Pasadena Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #381 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Takk, så fine dere er Nå går det bra i barnehagen i dag har hun for første gang sovet i senga si der hun er blitt ganske så trygg på de tre damene som jobber der, de er veldig koselige. Det er godt når hun blir møtt med en klem og nuss når hun kommer om morgenen, av ei dame jeg har kjent hele livet her om dagen forsvant lille inn uten å si hadet til meg engang, og jeg sto igjen som en tufs og følte meg litt snytt Jobben går også bra. Føler meg litt ny og unyttig innimellom, men sånn er det jo med ny jobb. Det er i alle fall utrolig trivelig der, og ikke minst rolige tilstander. Man kan jobbe i fred, uten kunder som freser inn og ut døra og maser om alt mulig rart. Og, som bakepulver så fint sa i dag, så er det godt å få anledning til å savne lille. Jeg er utrolig takknemlig for at jeg har fått være hjemme så lenge med henne, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det å være hjemmemamma uten noe særlig omgangskrets, stuck ute på bygda, det blir ganske utmattende etterhvert. Både intenst og langdrygt på en gang, liksom. Lille har blitt så utrolig flink til å prate! For en stund siden oppdaget hun at hun kunne sette sammen alle ordene til korte setninger. Så nå går hun rundt og forteller om ting med en entusiasme jeg aldri har sett maken til! Artig Endret 23. februar 2015 av Pasadena 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2015 #382 Del Skrevet 24. februar 2015 Ååå, så fint å høre at hun har det bra i barnehagen nå. Og også fint å høre at du har det bra på jobb, at du trives og at lille har begynt å snakke skikkelig. Her går det treigt med snakkebiten enda, selv om hun har gjort et ganske stort hopp de siste par ukene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 6. mars 2015 Forfatter #383 Del Skrevet 6. mars 2015 Etter at jeg skrev sist, så har det gått skikkelig dårlig i barnehagen igjen hun gråter og gråter hele dagen, vil ikke spise og ikke sove. Hun er ikke vant til å bli lagt alene i barneseng, med sang/holde i hånda eller sånt, og siden de begynte med det i bhg har hun hatt skikkelig noia. Hun vil ikke dit om morgenen, hylskriker ved levering, og roper HJEEEM HJEEEM og gråter med en gang jeg kommer inn for å hente. De siste to dagene har de puttet henne i vogna og da har hun sovnet lettere og sovet lengre (10 min er rekord i senga) så jeg håper det kan gå seg til snart. Hun freaker helt bare jeg eller mamma går på do, og hun har flere ganger våknet av det jeg tror er mareritt. Hun roper og roper på meg, og noen ganger gråter hun og sier "hjem" i søvne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 7. mars 2015 Forfatter #384 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg har bursdag i dag Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 7. mars 2015 #385 Del Skrevet 7. mars 2015 Gratulerer med dagen! Og forferdelig vondt å høre om lillemor i bhg. Har liksom ikke noe annet å si enn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 7. mars 2015 #386 Del Skrevet 7. mars 2015 Gratulerer med dagen! Jeg tror det er normalt at de får en liten "nedtur" etter å ha begynt i bhg. Kan du ikke si at hun skal sove i vogna så blir den biten i løpet av dagen bedre? Og hva gjør de for at dagen hennes skal bli god da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #387 Del Skrevet 8. mars 2015 Tusen takk, så fine dere er! Det straffer seg å ikke være på facebook når det gjelder bursdagshilsener. Utenom de seks gratulasjonene jeg fikk fra familien, var det hele tre venner som husket bursdagen min. Og så dere to, da Det er vondt med barnehagesituasjonen, ja og så lite jeg kan gjøre. De sier at vi bør slutte med puppen, de tror liksom at det er hele grunnen til at hun ikke finner seg til rette. Jeg tror at det vil bli enda verre for henne om vi skal ta den kampen hjemme i tillegg til at hun sliter der på dagtid. Kan hende de har rett, men jeg vet ikke om jeg klarer. Har ingen andre som kan ta seg av leggingen for en periode. Dessuten sovner hun ikke på puppen lengre, hun bare koser litt og så snur hun seg vekk fra meg og ligger der og pjusker på bamsen til hun sovner. Hva gjør de i barnehagen, tja si det. De koser, har henne i fanget, prøver å distrahere henne med alt mulig, leker og synger, alt mulig egentlig. De vil bare ikke venne henne til at hun skal få sovne i fanget deres, for det er det hun vil. Men jeg tror vogn er rette veien og gå. Hun har jo hatt ekstrem separasjonsangst hele sitt liv, så at det ble krøll i barnehagen kom ikke som et sjokk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 8. mars 2015 #388 Del Skrevet 8. mars 2015 Slutt nå ikke med puppen! Skal hun liksom gjennom to dramatiske ting på en gang? Si at hun skal sove i vogna Håper det løser seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 8. mars 2015 Forfatter #389 Del Skrevet 8. mars 2015 Å, det var veldig fint å høre akkurat det LilleBallerina jeg tenker også at det blir dobbel belastning. Det er såklart litt unødvendig å amme fortsatt, siden hun er over 2 år, men det har nå liksom bare blitt sånn. Hun skulle egentlig ikke begynne i bhg før i april, så jeg hadde 4 mnd på å avvenne. Men sånn ble det jo ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. mars 2015 #390 Del Skrevet 9. mars 2015 Enig med LilleBallerina. Tenk hvor fælt det hadde blitt å få to sånne omveltninger på én gang? Håper virkelig at vognsoving hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 9. mars 2015 Forfatter #391 Del Skrevet 9. mars 2015 I dag gråt hun ikke ved levering heldigvis de sa at så lenge været tillater det skal hun få sove i vogna, så da satser vi på greit vær og en grei dag for henne. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 9. mars 2015 Forfatter #392 Del Skrevet 9. mars 2015 Vel.. Hun hadde hatt det fint helt til hun ble trøtt. De la henne ut i vogna, men ville ikke venne henne til at hun måtte trilles så da ble det jo bare skriking såklart. La henne inne i senga, hvor det virket som om hun hadde måttet skrike seg i søvn, for så og sove kun 10 minutter før hun våknet igjen. Ped.leder snakket om sovemedisin og blabla da jeg kom for å hente henne. Litt satt ut, litt forbannet og veldig frustrert nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 9. mars 2015 #393 Del Skrevet 9. mars 2015 Gratulerer med dagen (på etterskudd) Håper det ordner seg med barnehagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 9. mars 2015 #394 Del Skrevet 9. mars 2015 Det der høres jo helt tullete ut! Kjenner jeg blir frustrert på dine vegne! Jeg hadde tatt en alvorsprat med styrer. Selvfølgelig skal de bysse henne og gjøre det de kan for at hun skal være trygg. Makan! Vær så snill, klikk i vinkel på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 9. mars 2015 #395 Del Skrevet 9. mars 2015 Og hvorfor må det være greit nok vær til vognsoving? Regntrekk på vogna løser alt... Hvor gamle er de som jobber der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 10. mars 2015 Forfatter #396 Del Skrevet 10. mars 2015 Gratulerer med dagen (på etterskudd) Håper det ordner seg med barnehagen Tusen takk, søte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 10. mars 2015 Forfatter #397 Del Skrevet 10. mars 2015 Det der høres jo helt tullete ut! Kjenner jeg blir frustrert på dine vegne! Jeg hadde tatt en alvorsprat med styrer. Selvfølgelig skal de bysse henne og gjøre det de kan for at hun skal være trygg. Makan! Vær så snill, klikk i vinkel på dem Ja, når jeg leverer henne i morgen (vi har fri i dag) skal jeg snakke med dem. Må manne meg opp, har en lei tendens til å bli veldig tufsete og ikke få fram det jeg mener i sånne situasjoner. Det er veldig værhardt der hvor barnehagen ligger, så et regntrekk vil nok ikke være tilstrekkelig bestandig. De har ikke noe skur der, og fjellene gjør at det kommer fallvind ned fra motsatt side enn der vinden egentlig kommer fra. Så det blåser fra alle kanter, MYE det er ofte et helsike å holde seg på beina når jeg skal inn der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 10. mars 2015 #398 Del Skrevet 10. mars 2015 Lykke til i morgen da! Du klarer det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 12. mars 2015 Forfatter #399 Del Skrevet 12. mars 2015 Fikk snakket litt, var ikke så streng da men det er helst en av de andre der jeg vil snakke med. Føler at hun er litt mer oppriktig! Men - både i går og i dag har det gått helt strålende både med levering og henting, og hun har villet tilbake dit. Så jeg håper at forrige uke var en liten hump på veien, og at det blir flere gode dager fremover. I morgen skal jeg på mini-husmorferie!! DET blir fint, det. Kommer tilbake på lørdagskvelden. Et deilig døgn med reisetid, strikketid, alenetid, voksentid, filmtid, junkfoodtid, og ikke minst shoppetid Ja, og så gynekologtid da ikke like kult Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBallerina Skrevet 20. mars 2015 #400 Del Skrevet 20. mars 2015 Hvordan har det gått i bhg siden sist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå