Gå til innhold

Etter fødsel


Weefunk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

At livmoren har sunket ned mot bekkenbunnen fremfor å bli holdt oppe av livmorbåndene. Ikke så vanlig blant førstegangs tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fremfall som førstegangs. Det ble bedre etter et års tid, men fremdeles er det litt igjen. Jeg har ikke vært flink med trening av bekkenbunnen så jeg får nok skylde meg selv. Gynekologen sa ingenting om det før jeg spurte, og da sa hun at det var litt fremfall. Litt? Når jeg tittet med speil så jeg det bulte ut, og inngangen var stor! I tillegg kjentes det stadig ut som om ting skulle dette ut, og det var vondt å bruke tamponger i allefall det første halvåret.

Spør gynekologen (dropp fastlege, gå til en spesialist) og be om hjelp til å lære knipeøvelser samtidig. Gynekologen kan se om du har kontakt med musklene eller ikke.

Hvis det er fremfall blir det bedre etterhvert! Spesielt hvis du trener! :smilbla:

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk fremfall som førstegangs. Det ble bedre etter et års tid, men fremdeles er det litt igjen. Jeg har ikke vært flink med trening av bekkenbunnen så jeg får nok skylde meg selv. Gynekologen sa ingenting om det før jeg spurte, og da sa hun at det var litt fremfall. Litt? Når jeg tittet med speil så jeg det bulte ut, og inngangen var stor! I tillegg kjentes det stadig ut som om ting skulle dette ut, og det var vondt å bruke tamponger i allefall det første halvåret.

Spør gynekologen (dropp fastlege, gå til en spesialist) og be om hjelp til å lære knipeøvelser samtidig. Gynekologen kan se om du har kontakt med musklene eller ikke.

Hvis det er fremfall blir det bedre etterhvert! Spesielt hvis du trener! :smilbla:

Høres ut som det er noe slikt det kan være ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revnet innvendig og utvendig og hadde litt skjedefremfall. Etter ca seks mnd kunne vi ha smertefri sex, selv om det da fortsatt var veldig ubehagelig. Tamponger turde jeg ikke prøve engang. Trente bekkenbunnen opp fra null og nå 2,5 år etter har jeg vel ca 80 prosent av den styrken jeg hadde der før fødsel. Sist klarte jeg å holde vannet igjen når vannet gikk..det tror jeg ikke at jeg klarer neste gang.

Jeg ville ha bestilt en sjekk hos gynekolog, som kan se hvordan tilstanden der er. Sannsynligvis går det bedre av seg selv, men det er fint å få en tilstandsrapport;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det helt likt du beskriver og fødte for 7 mnd siden.
Det tar dessverre ganske lang tid å bli "normal" igjen etter en fødsel.



Anonymous poster hash: 59887...d58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...