Gå til innhold

Kalte profet Mohammed for pedofil gris!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De fleste jeg kjenner som er religiøse aksepterer kritikk av religion i samfunnet, men det betyr ikke nødvendigvis at de ønsker å akseptere og leve med det i sitt privatliv, noe jeg har full forståelse for. De fleste rister på hodet over at noen på et diskusjonsforum kaller Muhammed en pedofil gris, de fleste ville samtidig blitt dypt såret over at noen av deres nærmeste kommer med slike uttalelser.

Vil jeg kunne leve med noen som har totalt andre grunnleggende verdier enn meg, og bruker dette mot meg i mitt samliv? Nei. Kan jeg akseptere at folk i en samfunnsdebatt er uenig med mine verdier og diskutere eller ignorere det? Ja.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

En krangel er sjelden en hyggelig affære, det er selvsagt negativt å få slengt noe mot seg i en krangel, spørsmålet er om livssyn skal stå i en særstilling. Her tror jeg det går et skille mellom de som mener vi skal bygge opp under visse store religioners krav på «respekt» ved at religiøse skal forventes å ta seg personlig nær av angrep på religionen, eller om vi skal si nei, dette spesielle kravet på «respekt» for religion skal vi ikke gi etter for, det er forskjell på å si noe negativt om en religiøs figur og å angripe et menneske personlig. Og det er de som ikke ser denne forskjellen og som ønsker at respekten for religionen skal komme tilbake og stå i en særstilling i mellommenneskelige relasjoner som utgjør et problem.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Latterliggjøring og satire var en uunngåelig del av opplysningstidens oppmykning av religionen. 300 år senere, skal man plutselig ta så mye mer hensyn til religionen? Rykk tilbake til start. :sukk:

Anonymous poster hash: 4ddac...fe8

De fleste jeg kjenner som er religiøse aksepterer kritikk av religion i samfunnet, men det betyr ikke nødvendigvis at de ønsker å akseptere og leve med det i sitt privatliv, noe jeg har full forståelse for. De fleste rister på hodet over at noen på et diskusjonsforum kaller Muhammed en pedofil gris, de fleste ville samtidig blitt dypt såret over at noen av deres nærmeste kommer med slike uttalelser.

Vil jeg kunne leve med noen som har totalt andre grunnleggende verdier enn meg, og bruker dette mot meg i mitt samliv? Nei. Kan jeg akseptere at folk i en samfunnsdebatt er uenig med mine verdier og diskutere eller ignorere det? Ja.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

Det nummer to sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En krangel er sjelden en hyggelig affære, det er selvsagt negativt å få slengt noe mot seg i en krangel, spørsmålet er om livssyn skal stå i en særstilling. Her tror jeg det går et skille mellom de som mener vi skal bygge opp under visse store religioners krav på «respekt» ved at religiøse skal forventes å ta seg personlig nær av angrep på religionen, eller om vi skal si nei, dette spesielle kravet på «respekt» for religion skal vi ikke gi etter for, det er forskjell på å si noe negativt om en religiøs figur og å angripe et menneske personlig. Og det er de som ikke ser denne forskjellen og som ønsker at respekten for religionen skal komme tilbake og stå i en særstilling i mellommenneskelige relasjoner som utgjør et problem.

En krangel er sjelden hyggelig. Men det er ganske mange ting som hadde fått meg som ateist til å revurdere et forhold om det hadde blitt kastet mot meg i en krangel. Dette gjelder blant annet en del ting som er del av mitt personlige livssyn og mine verdier.

Jeg mener at hvis man går inn i et forhold med en religiøs person, så må man faktisk ta inn over seg at religionen faktisk er nært knyttet til denne personens identitet. Hvis man ikke kan respektere det, så undrer det meg faktisk at man klarer å være i et forhold til denne personen. Jeg kunne f.eks. ikke vært sammen med mennesker som har et grunnleggende forskjellig syn med meg på områder som homofili, likestilling, barneoppragelse og en rekke andre omganger, jeg likestiller religion med dette. KLarer jeg ikke å akseptere og respektere deres syn på det, så må jeg la være å være i et forhold med disse.

Religion skal ikke stå i en særstilling i samfunnet, og skal selvfølgelig kunne kritiseres på samfunnsnivå. Men jeg har ikke noe problem med å forstå at religiøse ønsker respekt for sin overbevisning hos sine nærmeste, det gjør vi vel strengt tatt alle, bortsett fra at vi andre kaller det meninger og ikke tro.

Når det er sagt, tilbake til trådens tema, her har begge tråkket ut i salaten i så måte. KLarer de ikke å respektere hverandres syn på dette, og kommunisere uten å bruke religionen som "skytsmiddel" i krangel, så bør de rett og slett ikke være sammen. Dette må de som par vurdere, og ev. prøve å få hjelp for, før de bestemmer seg.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muhammed var en pedofil, landeveirøver, slavehandler , kamel og eselskjender!



Anonymous poster hash: 1424b...aee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg syns synd på deg som startet denne diskusjonen og håper at du sluttet å lese her for lenge siden.

Men siden dette handler om noe helt annet enn det TS spør om, så vil jeg bare nyansere litt:

- Jeg er født i et muslimsk land, kom til Norge som 2 åring, men er selv ikke muslimsk selv om mine foreldre er det. Kanskje pga dette, så har jeg blitt kjent med mange ulike typer mennesker opp gjennom. Så jeg har sett både de stygge sakene som det diskuteres her og de fine solskinnshistoriene. La meg dele noen:

1) Halvt muslimsk: familien feirer jul, eid, faster ramadan, drar i kirka, ene ungen synger i kirkekor, andre ungen "jobber" i moskeen. Jenta i familien har svart kjæreste som er ateist, gutten er samboer og har barn med en norsk jente. Denne norske jenta er helt vanlig, kler seg som hun vil, poster de bildene hun vil på nettet (hun er i overkant opptatt av fitness) osv.

2) Helt muslimsk: to søstre, hun ene er sammen med en kristen (altså en som praktiserer), det er ikke lov med alkohol og svin hjemme, men foreldrene henter døtrene fra byen en lørdagskveld og jeg har i alle fall ofte sett dem spise svin ute. De har en bror som lever i utlandet med kona si, hun er norsk men konverterte til islam FØR hun møtte han. Når de er på besøk her om sommeren, så kler hun seg helt normalt (litt konservativt, som i at hun ikke går i altfor korte shortser/skjørt, viser for mye kløft). Men hun og mannen ber, drar i moskeen, faster osv. Vet ikke om de feirer jul i utlandet, men de er hvert fall glad i juletiden hvis de er i Norge da. De har ingen barn enda.

3) Bestevenninna mi: halvt muslimsk, hun var veldig forvirret da hun var yngre: var en del forskjellsbehandling mellom henne og hennes bror da han fikk lov til mer enn henne. Men noe skjedde i familien deres og faren (som er muslimsk) må ha "søkt hjelp" med oppdragelse eller tilpasning eller noe, for etter en stund så var alt endret i den familien. For venninna mi var plutselig naken i manneblader (var nok ikke godt akseptert hjemme, men hun fikk likevel gjøre det og komme hjem uten å bli kjeftet på) + at hun nå er forlovet med en som har tatt et bevisst valg om å forlate islam.

TS: Du finner garantert folk som er akkurat som beskrevet i denne tråden, men du finner også andre typer mennesker der ute. CLUET ER Å RESPEKTERE DEN DU ER SAMMEN MED!!



Anonymous poster hash: f6adb...cd2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Du finner garantert folk som er akkurat som beskrevet i denne tråden, men du finner også andre typer mennesker der ute. CLUET ER Å RESPEKTERE DEN DU ER SAMMEN MED!!

Anonymous poster hash: f6adb...cd2

Men som TS sier, han startet. Hun svarte bare fordi han var stygg først, det er vel noe mange av oss gjør. Noen sier noe slemt, så finner vi på noe vi egentlig ikke mener for å ta igjen.

Og dette kan enkelt løses. Spør din fremtidlige ektemann følgende:

Er det pedofilt å ha sex med en 9-åring?

Gjør dette deg til en gris?

Hvis han svarer ja, sier han indirekte at det du sier er rett. Sier han nei bør du absolutt ikke gifte deg med den pedofile grisen.

Retorikk - det som holder mitt forhold i live.

Anonymous poster hash: 5de5f...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han virker bare ureligiøs ettersom han ikke er gift enda. Når du har gifta deg med han så kommer du til å kjenne religionen hans så jævlig godt, foreldrene og hele slekta hans kommer til å henge over ryggen hans for at han skal være den perfekte muslimske ektemann, og deres barn må også være muslimske altså. Det er derfor det alltid er muslimske menn som får gifte seg med kvinner av annen tro, for det er mannens religion som skal føres videre til barna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker bare ureligiøs ettersom han ikke er gift enda. Når du har gifta deg med han så kommer du til å kjenne religionen hans så jævlig godt, foreldrene og hele slekta hans kommer til å henge over ryggen hans for at han skal være den perfekte muslimske ektemann, og deres barn må også være muslimske altså. Det er derfor det alltid er muslimske menn som får gifte seg med kvinner av annen tro, for det er mannens religion som skal føres videre til barna.

Jadda, dette gjelder alle muslimer. Med en gang de har ring på fingeren så bare BOOOM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som TS sier, han startet. Hun svarte bare fordi han var stygg først, det er vel noe mange av oss gjør. Noen sier noe slemt, så finner vi på noe vi egentlig ikke mener for å ta igjen.

Og dette kan enkelt løses. Spør din fremtidlige ektemann følgende:

Er det pedofilt å ha sex med en 9-åring?

Gjør dette deg til en gris?

Hvis han svarer ja, sier han indirekte at det du sier er rett. Sier han nei bør du absolutt ikke gifte deg med den pedofile grisen.

Retorikk - det som holder mitt forhold i live.

Anonymous poster hash: 5de5f...5a0

Ja helt enig egentlig. Det er vel kjipt å gifte seg med noen som syns pedofili, voldtekt, drap, undertrykking ++++ er bra men at homofili, sex, frihet ++++ er dårlig.. Så greit å finne en person som tenker noenlunde som en selv når det gjelder slike viktige ting. Uansett om vedkommende er muslim eller ikke.

Anonymous poster hash: f6adb...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muhammed var en pedofil, landeveirøver, slavehandler , kamel og eselskjender!

Anonymous poster hash: 1424b...aee

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han roper vell ALLAH AKABAR under krangelen også?

Anonymous poster hash: cbc45...770

Akabar betyr ingenting. Akbar betyr størst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva mannen til ts sa for at hun skulle bli så sint? :klo:



Anonymous poster hash: 5a7fc...f38
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tråder om islam har en tendens til å spore av, men egentlig er vel denne tråden overraskende sivilisert, med tanke på overskriften.

Til TS: Mente og mener du det du sa om Muhammed? Hvis svaret er nei, bør du be om unnskyldning. Hvis svaret er ja, hvorfor er du sammen med en som åpenbart respekterer Muhammed og ser på ham som et forbilde og eksempel til etterfølgelse?

Her må du nesten ta konsekvensene av ditt eget verdisyn, og ikke forvente at en som beskriver seg selv som muslim skal akseptere utbrudd av den typen du har kommet med. Og hvis han i tillegg viser mangel på respekt for et religiøst syn som er svært viktig for deg, ja, er det da noe mer å diskutere? Er det ikke tydelig hva dere bør gjøre?

Muhammed var en pedofil, landeveirøver, slavehandler , kamel og eselskjender!



Anonymous poster hash: 1424b...aee

Jeg tror det er grundig dokumentert at Muhammed ikke var en kamel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...