Gå til innhold

Uenig om åpent forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om samtykket som i TS' tilfelle er framtvunget, er ikke forskjellen stor.

Litt fjernt å dra biltyveri inn i det, siden utroskap ikke er noen straffbar handling.

Er ikke mot åpne forhold, men det er jo ikke snakk om det heller, så lenge kun den ene parten ønsker det.

Vel, her er ingenting fremtvunget i og med at ingenting har skjedd hverken i teori og/eller praksis.

Poenget var å stadfeste at utroskap og åpne forhold ikke nødvendigvis har så mye til felles, på samme måte som lån og tyveri, så kan du flisespikke så mye du vil rundt akkurat det.

Jeg har heller aldri hevdet at det var et åpent forhold så............???

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eric of Hlathir

Vel, her er ingenting fremtvunget i og med at ingenting har skjedd hverken i teori og/eller praksis.

Poenget var å stadfeste at utroskap og åpne forhold ikke nødvendigvis har så mye til felles, på samme måte som lån og tyveri, så kan du flisespikke så mye du vil rundt akkurat det.

Jeg har heller aldri hevdet at det var et åpent forhold så............???

Passe tilfeldig at jeg siterte deg. Tilla deg ingen meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker ett sexliv, det er helt akseptabelt. Hadde hun øsnket sex med en spesifikk person er vi kansje i NÆRHETEN av problem. Men nå handler det mer snakk om at hun ønsker seg noe.

Hun ønsker et sexliv MED EN ANNEN. Spiller absolutt INGEN rolle om det er en spesifikk person. Det er det at hun ønsker å ligge med andre unntatt mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da vet vi det! Jeg er ikke nødvendigvis enig i det, men det kommer vel ikke som et sjokk! :)

Det forandrer uansett ikke det faktum at dette paret ikke har et åpent forhold, da det innebærer at begge gir sitt samtykke. At du kaller dette utroskap er som sagt helt greit for meg, så lenge du ikke kaller det et åpent forhold i tillegg.

Hvis kjæresten min ytrer et ønske om å ligge med andre (uten at det trenger å være en spesifikk person som noen nevnte), vil jeg ta det som et svik på lik linje med utroskap. Jeg tenker at det er det jeg vil føle, uten at jeg 100 % kan vite, da jeg ikke er i et sex-løst forhold, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

For få år siden så ville jeg ha vært 100% enig med dere alle sammen, utroskap er noe dritt og fanden ta den som er det- uansett grunn. "kona forstår meg ikke- buhu" og de greia der, piss meg i øret.

Så står jeg oppe i det selv.

Det er så vanskelig å forklare det, men vi har et utrolig godt ekteskap, ihvertfall utad. Vi har det utrolig moro sammen, er glade i hverandre, sjelevenner. Vi liker de samme tingene, deler mye av de samme verdiene, og vi vil det samme i livet.

Men etter over 10 års samhold så er det ikke den samme spenninga det var før. kanskje er det der det ligger. Han er ikke spennende mer. Han foretrekker å se på tv hver dag, istedet for å finne på noe. Eller, han blir med når jeg foreslår noe, men det er sjeldent det kommer noe bidrag fra hans side.

Jeg har snakket med han mange ganger om at vi må begynne å ta tak i problemet, og at jeg er veldig seksuelt frustrert. Jeg har også nevnt de tilbudene jeg har fått underveis, og han er enig i at noe må gjøres.

Men han er helt blank når det kommer til handling. Sofaen er et bedre alternativ enn tiltak, og han håper nok at ting bare skal skure og gå, slik det har gjort i alle de år. At kanskje dette bare er en fase som går over.



Anonymous poster hash: fd53e...605
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Men TS.

Flere som svarer her, inkludert meg- lever i langvarige forhold, også som har vart lengre enn ditt.

Jeg har full forståelse for ønsket ditt, og nei- folk løper jo ikke rundt på en konstant lykkesky.

Men jo mer du forteller, jo flere gigantiske varsellamper dukker opp.

Du har resignert og gitt opp hans manglende innsats på åpenbart flere områder- og en seksuell opplevelse med andre i ny og ne vil jo ikke fikse det faktum at du mistrives med flere faktorer enn kun det seksuelle.

Du har jo ikke engang lyst på ham? Ser du ikke hvor krise det er?

Summa summarum kam det godt hende vennene deres tror dere lever drømmen. Jeg tviler dog på det, for dere er vel ikke mer hengivne ovenfor hverandre utad enn innad- og innad skjer jo nada, ifølge deg.

Hvordan skal sex med en eller annen i ny og ne bøte på det?

Jeg tror bare det vil skape enda større avstand, og du uttrykker såpass klar utilpasshet på så mye at jeg ikke forstår din totalt kontrasterende beskrivelse ellers av forholdet.

Altså, for meg må dere to leve sammen akkurat som dere vil om dere er tilfreds med det- men dine beskrivelser tyder på at akkurat nå er det mer et ønske om å "ha det bra" enn at dere faktisk har det.

Og det kan gjøres noe med, men ingenting skjer jo slik som dere holder på nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...