Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske (2014)


Elanore

Anbefalte innlegg

Herlig :) Alltid gøy med en medsammensvoren :) Og som du sier, så er de første kiloene lette, og så blir det hardere og hardere. Men det går.

Jeg tok bilde av meg for ett år siden da jeg ikke trente noe, og sammenlignet det med et bilde nå, og først da skjønte jeg hvor chubby jeg var. Men kjempeglad jeg tok tak i dette, før det eskalerte i feil retning.

Og hadde jeg veid meg inn i dag istedet for igår, så hadde jeg kunne logge inn 57.2 kg... gårsdagens cross-fit hadde effekt gitt. Idag klarer jeg knapt å gå :fnise:

Ja, jeg har en følelse av at du kommer i mål før meg - du er jo rett rundt hjørnet, og jeg har en kilo igjen. Men det har ikke noe å si, jeg vet jeg er en snegleslanker, så jeg er fornøyd om jeg kommer i mål ved påsketider :)

Hah, jeg har ikke tatt bilder - det makter jeg ikke... og jeg er ikke i samme vektklasse som dere heller :laugh: Men jeg skjønner at jeg var virkelig virkelig chubby i fjor høst, når jeg er tjukk nå, over tolv kilo lettere. Det er så ukomfortabelt med det ekstra fettet på mage og innsiden av lårene. Jeg vil bli tyyyynn!!

Men å sammenligne bilder er jo såå gøy, Pringle. For meg er det hvertfall en kjempemotivasjon å se tilbake på gamle bilder for å minne meg på hvor langt jeg har kommet. Når jeg har klart å gå ned over 20kg skal jeg for f*en klare de siste 3 kiloene også!

post-40103-0-52862900-1395486243_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt for denne tråden: 55 kg *Mål til påske: 50 kg Januar 201403. januar, uke 1: 55 kg *10. januar, uke 2: --17. januar, uke 3: 54,1 kg **24. januar, uke 4: 53,4 kg31. januar, uke 5: 54 kg Februar 201407. februar, uke 6: 53,9 kg14. februar, uke 7: 52,6 kg21. februar, uke 8: 53,1 kg28. februar, uke 9: 53,5 kg Mars 201407. mars, uke 10: 53,5 kg14. mars, uke 11: 52,4 kg21. mars, uke 12: 53,7 kg28. mars, uke 13: -- I går var jeg 54,5 i dag 53,7, og jeg har gått opp 1,3kg fra forrige uke. Jeg forstår ikke kroppen min. Det virker jo rett og slett som jeg ikke kommer meg under 53-tallet. Har vært innom to ganger, men ikke klart å bli der. :(Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Jeg ser problemet ditt! Jeg skal ned til 50, har vert der før, til og med mindre (men det var ikke fint) jeg gjør alt etter boken, men allikevel så vil ikke vekten holde seg på 53 eller mindre, uansett hva jeg gjør, så fyker jeg opp igjen til 55 og blir der! Utrolig frustrerende! Jeg spurde om råd på fitnessbloggen om hva som evt kan gjøre det. Men der fikk jeg bare slue kommentarer tilbake på at jeg var på vei inn i en spiseforstyrrelse, og at de ikke ville hjelpe noen med en allerede lav vekt! Har absolutt Inge. Spiseforstyrrelse, men er som deg, vil veie 50 som er en normal vekt for meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missi89


Startvekt fra tidligere: --
Høyde (valgfritt): 162 cm

Startvekt for denne tråden: 67,5 kg
Mål til påske: 60 kg


Januar 2014
03. januar, uke 1: *
10. januar, uke 2: *
17. januar, uke 3: *
24. januar, uke 4: *
31. januar, uke 5: *

Februar 2014
07. februar, uke 6: 67,5 kg
14. februar, uke 7: 65,7 kg
21. februar, uke 8: 65 kg
28. februar, uke 9: --

Mars 2014
07. mars, uke 10: 65,9 kg (?)
14. mars, uke 11: 69,9 kg
21. mars, uke 12: 69,8 kg (- 0,1 kg)
28. mars, uke 13: --


* brukeren ble med i uke 6

Har lagt på meg etter at jeg startet med trening og slikt. Når ikke målet mitt til påske så blir vel kanskje til sommeren. Vi får se da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser problemet ditt! Jeg skal ned til 50, har vert der før, til og med mindre (men det var ikke fint) jeg gjør alt etter boken, men allikevel så vil ikke vekten holde seg på 53 eller mindre, uansett hva jeg gjør, så fyker jeg opp igjen til 55 og blir der! Utrolig frustrerende! Jeg spurde om råd på fitnessbloggen om hva som evt kan gjøre det. Men der fikk jeg bare slue kommentarer tilbake på at jeg var på vei inn i en spiseforstyrrelse, og at de ikke ville hjelpe noen med en allerede lav vekt! Har absolutt Inge. Spiseforstyrrelse, men er som deg, vil veie 50 som er en normal vekt for meg :-)

Da er vi hvertfall fler i samme båt. Jeg har også veid mindre enn 50. Då forsåvidt greit ut da og, men jeg føler meg bedre på 50. Jeg har jo blitt noen år eldre, så kan jo hende at det er der "feilen" ligger. For jeg spiser akkurat som jeg alltid har gjort. Vekten min har vært stabil mellom 48 og 50 de siste 12 åra, men nå har den altså hoppet opp til 55 på et halvår.

Jeg er jo ikke tykk eller noe på 55 heller. men jeg har en sånn ekstra polstring over magen og låra som jeg ikke liker.

-Allima

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Hah, jeg har ikke tatt bilder - det makter jeg ikke... og jeg er ikke i samme vektklasse som dere heller :laugh: Men jeg skjønner at jeg var virkelig virkelig chubby i fjor høst, når jeg er tjukk nå, over tolv kilo lettere. Det er så ukomfortabelt med det ekstra fettet på mage og innsiden av lårene. Jeg vil bli tyyyynn!!

Jeg var ikke diger i størrelse men jeg hadde en fettprosent på 32 % - mesteparten på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 76-78 kg (august 2013)
Høyde (valgfritt): 178 cm

Startvekt for denne tråden: 68 kg
Mål til påske: 60 kg


Januar 2014
03. januar, uke 1: 68 kg
10. januar, uke 2: 67 kg (-1 kg)
17. januar, uke 3: 66,9 kg (-0,1 kg)
24. januar, uke 4: 65,6 kg (-1,3 kg)
31. januar, uke 5: 65 kg (0,6 kg)

Februar 2014
07. februar, uke 6: 65 kg
14. februar, uke 7: 65 kg
21. februar, uke 8: 64,6 kg (-0,4 kg)
28. februar, uke 9: 63,8 kg (-0,8 kg)

Mars 2014
07. mars, uke 10: 63,3 kg (-0,5 kg)
14. mars, uke 11: 62,7 kg (-0,6 kg)
21. mars, uke 12: 62,3 kg (-0,4 kg)
28. mars, uke 13: --

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg spiser mat med stevia eller sukrin eller nutrilettbarer blir jeg så gæærn i magen. Og skikkelig oppblåst. Er det noe alle blir, eller reagerer jeg på disse produktene bare?

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Når jeg spiser mat med stevia eller sukrin eller nutrilettbarer blir jeg så gæærn i magen. Og skikkelig oppblåst. Er det noe alle blir, eller reagerer jeg på disse produktene bare?

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Finnes noen som reagerer på det ja. Men det er forskjell på søtningsmidlene. Jeg kan ikke bruke mye sukrin, mens sukrin gold funker hekt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Ja, jeg har en følelse av at du kommer i mål før meg - du er jo rett rundt hjørnet, og jeg har en kilo igjen. Men det har ikke noe å si, jeg vet jeg er en snegleslanker, så jeg er fornøyd om jeg kommer i mål ved påsketider :)

Men å sammenligne bilder er jo såå gøy, Pringle. For meg er det hvertfall en kjempemotivasjon å se tilbake på gamle bilder for å minne meg på hvor langt jeg har kommet. Når jeg har klart å gå ned over 20kg skal jeg for f*en klare de siste 3 kiloene også!

attachicon.gifprogress.jpg

WOW! Så flink du har vært :) Du har helt klart gjort en formidabel jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes noen som reagerer på det ja. Men det er forskjell på søtningsmidlene. Jeg kan ikke bruke mye sukrin, mens sukrin gold funker hekt fint

Hva er sukrin gold? Jeg har ikke sukring og stevia og sånt hjemme, men det hender jeg kjøper noe "sunt" godteri. Men jeg merker det så veldig i magen etterpå.

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at Dagbladet har en artikkel om kunstig søtstoff, men det var +abonnement. Det har jeg ikke. Kunne vært interessant å lese den da.



Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger den på nett, eller er det bare VG+ som får se den?



Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger den på nett, eller er det bare VG+ som får se den?

Anonymous poster hash: e09ba...bb3

Bare VG+ - måtte tenke litt nå, men det var jo derfor jeg måtte innom biblioteket for å få lest den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg faktisk fått fullført en spinningtime. Lenge siden sist jeg var med på en sånn og idag skjønte jeg hvorfor. Det blir for gjensidig for meg liker mer cardio step og cardio energy type timer på elixia. Følte at jeg så altfor mye på klokken under spinningtimen så imorgen blir det cardio energy. Og jeg håper virkelig på litt vektnedgang fremover, jeg blir veldig demotivert av å kun se pluss tall når jeg går på vekten på veiedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knapt fått røre meg denne uken på grunn av helse og praktiske forhold, og kjenner på rastløshet og dårlig humør av det nå... Jeg mister helt matlysten når jeg ikke får trene, og da sover jeg nesten hele døgnet. I dag har jeg ikke klart å spise i det hele tatt, og det er helt katastrofe for kroppen, så prøver å bare bli liggende til jeg er i bedre form og kan innta fast føde igjen. Minn meg på å alltid ha saft (med kcal!!!), suppe og lignende liggende før det er søndag og alt er stengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid rett i koppen og kjøttbuljong liggende i skuffene i tilfelle influensa. For da orker jeg ikek annet enn å koke vann.



Anonymous poster hash: e09ba...bb3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rett i koppen hadde sikkert vært genialt nå... Har noen sånne knekkebrød med fyll mellom fra Wasa liggende, så jeg får gå for dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knapt fått røre meg denne uken på grunn av helse og praktiske forhold, og kjenner på rastløshet og dårlig humør av det nå... Jeg mister helt matlysten når jeg ikke får trene, og da sover jeg nesten hele døgnet. I dag har jeg ikke klart å spise i det hele tatt, og det er helt katastrofe for kroppen, så prøver å bare bli liggende til jeg er i bedre form og kan innta fast føde igjen. Minn meg på å alltid ha saft (med kcal!!!), suppe og lignende liggende før det er søndag og alt er stengt...

Men hvis du ikke orker å spise, går du ikke enda raskere ned i vekt da (altså noe bra, midt oppi "ulykken")?

Anonymous poster hash: 50a6e...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke egentlig - blir slapp og beveger meg mindre uten næring. Dessuten ønsker jeg å miste fett, ikke muskler. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...