Gå til innhold

Neitakk, jeg drikker ikke kaffe!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men blir nesten alltid tilbudt te istedet.

Anonymous poster hash: 6af9e...5dc
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg drikker verken kaffe eller te ;) jeg har bare innfunnet meg i at hvis jeg skal ha drikke andre steder må jeg enten drikke vann fra springen eller ta med noe selv.

Skrevet

Jeg deler ikke oppfattelsen med deg. Med mindre jeg er på jobb eller er jævlig trøtt velger jeg ofte alternativer til kaffe. Og te er vel i alle fall standard alternativ på alle fly hvor det serveres gratis kaffe, så hvorfor du nevner akkurat det som et eksempel er litt rart?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tilbyr vann eller te. Nordmenn drikker mer enn nok dårlig kaffe fra før.

Anonymous poster hash: 886ba...135

• Liker 3
Skrevet

Jeg drikker hverken kaffe eller te. Så blir som regel sittende med et glass vann da.

Synes det er greit jeg da, blir som regel tilbudt de tre (kaffe, te og vann). Men jeg blir veldig glad de gangene jeg blir tilbudt noe litt mer spenstig, kald drikke enn vann fra krana.

• Liker 1
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Drikker heller ikke kaffe, men syns jeg stort sett blir tilbudt noe annet. Te og noen ganger kakao. Hvis ikke så blir jeg ofte tilbudt brus eller vann.

Men enkelte har jo hakk i plata:"jasså, du har ikke blitt voksen enda?" Etter x antall ganger, så blir det litt unødvendig.

Det er jo ikke akkurat uvanlig å ikke drikke kaffe nå for tiden, men som vanlig så forstår jeg ikke hvorfor det skal være så viktig om man gjør x og ikke y.

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker heller ikke kaffe. Under flyreiser og besøk så er det stort sett alltid alternativ til kaffe.

På møter derimot, er kaffe nesten uten unntak eneste drikke som er satt frem. Jeg har derfor alltid med meg en vannflaske i vesken min, og til tross for at det nok ser litt teit ut på bordet med alle koppene får det helle være.

Jeg fikk forresten litt motvillig fra de ansvarlige på dette trekke meg ut fra fast kaffebetaling på jobb. Nå har jeg pakker med te på kontoret mitt og koker meg te når jeg vil det. De mente jeg fint kunne være med på deres ordning fordi de hadde jo kjøpt te også. Dvs. en pakke av den billigste earl grey på coop til 5,- eller så..

Skrevet

Jeg liker heller ikke kaffe, da er gjerne te alternativ to jeg blir tilbudt, men jeg spør som oftest etter et glass vann. Noen syns tydeligvis at det ikke er en ordentlig ting å drikke, men det er jo det jeg vil ha, og alle har vann!

Da jeg jobba som journalist og var på kanskje 5-6 saker enkelte dager ville jeg jo blitt helt ødelagt om jeg hadde likt kaffe og takket ja hver gang også!

Skrevet

Tilbyr også te, men siden jeg ikke drikker te selv, så gjør jeg oppmerksom på at det er på egen risiko. Den kan være blitt gammel. (Nå synes jo jeg all te smaker høy og aner ikke forskjell på gammelt høy og nytt høy, men antar tedrikkere vil merke forskjell.)

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan drikke kaffe latte, om jeg skal være der jeg er i noen timer, og det er en do lett tilgjengelig, men helst ikke. Pleier som regel å få tilbud om noe annet i stedet, men det er like morsomt hver gang man drar på besøk til f.eks familie, og de blir like overrasket hver gang du sier at du ikke drikker kaffe. Jeg mener, kom igjen da.. Spesielt når de veit at du kommer, og alikevel ikke er forberedt på det, og så står de og klør seg i hodet en stund over at du fremdeles ikke drikker kaffe. :fnise:

Anonymous poster hash: decf2...963
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men får da så godt som alltid tilbud om noe annet å drikke - vanligvis te eller vann.

• Liker 1
Skrevet

Blir som oftest tilbudt te på mer offentlige steder i tillegg til kaffe (jobb, konferanse, kurs etc). Hjemme hos folk er det litt mer variabelt. Hos svigers får jeg alltid brus, for jeg MÅ jo drikke noe, og vann er ikke bra nok tror de. :ler:

Men altså, jeg drikker ikke kaffe, og serverer derfor ikke kaffe hjemme hos meg. Så jeg forventer ikke te hjemme hos andre.

Skrevet

Jeg tilbyr vann eller te. Nordmenn drikker mer enn nok dårlig kaffe fra før.

Anonymous poster hash: 886ba...135

Jeg vil si det generelt står mye dårligere til med tekvaliteten og tekulturen. Mitt inntrykk er at de færreste tedrikkere virkelig bryr seg om noe annet enn en pose med støv. Hvor ofte lages det ordentlig te av teblader i forhåndsoppvarmet kanne - med vann som holder riktig temperatur? Selv teen jeg tilbys av folk som ikke drikker kaffe, er jo en skam.

Anonymous poster hash: ef34a...19d

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ta med deg noen teposer og ha liggende i vesken da? Vil tro det er mulig å få varmet opp litt vann til en kopp te de fleste steder. Og hvis de ikke har te selv, så har du hvertfall noen liggende.

• Liker 2
Skrevet

Når jeg arrangerer møter spør jeg alltid om de "vil ha noe å drikke", så får de velge selv.

Og hvis jeg blir tilbudt kaffe, takker jeg nei, men sier at jeg gjerne tar et glass vann. Pleier ikke å bli problematisk det.

Anonymous poster hash: 7c5ab...ac9
Skrevet

Jeg liker heller ikke kaffe, da er gjerne te alternativ to jeg blir tilbudt, men jeg spør som oftest etter et glass vann. Noen syns tydeligvis at det ikke er en ordentlig ting å drikke, men det er jo det jeg vil ha, og alle har vann!

Ja, hvorfor er ikke vann godkjent som drikke?

Når jeg er på besøk hos folk er liksom ikke vann bra nok. Selv om jeg ber om det selv.

- jammen, vi har jo brus, vil du ha cola?

- Nei, takk, jeg tar gjerne vann jeg.

- Fanta da?

- Nei, vann holder fint for meg.

- Farris?

- Helst ikke, Jeg er ikke noe glad i brus, jeg drikker stort sett bare vann.

- Juice?

- VANN!!! (OK, det der bare tenker jeg da :P )

Skrevet

Ja, hvorfor er ikke vann godkjent som drikke?

Når jeg er på besøk hos folk er liksom ikke vann bra nok. Selv om jeg ber om det selv.

- jammen, vi har jo brus, vil du ha cola?

- Nei, takk, jeg tar gjerne vann jeg.

- Fanta da?

- Nei, vann holder fint for meg.

- Farris?

- Helst ikke, Jeg er ikke noe glad i brus, jeg drikker stort sett bare vann.

- Juice?

- VANN!!! (OK, det der bare tenker jeg da :P )

Jeg har en venninne som har en mor som er helt fanatisk på det der. De har til og med privat brønn med det som må være verdens beste vann, så jeg har faktisk sneket meg på sokkelesten inn på kjøkkenet, tjuvtappet vann og så gjemt muggen bak ryggen og latt som ingenting. For jeg måtte jo drikke brus! Kunne ikke by gjester vann! :jolie: smugdrikker sånn en liter vann hver gang jeg er der. :fnise:

Og fortsatt hender det folk kjøper inn brus (og bare brus) til turdrikke og slikt. Ikkeno farris eller vann selv om de fleste tar en vannflaske om de får tilbudet. :klo:

Skrevet

Ligger vel i at de fleste drikker kaffe, men synes absolutt man bør tilby noe annet til dem som takker pent nei, om så springvann.

Anonymous poster hash: 112db...075
Skrevet

Nå i en alder av 37 år så har jeg begynt å like kaffe litt, så jeg kan ta en kopp når jeg er på besøk.

Men da jeg overhodet ikke drakk kaffe, og sa nei takk jeg drikekr ikke kaffe, så ble jeg alltid tilbydd noe annet

Anonymous poster hash: fcad2...718
Gjest Funky Punk
Skrevet

Drikker ikke kaffe jeg heller (elsker lukten, men hater dessverre smaken)

Har aldri opplevd å ikke få tilbud om andre alternativer, tja...bortsett fra på verksteder og slike steder hvor det normalt sett ikke finnes andre alternativer tilgjengelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...