Gå til innhold

Erfaringer med Elitesingles? Er det høyt utdannede mennesker der?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

On 4/22/2019 at 6:07 PM, herzeleid said:

Er ikke litt av problemet med konseptet "Elitesingles" at det for mange er såpass kleint å definere seg selv som "elite" at en risikerer å "skremme" bort dem konseptet egentlig er ment å treffe? 

Ja, tipper halvparten av folka der er sånne som stefaren. Setter seg i stor gjeld for å ha riktig hus, bil og båt, og må hele tiden snakke om ferdigheter, bragder og diplomer. 

Anonymkode: 2cb69...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, OnFire skrev:

Når utdanning og jobb/inntekt er avgjørende faktorer... 😑🤦‍♂️

Det har alltid vært det avgjørende faktor.

Anonymkode: ef6ef...158

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det er mange opportunister der, som man får en kvalm smak i munnen av, som man lurer på åffer tenker om seg selv er elite. 

Anonymkode: c30b7...5af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er man av eliten har man ofte en stort nettverk av venner og forbindelser og ikke minst arenaer der man kan treffe likesinnede. Kan bare ikke se for meg hvorfor de skal på en datingside for å treffe noen. Det skurrer noe helt enormt. For andre er alle de andre datingsidene mer en godt nok, der treffer man andre som man kan klaffe med, om man leter over tid og bruker tid. Men veldig mange profiler som går igjen så vidt jeg husker fra den tiden jeg var inne på noe slikt. Men traff en annen helt ut av det blå utenfor dette systemet. Var ikke veldig vanskelig å få en date heller på disse sidene, men ikke noen man klaffet med. Var bare der en kort periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om ikke denne formen for plattformer tiltrekker seg noe ulike demografier mellom kjønnene også? Jeg vil tro at menn som kan sies å tilhøre "eliten" i mindre grad enn resten har behov for slike datingsider, og vi vet jo generelt at menn i mye mindre grad enn kvinner velger partner etter status. Jeg ser dermed for meg at en vil sitte igjen med mange kvinner som ønsker en mann med høy status, og menn som definerer seg selv som "elite" men samtidig kommer til kort?

edit. Kanskje ville det vært smartere å satse på en mer spesifikk nisje, eks. "akademikerdating", eventuelt bare ha så stort utvalg som mulig for så å la den enkelte selv velge parametre utfra hva en selv definerer som "elite". 

Endret av herzeleid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Men er man av eliten har man ofte en stort nettverk av venner og forbindelser og ikke minst arenaer der man kan treffe likesinnede. Kan bare ikke se for meg hvorfor de skal på en datingside for å treffe noen. Det skurrer noe helt enormt. For andre er alle de andre datingsidene mer en godt nok, der treffer man andre som man kan klaffe med, om man leter over tid og bruker tid. Men veldig mange profiler som går igjen så vidt jeg husker fra den tiden jeg var inne på noe slikt. Men traff en annen helt ut av det blå utenfor dette systemet. Var ikke veldig vanskelig å få en date heller på disse sidene, men ikke noen man klaffet med. Var bare der en kort periode.

Det kan jeg og det skurrer ikke i det hele tatt som jeg kan høre. De har kanskje bare behov for et diskret sted hvor de kan lete etter den rette i fred og ro uten å blande inn venner og kjente. De vil kanskje ikke at alle skal vite at de er på jakt, eller at alle skal se dem prøve og feile hvis de ikke treffer blink med det samme. De er kanskje stolte av natur og ønsker å holde datingen sin privat. Jeg kunne sikkert også valgt en side som reklamerer med mer seriøse brukere enn andre hvis jeg var på sjekkeren, for jeg får frysninger bare av å lese om alle raringene folk kommer i kontakt med på Tinder og Sukker. Men det er klart, hvis bussjåfører og snekkere regner seg som elite spørs det vel om det er så seriøst som de vil ha det til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har alltid vært det avgjørende faktor.

Anonymkode: ef6ef...158

Ikke for kvinner, og det bør det ikke være uansett kjønn eller tidsepoke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dalmatian skrev:

Ikke for kvinner, og det bør det ikke være uansett kjønn eller tidsepoke. 

Hvorfor ikke? Hva er galt med å ønske seg en intelligent og velutdannet partner med høy sosial status og interessant jobb? Slike kan være snille, greie og gode farsemner de også, vet du :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Elitesingles og det er bare tull. Ikke noe mer "elite" der enn på møteplassen, sukker eller noen andre sider jeg kjenner til. Jeg hadde håpet å finne menn med litt høyere utdannelse der fordi jeg selv har høy utdannelse, men det var jo helt håpløst. Har nesten følelsen av at det er veldig få menn i Norge som tar noe høy utdannelse? Og de få som gjør det er alltid opptatte? Det virker som de fleste menn i Norge er bussjåfører, håndverkere, industriarbeidere og bønder. 

Anonymkode: 352e8...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Hvorfor ikke? Hva er galt med å ønske seg en intelligent og velutdannet partner med høy sosial status og interessant jobb? Slike kan være snille, greie og gode farsemner de også, vet du :) 

For det er ikke sånn kjærlighet fungerer. Slike menn vil gjerne ha kvinner som er kliss lik dem selv.

Det er dårlig overlevelsesstrategi å velge karbon kopier av seg selv. Man bør ha både ulikheter og likheter. 

Utdannelse og status er fasader og reflekterer ingen reelle verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dalmatian skrev:

For det er ikke sånn kjærlighet fungerer. Slike menn vil gjerne ha kvinner som er kliss lik dem selv.

Det er dårlig overlevelsesstrategi å velge karbon kopier av seg selv. Man bør ha både ulikheter og likheter. 

Utdannelse og status er fasader og reflekterer ingen reelle verdier.

Det er helt uenig i.  Det at de er i stand til å gjennomføre en krevende utdanning og har ambisjoner forteller jo veldig mye om noens verdier. Man er selvfølgelig ikke blåkopier av hverandre selv om begge er høyt utdannet. Du har et veldig svarthvitt syn på dette, synes jeg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, youcancallmejune skrev:

e er kanskje stolte av natur og ønsker å holde datingen sin privat. Jeg kunne sikkert også valgt en side som reklamerer med mer seriøse brukere enn andre hvis jeg var på sjekkeren, for jeg får frysninger bare av å lese om alle raringene folk kommer i kontakt med på Tinder og Sukker. Men det er klart, hvis bussjåfører og snekkere regner seg som elite spørs det vel om det er så seriøst som de vil ha det til.

Dating er da privat uansett hvilke kretser du vanker i! Om du har en haug med fotografer hengende etter deg, vil ikke det problemet forsvinne om du dater på nett, for dere må jo møtes og de følger deg! Når du ser ned på bussjåfører og snekkere så blir ville ikke jeg truffet deg uansett hvor høy utdannelse jeg har. Bare det er noe som sier meg at verdiene dine er helt forskrudde. Mange håndverkere som har god utdannelse og lang erfaring, utover det fagbrevet de har. Men slikt vet du jo ikke? En del av de leder egne store bedrifter som de har bygget opp fra grunnen av. Som har en langt større verdi en din puggede mastergrad. Som i seg selv ikke er en garanti for en dritt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Det er helt uenig i.  Det at de er i stand til å gjennomføre en krevende utdanning og har ambisjoner forteller jo veldig mye om noens verdier. Man er selvfølgelig ikke blåkopier av hverandre selv om begge er høyt utdannet. Du har et veldig svarthvitt syn på dette, synes jeg. 

Det finnes folk som kun dater seg selv og blir forvirret når det ikke funker. 

Mange av dem er av høy status. De fleste har narsissistiske og psykopatiske trekk. Ikke bra. 

Husmødre er universielt bedre for menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Dating er da privat uansett hvilke kretser du vanker i! Om du har en haug med fotografer hengende etter deg, vil ikke det problemet forsvinne om du dater på nett, for dere må jo møtes og de følger deg! Når du ser ned på bussjåfører og snekkere så blir ville ikke jeg truffet deg uansett hvor høy utdannelse jeg har. Bare det er noe som sier meg at verdiene dine er helt forskrudde. Mange håndverkere som har god utdannelse og lang erfaring, utover det fagbrevet de har. Men slikt vet du jo ikke? En del av de leder egne store bedrifter som de har bygget opp fra grunnen av. Som har en langt større verdi en din puggede mastergrad. Som i seg selv ikke er en garanti for en dritt.

Jeg er vokst opp i en familie der høyere utdanning alltid har vært vektlagt, og det er det som er det vanlige i kretsene jeg vanker i. Selvfølgelig valgte jeg en mann som passet inn. En partner er ikke bare en partner. Han eller hun skal jo også fungere sammen med resten av nettverket ditt. Jeg synes det er dere som ser noe galt i det som har forskrudde verdier. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dalmatian skrev:

Det finnes folk som kun dater seg selv og blir forvirret når det ikke funker. 

Mange av dem er av høy status. De fleste har narsissistiske og psykopatiske trekk. Ikke bra. 

Husmødre er universielt bedre for menn. 

😂👍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Dalmatian skrev:

Det finnes folk som kun dater seg selv og blir forvirret når det ikke funker. 

Mange av dem er av høy status. De fleste har narsissistiske og psykopatiske trekk. Ikke bra. 

Husmødre er universielt bedre for menn. 

Håper du tuller.

Anonymkode: 7e7f1...98d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, youcancallmejune skrev:

Jeg er vokst opp i en familie der høyere utdanning alltid har vært vektlagt, og det er det som er det vanlige i kretsene jeg vanker i. Selvfølgelig valgte jeg en mann som passet inn. En partner er ikke bare en partner. Han eller hun skal jo også fungere sammen med resten av nettverket ditt. Jeg synes det er dere som ser noe galt i det som har forskrudde verdier. 

Haha har mann for han er kompatibel med nettverket ditt. Ikke rart det blir skilsmisse.

Man har forskjeller for å utfylle hverandre og overleve best mulig. 

En kopi sliter når du sliter og har like svakheter som deg.

Det er det folk ser etter i dag. Man kan ikke like forskjellig mat i dag uten at det blir dealbreaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dalmatian skrev:

Haha har mann for han er kompatibel med nettverket ditt. Ikke rart det blir skilsmisse.

Man har forskjeller for å utfylle hverandre og overleve best mulig. 

En kopi sliter når du sliter og har like svakheter som deg.

Det er det folk ser etter i dag. Man kan ikke like forskjellig mat i dag uten at det blir dealbreaker.

Igjen må jeg minne deg på at likt utdanningsnivå ikke betyr at man er klin like. Hvor har du fått det fra? Er det ønsketenkning, mon tro? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at den siden først og fremst tiltrekker seg høyt utdannede vestkantfolk uten dannelse, mens genuint dannede folk uavhengig av lokasjon ser seg for gode til å benytte er så harry konsept. Høyt utdannede folk finner man overalt, det er ikke akkurat vanskelig.

Anonymkode: 818ce...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...