Gå til innhold

Forelsket i muslim


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 18 år. Det har seg slik at jeg har blitt forelsket i en muslim. Han er så utrolig god og snill!
Vet det ikke vil fungere å bli sammen med han, med tanke på at vi har to vidt forskjellige religioner, men allikevel har jeg klart å forelske meg i han.

Det jeg lurer på er hva som er lov å gjøre med en muslim? Får jeg lov til å ta på han? Gi han en klem? Kysse han? Kan muslimske menn ha sex før ekteskapet?

Jeg tørr ikke å spørre han om dette enda, da jeg ikke kjenner han så godt! Men vil gjerne vite det, for å vite om det er noen vits i å bli bedre kjent med han!





Anonymous poster hash: 007c7...ae4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som kvinne ville jeg aldri blitt sammen med en muslim, fordi det blir rett og slett et for stort kulturkrasj... Holdningen til kvinner i den religionen er heller ikke akkurat på topp.



Anonymous poster hash: a35ed...f7a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er muslim og syns ikke at det stemmer at holdninger til kvinner er elendige. Jeg har et likestilt ekteskap og blir behandlet med respekt av muslimske menn. Jeg jobber og kler meg som norske jenter. Men jeg drikker ikke og spiser ikke svin.

Innen islam er det ikke lov å ha sex utenom ekteskapet. Heller ikke å være kjærester med kyssing og klining.

Anonymous poster hash: 21de1...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen muslimer og de er ganske så ulike på det.

Noen er veldig bestemt og vil kun være sammen med en med samme tro, ikke leie, ikke kysse, ikke ha sex før ekteskapet.

Mens andre er mer tolerante. En kompis av meg er veldig åpen om det å være muslim, og jeg spør han ofte om det jeg lurer på. Får ofte til svar at jeg bare får med meg det negative som er i media. Og det er jo som oftest det som ikke er så bra som media trekker frem.

Så det er bedre å spørre! Men merker du at han unngår spørsmål eller forandrer seg, så bør du nok unngå å spørre mer. Og da er han nok kanskje ikke den rette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "god" muslim har ikke sex utenfor ekteskapet, akkurat som en "god" kristen. Dere har to vidt forskjellige religioner sier du, så jeg antar at du ikke er kristen, da?



Anonymous poster hash: dc5bf...6e5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen!

Jeg har ikke planer om å bli sammen med han. Bare... bli litt mer enn bare venner? Haha! Han er så kjekk!! Også er han kjempesnill! Har ikke merket noe til at han har en dårlig holdning til kvinner i forhold til "vanlige menn". Heller motsatt faktisk! Han er bare god og snill!

Men det er altså ikke lov å gi han en klem? Selv om det bare er vennskapelig? Har jeg lov å komme på besøk til han da? Han har invitert meg med hjem til seg en gang, men da kjente jeg han ikke så godt, så jeg sa vi kunne finne på noe senere en gang!

Ang det med at vi har vidt forskjellig religion så vil det si at jeg ikke tror på noe spesielt. Og jeg har heller ikke lyst til å bli sammen med en som er sterkt troende! :)



Anonymous poster hash: 007c7...ae4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer er like forskjellige som kristne. Noen tolker det superstrengt, mens andre er sekulære og bare kulturelt religiøse. Du må evt finne ut hva han gjør ut av det.



Anonymous poster hash: 356bf...04c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten stund og datet en muslim. Jeg fikk vite etter at vi innledet et seksuelt forhold at han fortsatt var gift.

Hilste også på broren hans, som fortalte om at han også har både kone og kjæreste.

Så noen muslimer har i hvert fall ikke noe problem med å ha sex både i og utenfor ekteskap.



Anonymous poster hash: 2b02e...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Hei!

Jeg er ei jente på 18 år. Det har seg slik at jeg har blitt forelsket i en muslim. Han er så utrolig god og snill!

Vet det ikke vil fungere å bli sammen med han, med tanke på at vi har to vidt forskjellige religioner, men allikevel har jeg klart å forelske meg i han.

Det jeg lurer på er hva som er lov å gjøre med en muslim? Får jeg lov til å ta på han? Gi han en klem? Kysse han? Kan muslimske menn ha sex før ekteskapet?

Jeg tørr ikke å spørre han om dette enda, da jeg ikke kjenner han så godt! Men vil gjerne vite det, for å vite om det er noen vits i å bli bedre kjent med han!

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

Nei det går ikke. Da får du en fatwa etter deg. Det har jeg nemlig hørt fra alle muslimers leder Mahmoud Ahmedjiadadd.

Nei du jenta mi. Du får dra til Thailand og finne deg en mann. Thaier er snille. De kan lage thaisuppe og greier. Perfect match

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Takk for svar alle sammen!

Jeg har ikke planer om å bli sammen med han. Bare... bli litt mer enn bare venner? Haha! Han er så kjekk!! Også er han kjempesnill! Har ikke merket noe til at han har en dårlig holdning til kvinner i forhold til "vanlige menn". Heller motsatt faktisk! Han er bare god og snill!

Men det er altså ikke lov å gi han en klem? Selv om det bare er vennskapelig? Har jeg lov å komme på besøk til han da? Han har invitert meg med hjem til seg en gang, men da kjente jeg han ikke så godt, så jeg sa vi kunne finne på noe senere en gang!

Ang det med at vi har vidt forskjellig religion så vil det si at jeg ikke tror på noe spesielt. Og jeg har heller ikke lyst til å bli sammen med en som er sterkt troende! :)

Anonymous poster hash: 007c7...ae4

Hvor kommer han fra? Muslim sier meg ingenting. Tyrkere, Somaliere og Pakistanere er ekstremt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Hahaha, takk for svar alle sammen!

Vet det er teit av meg, men jeg blir så teit når jeg er forelska!

Han er fra Irak! Bodd i Norge i 12 år ca!





Anonymous poster hash: 007c7...ae4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med personen over her - Kommer veldig an på hvor han opprinnelig er fra ? Er han pakistaner så har jeg erfart at JA de ligger rundt bak foreldrenes rygg, og når det blir alvorlig skal de plutselig ha en fra samme bakgrunn ! Opplevde dette selv, og han ville etterpå fortsette forholdet mens han var gift . Aldri om jeg gidder . For noen søplehuer (Gjelder ikke alle) men de er veldig flinke til å love ditten å datten før tiden har kommet for å danne familie .

Anonymous poster hash: 28b05...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!Hahaha, takk for svar alle sammen!Vet det er teit av meg, men jeg blir så teit når jeg er forelska!Han er fra Irak! Bodd i Norge i 12 år ca! Anonymous poster hash: 007c7...ae4

Irak hmm ? Han har garantert åpen for noe seksuelt men om du er forelsket burde du avklare om han må ha en fra sin bakgrunn ? Hvis det er dette du ønsker . Men han kan jo lyve å si nei .

Anonymous poster hash: 28b05...c2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er forresten kurder, om det har no å si :P

TS



Anonymous poster hash: 007c7...ae4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke lyst til å bli sammen med han, og etterhvert gifte meg og få barn med han altså! Bare et slags midlertidig "mer-enn-bare-venner"-forhold!

Men så er jeg så usikker på hva som faktisk er lov å gjøre med han! Jeg har så sinnsykt lyst til å ta på han, gi han en klem, og kose! Han er så utrolig kjekk og veltrent! Aff, blir gal av meg selv! :P

Jeg vet ikke om han er praktiserende muslim. Eneste jeg vet om han er at han ikke spiser gris. Men jeg føler det blir litt frekt(?) å spørre om noe mer! Religion er ikke noe man bør diskutere med noen man ikke kjenner så godt, har jeg hørt!



Anonymous poster hash: 007c7...ae4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en kurder fra Iran i 6 år. Han hadde 9 søsken. Guttene drakk, røykte og lå rundt. Jentene fikk ikke lov til noe av det, og måtte ofte vaske hus og gjøre typiske "kvinnegreier", og de ble ofte slått. Så han var en typisk "muslim-light" - kunne ikke spise svin f.eks, men ikke praktiserende muslim med bønn osv.

Jeg må få legge til at akkurat han og disse brødrene i familien IKKE var noe å være kjæreste med. (Vold, utroskap, namecalling osv).

Men man skal selvfølgelig aldri ta alle under en kam. Kanskje "din" kurder er helt annerledes;)



Anonymous poster hash: f93e9...768
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inferno

Run, Forrest, run!

Jeg ville vært skeptisk til å innlede et forhold til en muslim, ettersom jeg har en vag mistanke om at livssyn og -førsel ville kræsjet noe. Men når alt kommer til alt er det individet som teller. Eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Syns rett og slett du er litt for dum dersom du involverer deg med en muslim. Kjenner to norske damer som gikk inn forhold med muslim. Det var ikke forenelig med slik norske kvinner ønsker å bli behandlet - og nå har jeg gitt deg pen- versjonen.

Skygg unna for din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...