Gå til innhold

Uenig om åpent forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så om jeg tar bilen din uten tillatelse/samtykke så er det det samme som om jeg får lov til å låne den med din tillatelse/samtykke? :klo:

Hmm...nei?

Men om du er gift med meg og ligger med ei anna dame, da ville jeg følt at du var utro uansett om du hadde prøvd å innføre "åpent forhold" i forkant. Ser du den ørlille forskjellen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm...nei?

Men om du er gift med meg og ligger med ei anna dame, da ville jeg følt at du var utro uansett om du hadde prøvd å innføre "åpent forhold" i forkant. Ser du den ørlille forskjellen? ;)

Det er fordi du ikke ville gått med på et åpent forhold, ergo så har dere ikke et åpent forhold? Ser du den ørlille forskjellen? ;)

Du sidestiller utroskap og "åpne forhold", og det blir hverken riktig, rettferdig eller særlig logisk forankret!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill alle sammen, tror det er frustrasjonen min her som hindrer meg litt i å tenke klart.

Han er heller ikke fornøyd slik vi har det nå, men han vet vel ikke helt hva som skal til for å endre på det.

Som sagt, vi har prøvd parterapi noe som vel hjalp akuratt der og da. Han er ellers en håpløs mann å kommunisere med.

Jeg må vel innrømme at jeg får en del tilbud fra andre menn, og jeg er redd jeg ikke klarer å holde igjen stort lenger, kanskje derfor jeg håper på å få et åpent forhold. For å få "tillatelse" til å være utro.

Men, vi er veldig veldig VELDIG glade i hverandre, og vi klaffer sammen på mange andre punkter bortsett fra sexen. Og jeg kjenner at all frustrasjonen her går utover min tenning på mannen.

Jeg har altså lyst på sex, bare ikke med han...

:-(

Anonymous poster hash: fd53e...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det litt tid, dette er en skremmende tanke for de fleste, med en gang den lanseres. Fra jeg ønsket et faktisk åpent forhold, til partner gikk med på det gikk det ca to år, og da hadde vi også snakket om det på teoretisk plan en del år før det også. Nå er partner veldig glad for at vi gjorde dette, og for at jeg var tålmodig nok til å "vente" på at han skulle venne seg til tanken og gå trygt inni dette.



Anonymous poster hash: 97bea...51e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Takk for gode innspill alle sammen, tror det er frustrasjonen min her som hindrer meg litt i å tenke klart.

Han er heller ikke fornøyd slik vi har det nå, men han vet vel ikke helt hva som skal til for å endre på det.

Som sagt, vi har prøvd parterapi noe som vel hjalp akuratt der og da. Han er ellers en håpløs mann å kommunisere med.

Jeg må vel innrømme at jeg får en del tilbud fra andre menn, og jeg er redd jeg ikke klarer å holde igjen stort lenger, kanskje derfor jeg håper på å få et åpent forhold. For å få "tillatelse" til å være utro.

Men, vi er veldig veldig VELDIG glade i hverandre, og vi klaffer sammen på mange andre punkter bortsett fra sexen. Og jeg kjenner at all frustrasjonen her går utover min tenning på mannen.

Jeg har altså lyst på sex, bare ikke med han...

:-(

Anonymous poster hash: fd53e...605

Dere er altså kun venner.

Jeg sier det ikke så ofte her inne... men denne gangen tror jeg nok jeg må si det alikevel....

Dere må snakke sammen om hvilke veier dette fører. Samme om det er smertefult, samme om han ikke vil, - han må... og det er det du som må fortelle ham.

Om dere ikke snakker sammen om de mulige utfallene av dette så er jeg redd det vil ende med gråt og tennes gnissel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er altså kun venner.

Jeg sier det ikke så ofte her inne... men denne gangen tror jeg nok jeg må si det alikevel....

Dere må snakke sammen om hvilke veier dette fører. Samme om det er smertefult, samme om han ikke vil, - han må... og det er det du som må fortelle ham.

Om dere ikke snakker sammen om de mulige utfallene av dette så er jeg redd det vil ende med gråt og tennes gnissel.

Hør på Pusen du TS.

Det finnes ingen enkle løsninger på et forhold ute av kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så om jeg tar bilen din uten tillatelse/samtykke så er det det samme som om jeg får lov til å låne den med din tillatelse/samtykke? :klo:

Hvis du sier at du vil ha bilen istedenfor å bare ta den, så vil du fortsatt ha den. Det var for øvrig en dårlig sammenlikning, da det å ville låne bilen til partneren ikke er heeelt det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Hadde det vært nok å være glade i hverandre så hadde det ikke vært så mange skilsmisser som nå. Du kan ikke være den eneste som kjemper for ekteskapet, man må være to.

jeg tror også at dersom han sier ja til åpent forhold så blir dette bare en mulighet for han til å ikke jobbe med problemet, men heller bare akseptere tingenes tilstand.

Endret av Olivia_B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill alle sammen, tror det er frustrasjonen min her som hindrer meg litt i å tenke klart.

Han er heller ikke fornøyd slik vi har det nå, men han vet vel ikke helt hva som skal til for å endre på det.

Som sagt, vi har prøvd parterapi noe som vel hjalp akuratt der og da. Han er ellers en håpløs mann å kommunisere med.

Jeg må vel innrømme at jeg får en del tilbud fra andre menn, og jeg er redd jeg ikke klarer å holde igjen stort lenger, kanskje derfor jeg håper på å få et åpent forhold. For å få "tillatelse" til å være utro.

Men, vi er veldig veldig VELDIG glade i hverandre, og vi klaffer sammen på mange andre punkter bortsett fra sexen. Og jeg kjenner at all frustrasjonen her går utover min tenning på mannen.

Jeg har altså lyst på sex, bare ikke med han...

:-(

Anonymous poster hash: fd53e...605

For min del er store deler av fundamentet som bærer et forhold sexen. I mine øyne er det ikke liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier at du vil ha bilen istedenfor å bare ta den, så vil du fortsatt ha den. Det var for øvrig en dårlig sammenlikning, da det å ville låne bilen til partneren ikke er heeelt det samme...

Jeg sa ingenting om å låne bilen til partneren, ei heller at det var det samme. Jeg poengterte at utroskap innebærer mangel på samtykke og tillatelse, "åpne forhold" gjør ikke det. Sikkert flere åpenbare forskjeller også uten at det har noen relevans til hverken tråden eller poenget mitt!

Uenig?

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ingenting om å låne bilen til partneren, ei heller at det var det samme. Jeg poengterte at utroskap innebærer mangel på samtykke og tillatelse, "åpne forhold" gjør ikke det. Sikkert flere åpenbare forskjeller også uten at det har noen relevans til hverken tråden eller poenget mitt!

Uenig?

Enig. Men ønsket om et åpent forhold, er jo ønsket om å ha sex med andre. Selve ønsket kan vel sees på som utroskap for noen. Jeg ville i alle fall gjort det.

-Men jeg lever heller ikke i et sexløst forhold, så jeg vet ikke nøyaktig hvordan jeg ville reagert om jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, dypt vennskap er faktisk kjærlighet. selv om dere har mista piffen så trenger det ikke være noe galt med kjærligheten dere i mellom



Anonymous poster hash: dd849...937
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke fikse et forhold med å bringe inn andre mennesker å ha sex med. Mennesker er skrudd sammen på en måte som gjør at du vil bli overrasket over følelser og hva som skjer videre med forholdet dersom dere har sex med andre.

Vi mennesker er så lure at vi tror vi vet alt og kan skille følelser og sex, hindre å bli sjalu osv. Respekter mannen din. Plutselig står du med fitteskjegget i postkassen og angre på alt sammen.

Hva gjør du forresten den dagen da han har hatt sex med en vakker og sexy kvinne og de har etterhvert blitt forelsket, startet et seriøst forhold og bestemt å flytte sammen. Du vil ikke meste det dere har......

feil. kjenner et vennepar som gikk inn i et åpent forhold. de har de bedre nå enn noen gang (de har vært sammen i 15 år om det har noe å si)

Anonymous poster hash: dd849...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med at dere reiser vekk sammen, vekk fra unger og mas.

Et sted uten telefondekning (helst), internett og distraksjon.

Få ro til å snakke sammen. Gå igjennom probleme dere har.

Prøve å finne tilbake til en slags nærhet?

I forhold til den merkbare frustrasjonen din, om du ikke alt har sett på det:

Skaff deg en skikkelig vibrator, og ta ansvar for ditt eget sexliv slik at du ikke går på veggene om en mann ser på deg to ganger. Ikke det samme, men greit nok substitutt i mangel av noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et åpent forhold er noe som bør skje når forholdet er godt, både følelsesmessig og seksuelt, som et ekstra krydder. Det er absolutt ikke en løsning på et problem. Om han ikke er interessert så la de være. Dette er ikke noe du skal behøve å overtale noen til å bli med på.

Veldig enig. Du ka ikke åpne forholdet slik det er per nå, da vil mannen din føle seg tvunget til det og det er ikke en god situasjon. Hvem av dere tar mest initiativ til sex lurer jeg mer på. For mangel på sex kan også gjøre sexen komplisert dersom en går for lenge uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville aldri ha delt henne med andre - men å ha med en kompis å ta henne i lag er helt konge.

Tidenes selvmotsigelse, men jeg forstår jo essensen i det du egentlig mener her :)

Dere gjør noe sammen kontra hver for dere, og det oppleves nok for veldig mange langt mildere enn å gjøre ting på egenhånd.

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere fungerer jo faktisk ikke optimalt på alle andre områder når dere har forskjellige ønsker angående åpent forhold, så forskjellige ønsker i forhold til det er relativt grunnleggende. I tillegg nevner du at kommunikasjonen med han er håpløs, noe som ikke er et godt utgangspunkt for å legge rammene for å åpne opp.

Som andre her allerede har nevnt så tror jeg ikke det er en god ide å prøve å reparere forholdet med å åpne det. Den sjalusien og de øvrige følelsene som kan oppstå kan bli en ytterligere belastning og det er det siste dere trenger nå. Man bør ha et et relativt solid forhold for å kjøre det opplegget og slik jeg tolker innlegget så har dere ikke det nå.



Anonymous poster hash: 78ac7...ed5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg har altså lyst på sex, bare ikke med han...

:-(

Anonymous poster hash: fd53e...605

Tror du må tygge litt lengre på den der altså.................

Det er IKKE på noen måter et bra tegn - og da mener jeg virkelig dårlig.

Når samlivsterapi ikke virker så er det også somregel(eller kanskje alltid) et tegn, eller skal jeg si skrikende varsellampe.

For meg er det åpenbare her at det tegner til samlivsbrudd, ikke åpent forhold eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes selvmotsigelse, men jeg forstår jo essensen i det du egentlig mener her :)

Dere gjør noe sammen kontra hver for dere, og det oppleves nok for veldig mange langt mildere enn å gjøre ting på egenhånd.

Hehe blir ikke det allikevel, sir. Det kunne ikke fallt meg inn å ligge med ei anna alene. Men å ta ei venninne sammen med kona gjør jeg når som helst, og jeg tror fort vekk med nær sagt hvem som helst og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...