Gå til innhold

Forelsket i muslim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes det er trist at det er så mange som skriker styr unna! Det er stor forskjell på muslimer, og det er ganske trist at TS bare skal styre unna i stede for å prøve seg litt frem å se hvor konservativ den aktuelle familien er.

Syntes du skal finne mer ut om han! Start med å bli bedre kjent med han, og finn ut hvilken holdninger han har generelt til kvinner, arbeidsfordelingen, hvordan familien hans er osv, og ta det fra er!

Lykke til! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv muslim dame.

Vil bare anbefale deg noe TS. Hold deg langt unna kurdere. Jeg selv var sammen med en kurder fra mitt samme land, til slutt etter 5 år langt forhold sa han at det er slutt, at han vil gifte seg med en kurdisk dame.

Men vi går tilbake til ditt spørsmål om hva som er lov hos muslimer. For en kurder så er alt lov :) de dritter i religionen sin. De spiser svin også :) Men han viser deg selvfølgelig bare den positive siden først, men etterhvert kommer alt fra (vold,utroskap osv)

Så vær så snil og hør på meg. Spring så langt du kan mens du klarer, hold deg helvete langt unna han :)

Takker for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Veldig mange som sier jeg bør skygge unna her, så nå ble jeg litt skeptisk! :P

Så det er altså ikke trygt å bli med han hjem engang?(uten å ligge med han altså, bare "henge")!

Jeg har liksom et lite håp om at han ikke er som alle de andre dere beskriver, men det er kanskje dumt av meg? Han virker så god bare! Men det kan jo være som "skjønnas" sier, at han bare viser de positive sidene sine først.



Anonymous poster hash: 007c7...ae4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er farlig å bli med han hjem en kveld eller to :P

Det kan derimot bli farlig om dere er i et forhold, når de sanne sidene hans kommer til syne - hvis han er en dritt.



Anonymous poster hash: f93e9...768
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ozelot

Hallo, ikke gå inn i et forhold med han. Til det blir nok kulturforskjellene for store. Og det er aldri bra. Er som å sammenligne hunder og katter. Enekelte ganger kan man være heldige å få de til å leve nokså greit under samme tak, men som oftest vil det bare kollidere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er forresten kurder, om det har no å si :P

TS

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

JA! Det har dessverre noe å si.

En muslim kan være hvordan som helst, men en kurder er bundet av sin tradisjon og kultur. Det er ekstremt tradisjonelt samfunn, til tross for at gutta hevder at de er "vestlige i tenkemåten" sin. Ja, de er vestlige når det kommer til sex før ekteskap, så lenge den de har sex med ikke er muslim selv (for da har de ikke gjort noe galt i Guds øyne... :P ) Men de fleste unge menn i Norge over 18 er gift med eller skal gifte seg med noen innad i slekten. Det er bestemt av familien.

I Kurdistan er det vanlig med tvangsekteskap, og mellom personer under 18 år. Det er vanlig å straffe jenter dersom de ikke går med skaut, snakker med en gutt eller gjør noe som familien ikke liker. Hvis du googler "kurdish forced marriage honor", så vil det gå kaldt nedover ryggen på deg.

Greia er iallefall at dersom du vil være sammen med en person som ser på deg som mindreverdig, og du ønsker noen som kontollerer deg så GO AHEAD!

Anonymous poster hash: 1540a...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er trist at det er så mange som skriker styr unna! Det er stor forskjell på muslimer, og det er ganske trist at TS bare skal styre unna i stede for å prøve seg litt frem å se hvor konservativ den aktuelle familien er.

Syntes du skal finne mer ut om han! Start med å bli bedre kjent med han, og finn ut hvilken holdninger han har generelt til kvinner, arbeidsfordelingen, hvordan familien hans er osv, og ta det fra er!

Lykke til! :)

Ja, det er stooor skilnad på muslimer, men det er ikkje stor skilnad på kurdere... Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har liksom et lite håp om at han ikke er som alle de andre dere beskriver, men det er kanskje dumt av meg? Han virker så god bare! Men det kan jo være som "skjønnas" sier, at han bare viser de positive sidene sine først.

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

I Tyrkia så har kurderne (som utgjør flesteparten av servitørene/barmennene/playboyene) på strendene i Alanya/Antalya konkurranse om hvor mange vestlige damer de kan nedlegge per sesong. De sier at de vet at de har fått snøret i bånn når damen tror at han er helt annerledes enn alle de andre kurderne. Derfor har de et eget ordtak som de sier til hverandre med et smil og et blunk: "My Muhammad is different"...

De artige er at 98% av alle kurdiske menn er gift før de er 18 år, så kona og barn er hjemme i landsbyen mens pappa puler rundt på intetanende turister.

Barf!

Anonymous poster hash: 1540a...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ei jente på 18 år. Det har seg slik at jeg har blitt forelsket i en muslim. Han er så utrolig god og snill!

Vet det ikke vil fungere å bli sammen med han, med tanke på at vi har to vidt forskjellige religioner, men allikevel har jeg klart å forelske meg i han.

Det jeg lurer på er hva som er lov å gjøre med en muslim? Får jeg lov til å ta på han? Gi han en klem? Kysse han? Kan muslimske menn ha sex før ekteskapet?

Jeg tørr ikke å spørre han om dette enda, da jeg ikke kjenner han så godt! Men vil gjerne vite det, for å vite om det er noen vits i å bli bedre kjent med han!

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

Er han veldig religiøs?

Fordi folk er jo kristene, muslimer budister osv men enda så følger de ikke alle låvene og reglene da, så kanskje du burde finne ut det først =)

Anonymous poster hash: 2f462...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv muslim dame.

Vil bare anbefale deg noe TS. Hold deg langt unna kurdere. Jeg selv var sammen med en kurder fra mitt samme land, til slutt etter 5 år langt forhold sa han at det er slutt, at han vil gifte seg med en kurdisk dame.

Men vi går tilbake til ditt spørsmål om hva som er lov hos muslimer. For en kurder så er alt lov :) de dritter i religionen sin. De spiser svin også :) Men han viser deg selvfølgelig bare den positive siden først, men etterhvert kommer alt fra (vold,utroskap osv)

Så vær så snil og hør på meg. Spring så langt du kan mens du klarer, hold deg helvete langt unna han :)

Takker for meg.

TS send meg en melding så kan vi snakke sammen, tror jeg kan faktisk hjelpe deg med dette :3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS send meg en melding så kan vi snakke sammen, tror jeg kan faktisk hjelpe deg med dette :3

Hvorfor ikke ta debatten her?

Anonymous poster hash: 1540a...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta debatten her?

Anonymous poster hash: 1540a...56c

Har jo skrevet litt her også, og jeg skal ikke debattere med henne da =)

Jeg har en del erfaring med dette :biggrin:

Hun må jo ikke da om hun ikke vil, jeg tvinger jo ingen, ga bare ett forslag, hun avgjør det selv :D

Endret av Soley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om han er veldig religiøs eller ikke. Eneste jeg vet er at han ikke spiser gris og at han er en 24 år gammel kurder fra Irak, så jeg regner med at han er muslim!

Men det som er så rart med han her er at det ikke virker som han er sånn som ligger rundt med alt og alle. Han har ikke hintet frampå om noe sånt. Jeg vet ikke engang om han liker meg! :P

Han er ikke lik i væremåten som disse servitørene/playboyene i Tyrkia, men skinnet kan jo bedra!

Ingen som har møtt på noen gode kurdere da?

Jeg har som sagt ikke tenkt til å bli sammen med han. Men bare kose med han! hahahh! Huffameg!



Anonymous poster hash: 007c7...ae4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo skrevet litt her også, og jeg skal ikke debattere med henne da =)

Jeg har en del erfaring med dette :biggrin:

Hun må jo ikke da om hun ikke vil, jeg tvinger jo ingen, ga bare ett forslag, hun avgjør det selv :D

TS her!

Kan du ikke dele erfaringene dine som anonym her? :P

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Kan du ikke dele erfaringene dine som anonym her? :P

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

egentlig ikke hehe (siden det er litt personlig), men bare glem det :D

Men synes du burde først finne ut mer om han, er han veldig religiøs? eller er han muslim men "oppfører" seg som typisk norsk på en måte... om du skjønner hva jeg mener?

Men igjen dette går på at folk er forskjellige, altså vi kan ikke dømme en person gjennom religionen eller kultur hans/hennes, det finnes gode og ikke så veldig gode mennesker her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om han er veldig religiøs eller ikke. Eneste jeg vet er at han ikke spiser gris og at han er en 24 år gammel kurder fra Irak, så jeg regner med at han er muslim!

Men det som er så rart med han her er at det ikke virker som han er sånn som ligger rundt med alt og alle. Han har ikke hintet frampå om noe sånt. Jeg vet ikke engang om han liker meg! :P

Han er ikke lik i væremåten som disse servitørene/playboyene i Tyrkia, men skinnet kan jo bedra!

Ingen som har møtt på noen gode kurdere da?

Jeg har som sagt ikke tenkt til å bli sammen med han. Men bare kose med han! hahahh! Huffameg!

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

:(

Pinadø ikkje rart at desse kurdarane trur at alle norske damer er sluts..

Anonymous poster hash: 1540a...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett det tusen ganger i filmene

Fienden starter som en søt uskyldig godhjertet karakter, deretter når bryllupet er over og møblene er på plass i huset, slippes demonen løs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennene kan gjøre som de vil mens kvinnene blir steinet og det som verre er hvis de har seg før de er gift.

Nå var du veldig trangsynt!

Endret av Mariell007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke hehe (siden det er litt personlig), men bare glem det :D

Men synes du burde først finne ut mer om han, er han veldig religiøs? eller er han muslim men "oppfører" seg som typisk norsk på en måte... om du skjønner hva jeg mener?

Men igjen dette går på at folk er forskjellige, altså vi kan ikke dømme en person gjennom religionen eller kultur hans/hennes, det finnes gode og ikke så veldig gode mennesker her i verden.

Problemet er vel her at alle kurdarar ser ned på ikkje-kurdarar på generelt grunnlag. Har ikkje noko med islam og gjere, men det er berre slik det er.

Anonymous poster hash: 1540a...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...