Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

Man må jo være to stykker for å ha sex. Om mannen ikke bruker kondom, så betyr jo det logisk nok at kvinnen også heller ikke bruker kondom i de tilfellene.

Nettopp, likevel så skyves ansvaret for en eventuell graviditet over på mannen:

- Han kunne latt vær å ha sex

- Han kunne brukt kondom

- Han skulle ikke ha stolt på kvinnen.

For ansvarsfordelingen så er egentlig disse argumentene fullstendig irrelevante da de er like gjeldende for kvinnen som for mannen, såfremt man snakker om et frivillig samleie.

Anonymous poster hash: 344d9...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp, likevel så skyves ansvaret for en eventuell graviditet over på mannen: - Han kunne latt vær å ha sex- Han kunne brukt kondom- Han skulle ikke ha stolt på kvinnen. For ansvarsfordelingen så er egentlig disse argumentene fullstendig irrelevante da de er like gjeldende for kvinnen som for mannen, såfremt man snakker om et frivillig samleie. Anonymous poster hash: 344d9...863

Forstår ikke helt hvorfor du mener at det skyves på mannen. Kvinnen er den som blir gravid, selvsagt har begge ansvar for å unngå det.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant sant... Likevel kjipt at kvinner gjør dette og har muligheten til det. Ja, menn kan ta forhåndsregler, men når man er i et fast forhold og kvinnen sier "Jeg kan ikke få barn" eller "Jeg bruker prevensjon", så tror de fleste menn på dette. Synd å utnytte, og for hva?? Aleneomsorg for et barn som ikke er ønsket av sin egen far? :(

Anonymous poster hash: 7d047...441

Min erfaring etter 10 års singelliv før jeg traff mannen min, er at de færreste menn bruker kondom, være seg ONS, korte affærer eller 2-3 mnd lange "bli kjent"-forhold. Jeg hadde sex med nærmere 30 menn i denne tiårsperioden som singel og kondom ble vel brukt i et par av tilfellene. Virket som om det gav litt ekstra adrenalinrush for dem eller at de var så kåte at de gav f. Jeg gikk jo på piller men det spurte de færreste om, jeg er utrolig takknemlig for at det ikke ble noen kjønnssykdommer på meg!

Anonymous poster hash: 6546e...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor du mener at det skyves på mannen. Kvinnen er den som blir gravid, selvsagt har begge ansvar for å unngå det.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Problemet oppstår når kvinnen ønsker selv å få barn og dermed bli gravid uten å informere eller få samtykke av den hun eventuelt får barn med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring etter 10 års singelliv før jeg traff mannen min, er at de færreste menn bruker kondom, være seg ONS, korte affærer eller 2-3 mnd lange "bli kjent"-forhold. Jeg hadde sex med nærmere 30 menn i denne tiårsperioden som singel og kondom ble vel brukt i et par av tilfellene. Virket som om det gav litt ekstra adrenalinrush for dem eller at de var så kåte at de gav f. Jeg gikk jo på piller men det spurte de færreste om, jeg er utrolig takknemlig for at det ikke ble noen kjønnssykdommer på meg!

Anonymous poster hash: 6546e...f82

De fleste forventer jo at kvinnen som den parten som faktisk risikerer det å bli gravd selv ønsker sitt eget beste og dermed går på prevensjon om hun ikke tar opp prevensjon når det er dags for å ha sex.

Mennesket ønsker jo helst å være godhjertet. Vi ønsker å tenke det beste om folk rundt oss, og da også de vi møter. Har du en kjønnssykdom, så er man jo en idiot om man ikke forteller om dette, og bare har sex uten kondom. Det samme er man om man ønsker barn, og knuller på vilt fremmede folk for å få det de vil ha.

Skal man sammenligne og gi folk teite bemerkninger og utsagn, så vil jeg påstå at personen som juger/ikke forteller om sin kjønnssykdom er flere ganger så idiot enn personen som er naiv som trur det beste om sine medmennesker. Det samme gjelder mannen som er naiv som har sex uten kondom, og jenta som unnlater å fortelle at hun går på prevensjon. Hun må da være mye, mye, mye mer egoistisk og ondartet enn mannen som kun forventet at jenta var som normale andre jenter.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor du mener at det skyves på mannen. Kvinnen er den som blir gravid, selvsagt har begge ansvar for å unngå det.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Hvis du leser foregående innlegg (det begynner å bli alt for mange av dem til å følge med) så ser du hva jeg sikter til. De som forsvarer dagens regelverk støtter seg til argumentene jeg gjenga og med det skyver alt ansvaret over på mannen.

Anonymous poster hash: 344d9...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så med andre ord så burde dette bli tatt inn i undervisningen? At gutter må lære at jenter/kvinner kan være egoister til det punktet at de faktisk knuller på seg barn uten fast mann?

Og hvordan skal menn kunne være "bedre føre var" med et prevensjonsmåte som av alle prevensjoner er så dårlig at 6 av 100 samleier skaper barn? Da er det jo bedre å si at menn må slutte å ha sex i det hele tatt. Hvis ikke er jo også det ulogisk. Så da må en jo tenke. Kvinner skal ha full rett til å utforske sin seksualitet med alle rettigheter så mye dem vil ettersom de selv styrer og velger om de vil ha barnet eller ikke, mens menn må avstå fra sex 100% helt til de er godt etablerte i jobber og i et parforhold som har vart noen år?

Du ser vell at det er å ta det litt langt?

Skal man tenke på "barnets beste", så planlegger man jo en fremtid for barnet der både mor og far bor sammen, samt er glad i det. Hvorfor bruker du kun argumentet om "barnets beste" rundt økonomien som skal hentes fra likegyldig far og ikke det som virkelig teller?

Samt når tenker jenta som beholder barnet på barnets beste, eller når hun har sex uten prevensjonsmidler i en ONS? Det er jo ganske åpenbart at hun ikke tenker på barnets beste i de to tilfellene, så hvorfor skal mannen ta det fulle ansvaret her, mens kvinnen ikke må det?

En kvinne blir ikke gravid i 6 av 100 tilfeller når mannen bruker kondom. Kvinnens sannsynlighet for å bli gravid på sitt høyeste rundt 3 dager i måneden. Den høyeste prosenten er 25% sjanse for å bli gravid. Dersom man skal krisemaksimere sjansene for å gjøre en kvinne gravid når man bruker kondom, må regnestykket bli: Sikkerhet kondom(0,06 om man bruker dine tall, ganget med sjansen for at du knuller henne akkurat den dagen hun har høyest sjanse for å bli gravid, (1/30 =0,0333), ganget med sjansen for at hun kan bli gravid den dagen( 0,25).

0,06*0,0333*0,25= 0,0005

Og dette er maks. Konklusjonen er at kondom er et meget sikkert prevensjonsalternativ......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne blir ikke gravid i 6 av 100 tilfeller når mannen bruker kondom. Kvinnens sannsynlighet for å bli gravid på sitt høyeste rundt 3 dager i måneden. Den høyeste prosenten er 25% sjanse for å bli gravid. Dersom man skal krisemaksimere sjansene for å gjøre en kvinne gravid når man bruker kondom, må regnestykket bli: Sikkerhet kondom(0,06 om man bruker dine tall, ganget med sjansen for at du knuller henne akkurat den dagen hun har høyest sjanse for å bli gravid, (1/30 =0,0333), ganget med sjansen for at hun kan bli gravid den dagen( 0,25).

0,06*0,0333*0,25= 0,0005

Og dette er maks. Konklusjonen er at kondom er et meget sikkert prevensjonsalternativ......

Du glemmer at jenta selv har god kontroll på når hun har størst sjanse for å bli gravid. Hun velger jo selvsagt da å gå ut den dagen hun har størst sjanse, og matten blir annerledes.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis hun har fått barnet selv om han ga uttrykk for at han ikke ville at hun skulle få det, eller ga uttrykk for at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre fra begynnelsen av, så mener jeg han har rett til å fraskrive seg ansvaret

Jeg synes at menn som har blitt lurt eller som ikke ønsker seg barnet, men har blitt far mot sin vilje, skulle kunne fraskrive seg barnet. På høy tid at dette innføres, både i Danmark og forsåvidt her til lands!

Dette er for meg to positivt overraskende svar. Pluss til dere begge!

Økomisk vil mange alenemødre være avhengig av støtte for å ta vare på barnet, denne må da komme fra det offentlige, altså skattebetalerne.

Er vi sikre på at skattebetalerne ønsker å dele denne byrden?

Høyresvaret måtte selvsagt komme, det evinnelige høyrespørsmålet hva med skattebetalerne?

Akkurat som om alt måles i kroner og ører belastet skattebetalerne. Selv ville jeg aldri gitt mitt tilsagn til for eksempel masseinnvandring hvis det i en parallell dimensjon ville medført økonomisk gevinst for skattebetalerne.

Og, mye mer alvorlig, hva med barnets rett til en far?

Dersom han har trukket seg 100%, og kanskje til og med har blitt "anonymisert" i denne "juridiske aborten", hvilke følelsesmessige konsekvenser får dette for barnet?

Det er uheldig å måtte legge alt ansvar over på mannen, når det gjeller å beskytte seg mot denne formen for bedrageri, men - hvis du ikke vil bli lurt så må du la være å pule uten beskyttelse!

I en idealisert verden har barnet rett på en far, og det er en farsrett vi absolutt ikke skal bagatellisere eller underminere, men det rettferdiggjør på ingen måte lovverkets kjønnsdiskriminering av menn i forhold til barn generelt og abort spesielt.

Skal kvinner ha rett til selvbestemt abort, må også menn ha rett til selvbestemt abort. Alt annet er kjønnsdiskriminering av menn.

Alternativet er å nekte begge kjønn rett til abort og gjøre kvinner like ansvarlig for sine seksuelle handlinger som menn. Sånn sett har 99,99 prosent av menneskehetens historie vært mer kjønnslikestilt enn det er i Norge i dag.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer at jenta selv har god kontroll på når hun har størst sjanse for å bli gravid. Hun velger jo selvsagt da å gå ut den dagen hun har størst sjanse, og matten blir annerledes.

Dette regnestykket baserer seg på den dagen hun har høyest sjanse for å bli gravid, så det blir det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette regnestykket baserer seg på den dagen hun har høyest sjanse for å bli gravid, så det blir det samme.

Nei, du regner prosentsjanse for å møte henne den dagen hun har størst sjanse for å bli gravid. Om ei jente ønsker å bli gravid, så sørger hun selv for å maksimere lykken for å bli gravid ved å nettopp ha sex de dagene, og dermed kan du ta denne ut av regnestykket og heller kun gå for 25% sjanse for å bli gravid.

Regnestykket blir da.

6/100 * 25/100 = 150/10000 = 0,015 = 1,5%.

Dette med prosent på hvor stor sjanse ei jente kan bli gravid i de ulike dagene i syklusen er jo uansett interessant. Har du noe på dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du regner prosentsjanse for å møte henne den dagen hun har størst sjanse for å bli gravid. Om ei jente ønsker å bli gravid, så sørger hun selv for å maksimere lykken for å bli gravid ved å nettopp ha sex de dagene, og dermed kan du ta denne ut av regnestykket og heller kun gå for 25% sjanse for å bli gravid.

Regnestykket blir da.

6/100 * 25/100 = 150/10000 = 0,015 = 1,5%.

Dette med prosent på hvor stor sjanse ei jente kan bli gravid i de ulike dagene i syklusen er jo uansett interessant. Har du noe på dette?

Det er bare å google "sjanse for å bli gravid" og lete litt rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å google "sjanse for å bli gravid" og lete litt rundt

Jeg gjorde det, men det dukket opp en masse irrelevante greier. Er ikke så farlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet oppstår når kvinnen ønsker selv å få barn og dermed bli gravid uten å informere eller få samtykke av den hun eventuelt får barn med.

Hva er problemet mener du? At mannen også har ansvar?

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du regner prosentsjanse for å møte henne den dagen hun har størst sjanse for å bli gravid. Om ei jente ønsker å bli gravid, så sørger hun selv for å maksimere lykken for å bli gravid ved å nettopp ha sex de dagene, og dermed kan du ta denne ut av regnestykket og heller kun gå for 25% sjanse for å bli gravid.

Regnestykket blir da.

6/100 * 25/100 = 150/10000 = 0,015 = 1,5%.

Dette med prosent på hvor stor sjanse ei jente kan bli gravid i de ulike dagene i syklusen er jo uansett interessant. Har du noe på dette?

Sædcellene kan overleve i opptil seks dager, og iløpet av eggløsningen er det tre dager hvor sædceller kan feste seg. Det er faktisk også mulig å ha flere eggløsningen i løpet av en syklus.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er problemet mener du? At mannen også har ansvar?

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

At kvinnen har ansvar i å fortelle hva hennes hensikter er, på samme måte som folk med en kjønnssykdom har ansvar i å fortelle sin partner om den.

Smitter du noen med HIV f.eks pga du hadde sex uten kondom med dem, så må du stå til ansvar for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædcellene kan overleve i opptil seks dager, og iløpet av eggløsningen er det tre dager hvor sædceller kan feste seg. Det er faktisk også mulig å ha flere eggløsningen i løpet av en syklus.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Ja, jeg leste fra 4 til 6 dager litt rundt om kring på hvor lenge de kan overleve der inne. Det er jo også derfor hennes regnestykke ble litt "off".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. damene ligger jo liksom bare der og tar i mot ikke sant. Vi kan jo ikke forvente at de skal ta noe ansvar utover akkurat det.. (Jeg skjønner jo at kommentaren din er sarkastisk ment, men det er jo akkurat slik enkelte i tråden forsvarer dagens regelverk). Anonymous poster hash: 344d9...863

Det skal to til for at et barn skal dukke opp. Begge to har ansvar. Sånn er det bare.

De som blir lurt.. Ja, det er kjipt, men jeg vil sinat man er ganske dum om man har seg med fremmede uten kondom.

Det blir litt som å traske rundt i en storby med tusenlapper stikkende ut av baklomma.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal to til for at et barn skal dukke opp. Begge to har ansvar. Sånn er det bare.

De som blir lurt.. Ja, det er kjipt, men jeg vil sinat man er ganske dum om man har seg med fremmede uten kondom.

Det blir litt som å traske rundt i en storby med tusenlapper stikkende ut av baklomma.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Man har full rett til å traske rundt i en storby med tusenlapper stikkende ut av baklomma. Den som forsøker og stjele de pengene blir kastet i fengsel om de blir tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...