Gå til innhold

Da prøver vi igjen

Linemor

Anbefalte innlegg

Hei Linemor!

Har ikke vært så mye inne hos deg før nå, vil bare legge igjen en hilsen og si gratulerer så mye med lille prinsen!

Han er kjempenydelig!

Jeg tror ikke man kan forestille seg hvordan det er å miste et barn. Ikke før man opplever det selv.

Man tenker nok mye på hvordan det kunne ha vært. Men som du sier så blir han aldri glemt!

Det høres ut som du koser deg ordentlig med Jørn Are. Merkelig hvordan man innretter seg og selv om det kan bli lite søvn er det en kjempefin tid!

Håper han blir bedre av forkjølelsen.

Ha det bra :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk for hilsen La Traviata, det er så koslig med de som er innom her. jeg tror også at kroppen finner overskudd fra ett skjult lager. og godt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at du nyter tilværelsen som nybakt mamma ja!! Det er godt å lese!

Ikke helt enkel overgang fra å være bare dere to..til å plutselig ha en veldig krevende liten godgutt sammen med dere! Fokuset blir vel ganske endret etter fødselen tenker jeg! :)

Uansett..godt å se at du har det så bra Linemor!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei madden. snart blir du mamma og det håper jeg ihvertfall.

minsten har nå fått det for seg at det og sove etter klokka tolv om natta det er ingen go ide. hehe, så nå har det vært to netter med kanskje fem timer søvn tilsammen, det er ikke så morro, men nå har jeg fått sovet noen timer på sofaen på formiddagen og da blir alt så meget bedre.

i går kveld hadde han nok vondt i magen og, så det var en festelig aften, men det er sånt man å regne med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, magevondt og våkennetter hører med :wink:

Det kan så absolutt være tøft til tider, men alt blir bedre etterhvert (men det var ikke alltid like lett å huske på da Lillepia skrek nesten hele natta). Det tar noen måneder før de forstår forskjell på dag og natt :Gjesp:

Bra du har vett til å sove/slappe av på dagen når anledningen byr seg!

Koselig å følge med på hvordan det går med dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann, i natt sovnet han klokka to og sov til halv åtte og så tilbrakte vi hele formiddagen i senga, men kos og soving om hverandre. det var deilig.

har fått tørketrommel i dag, og det er også ganske så tøft har ikke prøvd den enda da.

nå begynner det og knirke i sofaen så da skal jeg vist logge av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er sant murmel, må bare få plugget i strømmen. er litt sliten og det var jeg i går også. minsten har vist tenkt og legge til seg en ny vane. lys våken fra 02.00 til 06.00, ikke veldig heldig det der, men det snur seg nok.

nå ligger han og sover som en prins, men pappa og tre småsøstre kommer snart så jeg får ikke lagt meg liksom, så jeg håper han har tenkt og sove mer senere i dag, så jeg får sovet litt også, ellers kan jo sambo se etter han mens jeg sover det er ikke det, men han må jo sove litt han også.

Han spiser også utrolig mye om dagen, har nok noen økedager, men det er da nok mat, så det er jo bare og spise. skal jo til Ahus på tirsdag og ta BT og snakke med ei jordmor,for jeg skal begynne og levere litt morsmelk for jeg har jo så mye i forhold til hva han spiser, har helt ut flere liter og det er jo så dumt når det er andre som trenger det.

var en tur oss mamma i går og da kom naboene hennes, det var meningen da, sånn at de skulle få hilse på han. hehe, må jo vise han frem. og han var til og med veldig våken så mamma virket ganske så fornøyd for når hun passet han for oss, så bare sov han, hehe. det var den gang det.

vi har tenkt og få laget fot og håndavtrykk av han, det blir morro og ha senere. vi fikk aldri det av Ulvhedin, det er synd, men sånn ble det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Håper dere fortsatt koser dere masse hjemme, og at det blir litt mer nattesøvn etterhvert!

Ønsker deg ei fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med fot og handavtrykk. Det må jeg få ordnet når nurket mitt kommer til verden også.

Ha en flott helg da Linemor! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en fin helg ja. vi dro på hytta på onsdagskvelden men da vi kom dit var det ikke brøytet, så vi lå over oss besteforeldrene mine og dro på hytta på torsdagen når vi våkna og da var det blitt brøyta.

mamma var også på hytta, så jeg har hatt barnevakt hele tiden. har nesten ikke skiftet en eneste bleie eller matet, hehe. men nå er det hverdag igjen da. og jeg koser meg masse da og.

selvom han ikke sover noe særlig om natta for tiden. holdt på til fem i dagtidlig. og opp igjen kvart på ni. jaja. han driver og sovner nå, så da skal jeg legge meg på sofaen hehe. det skal bli godt.

han griner ikke så mye om natta da, han er bare lys våken i flere timer. men han vil ikke ligge alene i senga si, for da blir det hyl. så da er det bare og stå opp og leke våken. men det er bare noen mnd det er sånn da, tiden går egetnlig altfor fort. nå er det en mnd siden jeg lå ¨på sykehuset og riene mine ble overvåket. følels noen ganger som en evighet siden, mens andre ganger kan jeg ikke skjønne hvor dagene har blitt av. men de har nok vært her.

skal dra og hente meg en oversikt over hvilken fellestimer de har der jeg trener i dag, kanskje jeg begynner og trene igjen allerede i morgen. hadde vært deilig det og. da får pappaen litt mer tid alene med sønnen sin også og det tror jeg blir bra, og jeg får litt pauser og det kan være kjekt det også, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at det er over en måned siden du fødte :o

Hvor blir tiden av? Men samtidig er jeg jo glad for det også :wink:

Nurket kommer vel inn i litt bedre sovevaner etterhvert. Min skrekk er en kopi av Lillepia, for hun skrek og skrek uansett hva jeg gjorde med henne :roll: Men det gikk da over det også etterhvert. Alt blir bedre! :)

Kos deg videre du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. nå er det lenge siden jeg har vært her. har ikke vært mest rom for og sitte ved pcen nei. de siste fjorten dagene har stort sett gått med på døgnvåken. kjennes ihvertfall sånn. men men det blir nok bedre. nå har han sovet noen timer sammenhengende men jeg klarer ikke å sove nå, men kanskje han vil sove mer senere i dag. må prøve og få han til å sovne igjen før han blir overtrøtt, men det er ikke alltid like lett.

han er egentlig stort sett blid og fornøyd, men uannsett når vi skal legge oss om kvelden så får en skrike periode da, på en til to timer. men men.

han har begynt og lage mer lyder nå og det er jo morro og det er rart hvor våken han kan være til tider. han ser litt på rangler og sånt men det er ikke spennede mange sekundene om gangen. nå høres det ut som om han driver og våkner og da skal han helt sikkert ha mat. så jeg kan vel bare begynne og gjøre istand tenker jeg.

prøver og få tak i lege da, for seksukerskontroll men de tar ikke telefonen. ringte sikkert 30 ganger i går men ingen hell og i dag er det stengt så jeg får prøve igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Madden

Bare innom for å se hvordan det står til med linemor! Og det ser ut til at dere koser dere veldig! Døgnrytme er ikke noen enkel sak å få til har jeg hørt...Håper at det går bedre etterhvert!

Ha en flott helg linemor!

God :klem2: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det har vært nok og finne på. siden han har hatt kolikk. jeg sier hatt, men han har nok det enda, men det er mye bedre.

i natt er det første natta hans borte. mamma har hatt i hele dag og søskenbarnet mitt har vært her, så nå har vi virkelig hatt rundvask her. og det trengtes.

er kjempe sliten nå, så derfor skal han sove der. men det er litt rart og skummelt alikvel. men det kommer til å gå så bra. er bare litt uvant. men det er ikke så rart han har jo vært en del av livet mitt ett års tid.

ellers så vokser han og trives. har begynt og leke med rangle. og er veldig ivrig på og prøve og sitte. så det er mye morro og. har omsider blitt glad i å bade og godt er det.

ellers går dagene med til å pumpe, mate, bleieskift, og skriking. nå er det mer lek enn skrik da heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morsomt å følge utviklingen til babyene :hjerter2:

Egentlig helt fantastisk hvor fort det går.

Håper han kommer seg over nattlige skrikeperioder snart. Jeg vet godt hvor slitsomt det er :roll:

Takk for koselige hilsner i dagboka mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hei murmel.

han sover nesten hele natta nå, som regel. hehe, in dag har han nesten ikke sovet noe som helst siden tre. så han er så overtrøtt.

har fått han oppi senga nå, og det er stille nå etter en halvtime. så jeg håper.

kolikken er over. men overtrøtthet finnes det jo ingen aldergrense på. så det, men alikevel så mye bedre enn det var for ett par uker siden. da var det nesten krigssone her hjemme. det er slitsomt det.

han klør innmari i munnen. så jeg lurer nesten på om det er noen tenner som begynner og nærme seg. vet det er tidlig, men han gnager på alt.

det har ikke kommet noen enda, men syns jeg kjente noe men det kan være innbilning da. hehe.

ellers så er han jo så blid når han er blid. gliser og ler. nå ler han nesten hver dag. er så morsomt og høre latteren hans. ,men det hender han ler på innpust på en måte så det blir jo en helt merkelig lyd da, men da koser han seg i hvertfall.

er det noen av dere som har lest i dagboka her som skal lage dere en ny dagbok nå når dere føder?

syns det er litt rart og skrive her inne siden han er født, men det blir så ensomt og starte opp helt alene ett annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Mange som bare flytter dagbøkene sine da! du TRENGER jo ikke starte ny...bare flytte den over til de ordinære dagbøkene! Jeg besøker deg uansett jeg Linemor.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kanskje jeg skal gjøre det. hehe. er bare litt treg for tiden. er nesten bare inneom her for og følge med på murmel og deg for tiden.

men det kommer nok roligere tider og.

i dag har jeg fått ordnet baredåp da, blir 24 april. kunne blitt 3 også, men da lurer jeg på om svigerfar er utenlands og verken jeg eller sambo får tak i han om dagern. :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel også flytte dagboka mi...., men det er så kjekt å være her også da, sammen med alle dere gode "naboer".. :klem:

Så deilig med mer søvn om natta da. Det er en del skriking her på natta, men det er vel ganske så normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...