Gå til innhold

"Dårlige" julegaver.


ini

Anbefalte innlegg

Jeg ga en flott gave til søsteren min i år. Fikk ingenting tilbake. Hun mener at vi hadde avtalt å ikke kjøpe til hverandre i år. (Det har vi ikke, det hadde jeg jo husket.)

Vi er ikke så stor familie og søsteren min er en av få jeg pleier å få gave fra. Litt skuffa.. :(

Anonymous poster hash: b497f...311

Forstår at en blir litt skuffet, søsteren min er den eneste som spør hva jeg ønsker meg og kjøper alltid det jeg ønsker meg, samme med foreldrene mine, men hos foreldrene mine får jeg alltid penger, så ikke mulig å gjøre feil der :fnise:

Anonymous poster hash: 6df8d...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette høres nok VELDIG bortskjemt ut, men ikke tolk det feil - jeg er utrolig takknemlig..

Men, min mor, bror og søster har en stund hatt Mac, og har blitt veeldig fornøyde. Type "skal aaaldri ha windows-pc igjen". Jeg har fra dag en sagt at jeg synes Mac er unødvendig dyrt, at jeg ikke liker Mac, at jeg får så mye mer for pengene med vanlig pc osv. Men - nå tenkte visst mamma at det var på tide å omvende meg også til å bli Mac-fan, så de kjøpte rett og slett en Macbook Air til meg i julegave. Litt blandede følelser kan man si :) Jeg skal absolutt gi den en sjanse, og tror den kan komme godt med i skolesammenheng da min gamle laptop er større og tyngre (fordi den er kraftigere og jeg bruker den til spill o.l.). Så, jeg er kjempetakknemlig. Forventet aldri å få en så "stor" gave!

Men - på en annen side.. Tenk å bruke så mye penger på noe jeg har gitt uttrykk for at jeg ikke vil ha. 9000 kroner kunne jeg kjøpt meg en veldig bra windows laptop for, og enda hatt mye penger igjen! Men dette handler vel mer om hva de velger å bruke pengene på, ikke hvor god eller dårlig gaven er. For jeg er absolutt fornøyd, slapp jo å bruke pengene på Macen selv - så da er det bare å sette i gang og venne meg til den!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har jeg vært heldig, men to gaver skiller seg virkelig ut fra tidligere år.

Da vi skulle gifte oss skrev jeg ønskeliste med ting i alle prisklasser, og nevnte også at vi ikke ønsket oss kokebøker, da vi har veldig mye av det, og jeg stort sett finner ny inspirasjon på nettet eller i blader. En av gjestene gav oss 5(!) kokebøker, og i tillegg hadde hun skrevet en identisk hilsen i alle 5 bøkene, så de ikke gikk an å bytte eller gi videre :murvegg: De gikk rett til loppemarked.

For to år siden gav svigermor meg en et sett med bukse og jakke i brun velur. Jeg eier ikke et eneste brunt plagg, jeg bruker aldri bukser og hater velur :sukk:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid skuffet over venninne-gaver. Kjøpte en (ganske nøytral og fin) genser til 250kr til venninna mi, og hva får jeg tilbake? Et juggelsmykke fra H&M som jeg selvsagt aldri kommer til å bruke og en dusjsåpe til 20kr fra Europris som lukter bestemor. Hva skal man med sånt? Det går jo rett i søpla! Sa i fra på forhånd om at jeg egentlig ikke er interessert i at vi skal kjøpe gaver til hverandre, men hun insisterte. Ja vel, greit nok, men da går det faen meg an å kjøpe noe ordentlig!

Neste år gidder jeg ikke.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare passende og fine gaver i år. Men i sikkert 15 år har jeg hvert år fått parfymerte kremer og shampoer og slikt, ennå jeg har passet på å si fra så ofte jeg kan at jeg er veldig allergisk mot parfyme. Så det går under slike gaver som virkelig ikke passer mottaker. Jeg må jo bare gi dem videre til noen andre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffet over de fleste gavene i går. Fikk te sjal nr 8 fra samme person. Jeg som ikke bruker sjal. Toalettveske nr. 4 fra samme person. Jeg mener, hvor mange toalettvesker trenger man? Fra en venninne fikk jeg noen gamle (og helt ærlig grusomt stygge) juleduker som tydelig var brukt og strøket. Hun vasser for øvrig i penger.

Men så satte jeg meg ned og tok meg kraftig sammen (var alene på juleaften). Jeg tenkte på alle de som ikke får noen verdens ting. Jeg slipper å fryse, slipper å sulte. Jeg har noen (om ikke mange) mennesker som bryr seg nok om meg til å gi meg gaver. Det endte med at jeg skammet meg stort over mine egne tanker! Det høres kanskje klisjèaktig, men av og til trenger vi å få ting i perspektiv.



Anonymous poster hash: b3114...0e5
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo litt av poenget at man ikke skal vite hva alt er for noe.

Lurer forresten på hvordan den ene reagerte.... ga han noe billigskit, kostet ikke mer enn 10 kr. Mens han ga meg en genserjakke... Jaja er jo litt komisk også da. SKjemmes egentlig ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skuffet over de fleste gavene i går. Fikk te sjal nr 8 fra samme person. Jeg som ikke bruker sjal. Toalettveske nr. 4 fra samme person. Jeg mener, hvor mange toalettvesker trenger man? Fra en venninne fikk jeg noen gamle (og helt ærlig grusomt stygge) juleduker som tydelig var brukt og strøket. Hun vasser for øvrig i penger.

Men så satte jeg meg ned og tok meg kraftig sammen (var alene på juleaften). Jeg tenkte på alle de som ikke får noen verdens ting. Jeg slipper å fryse, slipper å sulte. Jeg har noen (om ikke mange) mennesker som bryr seg nok om meg til å gi meg gaver. Det endte med at jeg skammet meg stort over mine egne tanker! Det høres kanskje klisjèaktig, men av og til trenger vi å få ting i perspektiv.

Anonymous poster hash: b3114...0e5

Ja ser ut som folk her inne legger unødvendig mye i det. Kan forresten aldri huske at jeg har blitt skuffet over julegaver (kanskje bortsett fra når jeg var liten og foretrakk harde pakker uten at jeg husker det heller).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Vet du, det hadde jeg gitt fullstendig blaffen i. Når noe er helt feil for deg er det bare kjipt å ha det. For det første kjøper man vel ikke klær til voksne mennesker, med mindre det er skjerf, lue, votter eller noe man VET at personen vil ha. Jeg fikk en sinnsykt dyr fleecegenser av søsteren min til jul for to år siden. Jeg -hater- fleece. Det er få ting her i verden som gir meg grøssninger mer enn å ta på ting som er laget av fleece. Jeg byttet den, og kjøpte meg heller en løpejakke for det jeg fikk igjen for den + et gavekort. Hvis du på død og liv vil gi noen klær, så gi dem i det minste et gavekort, tenker jeg.

Det er helt sant!

Kjøper klær til kjæresten da, for han vil at jeg skal kjøpe til han (men da kjøper jeg klær som jeg vet han liker + at han selvsagt får med byttelapp om størrelsen ikke passer), men kjøper aldri klær til noen andre med mindre de ønsker seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et familiemedlem som elsker å bestille ting fra Kina over ebay og hun gir alltid rundt tjue gaver til jul, alt sammen er sånne falske merkegreier, alt fra vesker til klær til parfymer til gadgets. I år fikk jeg to parfymer, en veske, noen klokker og klær. De er jo fine og sånt, men alt går i stykker nesten med det samme, så o stedet for å bare kjøpe en ordentlig presang, så får jeg masse dritt som jeg ender opp med å måtte kaste og det er like irriterende hver gang. Hun tror jo selvfølgelig at ingen skjønner at greiene er fake.

Anonymous poster hash: 0f1d5...7d4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg skjønner hva du mener, TS.

Jeg ønsket meg bidrag til BSU i år og kom i tillegg med et par forslag til konkrete ting jeg faktisk trenger, men fikk istedet diverse krimkrams som jeg bare kommer til å stue vekk på jenterommet fordi jeg verken likte det eller "får plass" i min knøttleilighet i byen.

Greia med det er vel at om man "kun" bruker 100-200 kr på presangen så blir summen så veldig mer synlig om du får det inn på konto. For noen kan det kanskje føles flaut. Jeg tror det er det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninnegaver har vi kuttet ut for flere år siden, nettopp på grunn av det som nevnes, man legger omtanke og penger ned i å skaffe en fin gave og får billig ræl tilbake. Dette gjentok seg, og la merke til at de oftest er de som er mest gjerrig som ivrer mest etter at man skal beholde julegavegivingen, fordi de selv spekulerer i å gi bort billig og få dyrt



Anonymous poster hash: ad532...244
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh er så lei av gaver som folk kjøper "bare for å kjøpe" . Fikk ett håndkle i en ekkel farge . Var 1 og ikke 2 (Jeg har nylig flyttet i ny bolig, så hadde hvert praktisk å få 2) . Å stod prislapp på . 2 for 99 . Jeg skal gi den bort til fretex eventuelt, blant noen andre ting .

Syns ikke folk skal gidde å kjøpe for å vise at "jeg har kjøpt gave til deg" .

Mens jeg kjøper noe de ønsker seg .

Neste år så tror jeg at jeg skal droppe gaver til noen av de jeg egentlig ikke ser noen grunn til å kjøpe noe til . Å for all del jeg er fornøyd med bidrag til unicef etc . Jeg bidrar alltid, og ofte kjøper jeg gaver i form av bidrag på deres navn .

Men folk går å kjøper ting som er "ubrukelig".

Fikk også en sjokolade som jeg tydelig så at hadde hvert liggende i hus en god stund . Merker jeg blir frustrert . Jeg er ikke materialistisk, men igjen enten så får de gi meg noe jeg ønsker eller bidra til veldedighet . Ikke gi meg tull som har ligget hjemme i årevis . I fjor fikk jeg ett skjerf . Da jeg skulle bytte det fortalte de meg at denne modellen gikk ut for mange år siden ????

Folk altså ! :P

Høres ut som en blærete person men var litt godt å få det ut :-)



Anonymous poster hash: f5798...ee3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venninnegaver har vi kuttet ut for flere år siden, nettopp på grunn av det som nevnes, man legger omtanke og penger ned i å skaffe en fin gave og får billig ræl tilbake. Dette gjentok seg, og la merke til at de oftest er de som er mest gjerrig som ivrer mest etter at man skal beholde julegavegivingen, fordi de selv spekulerer i å gi bort billig og få dyrt

Anonymous poster hash: ad532...244

tviler på at folk er utspekulerte på den måten når det kommer til julegaver. Du kan jo også gi de noe billig, så er det sånn høvelig likt. Verre trenger det ikke være.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk veldig fine gaver i år med mye omtanke, men fra mannen min sin familie. Min familie er et kapittel for seg selv.

Mamma hadde i år strikket gave til barna. Ble så glad da jeg hørte det og tenkte at hun selvfølgelig ville strikke et motiv av noe barnet mitt interesserer seg for.

Viste seg at det har gått henne hus forbi hva barnet mitt bryr seg om (noe som egentlig er veldig tydelig) så får bare bekreftet at hun ikke kjenner barnebarnet sitt overhodet. Det er jo ikke overraskende for hun ønsker ikke å tilbringe noe særlig tid med oss.

Jeg høres nok utakknemlig og teit ut, gaven kan jo brukes, syns bare det er så rart at hun ikke har spurt oss engang om vi ønsket noe spesielt motiv, hun har nemlig spurt de andre i familien og latt de velge selv utifra brosjyre tidligere.

Hvis jeg skulle strikket til barn i familien så ville jeg f,eks strikket hello kitty til jenta som var helt oppslukt i hello kitty eller bil til gutten som er helt oppslukt i bil. Ikke en ku eller sau.

Føler meg råtten av å skrive dette, hadde jeg hatt et nærmere forhold til mamma så hadde jeg sikkert ikke reagert på samme måte

Anonymous poster hash: 0a241...599

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig helt vondt inni meg av å svare i denne tråden, men min bror (som jeg elsker over alt på jord) har virkelig nominert seg selv inn i denne tråden med årets bidrag under juletreet.

Jeg VET at han hadde masse penger til jul (Han jobbet en mnd sesong-arbeid med overtid hver dag og skrøt av at han i slutten av november hadde fått utbetalt 50 000,-) og han snakket gledelig om alle de fine julegavene han hadde ordnet til de andre i familien. Stefaren min skulle få trådløst tastatur med mus lillesøster skulle få sparring-sett til karate, tante og onkel skulle få egg-koker og hans far skulle få biffknivsett fra Christiania glassmagasin til godt over tusenlappen. Han sa at jeg og sambo fikk felles gave i år og jeg gledet meg jo veldig til denne, så jeg ville ikke underdrive til han og kjøpte en lommelerke med tilhørende shotglass, en DYR t-skjorte, en "Takk for at du er til"-engel og ett smykke med en liten dolk (han er skikkelig kniv-,sverd- og våpenentusiast).

Julekvelden kom og pakken til meg og sambo fra bror blir ropt opp. Vi åpner i spenning og inne i pakken finner vi.... *Trommevirvel* Billigkonfekt fra Prix....På deling!

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tuppesjura

Er jo i grunn ikke dårlige julegaver, men kjenner jeg blir litt frustrert når ene tanta spør om julegaveønsker fra barna. Sier at ene trenger nye bukser, for han sliter så fort hull på buksene. Nei, det var så kjedelig. Sier da at begge skulle hatt seg en hodelykt, og siden vi pleier å kjøpe det folk ønsker seg, så regnet jeg med å få det til dem. Neida, de fikk hvert sitt sengesett. Tror de har fått det hvertfall 3 ganger tidligere. Er jo begrenset hvor mange sengesett ungene trenger. :s

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som oftest glad for det meste jeg får, men noen ganger stusser jeg litt over hva andre får seg til å kjøpe. Jeg også spør hva andre ønsker seg og kjøper det, eller gir gavekort eller penger. I år fikk jeg bl.a et glassmykke (blå, stor firkant med noe gullfarget på..), røde, skai vintersko med kvit "pelskant" øverst, og en<br />tullegave fra ei på jobb. Ble vel mest overasket over den siste, da den sto fint innpakket på pulten min noen dager før jul. Fikk da panikk og hastet meg ut for å kjøpe noe fint til henne. Og da jeg pakket opp hennes, var det bare noen få, bittesmå<br />sjokoladenisser fra Nille i den.

Anonymous poster hash: 4a7c2...f36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et familiemedlem som ofte kjøper det som man ønsker seg, men som konsekvent må gi det sin egen vri, f.eks. kjøper vinglass når man ønsker seg kjøkkenglass, eller velger en annen størrelse eller farge enn den man har sagt man gjerne vil ha. Så hvis jeg forteller at jentungen ønsker seg rosa genser, og at hun nå må ha størrelse åtte år, kjøper vedkommende gjerne en lilla i størrelse sju år, fordi "den var finere, og dessuten er det helt umulig at barnet allerede må ha størrelse åtte år, for så stor er hun da ikke!"...

Det er ikke det at jeg forventer å få nøyaktig det jeg ønsker meg, men hvis du likevel er sikker på at du vet bedre enn meg hvilken størrelse barna eller jeg selv bruker i klær, forstår jeg ikke at du tar deg bryet med å spørre!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en direkte dårlig julegave, men jeg er IKKE noe glad i å få slike gavepakkninger med parfyme, såpe osv i. Jeg er veldig kresen og vet hva jeg liker. Jeg bruker heller ikke produkter som er testa på dyr. Får jeg slike pakker, så ender de bare opp innerst i skapen eller så gir jeg det bort. Joda, jeg vet det er dårlig gjort å gi bort en gave jeg får, men er jo bedre at noen kan bruke det enn at de bare står i skapet. Mange av de parfymene man får kjøpt på Cubus lukter jo skikkelig vondt!! :spy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...