Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Blir jeg mer upopulær ved å skrive om problemer menn opplever som ikke blir gjort noe med. Og det at kvinner har fordeler og fysiske fordeler over mannen? Som gjør deres liv bedre, spesielt i den yngre befolkningen. Da vil jeg være upopulær i så fall.

Anonymous poster hash: e242a...293

Tenkte mer på at du skriver at du hater kvinner og begraver deg selv i kunnskap som du mener er 100% rett og nører oppunder hatet.

edit: skriveleif

Endret av Lillymin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva i all verden har det av betydning for menn i dagens samfunn som opplever å ha det vanskelig, og at kvinner blir forfordelt?

Syntes bare videoen var morsom, og at den var litt relevant til det som ble diskutert her. Tar egentlig ikke denne tråden så særlig seriøst med tanke på utgangspunktet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd at min verdi har vært avhengig av å knulle masse damer. Hva i all verden er det du snakker om? Er det dine egne komplekser?

Anonymous poster hash: 543c1...286

Kanskje jeg formulerte meg feil. En forestilling om at kvinner ser ned på menn som ikke har draget. Og joda, som de fleste andre har jeg noen komplekser, men ingen av dem er relatert til antall sexpartnere. Hva med deg, er du fornøyd?

Skrevet

Vel, for det første så er det jo humor, og dermed blir det alltid satt på spissen. Men samtidig har et poeng - det er få grupper i denne verden som generelt sett er mer priviligerte enn hvite menn? Og som har vært priviligerte gjennom historien.

Jeg forstår ikke dette her. Hvite menn har arbeida i gruver, vert slaver, fabrikkarbeidere til alle døgnets tider, livegne (nesten alle hvite menn var det i Europa). Det er de øverste som har vert privilegerte, ikke hvite menn. Alt som er forskjellen er det at hvite menn sto opp og kastet sine undertrykkere, slik at alle skulle få et bedre liv, både menn og kvinner. De privilegerte fortsette å ta over land utenom Europa, og å dra nytte av svake folk. Det betyr derimot ikke det at de som har muligheten til å beskytte seg mot de sterke forener å bli straffet i ettertid. Ja, hvite menn har dødd og kjempet for sine retter slik at dei etter hvert fikk det relativt greitt opp mot nittenhundretallet. Kvinner fikk så rett til å stemme i vertfall her litt senere. De skapte sin egen lykke. De var ALDRI PRIVILEGERTE de kjempet med alt de hadde og mange dødde. Også for kvinner om du ikke tror det.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje jeg formulerte meg feil. En forestilling om at kvinner ser ned på menn som ikke har draget. Og joda, som de fleste andre har jeg noen komplekser, men ingen av dem er relatert til antall sexpartnere. Hva med deg, er du fornøyd?

Hva vil det si å ha draget da? Er ikke det bare en annen måte å si det samme du sa isted? Den forestillingen er det menn som innehar....

Skrevet (endret)

Tar egentlig ikke denne tråden så særlig seriøst med tanke på utgangspunktet.

Helt enig!

Han hater kvinner pga av staten han.. skikkelig konstruktivt!

Endret av Lillymin
Skrevet (endret)

Vel, for det første så er det jo humor, og dermed blir det alltid satt på spissen. Men samtidig har et poeng - det er få grupper i denne verden som generelt sett er mer priviligerte enn hvite menn? Og som har vært priviligerte gjennom historien.

Og det er få grupper som er så priviligerte som hvite kvinner både nå og gjennom historien, point being?

Hvite menn tåler ikke at kvinner og minoriteter har samme rettigheter og goder som dem srlv,white male privilege....det er det alt bunner i.
Da er det jo rart at det er i land hvor det er flest hvite menn hvor minoriteter har det best, og etter min erfaring er det også hvite menn (og kvinner for den saks skyld) som er mest tolerante.

Endret av meh
Skrevet

Helt enig!

Nei, det er rart hvor useriøst alt blir når man prøver å skrive seriøse og nyanserte innlegg om feminisme, som ikke er proppfullt av dogmer. Da er feminister og kvinner flest ikke interessert i å diskutere mer. Et tankekors.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva vil det si å ha draget da? Er ikke det bare en annen måte å si det samme du sa isted? Den forestillingen er det menn som innehar....

Det er like reellt som kvinner som mener menn stempler dem som horer. Så kan får vurdere selv hva som er tilfellet.

Endret av Genesis
  • Liker 2
Skrevet

Nei, det er rart hvor useriøst alt blir når man prøver å skrive seriøse og nyanserte innlegg om feminisme, som ikke er proppfullt av dogmer. Da er feminister og kvinner flest ikke interessert i å diskutere mer. Et tankekors.

Hvis du ønsker å diskutere slike temaer seriøst, så kan det være en idè å starte en egen tråd. TS har allerede satt standarden for denne tråden med sin trådtittel og sitt startinnlegg. De fleste som kommenterer her tar ikke tråden og dens innlegg særlig seriøst utfra det.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg er fornøyd.

Kvinner ser neppe ned på menn som ikke har draget. De er bare ikke interessert i dem, og det tar noen tydeligvis som en blodig fornærmelse.

Hva er det som er nyansert og seriøst i denne tråden?

Anonymous poster hash: 543c1...286

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er litt rart, og jeg synes det er synd. At du er uenig i likestillingspolitikken er jo ikke alle kvinners feil, så da er det jo de ansvarlige politikere du bør legge skylda på, ikke kvinner som helhet. På hvilke områder synes du kvinner får flere fordeler enn menn?

Skolen er ganske tydelig ikke lagt til rette for gutter. Muligens er det mangel på disiplin, i hjemmet får de kanskje for lite disiplin også, på grunn av at de voksne konstant jobber. Kanskje de er for slitne til å disiplinere sine sønner når de kommer hjem. Det er faktisk slik kulturelt i Norge at det kvinnelige er mer sett opp på og akseptert enn det mannlige. Et eksempel kan være dette: http://www.udir.no/PageFiles/79637/Statistikknotat_13_6.pdf?epslanguage=no

Gutter får lavere standpunktkarakterer enn ved eksamen. Jenter får lavere eksamensresultat enn standpunkt i høyere grad. En teori på dette kan være at guttenes oppførsel virker mindre dannet og at lærerne derfor gir guttene dårligare standpunktskarakter enn hva de faktisk kan.

Så er det også de fysiske fordeler ved at kvinner nærmest har rett på barn, mens flere og flere menn ikke blir fedre. Det blir debatert om årsaken kan være at de mennene som er lavere sosialt ikke får seg partner, mens kvinnene rullerer på kanskje 90% av alle menn. Jeg kan sikkert finne fram mer en gang jeg orker, det er plenty å ta av.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig!

Det er jo politikerne som lager reglene i dette landet. Jeg tar denne tråden seriøst. Men de som ikke forstår den, har vel heller ikke kommet i en situasjon enda der dem lar seg merke av at likestillingspolitikken ikke er helt riktig og rettferdig.

Men at han skal direkte hate kvinner for det er trist. Håper den er overdrevent...

Anonymous poster hash: 34724...c01

Skrevet

Det er jo politikerne som lager reglene i dette landet. Jeg tar denne tråden seriøst. Men de som ikke forstår den, har vel heller ikke kommet i en situasjon enda der dem lar seg merke av at likestillingspolitikken ikke er helt riktig og rettferdig.

Men at han skal direkte hate kvinner for det er trist. Håper den er overdrevent...

Men det blir jo fullstendig feil å hate kvinner pga reglene i dette landet. Det blir jo bare for dumt å trekke slike konklusjoner. Da har man et ønske om å gå rundt å hate og da er det absolutt ingen vits i å sitte å diskutere med slike mennesker.

• Liker 1
Skrevet

Men det blir jo fullstendig feil å hate kvinner pga reglene i dette landet. Det blir jo bare for dumt å trekke slike konklusjoner. Da har man et ønske om å gå rundt å hate og da er det absolutt ingen vits i å sitte å diskutere med slike mennesker.

Greitt nok, jeg overdriver. Jeg hater ikke alle kvinner, fordi noe er urettferdig, det er en stor overdrivelse. Men jeg blir irritert på at det skal være slik her i samfunnet.

Skrevet

Skolen er ganske tydelig ikke lagt til rette for gutter. Muligens er det mangel på disiplin, i hjemmet får de kanskje for lite disiplin også, på grunn av at de voksne konstant jobber. Kanskje de er for slitne til å disiplinere sine sønner når de kommer hjem. Det er faktisk slik kulturelt i Norge at det kvinnelige er mer sett opp på og akseptert enn det mannlige. Et eksempel kan være dette: http://www.udir.no/PageFiles/79637/Statistikknotat_13_6.pdf?epslanguage=no

Gutter får lavere standpunktkarakterer enn ved eksamen. Jenter får lavere eksamensresultat enn standpunkt i høyere grad. En teori på dette kan være at guttenes oppførsel virker mindre dannet og at lærerne derfor gir guttene dårligare standpunktskarakter enn hva de faktisk kan.

Så er det også de fysiske fordeler ved at kvinner nærmest har rett på barn, mens flere og flere menn ikke blir fedre. Det blir debatert om årsaken kan være at de mennene som er lavere sosialt ikke får seg partner, mens kvinnene rullerer på kanskje 90% av alle menn. Jeg kan sikkert finne fram mer en gang jeg orker, det er plenty å ta av.

Så hatet ligger altså i at kvinner kan få barn, og ikke menn?? Dere er ikke skapt fra naturens side å få barn. Men det virker som det er den veien nå menn hevner seg på kvinnen i dag. Det kan en se på ved barnefordelingssaker, der det er mannen som ofte får omsorgen for barna ved saker i rettssystemet. Likestillingspolitikk! Hvor er vi på vei??

• Liker 1
Skrevet

Så hatet ligger altså i at kvinner kan få barn, og ikke menn?? Dere er ikke skapt fra naturens side å få barn. Men det virker som det er den veien nå menn hevner seg på kvinnen i dag. Det kan en se på ved barnefordelingssaker, der det er mannen som ofte får omsorgen for barna ved saker i rettssystemet. Likestillingspolitikk! Hvor er vi på vei??

Det er ingen hevn. De fysiske fordelene til menn er forvunnet, kvinnenes fysiske fordeler har bestått i lag med alle andre fordeler. Kvinner har i dag nærmest rett på barn, prosentmessig får menn sjeldnere barn enn før (debatten går om det er selvvalgt eller ikke). Forresten har menn like mye rett til å ta vare på sine egne barn som kvinner. Det er heller ingen ting som tyder på at kvinner er flinkere til det enn menn, så det er ingen ting galt med det. Om barnet også får være med mor da selvsagt. Det verste er jo å ikke lenger ha kontakt med en av foreldrene.

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder fysikken, så kan verken kvinner eller menn noe for at det er kvinnene som føder barna. Det er slik vi er laget. Jeg skulle gjerne gitt menn den muligheten, for å si det sånn. Hvis det stemmer at gutter gjør det dårligere på skolen en jenter, så må man finne ut hvorfor, å legge skylda på likestilling alene blir for enkelt. Det er faktisk av alles interesse, også kvinners at både menn og kvinner jevnt over gjør det bra på skolen. Hvis flere menn velger å bli lærer, kan vi også få en bedre kjønnsbalanse i skolen, men det har tidligere vist seg at læreryrket er mest populært hos damene. Kanskje dette er i endring nå. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor dette er en grunn til å hate kvinner. Jeg har blitt behandlet dårlig av ulike representanter fra det mannlige kjønn. Jeg har opplevd psykisk og fysisk mishandling fra en stefar og mobbing fra utelukkende mannlige medelever da jeg var yngre. Men jeg ser ingen grunn til å hate alle menn for det.

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som problemet ligger hos deg selv og du legger skylden over på kvinner generelt. Tror ikke du kommer noe langt med den holdningen for å si det sånn.

• Liker 2
Skrevet

Greitt nok, jeg overdriver. Jeg hater ikke alle kvinner, fordi noe er urettferdig, det er en stor overdrivelse. Men jeg blir irritert på at det skal være slik her i samfunnet.

Jeg kan også finne ting å irritere meg over og grunner til å bli fylt av raseri og hat:

- jeg kan irritere meg over at i jobbannonser for alle de jobbene innen min utdannelse så står det at de oppfordrer menn til å søke, og at dersom det stod mellom meg og en mann til en slik stilling så ville han fått den pga at det er alt for få menn i slike jobbe. Og at han mest sannsynlig hadde fått høyere lønn enn meg.

- jeg kan irritere meg over at min mann har 12 uker foreldre permisjon som kun er forbeholdt ham, mens jeg bare har 6 uker som kun er forbeholdt meg.

-o.s.v

Jeg kunne sikkert brukt masse tid på å lese bøker og blogger og forskning som kunn underbygger det jeg allerede følte og nøret oppunder hatet og blitt mer og mer bastant i mine meninger? Men hvor langt kommer man med det? Det eneste jeg frykter du ønsker å oppnå med en slik tråd som dette er å underbygge ditt hat mot kvinner slik at du får "bekreftet" at du har "rett", gå å videreutvikle magesåret ditt pg spre mer eder og galle. Derfor tar jeg ikke denne tråden alvorlig. Det blir som å diskutere innvandring og rasespørsmål med en nynazist.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...