Gå til innhold

Etter fødsel


Weefunk

Anbefalte innlegg

Jeg fødte et nydelig barn for vel 4 måneder siden. Når jeg har mensen føles det som om noen har sparket meg mellom bena, fordi det er så vondt. Når jeg tar inn en tampong, går det greit - men å ta den ut er enormt smertefullt. Å ha sex går ikke an, fordi det er for vondt for meg (enda så forsiktig man er)..

På 6 ukers kontrollen sa legen at alt så fint ut!!
Jeg har heller ikke noen særlig kontakt med bekkenbunnsfunksjonen.. Prøver å trene - men føler liten fremgang. Dermed klarer jeg ikke å "tenne" - å orgasmer kjenner jeg ikker..
Skal det være slik som dette, 4 mnd etter en fødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sydde de deg? Kan være sydd for stramt. Eller kanskje du revnet et sted,så nervene ble endret.

Anonymous poster hash: f0a90...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydde de deg? Kan være sydd for stramt. Eller kanskje du revnet et sted,så nervene ble endret.

Anonymous poster hash: f0a90...67e

Ja, ble sydd og raknet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vondt å ha sex etter fødsel og hjelper ikke når en ble tvunget til det heller.

Men hvor lenge skal det være vondt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lenge skal det være vondt??

Det gikk bedre etterhvert. Nå flere år etter er det ikke som om jeg har vært igjennom en fødsel eller blitt sydd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente det på akkurat samme når du beskriver. Gikk over etter ca 5 måneder. Virket som en evighet.. Jeg sydde kun noen pyntesting og alt var bra på kontroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bedre etterhvert. Nå flere år etter er det ikke som om jeg har vært igjennom en fødsel eller blitt sydd.

Godt det da, men flere år!! Grøss, jeg savner god sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente det på akkurat samme når du beskriver. Gikk over etter ca 5 måneder. Virket som en evighet.. Jeg sydde kun noen pyntesting og alt var bra på kontroll

Takk for svar! Føler meg hvertfall ikke så alene nå, selv om dette er en veldig kjip situasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mitt første smertefrie samleie etter fødsel forrige helg, 8 måneder etter fødsel. Jeg ble klippet og sydd.



Anonymous poster hash: 9cccc...da6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel er alle i fistel når man nevner ks???

Anonymous poster hash: 02030...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syddee mange sting. Var av mange grunner ikke klar for sex før 9 mnd etter fødsel. Merket ingen forskjell. Jeg var akkurat som tidligere. Antar det var fordi vi ventet så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og likevel er alle i fistel når man nevner ks???

Anonymous poster hash: 02030...467

Nå kan jo operasjonssåret eller smertene fra inngrepet ha like negativ innvirkning på sexlivet...

Anonymous poster hash: 74e88...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kan jo operasjonssåret eller smertene fra inngrepet ha like negativ innvirkning på sexlivet...

Anonymous poster hash: 74e88...914

Kan ja, men det er mer uvanlig enn vanlig å ha problemer med sex i flere måneder etter et ks. Jeg har hatt to, og fysisk kunne jeg fint hatt sex etter to uker.

Anonymous poster hash: 8e30f...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mitt første smertefrie samleie etter fødsel forrige helg, 8 måneder etter fødsel. Jeg ble klippet og sydd.

Anonymous poster hash: 9cccc...da6

Oi, det var lenge ja!! Så da er vel ikke 4 mnd så ille.. Men prøvde du masse, også ble det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syddee mange sting. Var av mange grunner ikke klar for sex før 9 mnd etter fødsel. Merket ingen forskjell. Jeg var akkurat som tidligere. Antar det var fordi vi ventet så lenge.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det ikke normalt ut. Jeg ville tatt kontakt med for eksempel en fysio som er ekspert på bekkenbunn og evt en ny time til gyn. Rett og slett bare for å sjekke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ja, men det er mer uvanlig enn vanlig å ha problemer med sex i flere måneder etter et ks. Jeg har hatt to, og fysisk kunne jeg fint hatt sex etter to uker.

Anonymous poster hash: 8e30f...286

Ja, men da har ikke du særlig til kunnskap.

KS kan og gi underlivsplager og forstyrre sexlivet - det er en myte at det ikke kan det. Dine erfaringer alene gir jo ingen empiri.

Anonymous poster hash: 486df...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte et nydelig barn for vel 4 måneder siden. Når jeg har mensen føles det som om noen har sparket meg mellom bena, fordi det er så vondt. Når jeg tar inn en tampong, går det greit - men å ta den ut er enormt smertefullt. Å ha sex går ikke an, fordi det er for vondt for meg (enda så forsiktig man er)..

På 6 ukers kontrollen sa legen at alt så fint ut!!Jeg har heller ikke noen særlig kontakt med bekkenbunnsfunksjonen.. Prøver å trene - men føler liten fremgang. Dermed klarer jeg ikke å "tenne" - å orgasmer kjenner jeg ikker..Skal det være slik som dette, 4 mnd etter en fødsel?

Det syns eg ikkje høyrest normalt ut. Det burde ikkje gjere vondt å ta ut tampong, så lenge etter fødsel. Eg tenker kanskje framfallen livmor? Uansett god grunn for ein tur til gynekolog.

Det er veldig vondt å ha sex etter fødsel og hjelper ikke når en ble tvunget til det heller.

Tvungen sex er ikkje bra i nokon tilfelle. (!)

Sex skal ikkje gjere vondt (ts snakkar om _smerter_, ikkje ubehag/ømhet/sårhet, som kan vere vanlig) 4 månadar etter fødsel.

Det er åpenbart ulike erfaringar her (og mykje er normalt!), men me har hatt sex 2-3 veker etter fødsel alle tre gangene. Første fødsel var tung med klipp, revning, og både utvendige og innvendige sting. Første gang var ømt, men ikkje _vondt_. Neste gang var som normalt, men eg hadde jo framdeles ikkje heilt kontroll på/kontakt med musklane.

I dag er det 3 månadar sidan siste fødsel, og eg har_nesten_ fullgod kontakt med muskulaturen igjen. Ikkje antydning til vondt under sex (men har behov for ekstra glid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...