindre, det var sikkert nok med de som var.

Jeg lurer veldig på denne kaka du (og flere med deg) bakte jeg altså... Er det noen link til den lett tilgjengelig? Det er jo egentlig farlig å spørre i disse dager, men kjære har bursdag om en drøy måned og det hørtes ut som et godt alternativ! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete: Har dere overlevd 17.mai?? :ler: Håper dere kom gjennom dagen uten for mange uventede hindre, det var sikkert nok med de som var.

Jeg lurer veldig på denne kaka du (og flere med deg) bakte jeg altså... Er det noen link til den lett tilgjengelig? Det er jo egentlig farlig å spørre i disse dager, men kjære har bursdag om en drøy måned og det hørtes ut som et godt alternativ! :jepp:

Her! http://villaperlesukker.no/recipe/marsipankake-med-bringebaermousse-og-sjokoaldekrem/

Men altså, du kommer til å få litt for mye sukkerbunn. Men ellers var den midt i blinken, faktisk tror jeg det nå er min favorittkake til fest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her står alt til liv! Vi overlevde 17.mai, og kaka ble god (jeg brukte forresten former på 23 cm, og den ble ikke sånn helt parodisk høy!). Ungene gikk i tog, det regnet ikke, i det hele tatt- det var så bra som det kan få blitt!

Men slitsomt er det jo :ler:

Søndagen ble for det meste tilbragt i hagen og på terrassen, i et desperat forsøk på å få det noenlunde levelig. Og så var det mandag igjen, og jeg prøver å være streng med meg selv og bruke tida fornuftig. Ikke like lett alltid :sjenert: Men jeg har fått lest såpass at jeg i alle fall er ferdig med første del av første fjerdedel av det ene faget. Hvis noen skjønte det (usikker på om jeg skjønner det selv, egentlig. Men uansett: jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet lenger).

I dag er jeg litt ekstra stolt av meg selv.

Ble vekket klokka tre i natt av HK-jenta som hadde mareritt, og klarte selvsagt ikke å sove igjen. Fristelsen til å ringe jobben og si at jeg kom litt senere var stoooor- men jeg tok meg i det og troppet opp til klokka åtte likevel. Nå har jeg gjort unna en hel måned, og det er bare 61 dager igjen! Det tror jeg mannen min er glad for. Kanskje det blir litt sex på ham igjen, eller i alle fall en fornuftig samtale som ikke handler om matpakker, middagsplaner, eller det som for tiden er min standardreplikk: "Jeg får tusle ned og legge meg, jeg..."

Akkurat nå sitter jeg og gjemmer meg for sjefen. Har brukt halve arbeidsdagen på å stelle i stand til jubileum, og nå som alt er på stell kjenner jeg at jeg ikke orker fest og moro og folk :fnise: Så jeg gjemmer meg på kontoret og rekker både et par arbeidsoppgaver og et kapittel til før jeg kan logge av for dagen.

Ellers er alt bra... Susain er i Roma nå, på klassetur. Må flire av min veslevoksne datter, som var dønn sjokkert over at hele 24 av 29 elever valgte fritid over Det Sikstinske Kapell. "Erre mulig, mamma, jeg går tydeligvis i klasse med noen ukultiverte amøber. Shopping! Dette er Roma liksom, halloo, så velger de Dolce Bloody Gabbana over Michelangelo??" :roll:

(må skyte inn at hun ellers lever svært så godt opp til sin alder og ikke er hyper-moden når det kommer til for eksempel... rydding. Rett før nevnte Roma-avreise vant jeg endelig kampen om spisestuegulvet, der Susain og jeg har hatt en pågående stillingskrig i flere uker. Men altså; jeg vant. Hah!)

Nani spiller og spiller, og er de neste ukene på utlån til alderstrinnet over (Mus-Katt: jeg vet! Og hurra! Gleder meg som en unge til 12. juni). SnillVimsen har fått seg ny dame, noe som foregikk blant annet via min mobil. Det er vel tredje kjæresten i løpet av året, han er virkelig familiens storsjarmør (kommentar fra storesøster: "Skjønner meg ikke på de jentene altså. Hva er stas med en type som konstant har brødsmuler i munnvikene?", men hun tar feil: sjarm og selvironi trumfer sånne småtterier). Smule har det bare bra, hun forstår "vær så god", "pappa/mamma få" og "takk" nå også. Hun kan også si takk, men av en eller annen grunn hvisker hun bare. Dere kan tenke dere hvordan mor og far smelter som smør, når hun setter de store, brune øynene i en og hvisker "Takk"... :hjerte:

Så alt er bra, men litt i overkant hektisk. Akkurat som vanlig :ler:

I morgen er det tid for kontroll nummer to med Smitt, og jeg kjenner at jeg er litt flau over å ikke ha gjort noe med den sovende UVI'en ennå... men, det kan da umulig være så farlig. Smitt selv er i knakende god form, han sparker og turner så jeg nesten blir sprø allerede. Det er bra :tommelopp:

Leste forresten en hjerteskjærende artikkel i går

http://www.bbc.com/news/world-asia-china-27404771?ocid=socialflow_facebook

- og ble nok en gang minnet på at joda, sliten og joda, rotete hus og stress for å rekke jobben og folk som maser hele tiden... men hallo. Jeg er heldig. Superheldig, faktisk!

Beklager at jeg ikke fikk sitert og svart alt, men jeg må forte meg å, øh, gjøre noe siden jeg tross alt er på jobb. Håper å komme sterkere tilbake, og at alle andre også overlevde 17.mai og alle andre strabaser som måtte foregå i livene deres. Og ha en flott førsommerdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...