Gjest Hooty McOwlface Skrevet 21. januar 2014 #61 Skrevet 21. januar 2014 Eg har såpass ofte besøk (og av og til tek kjæresten min seg ein kopp), så det er sirkulasjon på den. Eg kjøper vel ny presskannekaffe annakvar månad, tenker eg. Oppbevart i posen sin i tett boks burde vel det gå bra? Uansett: Eg syns det er høfleg å tilby gjestar ulike ting, og då høyrer kaffe (og te!) med på lista. Åpnet malt kaffe oppbevart i posen i en tett boks varer max en uke, og da er det fordi man har lagt godviljen til og drukket rimelig sur kaffe de par siste dagene. Hilsen kaffedrikker 3
Gjest navnelapp Skrevet 21. januar 2014 #62 Skrevet 21. januar 2014 Jaja. Det får så vere, men at det blir sur kaffe fem dagar etter at kaffeposen er opna syns eg høyrest snodig ut.
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 21. januar 2014 #63 Skrevet 21. januar 2014 Jaja. Det får så vere, men at det blir sur kaffe fem dagar etter at kaffeposen er opna syns eg høyrest snodig ut. Ja, når du ikke drikker kaffe så har du jo ikke forutsetning for å vite det Men det er nå sånn det er da. Ifølge denne siden holder den 4-5 dager etter åpning. http://ndla.no/nb/node/56960 Man dør ikke av gammel kaffe, men den kan bli veldig sur og bitter. Mulig 2 mnd gammel kaffe er drikkende med masse melk i, men det er nok ikke akkurat å foretrekke. Vi er fine på det nå til dags da, alt skal være ferskt. I gamle dager kokte de jo på samme gruten i evigheter til den ble grumsete og jævlig. Jeg leste i en urgammel kokebok en gang hvor de tipset om å ha fiskeskinn i kaffen for å klarne den 1
Mynona Skrevet 21. januar 2014 #64 Skrevet 21. januar 2014 Min langveisfra venninne som drikker kaffe pleier å kjøpe første dagen hun er på besøk hos meg Hun har nemlig prøvd min "oppbevart en liten stund"-kaffe før 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2014 #65 Skrevet 21. januar 2014 Åpnet malt kaffe oppbevart i posen i en tett boks varer max en uke, og da er det fordi man har lagt godviljen til og drukket rimelig sur kaffe de par siste dagene. Hilsen kaffedrikker Neida! Vi drikker utgått kaffe på jobb som ofte ligger noen uker i boksen etter åpning. Smaker helt ok! Nei det er ingen gourmetsmak på den, men det forventer jeg ikke på besøk hos andre heller. Anonymous poster hash: e761f...832
Gjest Riskjeks Skrevet 21. januar 2014 #66 Skrevet 21. januar 2014 Har alltid pulverkaffe jeg, den holder i evigheter
Gjest Ciegus Skrevet 22. januar 2014 #67 Skrevet 22. januar 2014 Åpnet malt kaffe oppbevart i posen i en tett boks varer max en uke, og da er det fordi man har lagt godviljen til og drukket rimelig sur kaffe de par siste dagene. Hilsen kaffedrikker Jeg vet ikke om noen kaffedrikkere (altså, av de jeg kjenner godt) som pleier å bytte ut kaffen etter en uke, så her tror jeg mange kaffedrikkere også synder. Men det går an å fryse kaffen, lærte jeg på den lokale kaffesjappa. 1
Gjest Kim Skrevet 22. januar 2014 #69 Skrevet 22. januar 2014 Ja det er pain når man ikke er noe glad i noe folk har et veldig sterkt forhold til. Personlig så drikker jeg ikke alkohol, såfremt det ikke er en eller annen smaking i regi av en importør, bar eller restaurant og da kun av "akademiske" grunner. Det samme med kaffe, jeg har til og med drevet kaffebar, men er ingen kaffedrikker selv, faktisk så er jeg ikke så glad i varme drikker. Har fått endel rare tilbakemeldinger og har vurdert sterkt å si: det er imot min religion...
Gjest Vinglepetra Skrevet 22. januar 2014 #70 Skrevet 22. januar 2014 Jeg drikker kaffe, men jeg blir alltid tilbudt te eller kaffe, har sjeldent vært borti en situasjon der det ikke er tilbudt noen alternativer til kaffen. Det jeg derimot irriterer meg over er at det ofte ikke er lagt frem melk og sukker/sukketter til kaffen, drikker nemlig ikke svart kaffe uten melk.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #71 Skrevet 22. januar 2014 Man ødelegger simpelthen ikke svart kaffe med sukker og/eller melk! Anonymous poster hash: 905b6...d37 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #72 Skrevet 22. januar 2014 Jeg elsker kaffe så lenge jeg får en fløteskvett i, men svart kaffe klarer jeg rett og slett ikke å drikke. Det blir alt for bittert for meg. Irriterer meg også over at det ikke er vanlig å sette frem litt melk /fløte til Anonymous poster hash: 188d3...dd6
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2014 #73 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har alltid en saftflaske stående til barna som ikke drikker kaffe.
Gjest Kim Skrevet 22. januar 2014 #74 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har alltid en saftflaske stående til barna som ikke drikker kaffe. Flott hersketeknikk. 1 poeng til deg.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #75 Skrevet 22. januar 2014 Jeg vet ikke om noen kaffedrikkere (altså, av de jeg kjenner godt) som pleier å bytte ut kaffen etter en uke, så her tror jeg mange kaffedrikkere også synder. Men det går an å fryse kaffen, lærte jeg på den lokale kaffesjappa. Vi maler opp kun det vi skal bruke, så det er ikke snakk om å bytte ut noe. Vi fyller opp en liten boks med hele bønner ca en gang i uken. Denne boksen oppbevares i kjøleskapet. Resten av bønnene oppbevares i fryseren. Noe annet er det ikke snakk om er. Det er egentlig sjokkerende hvor lite folk bryr seg om kvaliteten på det de drikker og serverer ofte. Anonymous poster hash: ef34a...19d 1
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2014 #76 Skrevet 22. januar 2014 Flott hersketeknikk. 1 poeng til deg. Du tok den til deg, ja.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #77 Skrevet 22. januar 2014 Du tok den til deg, ja. Av og til er du bare ufyselig. Anonymous poster hash: 35a20...639 2
Gjest KomleKjetil Skrevet 22. januar 2014 #78 Skrevet 22. januar 2014 Vær så god, du skal få lov til å slippe kaffe. :-)
Gjest Guilty Skrevet 22. januar 2014 #79 Skrevet 22. januar 2014 Jeg drikker selv ikke kaffe men ser ikke på det som noe problem, selv om folk alltid spør om det. Har hittil blitt tilbudt annen drikke som te, kakao, vann og lignende. Hadde ikke vedkommende spurt om det var noe annet jeg ville ha og jeg hadde vært tørst ville jeg bare ha smilt og sagt "Du har vel ikke te eller vann?". Men virker som om omtrent alle i Norge drikker kaffe ja
Gjest Kim Skrevet 22. januar 2014 #80 Skrevet 22. januar 2014 Du tok den til deg, ja. Nei, jeg bare synes det var et tåpelig svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå