Gå til innhold

lunacias hule

Bokalven

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også studert masse (er snart ferdig med grad nr. to), men det har definitivt ikke dempet min leselyst. Snarere tvert om! Nå er det enda fler forfattere jeg har blitt kjent med og som jeg vil lese mer av! Nå er det ikke noen Tolkienbok som heter Hobbitene, da, men regner med at du tenker på The Hobbit (Hobbiten på norsk) som handler om Bilbo Baggins. Lord of the Rings storkoste jeg meg med, men det er først uti boka det blir virkelig spennende. Jeg satt nesten å hoppet da jeg leste den! Og filmene... Jo, jeg elsker filmene. Heldigvis er de så fjernt fra bøkene at bøkene kan leve sitt eget liv. Og jeg syntes det var greit at hele sekvensen med Tom Bombadil ikke var med i filmene, selv om jeg elsket den i bøkene... Jeg mener, Tom Bombadil er jo dødskul! Men det var nok en av de veldig mange tingene som måtte kuttes skulle filmene kunne sees... Gudinna vet hvor lange filmene hadde blitt skulle de hatt med absolutt alt. Og at PJ har endret på veldig mye i henhold til bøkene er noe jeg definitivt kan leve med...

Der ser du. Jeg klarer ikke å få tittelen rett engang :ler:

Vel, jeg vet jeg klarer bøker fra "real life". Disse har jeg lest en del av, men tiden bare flyr og jeg setter meg liksom aldri ned for å lese. Nå holder jeg på med en bok fra 2. verdenskrig. Den er det masse bilder i, men nlir visst alikavel ikke ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantasy, SF, klassikere... Ganske mye, egentlig. Liker Tolkien, Ingar Knudtsen, Jane Austen, Sylvia Plath, Virgina Woolf, Anne Rice, Jo Nesbø, og masse mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Lenge siden jeg har vært innom nå, så har tatt igjen litt dagboklesing her :)

Er så morro å svare på sånne undersøkelser, så jeg slenger ut litt essensiell info her, selv om det er en stund siden du la detn ut ;)

Alder: 24

Yndlingsfilm: Hmf..må jeg velge en ?

Tar to jeg : Starsky & Hutch, Kill Bill 1 (foreløpig)

Yndlingsforfatter:Oioi...jeg kan ikke komme på noen egentlig. Jeg har stort sett ikke mange bøker av en og samme forfatter.... Skal se om jeg kommer tilbake til saken :oops:

Bruker du biblioteket? Ja, jeg var stadig innom biblioteket på Grünerløkka da jeg bodde der. Og noe på HiT- Porsgrunn det året jeg gikk der. Veldig kjekt :)

Katt eller hund? Definitivt KATT! Er svak for hunder også, men jeg er nok en katteperson.

Hårfarge: Egentlig rødblond, nå lys rødblond ;)

Kjønn: Hokjønn! (er è no tvil ?)

Hvorfor leser du dagboka mi? Fordi du virker som en hyggelig og interessant jente, og jeg deler din interesse for flotte klær :)

Til dere som aldri sier noe, hvorfor legger dere ikke igjen en kommentar i ny og ne? Ikke aktuell....

Takk for at du fyller ut! Bare hyggelig du :D

Håper du har det bra og at det går greit på skolen.

Fint at studielånet til slutt kom seg på plass :D

Det å ha dårlig råd er virkelig tærende, så du har min sympati. Det kommer bedre tider : o )

(må prøve å overbevise meg selv om det og, er ikke så lett å tenke på men...)

Ønsker deg og din kjære en flott helg :)

Klemmer fra meg :blomst:

D. :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Fighter.

Nå nærmer PCen min seg en normal tilværelse. Nettet må kobles til igjen, og så skal jeg se om ting og tang funker. Det blir spennende. Kanskje jeg er på fra egen PC i morgen. Får se. Vurderer sterkt å trene i morgen... Og så må jeg gjøre unna et par erender. Komme meg opp i skikkelig tid, kansje? Og ikke sette meg ved PCen med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp 6.30. du kan jo stå opp da, du også? :sjarmor: Ja,ja. Er glad for psykologtime, men måtte han gi meg den kl 8. :o

Nå holder jeg på å diskutere med Valhalla og det er som å stange hodet i veggen. Må lage meg et mentalt Valhalla-filter. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.30 en dag jeg har fri? Nei takk, jeg vil helst slippe å føle meg uvel hvis jeg ikke må! :tunge1:

Aner ikke hvem Valhalla er, jeg...

Lythande: De har fikseringssalt på ICA på Aker Brygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! Er så kjekt å sjå deg innom hos emg at eg må ta ein tur innom deg igjen :) Og sidan Diva svarte seint på undersøkinga di, kan vel eg gjere det same?!

Alder: 24

Yndlingsfilm: Ææææ... 'Pianisten' var god. LotR. Ja, mykje god film - har alltid problem med å velje ein 'favoritt' eg... :)

Yndlingsforfatter:Same gjeld her - vanskeleg å velje. Les i grunnen mykje norsk - er glad i klassikarar som Hamsun. Og mange nyare, Hoem til dømes.

Bruker du biblioteket? Ja!

Katt eller hund? Katt!

Hårfarge: Mørk blond seier dei. Synst det er brunt eg...

Kjønn: Ho

Hvorfor leser du dagboka mi? Fordi eg gjerne 'poppar' innom her og der - særleg hos besøkande :)

Til dere som aldri sier noe, hvorfor legger dere ikke igjen en kommentar i ny og ne? Gjer jo det...

Takk for at du fyller ut! :)

God natt! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skal du ha Pip! :)

Jobber med å få min egen PC online. Har installert ny Windows, og må sette oppe oppkoblinga på nytt. Siden dette er noe jeg aldri har gjort før må min kjære hjelpe meg, så jeg venter på at han skal ringe og guide meg gjennom.

Tenkte jeg skulle dra og trene i dag. :)

Har farget klær. Denne gang MED fikseringssalt. Så nå ble klærne sorte. :hoppe: Har nå sorte treningsbukser istedet for mosegrønne! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ram til å glemme å lade opp mobilen. Men husket heldigvis å legge den til lading i går kveld, så nå er den på igjen. :):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan vel også legge igjen info, selv om det er seint besvart:

Alder: 25

Yndlingsfilm: Umulig å velge én. Kanskje "Lawrence of Arabia", pluss LOTR-trilogien.

Yndlingsforfatter:Tolkien, Saabye Christensen, Astrid Lindgren + en hel bråte andre.

Bruker du biblioteket? Alt for lite. Men jeg leser masse for det.

Katt eller hund? Katt, helt klart.

Hårfarge: Opprinnelig "kjedelig brun", nå ukjedelig knallrødt.

Kjønn: Kvinne. Så klart.

Hvorfor leser du dagboka mi? Fordi du er så trivelig, og så er det bra med flere jenter som liker fantasy!

Til dere som aldri sier noe, hvorfor legger dere ikke igjen en kommentar i ny og ne? Gjelder kanskje ikke meg...

God helg til deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der stod sconsene i ovnen. Så blir det endelig litt mat på denne frøkna straks også. Må mekke god te. På kanne, tenker jeg. Høstte, kanskje? Og her er det snakk om skikkelig te, ikke posete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...