Gå til innhold

Flytte fra Oslo for å studere på Lillehammer?


mkgleez

Anbefalte innlegg

De er ikke så langt til høye fjelltopper heller, om du liker å gå på fjellet. Du kan dra til Galdhøpiggen, Glittertind osv osv ...

Anonymous poster hash: 57e77...9b6

Fra hytte til hytte i Jotunheimen, kan jo anbefales om man vil vandre langt på fjellet.

Og det er faktisk ikke så langt til elverafting i Sjoa, heller, hvis man liker sånne ting. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok til å gå bra om du innstiller deg på det. Jeg studerer i en knøttliten by med kun kebabsjapper og rånere. De har ikke h&m der engang, og kun ett utested som ikke er fullt av menn over 40 som har tatt av seg gifteringen for kvelden..

Og de lokale syns stort sett oss studentene er noe herk.

Men vi har det dritgøy uansett! Vi finner på ting sammen og er sosiale. Er med på studentaktiviteter og grupper... Trenger ikke "storbyliv" for å ha det gøy:)

Men ikke en by jeg har planer om å bo i resten av livet da... Studentlivet er spesielt, du kommer ikke inn i samme miljø når du flytter et sted for å jobbe. Så da har ikke byen så sykt mye å si. Men jeg vet jeg hadde nok kommet meg mer ut av hybelen om jeg bodde et sted der det skjer mer :P så det kan jo være greit med litt tilbud...

Men jeg koser meg uansett jeg. Studiet er bra, og jeg har gode venner:)

Og det er jo det du bør fokusere mest på:)

Endret av Kjempeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å gå bra om du innstiller deg på det. Jeg studerer i en knøttliten by med kun kebabsjapper og rånere. De har ikke h&m der engang, og kun ett utested som ikke er fullt av menn over 40 som har tatt av seg gifteringen for kvelden..

Og de lokale syns stort sett oss studentene er noe herk.

Men vi har det dritgøy uansett! Vi finner på ting sammen og er sosiale. Er med på studentaktiviteter og grupper... Trenger ikke "storbyliv" for å ha det gøy:)

Men ikke en by jeg har planer om å bo i resten av livet da... Studentlivet er spesielt, du kommer ikke inn i samme miljø når du flytter et sted for å jobbe. Så da har ikke byen så sykt mye å si. Men jeg vet jeg hadde nok kommet meg mer ut av hybelen om jeg bodde et sted der det skjer mer :P så det kan jo være greit med litt tilbud...

Men jeg koser meg uansett jeg. Studiet er bra, og jeg har gode venner:)

Og det er jo det du bør fokusere mest på:)

Dette liker jeg å høre :-) Jeg går for dette!;) Blir spennende.

Da blir første oppgave å skaffe meg sted å bo da. Blir spennende å se hvor og hvordan jeg kommer til å bo - privat eller gjennom SOPP.

:-)

-ts

Anonymous poster hash: 4847a...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til å trives på Lillehammer :blomst:

Fantastisk! Begynner faktisk å glede meg skikkelig nå, jeg føler liksom at dette er skikkelig rett for meg. Dette er så bra!!

-ts

Anonymous poster hash: 4847a...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, hva har du planer om å studere? :-)

Anonymous poster hash: 72c06...2e3

Organisasjon og ledelse. Hørt noe om det?

-ts

Anonymous poster hash: 4847a...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt om det, men hørtes spennende ut! Skal selv gå bachelor psykologi der. Gleder meg!



Anonymous poster hash: 72c06...2e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt om det, men hørtes spennende ut! Skal selv gå bachelor psykologi der. Gleder meg!

Anonymous poster hash: 72c06...2e3

Da ses vi, hvem enn du er :) Gleder meg jeg også! Blir råbra! ;)

-ts

Anonymous poster hash: 4847a...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Vurderer veldig å begynne i lillehammer til høsten selv. nå er det jo et helt år til egentlig men anyways. flytta du dit TS? fornøyd? =)



Anonymous poster hash: 8c7a7...b01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som har gått filmlinja der + tatt master etter bachelor på Blindern, og har generelt bare hørt skryt om Lillehammer som studentby. De har visst et bra og aktivt studentmiljlø til tross for at det er en liten by. Personen som gikk der etter Blindern skrøt veldig av det å bli sett som student etter bare å ha vært et studentnummer.

Og det er jo en veldig hyggelig by også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer veldig å begynne i lillehammer til høsten selv. nå er det jo et helt år til egentlig men anyways. flytta du dit TS? fornøyd? =)

Anonymous poster hash: 8c7a7...b01

Jeg er lillehammering, flyttet til Oslo for seks år siden og flytter hjem igjen om 6 dager , og gleder meg stort. Nå har jeg aldri selv studert på Lillehammer selv men jeg vet jo at det er en bra studentby også er Lillehammer koselig. Så anbefales :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer veldig å begynne i lillehammer til høsten selv. nå er det jo et helt år til egentlig men anyways. flytta du dit TS? fornøyd? =)

Anonymous poster hash: 8c7a7...b01

Ja, jeg bor nå i Lillehammer! Jeg stortrives :-) Det ér virkelig en helt fantastisk studentby. Flott sosialt og faglig. Mitt tips (som selvsagt gjelder uansett hvor man er student), er å virkelig gjøre en innsats for å få deg et stort nettverk. Jeg er veldig sosial, og har generelt ikke noen vanskeligheter med å få venner. Jeg valgte likevel å melde meg inn i studentforeninger hvor jeg har ulike lederverv osv. Man blir kjent med så mange mennesker, og det er utrolig gøy! Kom til Lillehammer - jeg har faktisk ikke angret i det hele tatt ;)

-ts

Endret av mkgleez
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...