Gå til innhold

Sentrumsløpet 2014


Vofsitofsi

Anbefalte innlegg

Profilbildet mitt gjenspeiler hvordan jeg har tenkt til å gjennomføre sentrumsløpet :fnise:

Skulle tatt seg ut ;)

Tenkte jeg skulle ta meg en tur ut i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig litt gode nyheter herfra også. :fnise: Hadde min første utendørs løpetur i dag, og til tross for at jeg hadde hold fra hel**** i fem km satte jeg personlig rekord med 45 sekunder. Tiden var likevel ikke bedre enn 32 minutter altså, men for meg som har hatt så mye motgang på treningsfronten i vinter var det utrolig deilig å se at jeg hvertfall ikke har blitt i dårligere form siden sist gang jeg løp ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra, Juliane! Jeg tenker at da er det ikke noen grunn til å være bekymret med tanke på å gjennomføre løpet, så lenge beina holder de neste fem ukene :) kanskje du til og med burde gå tilbake til målet om å løpe på en time? Det er jo mitt mål, og jeg bruker jo nesten 30 minutter på fem km :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra, Juliane! Jeg tenker at da er det ikke noen grunn til å være bekymret med tanke på å gjennomføre løpet, så lenge beina holder de neste fem ukene :) kanskje du til og med burde gå tilbake til målet om å løpe på en time? Det er jo mitt mål, og jeg bruker jo nesten 30 minutter på fem km :)

En time er nok helt urealistisk, hadde ikke klart å holde den farta dobbelt så langt altså. Men 70 minutter burde jo være innen rekkevidde hvis leggene ikke slår seg vrange igjen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 dager igjen! Kanskje på tide å faktisk melde seg på? :fnise:

Siste nytt fra denne fronten er at da jeg i forrige uke utfordret en (sprek) kollega til å delta i løpet, fikk jeg svar tilbake om at hun blir med, men bare hvis jeg løper Birkebeinerløpet (halvmaraton) med henne i juni. Og jeg klarte selvfølgelig ikke å innse mitt eget beste og stå i mot, så nå må jeg virkelig prioritere løpetrening fremover.

Det har nemlig blitt litt lite av det i det siste… men, jeg har nylig investert i nye løpesko og planlegger å teste løypa i løpet av neste uke. Det er nesten litt slik at jeg har vurdert å droppe det, fordi jeg er redd for at det skal være så slitsomt, men jeg tror det er greit å være forberedt.

Håper det går bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, shit, det er under en måned igjen nå!

Med meg går det greit. Jeg har begynt å jogge ute, kjenner litt småplager i knær og legger av og til, men ikke så mye at det plager meg noe særlig. Har lagt opp en runde som er 1 mil, har ikke klart å jogge hele den ennå, men jeg tar ikke det så tungt. Synes formen er grei, og jeg har ingen store ambisjoner for Sentrumsløpet, bortsett fra å fullføre joggende hele runden - tiden bryr jeg meg ikke så mye om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå nærmer det seg gitt! Jeg er ganske spent selv. Har mine tvil om jeg greier det under 50, men håper jeg skal være nærmere 50 enn 55. I dag skal jeg teste formen skikkelig, og løpe en mil rundt Sognsvann! Løp ute første gang på mandag, og brukte da 61 minutter på mila, men da var det 5 km oppoverbakke. Håper det går litt raskere nå. Det beste jeg har klart på mølla er litt under 58 minutter, så jeg tror da målsettingen min er realistisk!

Et lite tips til dere som ikke har løpt Sentrumsløpet før: det starter opp Slottsbakken, og det er en brattere bakke en man kanskje tror. Så ikke gå for hardt ut i den! I det hele tatt husker jeg de første 5 km som tyngst, ettersom det er en del oppover da, til man kommer til Frognerparken. Det blir bedre etter det, og mer nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå nærmer det seg gitt! Jeg er ganske spent selv. Har mine tvil om jeg greier det under 50, men håper jeg skal være nærmere 50 enn 55. I dag skal jeg teste formen skikkelig, og løpe en mil rundt Sognsvann! Løp ute første gang på mandag, og brukte da 61 minutter på mila, men da var det 5 km oppoverbakke. Håper det går litt raskere nå. Det beste jeg har klart på mølla er litt under 58 minutter, så jeg tror da målsettingen min er realistisk!

Et lite tips til dere som ikke har løpt Sentrumsløpet før: det starter opp Slottsbakken, og det er en brattere bakke en man kanskje tror. Så ikke gå for hardt ut i den! I det hele tatt husker jeg de første 5 km som tyngst, ettersom det er en del oppover da, til man kommer til Frognerparken. Det blir bedre etter det, og mer nedover.

Tusen takk for tips! Greit å ha i bakhodet så jeg ikke får helt delirium de første kilometrene når jeg prøveløper runden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så tøff at jeg har prøvejogga løypa, men i går gikk jeg og samboeren løypa som søndagstur. (Passet perfekt dagen derpå... :sjenert:) Slottsbakken er enda brattere og lengre enn man skulle tro, tror det blir forferdelig å skulle starte oppover der. Fordelen er jo at det verste er unnagjort etter 300 meter. :fnise: Det stiger jevnt oppover mot Frognerparken, men ikke noe mer stigning enn at jeg tror det går helt fint. I Frognerparken blir det en kort, bratt bakke opp rundt Monolitten (lurer på om det er endret i år?) som jeg rett og slett tror jeg skal planlegge å gå opp. Så er det en god del nedover frem til Bygdøy Alle - som er en laaaang oppoverbakke. Har aldri tenkt over at det stiger der tidligere, men det gjør det altså! :jepp: Fordelen er at når man er på toppen ved Frogner Kirke har man passert 5 km, og derfra er det nesten bare nedover og flatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg vurdert i flere dager hvorvidt jeg skal være kjipingen som blåser liv i tråden dagen før løpet :fnise:

Litt spent på å høre hvordan folk ligger an?

Jeg har et særdeles dårlig utgangspunkt med betennelse på høyre vrist etter å ha fått en nerve i klem av for trange støvletter (!). Så utrolig kjipt, det er ikke liksom ikke en løpeskade en gang. Men folk sier at det er viktig å ha noe å skylde på om det går galt :fnise:

Jeg har i hvert fall bestemt meg for å prøve, selv om treningen de siste tre ukene begrenser seg til to x løping til trikken, med nedslående resultater. Viljen er faktisk såpass sterk at trege meg meldte meg på senest for tre dager siden. Jeg aner ikke om jeg må gi meg etter 100 meter eller tre kilometer, men jeg har et bittelite håp om å gjennomføre, og hvis det går greit å løpe på foten satser jeg på å klare det på en time som planlagt. Håper bare at det er enkelt å snike seg ut av løypa hvis alt går galt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren også Violet, også jeg som tenkte for en uke siden at jeg skulle høre om du ville kjøpe mitt startnummer, men kom til at du helt sikkert hadde meldt deg på. Jeg ble jo meldt på mens det var noen kr billigere. ;)

Som dere skjønner har jeg valgt å stå over denne gangen. Tenkte lenge jeg skulle gjøre som Violet og løpe til tross for at jeg ikke har fått trent, men har vært hos naprapat med bla beinhinnebetennelsen, og han rådet meg fra å løpe. Argumentet hans om at jeg kan gjøre vondt verre ved å presse meg til 10 k på asfalt nå, og at det evt kan ødelegge hele treningssommeren, var vel dessverre verdt å høre på. :(

Kommer til å stille opp som heiagjeng for samboeren og venner da, så hvis noen trenger litt ekstra støtte langs løypa er det bare å sende en PM med bilde og startnummer, så skal jeg forsøke å få øye på dere! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva, hvordan kunne du tro at jeg hadde meldt meg på en hel uke i forveien? :fnise: heldigvis får jeg dekket deltakeravgiften av jobben - ellers hadde jeg kanskje klart å melde meg på i tide, jeg bestemte meg jo tross alt lenge før påmeldingen åpnet. Veldig synd, Juliane! Men jeg synes du skal høre på legen, og så kan vi heller løpe 10 km sammen under Oslo Maraton til høsten!

Hmm, det du skriver er for øvrig akkurat sånt jeg ikke vil lese nå. Jeg har nemlig alle planer om å presse meg gjennom i morgen OG gjennomføre halvmaraton i juni. Men jeg velger å legge avgjørende vekt på at betennelsen min ikke skyldes løping, og at jeg ikke ble ilagt et absolutt løpeforbud... :)

Er det noen andre som har tips til selve gjennomføringen? Det er lov til å høre på musikk, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg grugleder meg! Dagen har gått med til å fråtse karbo, skal sette sammen spilleliste etterpå. Angående løypa så gjentar jeg meg selv fra tidligere, IKKE gå for hardt ut opp slottsbakken, det kan straffe seg! Ellers er det lett å miste motet første del opp mot Frognerparken pga stigningen, men det blir mye bedre etterhvert!

Stå på alle som løper, dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Violet: om du bryter og sniker deg ut, kan du sto med en lapp med navnet mitt på, så skal du få selskap. Tror nemlig ikke at jeg klarer å fullføre, og da har jeg en god grunn til å skrå ut av løypa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Violet: om du bryter og sniker deg ut, kan du sto med en lapp med navnet mitt på, så skal du få selskap. Tror nemlig ikke at jeg klarer å fullføre, og da har jeg en god grunn til å skrå ut av løypa ;)

Haha! Ja, la oss bare avtale et oppsamlingssted for alle som planlegger å bryte ;)

Spilleliste ja, det var en god ide. Jeg er så spent på temperaturen i morgen, lurer på hvor mye klær jeg skal ha på meg? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja, la oss bare avtale et oppsamlingssted for alle som planlegger å bryte ;)

Spilleliste ja, det var en god ide. Jeg er så spent på temperaturen i morgen, lurer på hvor mye klær jeg skal ha på meg? :klo:

Da skal jeg se etter deg ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag, alle sammen! :)

Jeg føler meg ikke spesielt klar selv. Mistenker at det blir nokså dårlig tid og at jeg ikke klarer å jogge hele runden, men har bare lovt meg selv at jeg skal gjøre mitt beste, er jo bare meg selv jeg konkurrerer mot. Og det er mitt første løp av denne typen, så gjør det egentlig mest for erfaringens skyld. :)

Så får vi se, om jeg synes det er gøy og det går bra, melder jeg meg nok på 10 km på Oslo Maraton til høsten!

I går spiste jeg pizza for å karbe opp, i dag ostesmørbrød til frokost, litt usikker på hva mer en bør spise før løpet, kan jo ikke løpe med full mage heller, det blir bare ubehagelig!

Ellers har vi fått mail fra Sentrumløpet, som sier at det blir bra vær og det anbefales å løpe i kort bukse og t-skjorte, så det er nok sikkert det lureste å iføre seg!

Krysser fingrene for dere alle! Rapporterer vi alle her igjen i kveld?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til alle sammen!

Jeg går for lang tights og t-skjorte. Attpåtil tatt på kompresjonsstrømper under tightsen, synes det ser itt rart ut med shorts og lange strømper, men det er bare meg - vet at mange skal løpe med det :)

Da gjenstår bare de siste oppdateringene på spillelista, og så begynne å bevege seg ned mot byen.

Vi snakkes her i kveld ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...