Gå til innhold

Pasadenas dagbok

Pasadena

Anbefalte innlegg

Lillemor får plass i april! :hoppe: Hun har snakket om barnehagen flere ganger om dagen, hver dag siden vi var der. Så det kommer nok til å bli stor stas når hun får begynne! :)

Det betyr også at jeg er nødt til å skaffe meg en bil. Har tittet på finn, og fikk pappa til å ringe på en i går. De skulle snakkes igjen i dag! (Det er ingen vits i å ringe selv, jeg vet ikke hva jeg skal spørre om) :hoho:

Jeg har bare satt visse krav til hva jeg vil at bilen skal ha, og hvordan den skal se ut, og da var det ganske greit å sortere på finn :ler:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hipp hurra! Så gøy! :hoppendeglad: Kan tenke meg hun synes det var stas, ja! Og det synes vel kanskje du også, som har vært litt lei av å gå hjemme? ;)

Oooo, bil! Hva er kriteriene dine, da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir gøy! :hoppe: ..og skummelt.. :sjenert: og sikkert ganske vondt i mammahjertet når lille frøken forstår at jeg ikke skal være der sammen med henne. Men men. Forhåpentligvis går det veldig bra! ;) hva jeg skal ta meg til, det vet jeg ikke enda. Men dette føles jo som en viss framgang i tilværelsen, om ikke annet :ler:

Kriteriene er som følger: automatgir, parkeringssensor, xenonlys, isofix. Og at det er en liten bil, det er grisesmale veier her ute :fnise:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir gøy! :hoppe: ..og skummelt.. :sjenert: og sikkert ganske vondt i mammahjertet når lille frøken forstår at jeg ikke skal være der sammen med henne. Men men. Forhåpentligvis går det veldig bra! ;) hva jeg skal ta meg til, det vet jeg ikke enda. Men dette føles jo som en viss framgang i tilværelsen, om ikke annet :ler:

Kriteriene er som følger: automatgir, parkeringssensor, xenonlys, isofix. Og at det er en liten bil, det er grisesmale veier her ute :fnise:

Det forstår jeg kjempegodt! :Nikke:

:ler: Mine kriterier var: kan komme seg fra A til B, ikke Nissan Micra, som jeg ser på som Verdens Styggeste Bil. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Ikke sååå liten som den nei! *grøss* Vil helst ikke ha japsebil uansett, da. Jeg liker tyske biler :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg bil! :hoppe:

JEG, som har mislikt bilkjøring fra første gang jeg prøvde det, og som knapt har kjørt en meter siden jeg tok lappen i 2009. Nå er jeg eier av en ny og fin bil, som jeg er nødt til å kjøre. Selv. :overrasket:

Det blir jo spennende :fnise:

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet.

Snakket med svigermor om situasjonen til meg og mannen, hvor uavklart den er og litt av mine frustrasjoner rundt det å bo fra hverandre. Plutselig klikket hun, ble dritsur og nå vil hun ikke komme i lillemors bursdag. Jeg spurte om hun virkelig mente at det var riktig å straffe lillemor for at jeg har vært ærlig om mine frustrasjoner? Som ikke har noen verdens ting med svigermor å gjøre?

:roll:

Venter fortsatt på svar :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: gratulerer med fin bil! Golf er bra! :nigo:

Og altså...hæ? :klo: Det høres bare rart ut! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg liker Golf veldig godt! Mamma har hatt to på rad så jeg har sittet mye på i hvertfall :ler:

Eh, ja ikke sant?! :klo: svigermødre, altså. Trodde jeg hadde et prakteksemplar, men nå er jeg litt i tvil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun reagerte sånn fordi hun er redd for at du og mannen ikke skal være sammen lengre? Nå vet jo ikke jeg akkurat HVOR frustrert du er, men kanskje hun fikk det inntrykket ihvertfall? At hun overreagerte fordi hun ble redd på et vis. Ikke vet jeg. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok noe sånt. Hun er nok redd for at jeg skal undergrave hans papparolle, hun fikk vridd det til at det var min mening i alle fall :roll:

Men hvorfor hun plutselig fikk det for seg at de ikke vil komme i bursdagen, det vet jeg ikke. Det går jo bare ut over lillemor og henne selv!

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooooh jeg elsker min nye bil!! :hoppe:

(Jeg har ikke kjørt den enda. Men jeg har prøvesittet. Det tar litt tid med meg og bil :fnise: )

Den har så masse fancy greier, mer utstyr enn det som sto i annonsen! Lysene svinger ut til siden når man svinger! Og så er det masse smarte oppbevaringsrom inni. Skuffer under forsetene, solbrilleboks, rom her og rom der. Og GIGANTISK bakseteplass!

Men hvordan jeg skal få rygget og parkert den der GIGANTISKE Golfen, det lurer jeg på :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Gigantisk golf, ja. Bahahahaha.

Vi har en Mazda 6 stasjonsvogn, og DEN er gigantisk. Hater å parkere den. Men min lille, søte Peugeot 206 er easypeasy å parkere. Man kan nesten løfte den opp og sette den hvor man vil. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er skikkelig svær, altså! :ler::fnise:

Var ute og prøvekjørte i går kveld! På speilholka, i stummende mørke. Opp monsterbakken til bhg. Her er det bare å hive seg ut i det :fnise: det kjennes at jeg ikke har kjørt på 5 år. (Jah...) kjørte i 50 og brukte 20 min på 1 mil :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Ting skjer i et forrykende tempo her!!! :bond:

Jeg har fått meg jobb. Lillemors barnehagestart er fremskyndet. Til mandag :hakeslepp:

Jeg må lære meg å kjøre bilen min. Jeg må gi fra meg kontrollen og forlate min lille, engstelige skatt i barnehagen. Jeg må stå grisetidlig opp. Jeg må passe på at hun har alle de nødvendige greiene de trenger i bhg. Jeg må kjøpe meg noen passende jobbklær. Jeg må se fresh og fin ut når jeg skal på jobb, i motsetning til å dasse rundt her i joggis.

Nervevrak :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :klem:

Jeg prøver å si det samme til meg selv, men av og til får jeg bare helt noia og vondt i magen :unsure: mest på grunn av bilen, det er jo såå smale veier her. Den lange bakken opp til bhg (type 1 km lang) er så smal at den ene bilen må stoppe for at man skal komme forbi hverandre. Og så må jeg kjøre med lille i bilen! Enn om det skjer noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...