Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjenner at jeg ikke engang klarer å bli irritert på denne tråden.

TS skriver jo selv i HI hva dette handler om.... han har aldri vært populær hos damene... Så han har gitt opp og sitter i stedet på internett for å nøre oppunder et hat som kommer av seksuell frustrasjon.

TS: You need to get laid!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen så på kvinner som mindre verdifulle

- så lenge de holdt seg ved kjøkkenbenken, fødte og fostret barn og hadde middagen på bordet til far kom hjem. Eller sagt med andre ord: Gjorde de oppgaver kvinnen var til for å gjøre. Sant?

Men prøvde de seg som karrierekvinner, se da fikk pipa en annen låt. Eller ble de sett på som like verdifulle der mener du? Likt lønn for likt arbeid? Forfremmmelser etter kompetanse, på lik linje med menn? Eller ble de holdt unna - for "slike oppgaver egner seg ikke for en kvinne, hun er jo født til å være hjemme". Eller hur?

Samfunnet dreier alltid mot det moralsk riktige og mulige

- er det derfor muslimske land er så langt fremme i synet på kvinner?

Eller er det egentlig slik at deres syn og praksis er det riktige? Om det er det du mener, så har du baller som går i retning overdimensjonerte.

Å reflektere verden i alle mennesker

- er det ikke nettopp dit vi prøver å komme med likestillingskampen?

Tenk litt over hvem "alle mennesker" er. Der har du deg, du har meg, du har mennesker med et sunt syn på kvinner, og du har de som helst vil ha dem tilbake til kjøkkenbenken. Hvem av dem mener du vi skal reflektere?

Det gjør den fortsatt, men vi er ikke lenger der at "ett" betyr at kvinner skal gjøre tradisjonelle kvinneoppgaver som å servere mannen tøflene når han kommer hjem.

Eller kanskje du kan definere hva som er "ett" for deg?

Er det ikke mer interessant å diskutere feminismens konsekvenser i dagens samfunn enn hvordan det var for hundre år siden? Dagens middelaldrende menn født av kvinnefrigjøringens kampkvinner skylder da ikke kvinner noen særbehandling for holdninger tippoldefaren deres hadde.

Dessuten er ting mer nyansert enn slik du fremstiller det. Jeg tror mange kvinner synes det var helt greit jeg, å være hjemme med barn og passe huset, mens menn var ute i felten, i gruvene, på jernverkene, eller som tømmerhoggere i skogen, og slet livet av seg for å fø kone og unger. Arbeidslivet på slutten av 1800-hundretallet bestod ikke av Mac, møter, og kaffe lattè vet du. Det er riktig at kvinner heller ikke hadde adgang til embetsverket på den tiden, men for den store majoriteten, arbeiderklassen, var arbeidslivet absolutt ingen fest. Et annet poeng er at de fleste kvinner ikke ville hatt fysiske forutsetninger til å utføre mye av jobben som ble gjort, da det stort sett var tungt kroppsarbeid Når mange feminister refererer til historie er det gjennom samtidens briller, noe som gir feilaktige premisser for debatt. Det var en annen tid, på mange forskjellige plan.

Etter den raske økonomiske veksten etter krigen forandret arbeidslivet seg, og på grunn av stor produktivitetsvekst ble det færre jobber innen tradisjonelt kroppsarbeid. Verden ble industrialisert med USA i spissen, og 20 år etterpå hadde kvinner juridisk adgang til det meste, både hva angår arbeidsliv og utdanning. Mennesker generelt hadde det ikke så greit før moderne tid, og det blir meningsløst å omskrive historien til å kun reflektere kvinners lidelse. Klassetilhørighet har gjennom alle tider vært mye viktigere enn hvilket kjønn du har, lavtstående menn ble ranet, banket opp, og henrettet over lommerusk, mens kvinnene ble voldtatt. Hva som er verst vet ikke jeg, men jeg synes det er meningsløst å sette slike ting opp mot hverandre. Det "patriarkiet man snakker om kjenner heller ikke de fleste menn seg igjen i. I den grad det eksisterer gjelder det et lite knippe menn Ola Dunk absolutt ikke identifiserer seg med.

• Liker 3
Skrevet

Jeg rr en mann på 21 som hater kvinner. På grunn av statens likestillingspolitikk som kun tar hensyn når det kommer til kvinners fordeler. Jeg er for likestilling i den form at alle skal ha like muligheter, retter og plikter og søke til å legge til rette for alle. Men når dette kun blir gjort til kvinners fordel, så blir jeg virkelig irritert. Ikke bare dette, så faller bare fler og fler menn ut av familieinstitusjonen, der det blir debatert om det muligens kan være at de sosialøkonomisk svake blir selektert ut til fordel for utdannede. Disse får en gang ikke barn. Personlig har jeg aldri vert populær blant jentene, så dette kan være med på det og. Uansett må jeg si jeg hater kvinner, hva synes du om det?

Anonymous poster hash: e242a...293

Du får finne deg en mann istedet da vet du... :fnise:

Anonymous poster hash: c541f...819

• Liker 1
Skrevet

Kjenner at jeg ikke engang klarer å bli irritert på denne tråden.

TS skriver jo selv i HI hva dette handler om.... han har aldri vært populær hos damene... Så han har gitt opp og sitter i stedet på internett for å nøre oppunder et hat som kommer av seksuell frustrasjon.

TS: You need to get laid!

Ikke degrader deg til dette, det er kontraproduktivt. Og du bekrefter stereotypiene til sånne som ts ved å tilskrive frustrasjonen hans manglende evner på sjekkemarkedet.

• Liker 1
Skrevet

Ikke degrader deg til dette, det er kontraproduktivt. Og du bekrefter stereotypiene til sånne som ts ved å tilskrive frustrasjonen hans manglende evner på sjekkemarkedet.

Men det er jo akkurat det det handler om... hvorfor ellers har han leitet seg fram og fordypet seg i alt det som han viser til? Han overfører egen utilstrekkelighet til det motsatte kjønn, og med det gjør seg enda mer upopulær enn han var i utgangspunktet.

Det er ikke noe poeng å sitte å diskutere dette med TS for han har bestemt seg for hva han mener, uannsett om det er rett eller galt...

• Liker 1
Skrevet

Louis CK er morsom. Fra 2:00 i denne videoen snakker han om å være "white male".

http://www.youtube.com/watch?v=TG4f9zR5yzY

Jeg tror desverre dette er noe som provoserer mange vanlige norske menn. Menn med stor suksess og statstopper som prater om hvor fint vi menn har det, som om alle skulle være like priviligerte. De snakker egentlig ikke om andre enn seg selv, og lever i en virkelighet som gjelder svært få, og er derfor ikke talsperson for noen. Det blir litt som om Celina Midelfart skulle lagt ut om hvor fantastisk det er å være kvinne i Norge i dag, og glasstaket hadde hun aldri sett noe til heller. Gud så fint vi har det.

• Liker 1
Skrevet

Men det er jo akkurat det det handler om... hvorfor ellers har han leitet seg fram og fordypet seg i alt det som han viser til? Han overfører egen utilstrekkelighet til det motsatte kjønn, og med det gjør seg enda mer upopulær enn han var i utgangspunktet.

Det er ikke noe poeng å sitte å diskutere dette med TS for han har bestemt seg for hva han mener, uannsett om det er rett eller galt...

Problemet er at det bygger opp under en forestilling om at menn ikke er verdt noe hvis de ikke knuller masse damer. Noe som er ekvivalent med å kalle kvinner horer hvis de knuller mye.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lest for mye historie, samt har litt kritisk tankegang. Denne tullehistorien har fått stå ukritisert for lenge. Alt for at kvinner skal stemme på venstreorienterte parti, fordi de får en feilaktig følelse av urettferdighet. Jeg har nevnt i fleng fordeler kvinner har, hvilken fordel har menn? Anonymous poster hash: e242a...293

Da er det noe alvorlig galt med både kilder og kildekritikk....

Anonymous poster hash: 543c1...286

Skrevet

Blir jeg mer upopulær ved å skrive om problemer menn opplever som ikke blir gjort noe med. Og det at kvinner har fordeler og fysiske fordeler over mannen? Som gjør deres liv bedre, spesielt i den yngre befolkningen. Da vil jeg være upopulær i så fall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror desverre dette er noe som provoserer mange vanlige norske menn. Menn med stor suksess og statstopper som prater om hvor fint vi menn har det, som om alle skulle være like priviligerte. De snakker egentlig ikke om andre enn seg selv, og lever i en virkelighet som gjelder svært få, og er derfor ikke talsperson for noen. Det blir litt som om Celina Midelfart skulle lagt ut om hvor fantastisk det er å være kvinne i Norge i dag, og glasstaket hadde hun aldri sett noe til heller. Gud så fint vi har det.

Vel, for det første så er det jo humor, og dermed blir det alltid satt på spissen. Men samtidig har et poeng - det er få grupper i denne verden som generelt sett er mer priviligerte enn hvite menn? Og som har vært priviligerte gjennom historien.

• Liker 6
Skrevet

Når mange feminister refererer til historie er det gjennom samtidens briller, noe som gir feilaktige premisser for debatt. Det var en annen tid, på mange forskjellige plan.

Men de kvinnene som reagerte på undertrykkelsen i sin samtid så faktisk samfunnet med datidens briller, ikke med det synet vi har idag....

Mener du at de tok feil?

• Liker 1
Skrevet

Vi bør finne ut hvorfor så mange menn hater kvinner? Kan det skyldes ulikhetene i rettigheter for eksempel? For eksempel retten til abort og fødsel og andre rettigheter kvinner nekter å dele med menn?[/quote

Ehhh waco,hvordan kan man gi menn rett til fødsel og abort når det er fysisk umulig for dem å gjennomgå en fødsel/abort? Tenk 2 ganger før du svarer.

• Liker 2
Skrevet

Jeg rr en mann på 21 som hater kvinner. På grunn av statens likestillingspolitikk som kun tar hensyn når det kommer til kvinners fordeler. Jeg er for likestilling i den form at alle skal ha like muligheter, retter og plikter og søke til å legge til rette for alle. Men når dette kun blir gjort til kvinners fordel, så blir jeg virkelig irritert. Ikke bare dette, så faller bare fler og fler menn ut av familieinstitusjonen, der det blir debatert om det muligens kan være at de sosialøkonomisk svake blir selektert ut til fordel for utdannede. Disse får en gang ikke barn. Personlig har jeg aldri vert populær blant jentene, så dette kan være med på det og. Uansett må jeg si jeg hater kvinner, hva synes du om det?

Jeg synes det er litt rart, og jeg synes det er synd. At du er uenig i likestillingspolitikken er jo ikke alle kvinners feil, så da er det jo de ansvarlige politikere du bør legge skylda på, ikke kvinner som helhet. På hvilke områder synes du kvinner får flere fordeler enn menn?

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at det bygger opp under en forestilling om at menn ikke er verdt noe hvis de ikke knuller masse damer. Noe som er ekvivalent med å kalle kvinner horer hvis de knuller mye.

Jeg har aldri opplevd at min verdi har vært avhengig av å knulle masse damer. Hva i all verden er det du snakker om? Er det dine egne komplekser?

• Liker 2
Skrevet

Blir jeg mer upopulær ved å skrive om problemer menn opplever som ikke blir gjort noe med. Og det at kvinner har fordeler og fysiske fordeler over mannen? Som gjør deres liv bedre, spesielt i den yngre befolkningen. Da vil jeg være upopulær i så fall.

Ja, kvinner tenner ikke på menn som sutrer. Det er en hersketeknikk du bare må lære deg å svelge. Og ikke diskuter tankene dine med kvinner i det virkelige liv.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det var absolutt ikke det jeg mente å bygge oppunder, og det er vel strengt tatt bare menn som har en forestilling om at menn ikke er verdt noe hvis de ikke knuller masse damer.

Ofte forsvinner piffen ut av slike som TS når de får seg en kjæreste og blir mer tilfreds i livet... at de blir bitter og jævlig uten....

• Liker 2
Skrevet

Hvite menn tåler ikke at kvinner og minoriteter har samme rettigheter og goder som dem srlv,white male privilege....det er det alt bunner i.

Skrevet

Vel, for det første så er det jo humor, og dermed blir det alltid satt på spissen. Men samtidig har et poeng - det er få grupper i denne verden som generelt sett er mer priviligerte enn hvite menn? Og som har vært priviligerte gjennom historien.

Men hva i all verden har det av betydning for menn i dagens samfunn som opplever å ha det vanskelig, og at kvinner blir forfordelt?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...