Gå til innhold

Kalte profet Mohammed for pedofil gris!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må dere faanmeg slutte å diskutere hva dere mener opp og ned i hundre og mente her på tråden til ei kvinne som ønsker litt hjelp.

Stakkars dame blir helt forvirret av det dere skriver.

For det første er det umulig for dere å overbevise hverandre om hvem som har rett!! Hvorfor? Jo fordi akkurat denne diskusjonen har blitt diskutert tusenvis av ganger av andre mennesker, og de ble ikke enig så hva får dere til å tro at dere klarer å overbevise hverandre om at dere har rett.

Har dere problem med noe? Ja så gjør som denne kvinnen og lag en egen tråd om problemet deres da, ikke ødelegg andres innlegg. Shame on you begge to :P

Til deg som er forlovet: Spør han hvorfor han oppfører seg slik nå. Hvorfor han godtok deg som du var tidligere i forholdet, men ikke nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måten du skriver om islam, som om det er èn ting, viser at du gjør nettopp dèt.

Dette er veldig enkelt. Det er tre ting du MÅ akseptere for å kalle deg muslim:

1. Allah er Gud.

2. Muhammed er hans budbringer.

3. Koranen er det eneste sanne og ufeilbarlige ord, nå og for alltid.

Om du er Sunni, Shia, forkjemper av Wahabi eller Sharia er alle digresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere faanmeg slutte å diskutere hva dere mener opp og ned i hundre og mente her på tråden til ei kvinne som ønsker litt hjelp.

Stakkars dame blir helt forvirret av det dere skriver.

For det første er det umulig for dere å overbevise hverandre om hvem som har rett!! Hvorfor? Jo fordi akkurat denne diskusjonen har blitt diskutert tusenvis av ganger av andre mennesker, og de ble ikke enig så hva får dere til å tro at dere klarer å overbevise hverandre om at dere har rett.

Har dere problem med noe? Ja så gjør som denne kvinnen og lag en egen tråd om problemet deres da, ikke ødelegg andres innlegg. Shame on you begge to :P

Til deg som er forlovet: Spør han hvorfor han oppfører seg slik nå. Hvorfor han godtok deg som du var tidligere i forholdet, men ikke nå.

Sorry, jeg irriterer meg grønn over folk som generaliserer, og mener det er helt a-ok å snakke stygt om andres tro. Man kan diskutere uten å være ufin.

Dette er veldig enkelt. Det er tre ting du MÅ akseptere for å kalle deg muslim:

1. Allah er Gud.

2. Muhammed er hans budbringer.

3. Koranen er det eneste sanne og ufeilbarlige ord, nå og for alltid.

Om du er Sunni, Shia, forkjemper av Wahabi eller Sharia er alle digresjoner.

Og hvilken side dro du dette fra?

Om det er digresjoner, hvorfor drar du det da opp i diskusjonen? Start en egen, jævla tråd, jeg kan fint diskutere med deg der.

Sagt det før, og du er tydeligvis typen som trenger gjentagelser; denne tråden handler ikke om ISLAM, men om ett par som ikke greier å la være å være ufin når de diskuterer hverandres religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens tittel:

"Kalte profet Mohammed for pedofil gris!"

Og leser man HI, handler dette om et par, som kranglet om religionen til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

At noen syns at religion er tull og tøv er da revnede likegyldig i denne tråden? Hun skriver jo at hun er kristen og han er muslim, da betyr jo religion tydeligvis noe for de involverte.

Uansett hva man måtte mene om hverandres religion så bør man kunne forvente et minimum av folkeskikk og respekt fra partneren sin. Klarer man ikke å gi det, er forholdet dødfødt og jeg håper dere tenker dere om både en og to ganger før et eventuelt bryllup.

Skal man gifte seg med noen med en annen tro enn seg selv må man klare å diskutere dette på en ordentlig måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dere faanmeg slutte å diskutere hva dere mener opp og ned i hundre og mente her på tråden til ei kvinne som ønsker litt hjelp.

Stakkars dame blir helt forvirret av det dere skriver.

For det første er det umulig for dere å overbevise hverandre om hvem som har rett!! Hvorfor? Jo fordi akkurat denne diskusjonen har blitt diskutert tusenvis av ganger av andre mennesker, og de ble ikke enig så hva får dere til å tro at dere klarer å overbevise hverandre om at dere har rett.

Har dere problem med noe? Ja så gjør som denne kvinnen og lag en egen tråd om problemet deres da, ikke ødelegg andres innlegg. Shame on you begge to :P

Til deg som er forlovet: Spør han hvorfor han oppfører seg slik nå. Hvorfor han godtok deg som du var tidligere i forholdet, men ikke nå.

Jeg tipper han tenkte at hun ville se tingene mer på hans måte etter hvert. Sånn tenker de fleste som er overbevist om at de sitter på en stor sannhet. For ikke å snakke om dem som sitter på DEN store sannhet. Og de blir selvsagt alltid skuffet. Det er veldig leit, egentlig, for det innebærer at man slår seg sammen med en person som man innerst inne har en del kritiske holdninger til, og det må jo bli en belastning på forholdet etter hvert. Har gjort det samme sjøl flere ganger, fra begge sider av bordet, og det blir aldri bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper han tenkte at hun ville se tingene mer på hans måte etter hvert. Sånn tenker de fleste som er overbevist om at de sitter på en stor sannhet. For ikke å snakke om dem som sitter på DEN store sannhet. Og de blir selvsagt alltid skuffet. Det er veldig leit, egentlig, for det innebærer at man slår seg sammen med en person som man innerst inne har en del kritiske holdninger til, og det må jo bli en belastning på forholdet etter hvert. Har gjort det samme sjøl flere ganger, fra begge sider av bordet, og det blir aldri bra.

Om det bare var så vel at de som innleder et forhold og forventer at partneren skal lære seg å se «sannheten» slik de ser den alltid blir skuffet. Dessverre kjenner jeg til litt for mange tilfeller der ikke-muslimske kvinner har konvertert til islam etter å ha blitt sammen med en muslimsk mann, eller om hun beholder sitt livssyn i det minste har godtatt at barna skal omskjæres (hvis de er gutter), få muslimske navn og oppdras som muslimer, med andre ord at hans religion skal ha forrang i hjemmet. Så det er ikke alltid slik at muslimske menn som har håp om at den ikke-muslimske kvinnen skal tilpasse seg og se verden med hans øyne blir skuffet.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke.

I så fall måtte du kalle alle nederlendere pedofile idag fordi de har en lavere aldersgrense enn i Norge. (Nei, de behøver ikke faktisk ha sex med noen på 14: det faktum at de aksepterer at noen under 16 ville være nok hvis vi legger til grunn at det finnes en NATURLIG, ALMENGYLDIG grense ved 16)

Er en viss forskjell på 9 år og 14 år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at i det man rakker ned på den andre personens religion i et forhold, så har man i grunn allerede mistet så mye respekt for hverandre at man like gjerne kan gi opp. Spesielt hvis man ikke ber om unnskyldning og legger seg langflat for respektløsheten (og dette gjelder begge to).

Om man har store problemer med å ha respekt for noens religion, så går man da vitterlig ikke inn i et forhold til dem? :klo: Derfor blir svarene fra mange i denne tråden veldig urelevante.



Anonymous poster hash: 617d5...80c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at i det man rakker ned på den andre personens religion i et forhold, så har man i grunn allerede mistet så mye respekt for hverandre at man like gjerne kan gi opp. Spesielt hvis man ikke ber om unnskyldning og legger seg langflat for respektløsheten (og dette gjelder begge to).

Om man har store problemer med å ha respekt for noens religion, så går man da vitterlig ikke inn i et forhold til dem? :klo: Derfor blir svarene fra mange i denne tråden veldig urelevante.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

Kunne jeg blitt sammen med en kvinne som stemmer på et parti jeg ikke liker? Ja. Kunne jeg blitt sammen med en kvinne som tror på astrologi eller en åndeverden eller noe annet jeg oppfatter som overtro? Ja, utvilsomt. Det er ikke hennes livssyn eller verdensanskuelse jeg forelsker meg i, og hvis jeg skal være nødt til å respektere overtro og magi bare fordi hun tror på det, vil det være å trekke det altfor langt. Jeg vil måtte være klar på at jeg ikke tror på det hun tror på, og så håper jeg vi begge er såpass avslappede mennesker at vi ikke ser det som vår oppgave å forsvare en trosretning eller filosofi med hellig vrede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konventerte til Islam i fjor da min kjæreste er muslim.
Vi fester begge på alanyas kule utesteder, har sex og koser oss.
Jeg har vært i moskeen flere ganger etter at jeg konventerte. Nare en gang har jeg fått litt trøbbel, men da glemte jeg meg ut og gikk dit i skjørt og t-skjorte. Så lenge jeg tok på meg litt mer kler og et sjal så var det greit.
Folk må slutte å rakke ned på muslim.
Vi er ikke mer fordømmende en andre. om noe, så synes jeg nordmenn er værre en muslimene.
Her i tyrkia er musimske menn mye mer oppdratt og voksne. De ser ikke på overfladiske ting som utseende og sånn, slik som overfladiske norske gutter gjør. Jeg koser meg mye mer som muslim i tyrkia en det jeg gjorde som norsk i drittnorge med kjipe, stive, kalde overfladiske og frekke nordmenn.
Islam rules!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne jeg blitt sammen med en kvinne som stemmer på et parti jeg ikke liker? Ja. Kunne jeg blitt sammen med en kvinne som tror på astrologi eller en åndeverden eller noe annet jeg oppfatter som overtro? Ja, utvilsomt. Det er ikke hennes livssyn eller verdensanskuelse jeg forelsker meg i, og hvis jeg skal være nødt til å respektere overtro og magi bare fordi hun tror på det, vil det være å trekke det altfor langt. Jeg vil måtte være klar på at jeg ikke tror på det hun tror på, og så håper jeg vi begge er såpass avslappede mennesker at vi ikke ser det som vår oppgave å forsvare en trosretning eller filosofi med hellig vrede.

Jeg tror du misforstår meg, eller kanskje jeg er uklar. Jeg kan også være sammen med noen med et annet livssyn enn meg, forutsatt at vi klarer å bli enige om f.eks. barneoppdragelse og lignende, men det forutsetter at vi begge har respekt nok for hverandre til å ikke snakke stygt om hverandres livssyn i en krangel. Livssyn er noe grunnleggende for de fleste, kan man ikke ha respekt for det, så hjelper det ikke hvor forelsket man er, forholdet er dømt til å bli dårlig.

Jeg tror også det er langt verre for noen som er religiøse å være sammen med noen som ikke har respekt for religionen denne følger, enn å være sammen med en religiøs person som ateist. Dette fordi religion handler om følelser, og er en del av en person på mange nivåer, og et angrep på religionen vil derfor ofte oppfattes som et angrep på en selv. Som ateist derimot, så har (mange) ikke denne følelsesmessige bindingen med livssynet sitt, og det er vanskeligere å angripe noen for ikke å tro, i alle fall slik jeg opplever det.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forlovet med en muslimsk mann. Vi har vært sammen i 5 år og han hadde både oppholdstillatelse og norsk pass før han traff meg. Aldri før har vi merket noen kulturforskjeller, men i går, da han pratet negativt om religionen jeg tilhører (les:kristendommen);" så ble jeg så sint at jeg skrek ut "men profeten Mohammed er i hvert fall en pedofil gris!"

Og der sa det boom! Vi krangler og krangler. Jeg gjentok det jeg sa i går og fikk tilbake "sier du det en gang til flytter jeg ut på dagen". Svarte så fint at da ville jeg han skulle gjøre det dersom religionen hans bryr så mye. Forstår ikke dette sinnet. Han spiser svin i blant, drikker alkohol i blant, røyker, har sex og barn uten for ekteskap, har tatoveringer, faster ikke..og listen fortsetter. Vi skal gifte oss i sommer, men er religionen hans så sterk, så tror jeg at jeg avlyser hele bryllupet! Uff..måtte bare få det ut en plass da alle nære venner sover!

Anonymous poster hash: 627cd...c58

Det blir verre. Kom deg ut mens du kan. Anonymous poster hash: 4ddac...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var mer akseptabelt å være pedofil på den tida gjør han ikke mindre pedofil

Anonymous poster hash: 53997...7ed

Det triste er at det ikke er så veldig farlig med giftealder i nåtiden heller. Det er ikke lenge siden giftealderen i Iran var 9 år for eksempel. Vi har forlatt våre forhistoriske vikingetradisjoner for lengst. Ikke alle muslimske land har forlatt sine tilsvarende tradisjoner. Anonymous poster hash: 4ddac...fe8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg konventerte til Islam i fjor da min kjæreste er muslim.

Vi fester begge på alanyas kule utesteder, har sex og koser oss.

Jeg har vært i moskeen flere ganger etter at jeg konventerte. Nare en gang har jeg fått litt trøbbel, men da glemte jeg meg ut og gikk dit i skjørt og t-skjorte. Så lenge jeg tok på meg litt mer kler og et sjal så var det greit.

Folk må slutte å rakke ned på muslim.

Vi er ikke mer fordømmende en andre. om noe, så synes jeg nordmenn er værre en muslimene.

Her i tyrkia er musimske menn mye mer oppdratt og voksne. De ser ikke på overfladiske ting som utseende og sånn, slik som overfladiske norske gutter gjør. Jeg koser meg mye mer som muslim i tyrkia en det jeg gjorde som norsk i drittnorge med kjipe, stive, kalde overfladiske og frekke nordmenn.

Islam rules!

Se mitt Hitchens klipp i post #37

Jeg sliter med å finne et penere ord en hjernevasking for å forklare din situasjon...

Forhold mellom mennesker der de har hver sin religion (spesielt hvis det er en av våre tre monoteismer) har jeg lite tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det rettferdiggjør å gjøre narr av andres mennesker og det de tror på?

Nope, sorry. Diskutere kan man fint gjøre, og det kan man gjøre med respekt. Ingen hører på det du sier til de om du bare gjør narr.

Latterliggjøring og satire var en uunngåelig del av opplysningstidens oppmykning av religionen. 300 år senere, skal man plutselig ta så mye mer hensyn til religionen? Rykk tilbake til start. :sukk: Anonymous poster hash: 4ddac...fe8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misforstår meg, eller kanskje jeg er uklar. Jeg kan også være sammen med noen med et annet livssyn enn meg, forutsatt at vi klarer å bli enige om f.eks. barneoppdragelse og lignende, men det forutsetter at vi begge har respekt nok for hverandre til å ikke snakke stygt om hverandres livssyn i en krangel. Livssyn er noe grunnleggende for de fleste, kan man ikke ha respekt for det, så hjelper det ikke hvor forelsket man er, forholdet er dømt til å bli dårlig.

Jeg tror også det er langt verre for noen som er religiøse å være sammen med noen som ikke har respekt for religionen denne følger, enn å være sammen med en religiøs person som ateist. Dette fordi religion handler om følelser, og er en del av en person på mange nivåer, og et angrep på religionen vil derfor ofte oppfattes som et angrep på en selv. Som ateist derimot, så har (mange) ikke denne følelsesmessige bindingen med livssynet sitt, og det er vanskeligere å angripe noen for ikke å tro, i alle fall slik jeg opplever det.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

Det livssyn som gjør et menneske gal av raseri over «krenkelser» er et problem ikke bare for eventuelle partnere som ikke deler dette livssynet, men for samfunnet som helhet. Det er viktig å ta et oppgjør med denne viljen til å la seg krenke på vegne av sin religion. Det er en farlig, autoritær og undertrykkende vilje, en vilje som har preget samfunnene som har ligget under for store undertrykkende religioners krav på «respekt» i århundrer. Heldigvis har vi tatt et kraftig oppgjør med denne undertrykkende tradisjonen her i Vesten. Mens dette oppgjøret mangler i den islamdominerte del av verden. Derav det voldsomme raseriet når islam behandles i vestlig satire på lik linje med absolutt alle andre grupper, livssyn og ideologier.

Som Anonym Bruker nettopp skrev:

Latterliggjøring og satire var en uunngåelig del av opplysningstidens oppmykning av religionen. 300 år senere, skal man plutselig ta så mye mer hensyn til religionen? Rykk tilbake til start. :sukk:

Anonymous poster hash: 4ddac...fe8

Endret av Cuckold
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det livssyn som gjør et menneske gal av raseri over «krenkelser» er et problem ikke bare for eventuelle partnere som ikke deler dette livssynet, men for samfunnet som helhet. Det er viktig å ta et oppgjør med denne viljen til å la seg krenke på vegne av sin religion. Det er en farlig, autoritær og undertrykkende vilje, en vilje som har preget samfunnene som har ligget under for store undertrykkende religioners krav på «respekt» i århundrer. Heldigvis har vi tatt et kraftig oppgjør med denne undertrykkende tradisjonen her i Vesten. Mens dette oppgjøret mangler i den islamdominerte del av verden. Derav det voldsomme raseriet når islam behandles i vestlig satire på lik linje med absolutt alle andre grupper, livssyn og ideologier.

Som Anonym Bruker nettopp skrev:

De fleste jeg kjenner som er religiøse aksepterer kritikk av religion i samfunnet, men det betyr ikke nødvendigvis at de ønsker å akseptere og leve med det i sitt privatliv, noe jeg har full forståelse for. De fleste rister på hodet over at noen på et diskusjonsforum kaller Muhammed en pedofil gris, de fleste ville samtidig blitt dypt såret over at noen av deres nærmeste kommer med slike uttalelser.

Vil jeg kunne leve med noen som har totalt andre grunnleggende verdier enn meg, og bruker dette mot meg i mitt samliv? Nei. Kan jeg akseptere at folk i en samfunnsdebatt er uenig med mine verdier og diskutere eller ignorere det? Ja.

Anonymous poster hash: 617d5...80c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...