Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2014 #61 Skrevet 22. januar 2014 Det blir mye hypoteser. Han KAN for alt vi vet bli seriemorder også, men TS har ikke skrevet noe som tilsier at barnefar er en trussel mot henne og barnet, har hun? Dobbelpost Hva du TROR er vel et litt tynt grunnlag for å ekskludere barnefar? Også å gjemme seg bak at andre foreldre tenker sånn. (Noe jeg tviler på er majoriteten) Du gir ikke akkurat uttrykk for vilje til å la barnet få et godt forhold til far heller. Er du av typen som sitter foran ungen og sier "faren din er en jævla idiot" også? Egentlig ikke. Mang en fyr som ikke burde hatt noe med barna sine å gjøre. 1
KleintEastwood Skrevet 22. januar 2014 #62 Skrevet 22. januar 2014 Egentlig ikke. Mang en fyr som ikke burde hatt noe med barna sine å gjøre. Så da tar vi like godt og drar alle over en kam, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #63 Skrevet 22. januar 2014 Så da tar vi like godt og drar alle over en kam, ikke sant? Skjære alle over én kam, herregud. Anonymous poster hash: 90db2...b24 1
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2014 #64 Skrevet 22. januar 2014 Så da tar vi like godt og drar alle over en kam, ikke sant? Hvor hen skar jeg alle over en kam der? Følte du deg truffet?
KleintEastwood Skrevet 22. januar 2014 #65 Skrevet 22. januar 2014 Nei, jeg vil ikke si det. Ble bare litt fascinert over måten du støttet TS' argument ut fra hva hun tror.
KleintEastwood Skrevet 22. januar 2014 #66 Skrevet 22. januar 2014 Skjære alle over én kam, herregud. Anonymous poster hash: 90db2...b24 ?
Peter007 Skrevet 23. januar 2014 #67 Skrevet 23. januar 2014 Jeg og min kjæreste har nå gått hver til vårt etter et veldig opprivende brudd. Vi skal ha barn nå til sommeren og jeg bekymrer meg for fordelingen av permisjonen. Vi er veldig uvenner, og det er mye følelser med i bildet. Vi vil nok begge prøve å få mest mulig permisjon, men min største bekymring er at jeg alltid har sett for meg at jeg skal amme hele første året, men dette tror jeg jeg kan glemme nå... Noen i samme situasjon? Hva har han evt. Krav på? Jeg vil jo ikke slutte å amme så tidlig!Anonymous poster hash: d5808...b36 Hei mener det er slik at om dere skiller tidligere 10 uker før fødsel kan far ikke kreve permisjon med barnet. Det var slik i fjor om det ikke er gjort om. Det er opp til mor om hun vil dele perm med far. Dere må begge søke NAV. En historie fra virkeligheten: Vet om de som skilte lag da det var 4 mnd. igjen før fødsel. Mannen fikk ikke pappaperm for mor ville ikke dele. De hadde pusset opp og kjøpt inn utstyr og klær til barnet sammen. (han med). Han lot henne overta leiligheten billig. Tenkte barnet og hun skulle ha det fint, og han selv ha godt samvær med barnet. Han ville være med på fødsel, ha pappaperm på vanlig måte. Men nei hun nektet alt. Han ble såret og stående med "skjegget i postkassen". Følte seg skikkelig lurt med andre ord. Han ville stille opp og ville være far. Mor den som var så snill hadde snudd rundt og nektet han det meste. Hva hendte så? Det ble etter hvert mer problemer for mannen. Advokaten ble kontaktet av mannen. Men når barnet var så lite ble det bare gitt lite samvær. Dette tok mannen svært tungt. Han fikk psykiske problemer. Det første mor merket var at bidrag uteble. Han klarte ikke betale boligen, den måtte ha forlate. Jobben gikk fløyten. Det meste gikk til "Dundas". Mor krevde etter hvert bidrag inne gjennom NAV innkreving. Det var selvfølgelig mye mindre enn den private avtalen. Da manne nå hadde kun arbeidsavklaringspenger. Dette ble dårlig butikk for henne med. Hun måtte selge boligen hun hadde fått billig etter bruddet. Klarte ikke drifte den. Det ble ikke samvær for barnet med far da han ikke orket kjempe mer i rettssystemet, eller med mor etter at han ble syk. Hvem betaler nå for mor, far og barnet. Det vi skattebetalere som gjør. Et "sykt" system som lager sosialklienter. Tenk om far kunne hatt pappapermisjon her. Kan hende samlivsbruddet hadde gått bra for de alle tre parter. Det er vel på tide og se på dette med i vårt system som er tilpasset kvinners ve og vel. Et system som passet på 60 tallet og litt inn i 70 tallet. I dag er verden og landet annerledes.Trist at kvinnekampen er blitt så ødeleggende. Kan ikke støtte den lenger. Velkommen til den virkelige verden. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå