Gå til innhold

Smarte sunne ideer istedenfor godteri?


ol93

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt helt frelst for bananvafler i det siste! Tar banan, egg, lettmelk, havregryn, kanel og bakepulver og kjører til en jevn masse med stavmikser. Stek i vaffeljern og spis med mager vaniljekesam, litt akasiehonning eller syltetøy med lite sukker :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det alt er nevnt, men jeg elsker gresk yoghurt med knuste valnøtter, mandler og akasiehonning :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Aisu skrev:

Jeg har blitt helt frelst for bananvafler i det siste! Tar banan, egg, lettmelk, havregryn, kanel og bakepulver og kjører til en jevn masse med stavmikser. Stek i vaffeljern og spis med mager vaniljekesam, litt akasiehonning eller syltetøy med lite sukker :)

Jeg lager dem med bananer, havregryn og egg, og spiser dem som de er. Supergodt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frys bananer/druer eller annen frukt :) 

Anonymkode: d3ba3...4ba

Det funker utrolig bra. Fryste bananer kan du kjøre i blender og lage en iskremlignende rett av. Dvs, det ligner kanskje ikke så mye på iskrem når det kommer ut av blenderen, men det smelter på tunga, akkurat som iskrem, og det smaker fortreffelig. Legg til frukt, og det blir yummy. Eller sjokolade. Det var ikke min ide, forøvrig. Det gjør det også mulig å kjøpe bananer i bulk når det er salg.

Frosne bananer kan man også bruke i bananpannekaker. Obs på at røra blir en god del tykkere enn normalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplevafler. 

Egg, vaniljekesam, mel etter eget ønske (jeg bruker byggmel), stevia, raspet eple, litt smeltet smør, bakepulver og melk. Kjempegode og saftige! 

Anonymkode: d9d00...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 28.01.2014 at 22.58, Rosewood skrev:

Jeg pleier å skjære den i to, så tar jeg den ene halvdelen og plukker ut "frøene" og river av litt og litt av skallet og spiser meg inn på en måte :) det er som snop!

Spiser du frøene og?

Anonymkode: f9423...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du frøene og?

Anonymkode: f9423...4fd

Ja :) det går helt fint. men jeg passer på å ikke tygge helt gjennom, da smaker det veldig bittert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 18.1.2016 at 19.12, Alex Turner skrev:

Vet ikke om det er nevnt fra før av, men hvis man fryser ned druer så blir de som sorbetkuler! Veldig godt og friskt :) 

Samme med klementiner ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 22.2.2016 den 14.58, missdior skrev:

Ordentlig gode tomater. Gjerne dulcita!!! omnomnom!

Ta salt på

Anonymkode: 41ab2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2016 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Hjemmelaget gelé med zerosaft

Anonymkode: d3ba3...4ba

Du får kjøpt gelepulver uten sukker, jordbær og bringebær. Ved å bruke mindre vann enn det står på posen, kan man ha den i sjokoladeformer og ha som godis. Hvis man skal være avansert,kan man først kle formen med smeltet sjokolade før man har geleen oppi. 

Anonymkode: 5ec3b...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg erstattet godteri med gulrot og agurk. Smaker selvsagt ikke søt, men søtsugen forsvinner om man spiser seg mett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...