Gå til innhold

Hadde du sett på det som voldtekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er voldtekt, anmeld han. Utrolig respektløst at han ler av deg når du konfronterer han med det! Han skjønner tydeligvis ikke alvoret, eller så veit han jævlig godt hva han har gjort og prøver å latterliggjøre deg og gjøre deg så usikker at du ikke klarer å ta avgjørelsen om du skal anmelde eller ikke. Ikke la deg knekke av ham og gjør det som er rett, anmeld han!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hun kaller han en venn
2. De har hatt sex før
3. Hun hadde på seg undertøy.
For alt vi vet så kan det hende han tok det som et hint, og det forstår jeg godt. Jeg mener helt ærlig, uten at jeg er en dårlig person (!), så er det merkelig å dra på besøk til en person som man har hatt sex med før, for så å kle av seg, så man kun har på seg undertøy, og deretter ikke ha den fjerneste anelse om at den personen vil ha sex?

Det er forskjell på å ville ha sex og på voldtekt. Voldtekt er ikke sex, voldtekt er voldtekt. Jeg har ofte lyst på sex, men har ikke lyst til å voldta. Det spiller ingen som helst rolle om noen har lyst på sex. Jeg har lyst på penger, men forsyner meg ikke av kassa på jobb eller venners lommebok. Selv om venninnen min betalte kaffen min i går. Selv om hun la lommeboken framme. Det er ikke mine penger. Det er straffbart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pluviophile

Det er noen ugler i mosen her - hvorfor får en 16-åring lov til å sitte hjemme hos en 23-åring og spille COD til langt på natt, være seg med eller uten klær? Var det ingen reaksjon fra mor og far da en så ung jente kom hjem dagen etterpå etter å ha overnattet hos en voksen mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Forrige helg skulle jeg sove hos en venn, har sovet hos han før og da endte det med at vi hadde sex.. Nå når jeg sov hos han forrige helg så spilte vi og plutselig ut av det blå spør han om vi skal ha sex, og sier nei. Han spør om hvorfor og at jeg måtte jo ha en grunn for at jeg ikke ville, jeg svarte at eneste grunnen var at jeg ikke ville. Men jo det måtte jo være en grunn for at jeg ikke ville når jeg synes det var godt sist.. Men jeg ville bare ikke, jeg var ikke der for å få meg noe heller. Så skjedde det. Han dyttet meg ned på magen og begynte å ha sex med meg. Jeg sa nei og slutt mange ganger, men han ga seg ikke.. Og ikke kom jeg meg opp heller.. Det gjorde vondt lenge oppi skjeden for å si det sånn..

Nå har vi selvfølgelig blitt uvenner og han står på sitt at dette IKKE voldtek. Så jeg føler jo at hele greia er min feil siden jeg satt der i undertøy (vi skulle snart legge oss og sove).. Jeg er i sjokk jeg :(

Anonymous poster hash: 34386...3df

Anmeld jævelen. Det der var voldtekt i aller høyeste grad. Hva er argumentet hans for at det ikke var voldtekt da? Han har ikke rett til å bare ta for seg bare fordi du hadde sex med han frivillig forrige gang.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Han holdt ikke på lenge. Når han var ferdig så klarte jeg ikke annet enn å stirre i veggen, følte meg nesten helt borte... Og han "Går det bra? Du tar vel ikke dette som voldtekt? Nå tror du sikkert jeg er helt idiot.." .. Det er så ekkelt, vi er naboer og han ser på meg med det skumle blikke hver gang.

Men bra det ikke er bare jeg som ser på det som voldtekt, følte meg nesten litt dum når han bare lo av meg når jeg sa at det var det...

TS

Anonymous poster hash: 34386...3df

For en sosiopat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er voldtektt, ingen tvil. Du burde anmelde, og flytte. Helst i går. Han bruker hersketeknikker for å skremme deg fra å anmelde, ikke fall for det. Tenk på at du sannsynligvis ikke er det siste offeret hans hvis det han gjorde ikke får konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅR NOEN HAR SEX MED DEG MOT DIN VILJE SÅ ER DET JO VOLDTEKT UAVHENGIG AV OM DU ER KLEDD I UNDERTØY ELLER I KJELEDRESS! ANMELD DEN IDIOTEN!

Syns kjempe synd i deg, men det er IKKE din feil.. Ikke LITT engang.. Du er godtroen og følte deg trygg på ham, han misbrukte din tillit og han fortjener ikke å gå rundt som en fri mann.. Har han gjort det en gang, vil han gjøre det igjen. Anmeld han så han ikke gjør det samme med en annen snill jente.

Og stor klem til deg, du er sterk og vil komme deg gjennom dette! Du fortjener bedre!



Anonymous poster hash: 963ec...853
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å anmelde det. Selv om det er svært liten sjanse for at han blir straffet, så vil han kanskje lære av det og i tillegg vil det bli dokumentert hos politiet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige helg skulle jeg sove hos en venn, har sovet hos han før og da endte det med at vi hadde sex.. Nå når jeg sov hos han forrige helg så spilte vi og plutselig ut av det blå spør han om vi skal ha sex, og sier nei. Han spør om hvorfor og at jeg måtte jo ha en grunn for at jeg ikke ville, jeg svarte at eneste grunnen var at jeg ikke ville. Men jo det måtte jo være en grunn for at jeg ikke ville når jeg synes det var godt sist.. Men jeg ville bare ikke, jeg var ikke der for å få meg noe heller. Så skjedde det. Han dyttet meg ned på magen og begynte å ha sex med meg. Jeg sa nei og slutt mange ganger, men han ga seg ikke.. Og ikke kom jeg meg opp heller.. Det gjorde vondt lenge oppi skjeden for å si det sånn..

Nå har vi selvfølgelig blitt uvenner og han står på sitt at dette IKKE voldtek. Så jeg føler jo at hele greia er min feil siden jeg satt der i undertøy (vi skulle snart legge oss og sove).. Jeg er i sjokk jeg :(

Anonymous poster hash: 34386...3df

Jeg opplevde noe av det samme, ved at en fyr jeg holdt på med blant annet tvang meg til sex, selv om det var første gangen min og jeg skrek nei. Det tok meg mange år å forstå at det faktisk ikke var min feil.

Jeg forstår det kan være vanskelig å anmelde han, spesielt uten beviser (om du ikke har det), men du skal i alle fall vite at det absolutt ikke er din feil. Det ER en voldtekt, uansett bekjentskap.

Anonymous poster hash: 04503...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

16 år gamle trådstarter lærte på den hardest mulige måten at ikke alle gutter respekterer sine venninner. Derfor ble du voldtatt - han var slem.

Men: dersom du anmelder han må du også være forberedt på at din egen karakter blir stilt i tvil. Ikke fordi du hadde sex med han en gang. Det må være lov og det er også lov å si nei neste gang. Men, hvorfor var du i undertøyet og skulle overnatte hos en tidligere sexpartner når du ikke planla å ha sex?

Jeg er helt klar på en ting: å ha sex med en jente som sier nei og som du må holde nede er voldtekt. I mange tilfeller greier man ikke unngå situasjonen der voldtekt oppstår - man blir overfalt f.eks av en vilt fremmed.

Jeg er motstander av å skylde på offeret, og vil gjerne at hver eneste drittstøvel som ikke respekterer et nei blir tatt. Men da må man sikre bevis øyeblikkelig og levere anmeldelsen med en gang.

Og hva er ditt ansvar i denne situasjonen? Vi har alle et ansvar for å beskytte oss selv mot fare. Dette gjør vi daglig ved å låse døren for å hindre tyveri, ha kontroll på håndvesken for å unngå veskenapping og overholde vikeplikten fra høyre når vi kjører bil. Dette er vårt objektive ansvar for vår egen sikkerhet. Dersom vi skulle glemme å låse døren, miste kontrollen over vesken eller glemme vikeplikten en gang gir det ikke tyven rett til å stjele eller den som kommer fra høyre påkjøringsrett.

Det at du satt der i undertøyet og overnattet hos vennen din ga han ingen rett til å voldta deg. Men hadde du gått hjem den dagen eller gjort det helt klart at du ikke ønsket å gjenta sex fra forrige uke og beholdt klærne på så hadde du ikke vært voldtatt i dag. Så selv om det subjektive (direkte) ansvaret for voldtekten er hans, så utsatte du deg for en situasjon som ikke var heldig. Du ble likefullt voldtatt av en drittsekk, og det ansvaret bærer han.

Jeg anbefaler deg sterkt å snakke med noen om dette og få råd til hvordan du skal håndtere dette fremover. Min anbefaling er å ikke anbefale fordi det nå mest sannsynlig ikke finnes bevis, men dette kan du også få råd om - f.eks på voldtektsmottaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt klart voldtekt.

Jeg ville tatt en telefon til et krisesenter e.l., mest for å få noen å snakke om det med. Det må være vondt å gå rundt og bære på det alene.

Mener også du må anmelde han, da blir det i det minste registrert hos politiet og han vil aldri gjøre det igjen mot noen - og dersom han gjør det så er det større sjanse for at han blir dømt den gangen, siden det er andre gang han blir anmeldt for det. Vær forberedt på at det kan bli tungt da.



Anonymous poster hash: d3c95...ec2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette er voldtekt, og han kommer sikkert til å gjøre det igjen mot noen andre jenter. unngå at det skjer igjen. meld fra..

det beste er å melde fra med en gang, slik at de kan gjøre alt riktig, slik at de har beviser.

Selv om du satt i trusa, sa du nei. Dere kunne ha rota, og du kunne sagt nei før dere gikk så langt.
uheldigvis er det ditt ord mot hans, men alikevel er det greit å få han inn i systemet. du taper ingen venn på dette, for han er tydeligvis ikke en venn når han ikke tar nei som et nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger, samtlige svar omkring straff og voldtekt er flyttet til en ny tråd som dere kan finne på skråblikk.

Estrella, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...