Gå til innhold

Menn på KG og billige jenter.


Gjest Summers

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at kvinnene på KG nærmest klikker i vinkel om menn på KG stempler en gruppe kvinner som billige?

Her på KG snakker man jo uansett bare om grupper og ikke enkeltpersoner. Det må være greit å generalisere litt.

Samtidig er det ALLTID kvinnene i min omgangskrets som stempler jenter som billige når vi er ute på byen. Blir en jente med fyren som prøvde seg på alle hjem så kommer baksnakkingen "Da er du passe desperat etter kjepp". Da går man jo faktisk etter bestemte personer. Og nei jeg tror ikke jentene i min omgangskrets er noe dårligere enn jentene på KG.

Ser det jo generelt med personangrepene også, ingen som henger seg opp i dem, det er om en mann skulle sagt på KG at kvinner som har mange sexpartnere er billige man får høre det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kalle noen billige, enten det er generelt eller ei, skammeliggjør jenter som velger å ha sex med hvem og hvor mange de vil. Betegnelsen brukes ikke på noe seriøst vis om gutter, så det er dobbelmoralsk og diskriminerende. Ikke at det i utgangspunktet er greit å kalle noen billige, uansett.



Anonymous poster hash: 30b8a...784
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle noen billige, enten det er generelt eller ei, skammeliggjør jenter som velger å ha sex med hvem og hvor mange de vil. Betegnelsen brukes ikke på noe seriøst vis om gutter, så det er dobbelmoralsk og diskriminerende. Ikke at det i utgangspunktet er greit å kalle noen billige, uansett.

Anonymous poster hash: 30b8a...784

Tull og tøys, begrepet billig er helt greit. Hva er galt i å si at noen grupper jenter er lette å få med hjem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Tull og tøys, begrepet billig er helt greit. Hva er galt i å si at noen grupper jenter er lette å få med hjem?

Fordi det sies på en nedsettende måte. Jenter som har mange sexpartnere får en negativ merkelapp. Hva er galt med å ha mye sex, egentlig? Hvis det er frivillig og begge liker det? Hvorfor skal man finne seg i å bli kalt billig, hore, ludder, fellesmadrass og andre tullete ting?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Tull og tøys, begrepet billig er helt greit. Hva er galt i å si at noen grupper jenter er lette å få med hjem?

Det er ikke greit fordi det viser at du har et kvinnesyn som er helt forkastelig. Damer er til å tømme seg i og så vekk med dem. Til info: Kvinner er mennesker med tanker, følelser og hjerne, ikke en forbruksvare til din forlystelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et diskusjonsforum, så når man sier "alle blondiner er løse" så vil selvfølgelig folk diskutere.
Det vitner jo ikke akkurat om høy intelligens. Enten det eller så å er du misforøyd med deg selv og lever livet ditt på internett, uten noe særlig erfaring. Har du i tillegg blitt avvist av en blondine så er de stygge horer som farger håret for leke deilige. Skal man le eller grine?
Våkn opp, hva får du ut av å kalle folk du ikke kjenner for stygge ting?

Edit: Det hjelper ikke å ha et forkastelig kvinnesyn, for så å syte over at dere ikke "får fitte"
Kvalmt

Endret av blondina90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi alle kvinner egentlig er dobbelt så promiskuøse som menn er, og har lyst på noe med alt som kan krype og gå. Men holder det inne, som derfor kommer ut på denne måten.



Anonymous poster hash: cf014...d62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være "billig" er jo eigentleg noko kvinner kan snu om til "ja, eg gjer som eg vil og tilfeldigvis liker eg dette". Det er jo ikkje noko ein treng å lage om til noko negativt, sjølv om det kanskje er sagt negativt. Det samme gjeldte jo for menn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det sies på en nedsettende måte. Jenter som har mange sexpartnere får en negativ merkelapp. Hva er galt med å ha mye sex, egentlig? Hvis det er frivillig og begge liker det? Hvorfor skal man finne seg i å bli kalt billig, hore, ludder, fellesmadrass og andre tullete ting?

Nei, jeg har ikke sagt det på en nedsettende måte. Å si at man har preferanser for kvinner med få sexpartnere må også være greit. Har ikke brukt ordene hore, ludder og feltmadrass så det er ikke begrepene vi diskuterer.

Det er ikke greit fordi det viser at du har et kvinnesyn som er helt forkastelig. Damer er til å tømme seg i og så vekk med dem. Til info: Kvinner er mennesker med tanker, følelser og hjerne, ikke en forbruksvare til din forlystelse.

Eh nei, det viser ikke et slikt kvinnesyn.

Det er jo et diskusjonsforum, så når man sier "alle blondiner er løse" så vil selvfølgelig folk diskutere.

Det vitner jo ikke akkurat om høy intelligens. Enten det eller så å er du misforøyd med deg selv og lever livet ditt på internett, uten noe særlig erfaring. Har du i tillegg blitt avvist av en blondine så er de stygge horer som farger håret for leke deilige. Skal man le eller grine?

Våkn opp, hva får du ut av å kalle folk du ikke kjenner for stygge ting?

Edit: Det hjelper ikke å ha et forkastelig kvinnesyn, for så å syte over at dere ikke "får fitte"

Kvalmt

Igjen det må være lov å generalisere på et forum. Med alle jenter som har farget håret blondt så mener mann egentlig ikke alle, men at de er overrepresnetert som løse. Og med farget blondt så mente man bestemt blondfarge og egentlig tilørende lange negler, øyevipper, kort kjole, osv. Det kom frem i tråden.

- Det er et sett med uskrevne regler blant middelklassejenter, en slags sømmelighetskoder, som også markerer avstand til jentene fra arbeiderklassen. Du kan ikke ha både falske negler og falske øyevipper samtidig, for eksempel. Det er vulgært, eller trashy og billig, som jentene sier.

http://www.dagbladet.no/2013/12/14/nyheter/utseende/sminke/ungdom/kjonnsforskning/30824835/

Så forskning viser at jenter mener det samme som oss gutta på KG.

Ellers blir det vel mange spekulasjoner som kanskje er ment som personangrep fra deg. Kanskje spesielt når du samtidig kritiserer meg for å si noe om personer jeg ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen det må være lov å generalisere på et forum. Med alle jenter som har farget håret blondt så mener mann egentlig ikke alle, men at de er overrepresnetert som løse. Og med farget blondt så mente man bestemt blondfarge og egentlig tilørende lange negler, øyevipper, kort kjole, osv. Det kom frem i tråden.

- Det er et sett med uskrevne regler blant middelklassejenter, en slags sømmelighetskoder, som også markerer avstand til jentene fra arbeiderklassen. Du kan ikke ha både falske negler og falske øyevipper samtidig, for eksempel. Det er vulgært, eller trashy og billig, som jentene sier.

http://www.dagbladet.no/2013/12/14/nyheter/utseende/sminke/ungdom/kjonnsforskning/30824835/

Så forskning viser at jenter mener det samme som oss gutta på KG.

Ellers blir det vel mange spekulasjoner som kanskje er ment som personangrep fra deg. Kanskje spesielt når du samtidig kritiserer meg for å si noe om personer jeg ikke kjenner.

Det var ikke ment som personangrep. Du sier jo det selv, det må være lov å generalisere på et forum.

Eller er det kanskje ikke så greit alikevel? Blir det plutselig feil når en selv faller under denne "generaliseringen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er greit for kvinner at de blir kalt for billige hvis den samme merkelappen blir satt på menn og? For jeg synes nemlig at kvinner OG menn som ligger med alt og alle er like billige og ekle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så forskning viser at jenter mener det samme som oss gutta på KG.

Ærlig talt så forstår jeg ikke svadaen din. Alle har sine meninger, og det er egentlig ikke noe oss i noen leire.

Anonymous poster hash: f8b3d...8d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment som personangrep. Du sier jo det selv, det må være lov å generalisere på et forum.

Eller er det kanskje ikke så greit alikevel? Blir det plutselig feil når en selv faller under denne "generaliseringen"?

Jeg sa noe om grupper og ikke om deg som person, det er forskjellen.

Det vitner jo ikke akkurat om høy intelligens. Enten det eller så å er du misforøyd med deg selv og lever livet ditt på internett, uten noe særlig erfaring. Har du i tillegg blitt avvist av en blondine så er de stygge horer som farger håret for leke deilige. Skal man le eller grine?

Våkn opp, hva får du ut av å kalle folk du ikke kjenner for stygge ting?

Og hvordan er det ikke personangrep å si at jeg enten ikke har høy intelligens eller så har jeg ikke livserfaring?

Jeg er helt for generaliseringer jeg, og synes det er helt greit om du hadde byttet ut du med man i de setningene dine. Men igjen da generaliserer du jo og kommer bare med negative karaktertrekk, så det blir ganske hyklersk av deg å kritisere andre fordi de gjør det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er greit for kvinner at de blir kalt for billige hvis den samme merkelappen blir satt på menn og? For jeg synes nemlig at kvinner OG menn som ligger med alt og alle er like billige og ekle.

Nei, det er like ugreit å være nedsettende mot andre selv om det er "likestilt". Hvorfor er det ekkelt at andre gjør noe som ikke involverer deg?

Anonymous poster hash: 30b8a...784

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ærlig talt så forstår jeg ikke svadaen din. Alle har sine meninger, og det er egentlig ikke noe oss i noen leire.

Anonymous poster hash: f8b3d...8d7

Greit får presisere at det ikke er alle guttene på KG. FOrstår du fort hadde trodd jeg snakket om alle, spesielt i en tråd som handler delvis om generaliseringer så du er selvsagt tilgitt for at du ikke forstod og dermed konkluderte med at det var svada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er greit for kvinner at de blir kalt for billige hvis den samme merkelappen blir satt på menn og? For jeg synes nemlig at kvinner OG menn som ligger med alt og alle er like billige og ekle.

Forstod ikke innlegget, men ja synes det er helt greit å bruke merkelappen både på menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva er eigentlig problemet med å bli kalla billig i første omgang?

Fordi vi her snakker om mennesker og ikke en loppekasse av en bil......

Anonymous poster hash: f8b3d...8d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...