Gå til innhold

Menn på KG og billige jenter.


Gjest Summers

Anbefalte innlegg

Forstod ikke innlegget, men ja synes det er helt greit å bruke merkelappen både på menn og kvinner.

De aller, aller fleste kvinner lar være å kalle gutter for billige, hvorfor kan ikke menn gjengjelde det ved å ikke kalle kvinner for billige.?

Anonymous poster hash: 5f141...4d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er like ugreit å være nedsettende mot andre selv om det er "likestilt". Hvorfor er det ekkelt at andre gjør noe som ikke involverer deg?

Anonymous poster hash: 30b8a...784

Fordi jeg synes de er billige og ekle. Må jeg ha noe med dem å gjøre for å mene det?

For min del så kan de gjøre hva de vil, men innerst inne så ser jeg ned på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at noen er billig er nedsettende. Eller mener du det som et kompliment kanskje?

Ja ordet oppleves som nedsettende av mange, hva så? Det samme blir ordet neger. Jeg løser det ved å ikke rope "hei, du din neger kom hit!" Samtidig bruker jeg begrepet når jeg snakker om en gruppe mennesker med den riktige hudfargen. Kan sikkert også bytte ut nege med svart, greit for min del, men det er jo ikke ordet "billig" som er problemet, men innholdet så hva gjør man da? Det er fortsatt enkelte jenter som lett blir med folk hjem, skal det være en elefant i rommet ingen har lov å kommentere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi her snakker om mennesker og ikke en loppekasse av en bil......

Anonymous poster hash: f8b3d...8d7

Så når det er gale å drive på slik, i og med at man blir ein "loppekasse" eller ein "infisert sprøyte", kvifor da drive på med det i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går utifra at det er fordi de er lei av alle trådene om det. Er ganske lei jeg også, men ikke akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når det er gale å drive på slik, i og med at man blir ein "loppekasse" eller ein "infisert sprøyte", kvifor da drive på med det i første omgang?

Kvinner er frie til å gjøre hva de vil uten å skulle bli stemplet som hore eller billig. Menn også.

Anonymous poster hash: f8b3d...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg synes de er billige og ekle. Må jeg ha noe med dem å gjøre for å mene det?

For min del så kan de gjøre hva de vil, men innerst inne så ser jeg ned på de.

Jeg syns at å kalle noen billig sier mer om deg enn det gjør om dem.

Anonymous poster hash: 30b8a...784

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at kvinnene på KG nærmest klikker i vinkel om menn på KG stempler en gruppe kvinner som billige?

Her på KG snakker man jo uansett bare om grupper og ikke enkeltpersoner. Det må være greit å generalisere litt.

Samtidig er det ALLTID kvinnene i min omgangskrets som stempler jenter som billige når vi er ute på byen. Blir en jente med fyren som prøvde seg på alle hjem så kommer baksnakkingen "Da er du passe desperat etter kjepp". Da går man jo faktisk etter bestemte personer. Og nei jeg tror ikke jentene i min omgangskrets er noe dårligere enn jentene på KG.

Ser det jo generelt med personangrepene også, ingen som henger seg opp i dem, det er om en mann skulle sagt på KG at kvinner som har mange sexpartnere er billige man får høre det.

Kanskje fordi de mennene som snakker om billige jenter på KG er av typen selv ikke de her billige jentene vil pule? :lol:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke sagt det på en nedsettende måte. Å si at man har preferanser for kvinner med få sexpartnere må også være greit. Har ikke brukt ordene hore, ludder og feltmadrass så det er ikke begrepene vi diskuterer.

Det er faktisk relativt stor forskjell på å si at man foretrekker en ting og rakke ned på det man ikke foretrekker. Jeg foretrekker slanke menn, men jeg driver ikke og hetser overvektige menn. Så kanskje du skal tenke deg om to ganger før du rakker ned på folk? For jeg kan ikke tenke meg du er så jævla bra selv. Ikke med tanke på oppførselen din her inne. Så ta deg selv en titt i speilet og bli litt mer ydmyk. Det er heller ikke alle som tåler sånn drittsekkoppførsel som du har, og det er noe du bør tenke på før du sier ting foran folk.

Så unnskyld meg, men jeg blir så jævla lei av det tullet ditt.

Anonymous poster hash: 228a6...6e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at å kalle noen billig sier mer om deg enn det gjør om dem.

Anonymous poster hash: 30b8a...784

Vet du hva? Det er helt greit at du synes det fordi jeg er den jeg er. Skal ikke begynne å forsvare meg selv som det enkelte billige gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ordet oppleves som nedsettende av mange, hva så? Det samme blir ordet neger. Jeg løser det ved å ikke rope "hei, du din neger kom hit!" Samtidig bruker jeg begrepet når jeg snakker om en gruppe mennesker med den riktige hudfargen. Kan sikkert også bytte ut nege med svart, greit for min del, men det er jo ikke ordet "billig" som er problemet, men innholdet så hva gjør man da? Det er fortsatt enkelte jenter som lett blir med folk hjem, skal det være en elefant i rommet ingen har lov å kommentere?

Billig = mindre verdt. Man kan "elske billige jenter", men de er dessverre "ikke kjærestemateriale". Det er ikke noe galt med at man ligger med mange, det er når andre legger til andre egenskaper pga det, at det blir feil. At noen ligger med alle fordi de ser sånn og sånn ut, eller at hun som ligger med alle må være slik og slik. Det er en generalisering som skader.

Anonymous poster hash: 30b8a...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys, begrepet billig er helt greit. Hva er galt i å si at noen grupper jenter er lette å få med hjem?

Hva har det med billig å gjøre? Tar de for lite betalt? Tar de ikke betalt? Er det hva du mener, du og dine bekjente som bruker begrepet?

Menn er jo som regel vesentlig lettere å få med hjem enn kvinner, er menn flest billige?

Eller er det rett og slett sånn at du og dine omgangsvenner (av begge kjønn) er dyslektikere, dere sliter litt mellom billig og villig......

Endret av Gorgonzola
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er det å kalle noen billig. Ingen har noe med hva andre personer velger å gjøre med kroppen sin. Seksualitet uttrykkes og gjøres på så utrolig mange forskjellig måter, og det er greit. Å prøve å legge skam på folk fordi deres sexliv avviker fra hva en selv mener er riktig er å gi seg selv og sine meninger ALT for høy verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ordet oppleves som nedsettende av mange, hva så? Det samme blir ordet neger. Jeg løser det ved å ikke rope "hei, du din neger kom hit!" Samtidig bruker jeg begrepet når jeg snakker om en gruppe mennesker med den riktige hudfargen. Kan sikkert også bytte ut nege med svart, greit for min del, men det er jo ikke ordet "billig" som er problemet, men innholdet så hva gjør man da? Det er fortsatt enkelte jenter som lett blir med folk hjem, skal det være en elefant i rommet ingen har lov å kommentere?

Hvorfor har du et behov for å kommentere det da? Det er til info ikke alt man trenger å si. Hjernen din er et lovlig hjelpemiddel ;)

Anonymous poster hash: 228a6...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du et behov for å kommentere det da? Det er til info ikke alt man trenger å si. Hjernen din er et lovlig hjelpemiddel ;)

Anonymous poster hash: 228a6...6e2

Jeg har behov for å si det, f.eks i diskusjonen om hvordan man får med seg en jente fra byen hjem. Da gjelder det å gå etter de som virker billige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er frie til å gjøre hva de vil uten å skulle bli stemplet som hore eller billig. Menn også.

Anonymous poster hash: f8b3d...8d7

Ja, da må eg også få lov til å drikke, røyke og snuse så mykje eg skulle ønske uten at folk skal komme å sei til meg at eg er ein idiot, alkoholiker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja ordet oppleves som nedsettende av mange, hva så? Det samme blir ordet neger. Jeg løser det ved å ikke rope "hei, du din neger kom hit!" Samtidig bruker jeg begrepet når jeg snakker om en gruppe mennesker med den riktige hudfargen. Kan sikkert også bytte ut nege med svart, greit for min del, men det er jo ikke ordet "billig" som er problemet, men innholdet så hva gjør man da? Det er fortsatt enkelte jenter som lett blir med folk hjem, skal det være en elefant i rommet ingen har lov å kommentere?

Hvorfor bryr du deg? Har det noe å si for ditt liv om en jente går hjem med en fyr en lørdagskveld?

Man tenker alltid sitt om ting man aldri hadde gjort selv, men det gir en ikke retten til å tro man er bedre enn andre. Hvorfor dette behovet for å stemple folk? Du går glipp av mye ved å leve livet slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg? Har det noe å si for ditt liv om en jente går hjem med en fyr en lørdagskveld?

Man tenker alltid sitt om ting man aldri hadde gjort selv, men det gir en ikke retten til å tro man er bedre enn andre. Hvorfor dette behovet for å stemple folk? Du går glipp av mye ved å leve livet slikt

Ta f.eks hårfargetråden vi begge var i. Der brukte jeg og Steinar det at jentene så billige ut som mulig forklaring på hvorfor de fikk mer oppmerksomhet. Jeg har jo ikke brukt det på noen virkelige jenter, jeg har ikke sagt "hun var billig" når en jente ble med noen hjem på lørdagskvelden. Derimot har jeg sett jenter som går kledd på en bestemt måte, har mye alkohol i kroppen, henger over mennene og tenkt at om jeg ønsker å bli med en jete hjem så er det greit å gå etter dem for da har jeg størst sjans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har behov for å si det, f.eks i diskusjonen om hvordan man får med seg en jente fra byen hjem. Da gjelder det å gå etter de som virker billige.

Nei, du har ikke et behov for å si noe som helst. Klarer du ikke å begrense deg selv litt? Det må være mulig for din del også at du tenker litt før du skriver noe. Tenk om det du skriver eller sier kan såre noen. Om det kan det, så holder du deg for god til det. Jeg kan ikke se hva som er så morsomt å rakke ned på andre? Har du så dårlig selvtillit at du føler deg bedre om du klarer å få andre til å føle seg dårlig?

Anonymous poster hash: 228a6...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ordet oppleves som nedsettende av mange, hva så? Det samme blir ordet neger. Jeg løser det ved å ikke rope "hei, du din neger kom hit!" Samtidig bruker jeg begrepet når jeg snakker om en gruppe mennesker med den riktige hudfargen. Kan sikkert også bytte ut nege med svart, greit for min del, men det er jo ikke ordet "billig" som er problemet, men innholdet så hva gjør man da? Det er fortsatt enkelte jenter som lett blir med folk hjem, skal det være en elefant i rommet ingen har lov å kommentere?

Jeg må bare. "Svart" er en karakteristikk som ikke har noen base i oppførsel eller antagelser. Det er bare noe du er eller ikke er. Du er svart, eller hvit, eller noe annet. Å si at noen er svart har en enkelt betydning. De er svart. På samme måte som at noen har blå øyne eller ti fingre. Hele beskrivelsen er der og impliserer ingen andre karakteristikker. Men "billig" fungerer ikke på samme måte, det blir en subjektiv beskrivelse med mange nyanser og mange individuelle antagelser festet til seg. Samtidig må man kombinere innholdet i meningen i ordet med selve ordet. Billig er et ord som egentlig brukes om andre ting. Generelt impliserer det mindre verdi og ofte dårligere kvalitet. Dette er ikke noe vi kan bare koble ut når vi bruker ordet om noe annet, og heller ikke et ord med kvaliteter som dekker en majoritet av de tankene vi fester til ordet når vi kaller en person billig.

Det finnes ikke et ord som beskriver "personer som er lettere å få med seg hjem og til sengs enn de fleste." Det er ikke dermed sagt at det er lurt å bruke et ord som billig, som nettopp på grunn av at det er et allerede eksisterende ord som er brukt om helt andre ting, fordi det da vil dra med seg mange negative karakteristikker og man ikke egentlig vet hva den personen man sier at noen er "billig" til vil tolke ut av det ordet.

Hvis man absolutt må kommentere dette kan man bruke ordene som beskriver det selv om man er nødt til å bruke et par sekunder og noen flere ord i stedet for å "gjemme" det man vil uttrykke bak et begrep som vil bli feilkommunisert uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...