Gå til innhold

Jeg hater kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan også finne ting å irritere meg over og grunner til å bli fylt av raseri og hat:

- jeg kan irritere meg over at i jobbannonser for alle de jobbene innen min utdannelse så står det at de oppfordrer menn til å søke, og at dersom det stod mellom meg og en mann til en slik stilling så ville han fått den pga at det er alt for få menn i slike jobbe. Og at han mest sannsynlig hadde fått høyere lønn enn meg.

- jeg kan irritere meg over at min mann har 12 uker foreldre permisjon som kun er forbeholdt ham, mens jeg bare har 6 uker som kun er forbeholdt meg.

-o.s.v

Jeg kunne sikkert brukt masse tid på å lese bøker og blogger og forskning som kunn underbygger det jeg allerede følte og nøret oppunder hatet og blitt mer og mer bastant i mine meninger? Men hvor langt kommer man med det? Det eneste jeg frykter du ønsker å oppnå med en slik tråd som dette er å underbygge ditt hat mot kvinner slik at du får "bekreftet" at du har "rett", gå å videreutvikle magesåret ditt pg spre mer eder og galle. Derfor tar jeg ikke denne tråden alvorlig. Det blir som å diskutere innvandring og rasespørsmål med en nynazist.

Jeg synes denne tråden er viktig, fordi jeg tror det er mange menn som hater kvinner i dette landet (kanskje i andre land også). Og jeg tror hatet kommer av fordelene i likestillingspolitikken. Ikke alle menn reagerer sånn, men dessverre en del. Og et samfunn der menn hater kvinner er ikke bra. Vi trenger en debatt her, synes jeg.

Anonymous poster hash: 34724...c01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett må jeg si jeg hater kvinner, hva synes du om det?

Anonymous poster hash: e242a...293

Tror ikke jeg bryr meg så veldig igrunn. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden er viktig, fordi jeg tror det er mange menn som hater kvinner i dette landet (kanskje i andre land også). Og jeg tror hatet kommer av fordelene i likestillingspolitikken. Ikke alle menn reagerer sånn, men dessverre en del. Og et samfunn der menn hater kvinner er ikke bra. Vi trenger en debatt her, synes jeg.

Anonymous poster hash: 34724...c01

Absolutt, om man ikke gjøre det, så vil vi få mange sjeler som ikke er særlig lojale mot landet eller har noe særlig til overs for andre. Venstreorienterte burde særlig tenke på dette, siden ingen menn som føler dette ser noen årsak i å stemme på de lenger. Når man vil mene at alle mennesker er like mye verd (som er bakgrunden for likestilling, anti-rasisme osv.), kan vi ikke ha det slik.

Anonymous poster hash: e242a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen er ganske tydelig ikke lagt til rette for gutter. Muligens er det mangel på disiplin, i hjemmet får de kanskje for lite disiplin også, på grunn av at de voksne konstant jobber. Kanskje de er for slitne til å disiplinere sine sønner når de kommer hjem. Det er faktisk slik kulturelt i Norge at det kvinnelige er mer sett opp på og akseptert enn det mannlige. Et eksempel kan være dette: http://www.udir.no/PageFiles/79637/Statistikknotat_13_6.pdf?epslanguage=no

Gutter får lavere standpunktkarakterer enn ved eksamen. Jenter får lavere eksamensresultat enn standpunkt i høyere grad. En teori på dette kan være at guttenes oppførsel virker mindre dannet og at lærerne derfor gir guttene dårligare standpunktskarakter enn hva de faktisk kan.

Anonymous poster hash: e242a...293

Det er ikke bare disiplin som ville vært bra for gutter i skolen. Den aller største motivasjonsfaktoren for gutter (og menn) er konkurranse. Menn i motsetning til kvinner stortrives med konkurranse og det får dem til å presse seg selv. Menn er i mye større grad enn kvinner individualister, mens kvinner er i større grad kollektiviser.

Denne konkurransen og individualismen trykkes mer og mer ned i den norske skolen i dag. Det blir mer og mer fokus på gruppearbeid og å få alle til å prestere likt istedenfor å utfordre alle til å gjøre det bedre. Dette ser man blant annet når de beste i klassen blir satt til å hjelpe de dårligste istedenfor å bli utfordret til å prestere enda bedre selv.

Et annet aspekt er at menn og gutter også i større grad presterer og trives med problemløsningsoppgaver, mens jenter og kvinner i større grad trives med og presterer i pugge oppgaver. Mens i skolen blir det mer og mer fokus på pugge oppgaver. F.eks i matten hvor det i grunnskolen blir mer og mer av "sett inn riktige tall i riktig plass i en formel og husk formelen" hvor da formelen ikke en gang blir utledet men blir "forklart" med "det bare er sånn" når elevene spør.

Dette er egentlig et stort paradoks siden både høyere studier og arbeidslivet i størst grad krever problemløsings evner, og ikke pugge evner. Dette er en frustrasjon for mange professorer på ingeniørutdanninger f.eks hvor elevene som kommer inn mangler helt grunnkunnskapene som skal til i matte fordi de er blitt lært opp i en helt annen måte å gjøre matte på i grunnskolen (pugging av ferdige formler).

Også er det jo en stor andel av gutter som lærer bedre av praktiske eksperimenter og arbeid enn av timevis med tung kjedelig teori. Og i skolen blir det mindre og mindre av denne praksisen. Til og med i gym blir det mer og mer teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden er viktig, fordi jeg tror det er mange menn som hater kvinner i dette landet (kanskje i andre land også). Og jeg tror hatet kommer av fordelene i likestillingspolitikken. Ikke alle menn reagerer sånn, men dessverre en del. Og et samfunn der menn hater kvinner er ikke bra. Vi trenger en debatt her, synes jeg.

Anonymous poster hash: 34724...c01

Jeg tror så absolutt ikke at det er mange. Tror det er svært få, og at de som er som TS skriver om det på for eksempel kvinneguiden. Jeg har aldri møtt en mann som skjærer alle kvinner over en kam (heller ikke motsatt) men kan være at jeg kun tiltrekker meg normale oppegående mennesker da

Anonymous poster hash: ee21b...c68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare disiplin som ville vært bra for gutter i skolen. Den aller største motivasjonsfaktoren for gutter (og menn) er konkurranse. Menn i motsetning til kvinner stortrives med konkurranse og det får dem til å presse seg selv. Menn er i mye større grad enn kvinner individualister, mens kvinner er i større grad kollektiviser.

Denne konkurransen og individualismen trykkes mer og mer ned i den norske skolen i dag. Det blir mer og mer fokus på gruppearbeid og å få alle til å prestere likt istedenfor å utfordre alle til å gjøre det bedre. Dette ser man blant annet når de beste i klassen blir satt til å hjelpe de dårligste istedenfor å bli utfordret til å prestere enda bedre selv.

Et annet aspekt er at menn og gutter også i større grad presterer og trives med problemløsningsoppgaver, mens jenter og kvinner i større grad trives med og presterer i pugge oppgaver. Mens i skolen blir det mer og mer fokus på pugge oppgaver. F.eks i matten hvor det i grunnskolen blir mer og mer av "sett inn riktige tall i riktig plass i en formel og husk formelen" hvor da formelen ikke en gang blir utledet men blir "forklart" med "det bare er sånn" når elevene spør.

Dette er egentlig et stort paradoks siden både høyere studier og arbeidslivet i størst grad krever problemløsings evner, og ikke pugge evner. Dette er en frustrasjon for mange professorer på ingeniørutdanninger f.eks hvor elevene som kommer inn mangler helt grunnkunnskapene som skal til i matte fordi de er blitt lært opp i en helt annen måte å gjøre matte på i grunnskolen (pugging av ferdige formler).

Også er det jo en stor andel av gutter som lærer bedre av praktiske eksperimenter og arbeid enn av timevis med tung kjedelig teori. Og i skolen blir det mindre og mindre av denne praksisen. Til og med i gym blir det mer og mer teori.

Saken er at om du noen gang skal lykkes i noe som helst så må du både samarbeide med andre og du må kunne pugge. Hva om en gutt vokser opp og går hele grunnskolen og vgs uten at han har lært seg å pugge eller samarbeide og så bestemmer han seg for at han skal begynne på legestudiet der han blant annet må kunne alle beina i hele kroppen på både norsk og latinsk og at han må samarbeide med de andre legene der når han skal begynne i turnus.

Så man kan ikke klage på at man er gutt og derfor klarer man ikke pugge. Dette er noe man bare må lære seg til uansett.

Det blir dessuten ikke mer teori i gym nei. I dag kan man ikke fullføre gym med kun teori om man har en medisinsk årsak til at man ikke kan ha gym. Dette kunne man før.

Anonymous poster hash: ee21b...c68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rr en mann på 21 som hater kvinner. På grunn av statens likestillingspolitikk som kun tar hensyn når det kommer til kvinners fordeler. Jeg er for likestilling i den form at alle skal ha like muligheter, retter og plikter og søke til å legge til rette for alle. Men når dette kun blir gjort til kvinners fordel, så blir jeg virkelig irritert. Ikke bare dette, så faller bare fler og fler menn ut av familieinstitusjonen, der det blir debatert om det muligens kan være at de sosialøkonomisk svake blir selektert ut til fordel for utdannede. Disse får en gang ikke barn. Personlig har jeg aldri vert populær blant jentene, så dette kan være med på det og. Uansett må jeg si jeg hater kvinner, hva synes du om det?

Anonymous poster hash: e242a...293

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet aspekt er at menn og gutter også i større grad presterer og trives med problemløsningsoppgaver, mens jenter og kvinner i større grad trives med og presterer i pugge oppgaver. Mens i skolen blir det mer og mer fokus på pugge oppgaver. F.eks i matten hvor det i grunnskolen blir mer og mer av "sett inn riktige tall i riktig plass i en formel og husk formelen" hvor da formelen ikke en gang blir utledet men blir "forklart" med "det bare er sånn" når elevene spør.

Dette er egentlig et stort paradoks siden både høyere studier og arbeidslivet i størst grad krever problemløsings evner, og ikke pugge evner. Dette er en frustrasjon for mange professorer på ingeniørutdanninger f.eks hvor elevene som kommer inn mangler helt grunnkunnskapene som skal til i matte fordi de er blitt lært opp i en helt annen måte å gjøre matte på i grunnskolen (pugging av ferdige formler).

Hvor i grunnskolen mener du det er slik? Altså fokus på pugging til fordel for problemløsing? For mine to i hhv 5. og 7. er det definitivt ikke tilfellet… Det er definitivt størst fokus på forståelse.

Anonymous poster hash: 75a56...a0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i grunnskolen mener du det er slik? Altså fokus på pugging til fordel for problemløsing? For mine to i hhv 5. og 7. er det definitivt ikke tilfellet… Det er definitivt størst fokus på forståelse.

Anonymous poster hash: 75a56...a0d

Jeg fikk ikke en eneste formel utledet på grunnskolen f.eks (annet enn simple ting å vise forholdet mellom ganging og deling, ol.). Alle formler ble levert som "det bare er sånn" og "bruk denne formlen til denne typen oppgaver". Dette fører til at man egentlig ikke får noen forståelse av det man egentlig regner ut, men gjør det heller til en ren pugge oppgave. Hvorfor i all værden er det f.eks ikke lov å ha med seg formelheftet og notater på matteeksamen hvis det er problemløsnings evner man skulle fokusere på?

Mens jeg ikke fikk levert en eneste formel på høgskolen og universitetet uten en fullstendig utledning av den som første ting som ble gjort.

For å ikke snakke om at så og si alle oppgaver på grunnskolen handlet om å huske formler også kjenne igjen hvilke av disse formlene som skulle brukes for så sette inn tallene i dem, mens i høyere utdanning var det en mye større anndel oppgaver som man enten måtte kombinere formler eller oppgaver hvor ingen ferdig lært formel kunne brukes, men man måtte selv resonnere seg frem til hvordan problemet skulle løses.

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er fornøyd.

Kvinner ser neppe ned på menn som ikke har draget. De er bare ikke interessert i dem, og det tar noen tydeligvis som en blodig fornærmelse.

Hva er det som er nyansert og seriøst i denne tråden?

Anonymous poster hash: 543c1...286

Mine innlegg blant annet! Og flere andres! Ting er ikke dogmatiske bare fordi man går i mot den vedtatte sannhet om at likestilling for kvinner ikke er oppnådd enda vet du! Med mindre du er en mann som ikke har draget har du ikke noen forutsetninger for å si noe om hvordan kvinner oppfatter dem. La de det gjelder snakke for seg, hva du tror fra din egen boble er helt uinteressant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også finne ting å irritere meg over og grunner til å bli fylt av raseri og hat:

- jeg kan irritere meg over at i jobbannonser for alle de jobbene innen min utdannelse så står det at de oppfordrer menn til å søke, og at dersom det stod mellom meg og en mann til en slik stilling så ville han fått den pga at det er alt for få menn i slike jobbe. Og at han mest sannsynlig hadde fått høyere lønn enn meg.

- jeg kan irritere meg over at min mann har 12 uker foreldre permisjon som kun er forbeholdt ham, mens jeg bare har 6 uker som kun er forbeholdt meg.

-o.s.v

Jeg kunne sikkert brukt masse tid på å lese bøker og blogger og forskning som kunn underbygger det jeg allerede følte og nøret oppunder hatet og blitt mer og mer bastant i mine meninger? Men hvor langt kommer man med det? Det eneste jeg frykter du ønsker å oppnå med en slik tråd som dette er å underbygge ditt hat mot kvinner slik at du får "bekreftet" at du har "rett", gå å videreutvikle magesåret ditt pg spre mer eder og galle. Derfor tar jeg ikke denne tråden alvorlig. Det blir som å diskutere innvandring og rasespørsmål med en nynazist.

Da er du barnehageansatt eller dyrepleier da. Det er så vidt jeg vet de eneste utdannelse hvor menn blir forfordelt i forhold til kvinner. Samtlige sivilingeniørutdannelser pluss en del andre er det omvendt, tror det ble telt opp til rundt 100 linjer mot tre eller noe sånt, Så det blir litt som å bli sint fordi fattiggutten som ikke hadde spist på en uke rakk å melke kua før storbonden slakta den. At menn oppfordres til å søke på stillinger har jeg aldri sett i mitt liv, så det får stå for din regning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at om du noen gang skal lykkes i noe som helst så må du både samarbeide med andre og du må kunne pugge. Hva om en gutt vokser opp og går hele grunnskolen og vgs uten at han har lært seg å pugge eller samarbeide og så bestemmer han seg for at han skal begynne på legestudiet der han blant annet må kunne alle beina i hele kroppen på både norsk og latinsk og at han må samarbeide med de andre legene der når han skal begynne i turnus.

Så man kan ikke klage på at man er gutt og derfor klarer man ikke pugge. Dette er noe man bare må lære seg til uansett.

Det blir dessuten ikke mer teori i gym nei. I dag kan man ikke fullføre gym med kun teori om man har en medisinsk årsak til at man ikke kan ha gym. Dette kunne man før.

Anonymous poster hash: ee21b...c68

Blir det samme som å si at for å bli sjef så må man ha bein i nesa til å brøyte seg vei uansett hinder. Så hvis ikke kvinner klarer å bryte gjennom glasstaket selv kan de bare ha det så godt. Den eneste forskjellen er at den lave andelen menn som tar høyere utdanning er mye mer dramatisk enn at vi "bare" har 30 prosent kvinner i styrerommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine innlegg blant annet! Og flere andres! Ting er ikke dogmatiske bare fordi man går i mot den vedtatte sannhet om at likestilling for kvinner ikke er oppnådd enda vet du! Med mindre du er en mann som ikke har draget har du ikke noen forutsetninger for å si noe om hvordan kvinner oppfatter dem. La de det gjelder snakke for seg, hva du tror fra din egen boble er helt uinteressant.

Jeg synes du er ganske unyansert og ensidig.

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er ganske unyansert og ensidig.

Anonymous poster hash: 543c1...286

Ja, og hvorfor det tror du? Fordi det eneste som er politisk korrekt er å messe om hvor gruuuusomt kvinner har det. Få av rødstrømpegluggene et par øyeblikk a!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og hvorfor det tror du? Fordi det eneste som er politisk korrekt er å messe om hvor gruuuusomt kvinner har det. Få av rødstrømpegluggene et par øyeblikk a!

Begrepet politisk korrekt interesserer meg ikke, Det er et meningsløst begrep som kun har til hensikt å avvæpne og demoralisere meningsmotstandere. Jeg sier hva jeg mener. Og jeg mener ikke at kvinner har det grusomt, men at en del menn plasserer seg i en patetisk, sutrende offerrolle som ikke kler dem, og som de selv må ta ansvar for å komme seg ut av. De konstruerer et ikke-eksisterende fiendebilde som forsterker deres egenoppfatning om at de er truet og tråkket på. Det er barnslig, umodent og ekkelt.

Jeg har ikke røde strømper. Jeg er en voksen mann som ikke lar meg skremme av at noen sinte unge menn kaller meg stygge ting på nettet.

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begrepet politisk korrekt interesserer meg ikke, Det er et meningsløst begrep som kun har til hensikt å avvæpne og demoralisere meningsmotstandere. Jeg sier hva jeg mener. Og jeg mener ikke at kvinner har det grusomt, men at en del menn plasserer seg i en patetisk, sutrende offerrolle som ikke kler dem, og som de selv må ta ansvar for å komme seg ut av. De konstruerer et ikke-eksisterende fiendebilde som forsterker deres egenoppfatning om at de er truet og tråkket på. Det er barnslig, umodent og ekkelt.

Jeg har ikke røde strømper. Jeg er en voksen mann som ikke lar meg skremme av at noen sinte unge menn kaller meg stygge ting på nettet.

Anonymous poster hash: 543c1...286

Sånne som deg er en del av problemet i debatten. Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt sutrete av en halvgammel bedreviter som deg, fordi jeg blant annet er opptatt av hvordan vi skal få flere menn til å ta høyere utdanning, og en mer rettferdig barnefordelingspolitikk. Ingen av disse tingene angår meg personlig, annet enn at jeg ønsker et mest mulig rettferdig samfunn for begge kjønn. Politisk korrekthet er absolutt interessant, fordi argumenter som ikke er politisk korrekte oftest blir besvart med nettopp din type retorikk. Beskyldninger som går på person og ikke på sak, med andre ord en emosjonell form for polemikk som fordummer debatten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel i 100 vis av år har alt vært til menns fordel, også ska du komme her å syte fordi kvinner har hatt likestilling i noen tiår?? :skratte:

Hei KG dama :)

ditt argument holder desverre heller ikke mål. Jeg har aldri undertrykt kvinner, heller har jeg aldri opplevd en tid hvor kvinner blir undertrykket (Norge). Kvinneundertrykking er mer relevant om man drar over grensene. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg tviler sterkt på at du har lidd noe særlig under "kvinneundertrykking" her i landet - annet enn hva du har lest og hørt om fra historien. Om vi skal ta den diskusjonen, så må du også ta med at menn alltid har måtte gå i krigen for å dø for dere damer. Men så har ikke jeg vært i noen krig, og kan derfor ikke ta dette argumentet i min mund...

Norges damer har muligheten til å ha det fantastisk bra, på lik linje som norges menn. Skjevheter vil det alltid finnes da det er klare biologiske ulikheter mellom kjønnene, men vi menn og damer må slutte å syte og klage og skrike etter likestilling med en gang disse ulikhetene kommer frem i lyset!! Menn kan ikke føde unger, dette kan damen. Dette gjør automatisk at mentaliteten er ulik hos kjønnene i forhold til sex, noe som igjen gjør at damer "lett" kan få seg noe når de ønsker, mens menn fort blir bitter da de merker at de ikke helt klarer å "lykkes" med noe som sitter dypt i mentaliteten til menn, med andre ord lite/ingen sex.

"Tilgangen" på sex gjør ofte forskjellen på en lykkelig mann kontra en bitter mann.

Nå er vel heller likestillingsdebatten blitt veldig utvannet og vanskelig å definere da det er kommet til et punkt hvor det å gi det ene kjønnet en fordel vil føles som et angrep på det andre kjønnet. Da er det typisk at kjønnet som føler seg angrepet går i forsvar - dette er en utrolig smålig sirkel som aldri vil ende opp med harmonien vi alle ønsker. Når vi får det bra vil vi bare ha det bedre. Diskusjonen ender bare opp med å bli enig om vi skal ha kvinner som lever i et maskulint samfunn - eller menn som lever i et feminint samfunn. Allerede ved maskulin og feminin er det klare definisjoner for hvilke forskjeller som finnes hos kjønnene. Ingen vil noen gang bli fornøyd da det alltid vil finnes ulike individuelle definisjoner av "seg selv" og det kjønnet en har, som menn som heller mot det feminine og kvinner som heller mot det maskuline. Likestillingen er blitt en grådig, smålig og egoistisk maktkamp fra begge kjønn, som minner sterkt om små barn som "krever" å få noe fordi "alle andre har det jo"!

Slutt å syt! Bli voksen! Og iallefall prøv å nyte livet!

Hilsen mann som er lei av syting og klaging, og av folk som bare skal ha mer og mer og mer og mer og mer……..

Anonymous poster hash: adacc...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du barnehageansatt eller dyrepleier da. Det er så vidt jeg vet de eneste utdannelse hvor menn blir forfordelt i forhold til kvinner. Samtlige sivilingeniørutdannelser pluss en del andre er det omvendt, tror det ble telt opp til rundt 100 linjer mot tre eller noe sånt, Så det blir litt som å bli sint fordi fattiggutten som ikke hadde spist på en uke rakk å melke kua før storbonden slakta den. At menn oppfordres til å søke på stillinger har jeg aldri sett i mitt liv, så det får stå for din regning.

Ingen av delene, jeg er barnevernspedagog og da jeg søkte jobber innen dette så stod det i samtlige jobbannonser. Nå begynner jo det å bli noen år siden... 5 eller noe. Det var bare et eksempel og ikke noe som irriterer meg. Skulle gjerne hatt flere menn i dette yrket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som deg er en del av problemet i debatten. Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt sutrete av en halvgammel bedreviter som deg, fordi jeg blant annet er opptatt av hvordan vi skal få flere menn til å ta høyere utdanning, og en mer rettferdig barnefordelingspolitikk. Ingen av disse tingene angår meg personlig, annet enn at jeg ønsker et mest mulig rettferdig samfunn for begge kjønn. Politisk korrekthet er absolutt interessant, fordi argumenter som ikke er politisk korrekte oftest blir besvart med nettopp din type retorikk. Beskyldninger som går på person og ikke på sak, med andre ord en emosjonell form for polemikk som fordummer debatten.

Å beskylde noen for å ha politisk korrekte meninger går på person. Da sier du at vedkommende er hjernevasket. Jeg klarer ikke helt å ta deg alvorlig. Hvorfor følte du deg truffet av det jeg skrev? Jeg beskrev jo ikke spesifikt deg. Du går i din egen felle her.

Hei KG dama :) ditt argument holder desverre heller ikke mål. Jeg har aldri undertrykt kvinner, heller har jeg aldri opplevd en tid hvor kvinner blir undertrykket (Norge). Kvinneundertrykking er mer relevant om man drar over grensene. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg tviler sterkt på at du har lidd noe særlig under "kvinneundertrykking" her i landet - annet enn hva du har lest og hørt om fra historien. Om vi skal ta den diskusjonen, så må du også ta med at menn alltid har måtte gå i krigen for å dø for dere damer. Men så har ikke jeg vært i noen krig, og kan derfor ikke ta dette argumentet i min mund... Norges damer har muligheten til å ha det fantastisk bra, på lik linje som norges menn. Skjevheter vil det alltid finnes da det er klare biologiske ulikheter mellom kjønnene, men vi menn og damer må slutte å syte og klage og skrike etter likestilling med en gang disse ulikhetene kommer frem i lyset!! Menn kan ikke føde unger, dette kan damen. Dette gjør automatisk at mentaliteten er ulik hos kjønnene i forhold til sex, noe som igjen gjør at damer "lett" kan få seg noe når de ønsker, mens menn fort blir bitter da de merker at de ikke helt klarer å "lykkes" med noe som sitter dypt i mentaliteten til menn, med andre ord lite/ingen sex."Tilgangen" på sex gjør ofte forskjellen på en lykkelig mann kontra en bitter mann. Nå er vel heller likestillingsdebatten blitt veldig utvannet og vanskelig å definere da det er kommet til et punkt hvor det å gi det ene kjønnet en fordel vil føles som et angrep på det andre kjønnet. Da er det typisk at kjønnet som føler seg angrepet går i forsvar - dette er en utrolig smålig sirkel som aldri vil ende opp med harmonien vi alle ønsker. Når vi får det bra vil vi bare ha det bedre. Diskusjonen ender bare opp med å bli enig om vi skal ha kvinner som lever i et maskulint samfunn - eller menn som lever i et feminint samfunn. Allerede ved maskulin og feminin er det klare definisjoner for hvilke forskjeller som finnes hos kjønnene. Ingen vil noen gang bli fornøyd da det alltid vil finnes ulike individuelle definisjoner av "seg selv" og det kjønnet en har, som menn som heller mot det feminine og kvinner som heller mot det maskuline. Likestillingen er blitt en grådig, smålig og egoistisk maktkamp fra begge kjønn, som minner sterkt om små barn som "krever" å få noe fordi "alle andre har det jo"!Slutt å syt! Bli voksen! Og iallefall prøv å nyte livet! Hilsen mann som er lei av syting og klaging, og av folk som bare skal ha mer og mer og mer og mer og mer…….. Anonymous poster hash: adacc...a2b

Kvinner ble ikke sendt i krig fordi de ble ansett som uskikket til det. De fikk ikke lov, fordi noen definerte hva de kunne og ikke kunne.

Finn på et bedre argument.

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...