AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #41 Skrevet 16. desember 2013 Han har ikke vært å sjekket testosteron nivået sitt? Mange menn som har for lite og da merkes det på sexlivet. Anonymous poster hash: 1af82...89d 1
Edvarda Skrevet 16. desember 2013 #42 Skrevet 16. desember 2013 Det er fordi du ikke ville gått med på et åpent forhold, ergo så har dere ikke et åpent forhold? Ser du den ørlille forskjellen? Du sidestiller utroskap og "åpne forhold", og det blir hverken riktig, rettferdig eller særlig logisk forankret! Å joda Fordi TS, som jeg opprinnelig svarte, startet tråden fordi hun ville ha et åpent forhold og lurte på hvorfor mannen ikke ville det. Så da svarte jeg noe sånt som "Kanskje han tenker som meg, at det føles som utroskap". Så for meg personlig er det både riktig, rettferdig og logisk forankret å si at de to tingene føles likt. Altså for meg. Og, som sagt, muligens for mannen til TS.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #43 Skrevet 16. desember 2013 Takk for gode innspill alle sammen, tror det er frustrasjonen min her som hindrer meg litt i å tenke klart. Han er heller ikke fornøyd slik vi har det nå, men han vet vel ikke helt hva som skal til for å endre på det. Som sagt, vi har prøvd parterapi noe som vel hjalp akuratt der og da. Han er ellers en håpløs mann å kommunisere med. Jeg må vel innrømme at jeg får en del tilbud fra andre menn, og jeg er redd jeg ikke klarer å holde igjen stort lenger, kanskje derfor jeg håper på å få et åpent forhold. For å få "tillatelse" til å være utro. Men, vi er veldig veldig VELDIG glade i hverandre, og vi klaffer sammen på mange andre punkter bortsett fra sexen. Og jeg kjenner at all frustrasjonen her går utover min tenning på mannen. Jeg har altså lyst på sex, bare ikke med han... :-(Anonymous poster hash: fd53e...605 Da går du ut av dette forholdet. Anonymous poster hash: 4a5cf...c0b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #44 Skrevet 16. desember 2013 Et åpent forhold betyr bare at man får dekket de seksuelle behovene man ikke får dekket hjemme et annet sted, og uten at det innebærer å bryte den andres tillit. Det kan gi en ekstra piff i parforholdet. Men vil ikke den andre, så er det ikke så mye å gjøre med det... Da har man valget mellom utroskap i all hemmelighet eller bryte ut av forholdet. Anonymous poster hash: df9c1...e55
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #45 Skrevet 16. desember 2013 Å joda Fordi TS, som jeg opprinnelig svarte, startet tråden fordi hun ville ha et åpent forhold og lurte på hvorfor mannen ikke ville det. Så da svarte jeg noe sånt som "Kanskje han tenker som meg, at det føles som utroskap". Så for meg personlig er det både riktig, rettferdig og logisk forankret å si at de to tingene føles likt. Altså for meg. Og, som sagt, muligens for mannen til TS. Enig med Mike Waters. Anonymous poster hash: df9c1...e55 1
Mike Waters Skrevet 17. desember 2013 #46 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Å joda Fordi TS, som jeg opprinnelig svarte, startet tråden fordi hun ville ha et åpent forhold og lurte på hvorfor mannen ikke ville det. Så da svarte jeg noe sånt som "Kanskje han tenker som meg, at det føles som utroskap". Så for meg personlig er det både riktig, rettferdig og logisk forankret å si at de to tingene føles likt. Altså for meg. Og, som sagt, muligens for mannen til TS. Det er en logisk feilslutning om åpent forhold føles som utroskap, da er man ikke ærlig med sin partner og/eller med seg selv. Det er uriktig fordi de to tingene er motsetninger, og det er urettferdig fordi ærlighet blir behandlet/tolket som uærlighet. Vi kan ikke henge alle vanskelige og kompliserte følelser på knaggen "utroskap". Da foringer vi betydningen av ordet og struper debatten på feil premisser. At du føler noe betyr ikke at det nødvendigvis er rett, riktig og rimelig - det betyr bare at du føler noe. Prøv å spis en gresshoppe, det føles ikke særlig riktig og behagelig, men det er ikke nødvendigvis logisk forankret. Det er en følelse som vi ikke klarer å vri hodet rundt med mindre noen utfordrer den, og om det er utroskap da er jeg usikker på betydningen av ordet. TS fortjener kudos for ønsket sitt om en bedre hverdag, det enkleste for henne hadde jo nettopp vært å være utro. Ingen personer med vettet i behold derimot foreslår åpent forhold om ønsket er å være utro, det må isåfall være å be om mer arbeid for landets privatdetektiver Endret 17. desember 2013 av Mike Waters 3
Mike Waters Skrevet 17. desember 2013 #47 Skrevet 17. desember 2013 (endret) . Så jeg har begynt å tenke litt mer på det å ha et åpent forhold, litt som Jada Pinkett og Will Smith har. Jeg mener at sex kun kan være sex, og at vi mennesker er pattedyr og laget for å reprodusere oss. Det er jo kun vi og delfinene som har sex for deilighetens skyld, er det ikke? Anonymous poster hash: fd53e...605 Digresjon deluxe, men Will og Jada har aldri innrømmet dette offentlig. De har vagt hintet i den retningen, men klokelig valgt å holde det litt i gråsonene. Forøvrig er alle laget for reproduksjon, men som du sier har sex i tillegg en helt annen betydning for oss mennesker enn de fleste andre primater. Vi har så mye "bortkastet" sex at det er nesten komisk med ca 1.000 ligg pr fødsel eller noe i den duren, så alle reproduksjonstilhengere får fort et forklaringsproblem om dette skulle være den eneste drivkraften bak menneskelig seksuell adferd. Bonobosjimpanser er hyperseksuelle og mildt promiskuøse, og de er også våre nærmeste slektninger i naturen uten at det bør være noen grunn til å veie et åpent forhold hverken for eller imot Delfiner har vel blitt nevnt i samme bås, men om det er en myte med hold i eller ei er jeg ikke 100% sikker på. Svanene var jo lenge kjent som monogamiets "posterboys" i naturen - intill det viste seg at det ikke stemte alikevel. Kan jo hende noen tar feil andre veien også? Endret 17. desember 2013 av Mike Waters 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #48 Skrevet 17. desember 2013 feil. kjenner et vennepar som gikk inn i et åpent forhold. de har de bedre nå enn noen gang (de har vært sammen i 15 år om det har noe å si) Anonymous poster hash: dd849...937 Flott at du kjenner noen som sier at det virket hos dem. Det vil alltid være untak. Syns det er rart at par med problemer tror at løsningen er sex med andre, i stedet for å ta et oppgjør med problemene sine på en måte som gir videre grobunn. Det virker som om mange tror at "åpne forhold" er en normal måte å løse problemer i forhold. Det er det ikke. Det er akkurat som slanking. De fleste vil spise en pille, slutte å spise et eller annet, eller gjøre ting som ikke virker. Mange ungår å gjøre det som faktisk hjelper: fysisk aktivitet og et fornuftig kosthold. Anonymous poster hash: 327cc...71e
Skrivaren Skrevet 17. desember 2013 #49 Skrevet 17. desember 2013 Flott at du kjenner noen som sier at det virket hos dem. Det vil alltid være untak. Syns det er rart at par med problemer tror at løsningen er sex med andre, i stedet for å ta et oppgjør med problemene sine på en måte som gir videre grobunn. Det virker som om mange tror at "åpne forhold" er en normal måte å løse problemer i forhold. Det er det ikke. Det er akkurat som slanking. De fleste vil spise en pille, slutte å spise et eller annet, eller gjøre ting som ikke virker. Mange ungår å gjøre det som faktisk hjelper: fysisk aktivitet og et fornuftig kosthold. Anonymous poster hash: 327cc...71e Min favoritt der er en kompis som for noen år siden foreslo for samboeren et slikt åpent forhold uten å ta anstand for at hun hadde MYE mer draget enn ham. Det ble brått stoppet noen måneder senere etter hva jeg forstår, og jeg har så mange ganger hatt lyst til å spørre ham hva i ¤#%&#¤#¤% han tenkte på 3
Mike Waters Skrevet 18. desember 2013 #50 Skrevet 18. desember 2013 Flott at du kjenner noen som sier at det virket hos dem. Det vil alltid være untak. Syns det er rart at par med problemer tror at løsningen er sex med andre, i stedet for å ta et oppgjør med problemene sine på en måte som gir videre grobunn. Det virker som om mange tror at "åpne forhold" er en normal måte å løse problemer i forhold. Det er det ikke. Det er akkurat som slanking. De fleste vil spise en pille, slutte å spise et eller annet, eller gjøre ting som ikke virker. Mange ungår å gjøre det som faktisk hjelper: fysisk aktivitet og et fornuftig kosthold. Anonymous poster hash: 327cc...71e Et "åpent forhold" kan være så mangt, men enig i at det er dårlig butikk hvis målet er å reparere noe som er ødelagt i forholdet. 1
Mike Waters Skrevet 18. desember 2013 #51 Skrevet 18. desember 2013 Min favoritt der er en kompis som for noen år siden foreslo for samboeren et slikt åpent forhold uten å ta anstand for at hun hadde MYE mer draget enn ham. Det ble brått stoppet noen måneder senere etter hva jeg forstår, og jeg har så mange ganger hatt lyst til å spørre ham hva i ¤#%&#¤#¤% han tenkte på Haha.....huet bør brukes til mer enn bare pynt Etter min mening bør man ha noen regler i det "åpne" forholdet, og om man er usikker på om kvinnen vil benytte seg av alle de hodeløse tilbudene som hun kommer til å få så må man for guds skyld sette noen bremser på om balanse er viktig for en. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #52 Skrevet 18. desember 2013 Haha.....huet bør brukes til mer enn bare pynt Etter min mening bør man ha noen regler i det "åpne" forholdet, og om man er usikker på om kvinnen vil benytte seg av alle de hodeløse tilbudene som hun kommer til å få så må man for guds skyld sette noen bremser på om balanse er viktig for en. Nå har jo de fleste kvinner mange flere tilbud enn menn, så å gå inn i et åpent forhold hodeløst uten å vurdere hvor attraktiv man er og hvor mange tilbud man tror man vil få (som mann) er jo direkte uklokt spør du meg. Anonymous poster hash: 78ac7...ed5
Druid Skrevet 18. desember 2013 #53 Skrevet 18. desember 2013 Man kan ikke fikse et forhold med å bringe inn andre mennesker å ha sex med. Mennesker er skrudd sammen på en måte som gjør at du vil bli overrasket over følelser og hva som skjer videre med forholdet dersom dere har sex med andre. Selvfølgelig går det ann, men da må man være enig. Denne typen opplegg der den ene legger ned veto på sex, og forventer det er OK, har bare en utgang. Og det er ikke åpent forhold.
Mike Waters Skrevet 18. desember 2013 #54 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Nå har jo de fleste kvinner mange flere tilbud enn menn, så å gå inn i et åpent forhold hodeløst uten å vurdere hvor attraktiv man er og hvor mange tilbud man tror man vil få (som mann) er jo direkte uklokt spør du meg. Anonymous poster hash: 78ac7...ed5 Jeg Ja, som var nogenlunde det samme som jeg sa Endret 18. desember 2013 av Mike Waters
Tidus Skrevet 18. desember 2013 #55 Skrevet 18. desember 2013 Det er en logisk feilslutning om åpent forhold føles som utroskap, da er man ikke ærlig med sin partner og/eller med seg selv. Det er uriktig fordi de to tingene er motsetninger, og det er urettferdig fordi ærlighet blir behandlet/tolket som uærlighet. Vi kan ikke henge alle vanskelige og kompliserte følelser på knaggen "utroskap". Da foringer vi betydningen av ordet og struper debatten på feil premisser. At du føler noe betyr ikke at det nødvendigvis er rett, riktig og rimelig - det betyr bare at du føler noe. Prøv å spis en gresshoppe, det føles ikke særlig riktig og behagelig, men det er ikke nødvendigvis logisk forankret. Det er en følelse som vi ikke klarer å vri hodet rundt med mindre noen utfordrer den, og om det er utroskap da er jeg usikker på betydningen av ordet. TS fortjener kudos for ønsket sitt om en bedre hverdag, det enkleste for henne hadde jo nettopp vært å være utro. Ingen personer med vettet i behold derimot foreslår åpent forhold om ønsket er å være utro, det må isåfall være å be om mer arbeid for landets privatdetektiver Kjæresten ØNSKER jo sex med andre. Det er utroskap i mine øyne. Det er ikke bare en fantasi, men et ØNSKE
Druid Skrevet 18. desember 2013 #56 Skrevet 18. desember 2013 Kjæresten ØNSKER jo sex med andre. Det er utroskap i mine øyne. Det er ikke bare en fantasi, men et ØNSKE Hun ønsker ett sexliv, det er helt akseptabelt. Hadde hun øsnket sex med en spesifikk person er vi kansje i NÆRHETEN av problem. Men nå handler det mer snakk om at hun ønsker seg noe. 1
Mike Waters Skrevet 18. desember 2013 #57 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Kjæresten ØNSKER jo sex med andre. Det er utroskap i mine øyne. Det er ikke bare en fantasi, men et ØNSKE Ok, da vet vi det! Jeg er ikke nødvendigvis enig i det, men det kommer vel ikke som et sjokk! Det forandrer uansett ikke det faktum at dette paret ikke har et åpent forhold, da det innebærer at begge gir sitt samtykke. At du kaller dette utroskap er som sagt helt greit for meg, så lenge du ikke kaller det et åpent forhold i tillegg. Endret 18. desember 2013 av Mike Waters 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #58 Skrevet 18. desember 2013 Normalen er et eksklusivt forhold. Skal man ha en annen løsning er det selvsagt helt i orden, men da må det være fullstendig enighet om det. Det er en så fundamental endring i et forhold at det ikke kan gjøres etter kjekling og at det ene gir seg. Såfremt han ikke er med på dette må du gi deg. Anonymous poster hash: 7b0af...e03 1
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 18. desember 2013 #59 Skrevet 18. desember 2013 Så om jeg tar bilen din uten tillatelse/samtykke så er det det samme som om jeg får lov til å låne den med din tillatelse/samtykke? Om samtykket som i TS' tilfelle er framtvunget, er ikke forskjellen stor. Litt fjernt å dra biltyveri inn i det, siden utroskap ikke er noen straffbar handling. Er ikke mot åpne forhold, men det er jo ikke snakk om det heller, så lenge kun den ene parten ønsker det.
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 18. desember 2013 #60 Skrevet 18. desember 2013 Hva med at dere reiser vekk sammen, vekk fra unger og mas. Et sted uten telefondekning (helst), internett og distraksjon. Få ro til å snakke sammen. Gå igjennom probleme dere har. Prøve å finne tilbake til en slags nærhet? I forhold til den merkbare frustrasjonen din, om du ikke alt har sett på det: Skaff deg en skikkelig vibrator, og ta ansvar for ditt eget sexliv slik at du ikke går på veggene om en mann ser på deg to ganger. Ikke det samme, men greit nok substitutt i mangel av noe bedre. Enig i denne. Hvis poenget er å bli værende sammen, må en heftig timeout til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå