Gå til innhold

Pasadenas dagbok


Pasadena

Anbefalte innlegg

Nettopp ferdig med et mislykket forsøk på å få henne til å ta blund. Har holdt på siden kl 12 :roll:

Er mildt sagt lei av mangel på egentid. Jeg er sammen med henne 21 timer i døgnet, hver dag, hver uke, hver måned. De siste tre timene er fra hun er sovnet om kvelden, til jeg legger meg. Så de dagene hun tuller og ikke vil legge seg, blir de timene borte.

Det sier seg selv at hver gang pms'en kicker inn, tror jeg at verden skal gå under :ler::klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, føler med deg! :klem:

Har du ingen muligheter til å bare ta deg en tur ut, uten henne? Shopping? Frisør? Flykte til matbutikken på ukeshandel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke store muligheter.. Bor på landet, en time til nærmeste by. Hater å kjøre bil (har ikke egen bil heller) og bussen går en gang om dagen. Mannen bor 4 timer unna, og er her ca hver 2-3 helg. Men han kan ikke legge henne (kan/vil/tør/jeg unner henne ikke det). Han kan gå ut med henne et par timer om dagen, men resten av tiden er det som om han ikke er her uansett. Jeg bor jo også i samme hus som foreldrene mine (ja.. 31 år og bor hjemme hos mamma, skikkelig boost for selvfølelsen), og de elsker lille og hun elsker dem. Men de er av oppfatningen at når man har fått barn, så får man ta seg av dem. De vil ikke ha noe med legging å gjøre, og hun blir bilsyk så det er ikke noe kjekt å ta henne med på tur heller. Får meg ikke til å spørre om det heller, fordi jeg vet hva svaret blir. De jobber fullt og vil jo også ha fritid.

Så.. Hm :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke om barnehageplass til henne over nyttår. Det kommer til å bli et helvete! Hun har enorm fremmedfrykt (for voksne) og separasjonsangsten er fortsatt til stede. Håper vi kan få en lengre tilvenningsperiode enn de tre dagene som er vanlig.

Og så må jeg finne meg en jobb. Den eneste muligheten jeg har her, er en dørgende kjedelig jobb som jeg kan forferdelig lite om. Herlig. Men det gir penger på kontoen i alle fall. I min forrige jobb var det jeg som hadde mest kunnskap av alle på avdelingen, og de beste resultatene. Blir interessant å gå fra en tempofylt, kreativ jobb hvor man vet mest, til en rolig, kjedelig jobb hvor man er den som vet minst.

Og nå er jeg bare hjemme. Tørker leverpostei av møblene, prøver å holde lille fornøyd, ser barne-tv og rydder leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og 23.20 var lille i seng. Etter timer med vræling. Min far har slengt i trynet mitt at det er min egen feil fordi jeg ikke har vært lenge nok ute med henne, sånn at hun ikke er trøtt. Jeg foreslo at han kanskje kunne ta henne med ut en tur innimellom, sånn at jeg kan få et pusterom. Da fikk han også påpekt at når jeg har valgt å få barn, så får jeg ta meg av henne.

Stapper inn litt mer sjokolade, jeg :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kose: Huff, det høres virkelig vanskelig ut! Visste ikke at mannen din bor borte.

Svigerfar og kona er slik dine foreldre er. Jeg er forsåvidt enig i at man skal ta vare på de barna man har fått, jeg synes ikke noe om de som har barnevakt hver eneste helg liksom, men en gang i blant burde vært obligatorisk for besteforeldre synes jeg. :ler: Fikk ikke dine foreldre noe hjelp da de hadde småbarn? Kanskje du kan spille litt på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, ja det er litt kjedelig innimellom. Som regel går det greit, men så topper det seg noe så voldsomt innimellom.

Det blir sikkert mye lettere for dem å passe henne når hun slutter med puppen. (Blir det ikke snart?!?!?!) de har jo ikke så mye å stille opp med på det området :ler:

Ser utvtilbat jeg har huset for meg selv nå, i alle fall! Så da er det nok på tide å komme seg ut av senga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles forresten helt feil å klage til deg, Belle! Du har dobbelt så mange barn, og er helt alene med dem i uker om gangen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles forresten helt feil å klage til deg, Belle! Du har dobbelt så mange barn, og er helt alene med dem i uker om gangen :kose:

Tenk heller på det sånn at jeg vet hvordan det er, og da kan det være fint å klage til meg. :jepp:

Men synes ikke det er sammenlignbart engang, for jeg har jobben (altså voksenkontakt) pluss mye hjelp fra familie når jeg er alene. Tror jeg hadde gått på veggene om jeg hadde vært så mye alene med ungene som det du er. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er god du, Belle :klem: takk for de fine ordene!

Går litt på veggen ja. Men men. En dag blir det jo bedre :)

I dag har jeg sånn julestemning! Har spist pepperkaker og drukket julete, og lille har sett noen julevideoer på youtube :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slitsomt når mannen din bor så langt unna. Hvor lenge skal dere fortsette slik?

Slemt gjort av pappan din å komme med en sånn kommentar. Jeg hadde blitt sur da :(

Kanskje heller se på det som positivt at hun skal begynne i barnehage? Kanskje den økte stimulien vil gjøre henne mer sliten på kvelden og at hun sovner lettere?

Har hun fremmedfrykt fordi hun ikke er vant til fremmede?

Jeg har vært veldig på at mini skal tåle å være med andre enn meg uten at det er krise. Mest fordi jeg var helt motsatt. Var så ekstremt mammadalt.. Likte ikke så mange andre i familien, kun mamma. Gråt når jeg måtte være hjemme med pappa fordi mamma skulle ut en kveld og hylgråt når ho forlot meg i barnehagen. Var vel 3 år når jeg begynte der. Mamma var hjemmeværende.. Jeg har bare sagt til meg selv at sånn skal IKKE mini være.. Må ha vært vondt for mamma også.. :(

Vi er jo forskjellige :) Gikk du i barnehage når du var liten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og husk at det ikke er en konkurranse om hvem som har det vanskeligst det her, hvor det kunne er vinneren som har lov til å klage. Jeg synes alle burde få lov til å klage massevis, jeg. :hoho:

Nei men altså seriøst. Vi har hver våre forutsetninger. Det som er det vanskeligste i livet mitt ville sikkert vært easy peasy for noen andre, men det gjør det jo ikke noe lettere for MEG!

Skjønner godt du blir litt irritert på foreldrene dine. Selvfølgelig skal du passe på og ta ansvar selv. Men man er da ikke ansvarsløs om man får litt hjelp innimellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble forbanna ja, og kalte ham en diger kuk :hoho: etter noen flere velvalgte ord tror jeg nok de skjønte tegninga, de har vært litt mer ivrig på lekefronten siden da. Og på torsdag får jeg dra til byen uten barn :fnise:

Det hjelper jo som regel å si ifra. Synd at jeg er konfliktsky og går og ruger på alt helt til det eksploderer :roll:

Vet ikke hvor lenge jeg og mannen skal ha denne ordningen her, men jeg frykter at det kan bli langvarig. Det er ikke lett å holde liv i et sånt forhold. Men men, vi får se hva som skjer.

Jeg håper selvfølgelig at hun vil trives i barnehagen, der er det jo mye moro og mye nyttig lærdom. Å få brukt litt energi er fine greier :ler: jeg gikk i bhg ja, men det var full krise hver morgen visstnok.

Lille syns det er veldig spennende med andre barn, dem er hun ikke redd. Ungdommer og folk på min alder er også greit, men jo eldre de blir jo mer redd er hun. Hun er livredd oldeforeldrene sine, som hun treffer ca en gang i uka.. Men så er det enkelte andre voksne som hun har kjempefin kontakt med, men de er flinke med barn og lar ting være på hennes premisser. Så snart de innpåslitne klype-i-kinnet-tantene kommer, så sitter hun limt på meg :fnise:

Tiden vil vise. Nå må jeg sove, ingenting er så godt som å krype under dyna til en varm liten kropp som legger seg tett inntil og snakker litt i søvne :rodmer:

Ping: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går og i dag har vi vært ute på kjøretur, og over 50% av alle hus jeg så har allerede tatt fram adventspynten :overrasket: Det er full pakke med adventsstjerne, staker, lys på verandaen osv osv osv.

Jeg blir såååååå irritert når folk henger opp pynten FØR adventen begynner!! :kjefte: hva er vitsen da??

Nå skal jeg unngå å nevne all den grusomme pynten som finnes. Det er nemlig enda mer irriterende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går og i dag har vi vært ute på kjøretur, og over 50% av alle hus jeg så har allerede tatt fram adventspynten :overrasket: Det er full pakke med adventsstjerne, staker, lys på verandaen osv osv osv.

Jeg blir såååååå irritert når folk henger opp pynten FØR adventen begynner!! :kjefte: hva er vitsen da??

Nå skal jeg unngå å nevne all den grusomme pynten som finnes. Det er nemlig enda mer irriterende :fnise:

:hoho:

Kunne ikke vært mer enig :lur: det værste er amerikanskinspirerte hus som har totalt bomma på gjennomførelsen.. *panneklask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauau! Så ille har det aldri vært før, og jeg har alltid klart å få bort betennelsen med mye ammimg/pumping. Nå har jeg mye feber, puppen er så vond at bare det å skifte stilling er grusomt, og jeg føler meg skikkelig dårlig.

Må kanskje ringe legen. Men her ute har vi ny lege hver uke omtrent, og det er stort sett veldig begrenset hvor mye norsk de kan. Får vise til ammehjelpens artikkel om hvilken medisin man bør få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre! Litt feber fortsatt, men både kropp og pupp er bedre enn i går :hoppe:

Lille har fått alle toårsjekslene! :overrasket: kjekt å gjøre unna alle fire på under tre uker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...