Gå til innhold

Pasadenas dagbok


Pasadena

Anbefalte innlegg

Whaaaat? Gratulerer så mye med ny jobb! :strix: Er det noe du har hatt lyst til å gjøre lenge? Kan tenke meg det skal bli godt å få hodet bort fra hjem og barn (og svigers ;) ) uansett. :jepp:

Og vet du, kjøringen kommer til å gå sååå fint. Dette klarer du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! :sjenert:

Det skjedde veldig plutselig. Nav-mannen ringte og lurte på om jeg kunne være interessert i en jobb, jeg sa tjaaa, en dame fra arbeidsplassen ringte, jeg var på "intervju" hos dem dagen etter og vips så hadde jeg ny jobb. Det var ikke egentlig et intervju. Mer en demonstrasjon av hva jeg skal gjøre, og spørsmål om hvor kjapt jeg kan begynne :fnise:

Det skal bli godt å få litt avveksling ja, uten tvil! :jepp: men åå, så mange bekymringer det bringer med seg også... Jeg var innstilt på bhg-start etter påske, og at jeg hadde hele våren på å bli trygg i bilen. Og mentalt forberedt på bhg :fnise: og så SMACK så må jeg gjøre det på fem dager. :bond:

Selve jobben blir nok grei, kan sende detaljer på pm om noen er interessert :ler: ikke så spennende saker, men det er ikke i butikk og da er jo et av målene mine oppnådd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er interessert! :nigo:

Og ja, jeg forstår at du er stressa! Når så mye skjer på så kort tid, føler man at kontrollen blir tatt fra en. Men som sagt, dette går fint! Lillemor kommer til å få det kjempefint i barnehagen, og du kommer til å få det veldig fint på ny jobb. Tenk, enda mer penger å bruke på shopping! :nigo::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagestart i går... Hva skal jeg si? Vi har vært der tilsammen 4 timer. Både i går og i dag var hun møkk lei etter to timer, trøtt og ville hjem. I går sa hun bare at hun ville hjem og lalle, i dag begynte hun å storgråte, og ville i tillegg ha puhuhuhuhuuuuupp :fnise: hun vil ikke ha noe særlig å gjøre med de tre damene som jobber der, kan snakke litt med ei av dem og kan sitte på gulvet ved siden av henne og leke i fem minutter, men hun må ikke røre henne.

Ellers så går hun fra rom til rom, fra leke til leke, og følger nøye med på hvor de voksne befinner seg hen. Barna er ok, men hun vil helst være for seg selv eller med meg. Hun blir veldig forstyrret når det kommer enda fler voksne inn; foreldre som leverer, lærere som er innom fra skolen (skolen og bhg henger sammen).

Såee.... Dette kommer til å ta tid. I morgen skal vi dra dit senere på dagen, sånn at hun kan være med på lunchen først og så går de ut etterpå. Hun elsker jo å være ute, så vi får håpe det blir litt bedre da.

:sukk::unsure:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den følelsen er ikke god! :klem: Men prøv å tenke at hun tross alt er ganske stor, og da tar det lengre tid å venne henne til det. Dette kommer til å gå så fint! :klemmer:

Bra at kjøringen går fint da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nei det er skikkelig kjipt, og jeg blir jo sååå redd for at hun ikke skal få det fint der :(

De sliter litt med å behandle henne som en snart-toåring, fordi hun ser like gammel ut som de som fyller 3. Hun er like høy som mange av dem, og har lengre hår :ler: men hun ene dama er flink da.

Krysser fingrene for at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye med jobb, barnehageplass og bil :danse:

Litt uenig med Belle ang bil jeg da.. Vi har også en Mazda 6 og jeg synes ikke den er spes stor egentlig :hoho: Lukeparkerer det uten problemer :lur: Men jeg og biler er litt spesielt. Kjører jeg minibuss føler jeg den er en anelse stor :hoho:

Hvordan går det med tilvenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lukeparkerer ikke. Punktum. Er skikkelig, SKIKKELIG dame på det punktet. :hoho:

Her er det omvendt. M ser så liten ut at hun i mange tilfeller blir behandlet som en ettåring og ikke en toåring. :P

Hvordan har resten av uken vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå mye med jobb, barnehageplass og bil

Tusen takk! :hoppe:

Lukeparkering er nok ikke min greie heller, syns jeg er evig flink nok som rygger inn på vanlige parkeringplasser mellom to andre biler :ler:

Tilvenningen gikk veldig bra i dag! Vi var bare halv dag, men. Jeg gikk ut en tur og var borte i 40 min før de kom og hentet meg, og hun satt og koste seg i sofaen og så på tegnefilm da jeg kom inn igjen. De pleier å sette på film helt på slutten av dagen, hvis barna er slitne og leie. Hun hadde sittet på fanget hos en av damene, DET hadde jeg ikke trodd! :hoppe:

Så det føles litt bedre nå. Men i morgen prøver vi på hel dag, og da må hun sove der. Det kommer jo til å gå rett til helvete :ler: puuuuuuuupppp brøler hun så snart hun blir trøtt. Har ikke fortalt dem at vi ammer enda. Det er litt flaut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har forresten begynt å lage morsdagsgaver i bhg i dag. Jeg er jo sååå lettrørt når det gjelder sånt, holdt på å begynne og grine da lillemor limte små pyntegreier på kortet :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har lagt igjen livstegn! :rødme:

Gratulerer med bil, jobb og barnehageplass! :) Håper det går bra for vesla etterhvert. Ting kan ta litt tid, men det går som regel fint til slutt! :)

Jeg tør forresten heller ikke si noe om ammingen. Snuppa går rundt og brøler etter "bupp" ofte, men jeg bare ler det bort :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lenge siden jeg har lagt igjen livstegn! :rødme:

Gratulerer med bil, jobb og barnehageplass! :) Håper det går bra for vesla etterhvert. Ting kan ta litt tid, men det går som regel fint til slutt! :)

Jeg tør forresten heller ikke si noe om ammingen. Snuppa går rundt og brøler etter "bupp" ofte, men jeg bare ler det bort :fnise:

Takk takk! :) hehe, godt å høre at det ikke er bare oss som ammer i det skjulte :ler: Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Første dag på ny ny jobb i dag! Ny ny, fordi jeg plutselig fikk enda et jobbtilbud, og det var jo mye bedre så da sa jeg opp den første jobben før jeg hadde begynt! :ler: Denne jobben er spennende, gir rom for utvikling og utdanning, den er superfleksibel og gir ro i sjela :) så nå er jeg en glad laks!

Forrige uke var ikke noe særlig barnehagemessig, men i dag gikk det mye bedre. Tror kanskje hun har skjønt at jeg faktisk kommer og henter henne hver dag, og hun har skjønt hva det betyr at de voksne må på arbeid. Som hun sier; penga, tikken, LADE! :fnise: bestemora har forklart henne at man må tjene penger sånn at man kan dra på butikken og kjøpe sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooi! Nå må du bare sende meg enda en PM om den nye jobben. :fnise: Så spennende!

Og kjempefint å høre at hun trives bedre i bhf nå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glemte jo helt å skrive noe på søndag, da var jo lille 2 år! :hoppe::huh:

Huset var fullt av svigerfamilie og min familie, det ble seint før vi fikk sendt hjem alle. Bursdagsbarnet var veldig fornøyd med at alle dro (hehe, hun er jo så sjenert), og enda mer fornøyd med fjellet av leker og klær :ler: hun fikk utrolig mye fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...