Gå til innhold

Uenig om åpent forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har vært sammen i 13 år, gift i 4 av dem.

Forholdet vårt er bra vi er verdens beste venner, har mye moro sammen og han er definitivt den som står meg nærmest, og vi har svært dype følelser for hverandre.

Men, de siste åra så har forholdet gått mer og mer over i dypt vennskap enn kjærlighet. Ikke misforstå, vi elsker hverandre høyt, men vi mangler den lille piffen i forholdet, det er liksom ikke noe "passion".

Det går da også ut over sexlivet, og vi har ikke vært nære hverandre siden i sommer. Altså ingen sex på ca. 5 mnd. Vi klemmer og koser på hverandre, men tanken å ha sex sammen virker helt fjern...

Så jeg har begynt å tenke litt mer på det å ha et åpent forhold, litt som Jada Pinkett og Will Smith har.

Jeg mener at sex kun kan være sex, og at vi mennesker er pattedyr og laget for å reprodusere oss. Det er jo kun vi og delfinene som har sex for deilighetens skyld, er det ikke?

Og vi vil virkelig ikke gå fra hverandre. Vi har vokst opp sammen, og deler noe veldig bra sammen. Og da vil jeg ikke la sexen - eller mangelen av det- ødelegge et ellers fint forhold.

Høres dette helt fjernt ut? Han vil nemlig ikke, og vil ha meg for seg selv, som han sier. Han er forøvrig ikke særlig gira på å gjøre noe innsats for å beholde meg, men ønsker vel at ting bare skal "gå seg til" slik som kanskje mannfolk flest er?

Vi har gått mye til parterapi før og snakket litt om sexen der også, uten å komme noe særlig vei.

Vi er begge oppe i 30- årene.



Anonymous poster hash: fd53e...605
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er åpne for åpne forhold, noen er ikke det.

Så enkelt er det.

Respekter hans følelser her. Hvis ikke kan resten av forholdet bli ødelagt også.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke fikse et forhold med å bringe inn andre mennesker å ha sex med. Mennesker er skrudd sammen på en måte som gjør at du vil bli overrasket over følelser og hva som skjer videre med forholdet dersom dere har sex med andre.

Vi mennesker er så lure at vi tror vi vet alt og kan skille følelser og sex, hindre å bli sjalu osv. Respekter mannen din. Plutselig står du med fitteskjegget i postkassen og angre på alt sammen.

Hva gjør du forresten den dagen da han har hatt sex med en vakker og sexy kvinne og de har etterhvert blitt forelsket, startet et seriøst forhold og bestemt å flytte sammen. Du vil ikke meste det dere har......

Endret av Coolaid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Et åpent forhold er noe som bør skje når forholdet er godt, både følelsesmessig og seksuelt, som et ekstra krydder. Det er absolutt ikke en løsning på et problem. Om han ikke er interessert så la de være. Dette er ikke noe du skal behøve å overtale noen til å bli med på.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er jo redd for at en av oss til slutt ender opp med å være utro slik som situasjonen er nå.



Anonymous poster hash: fd53e...605
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er jo redd for at en av oss til slutt ender opp med å være utro slik som situasjonen er nå.

Anonymous poster hash: fd53e...605

Har du sagt det til han?

Anonymous poster hash: af353...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg er jo redd for at en av oss til slutt ender opp med å være utro slik som situasjonen er nå.

Anonymous poster hash: fd53e...605

Da må dere finne ut av det FØRST.

Det er som å få barn for å fikse et sjanglende forhold, sjeldent en god ide. Man legger til en ekstra stressfaktor forholdet kanskje ikke klarer akkurat nå.

Anonymous poster hash: 1af82...89d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter ikke du etter en litt vel lettvint løsning på problemene dine nå? Hva med å se sannheten i ansiktet og ta konsekvensene av det istedenfor å blande inn andre mennesker? Det er jo spenningen du søker ved å fundere på et åpent forhold, hva når det åpne forholdet ikke gir deg den spenningen du søker mer? Hva da?



Anonymous poster hash: 829f8...91f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Fundamentet for åpent er trygghet, tillit og åpenhet med hverandre. Dette må bygges først, og så definerer man rammene sammen.

Hvilke rammer som skal være gjeldende er parspesifikt, det er ikke en enkelt mal som er felles og gjeldende for alle par.

Slik jeg hører det nå, TS, så er ikke underlaget for å åpne forholdet deres det aller beste. Dette fordi det ligger en posjon frustrasjon i veien for den gjensidige dialogen som trenges, og fordi dere akkurat nå er så tydelig verdimessig revnende uenige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Han svarer bare svada, og det virker ikke som om trusselen/argumentet går inn...

Har du sagt det til han?

Anonymous poster hash: af353...b55

Anonymous poster hash: fd53e...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke fortsette å gå uten sex. Resten av livet uten sex når jeg bare er i 30-årene? Men likevel så synes jeg ikke at det er seperasjonsgrunn...

Anonymous poster hash: fd53e...605

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Men jeg kan ikke fortsette å gå uten sex. Resten av livet uten sex når jeg bare er i 30-årene? Men likevel så synes jeg ikke at det er seperasjonsgrunn...

Anonymous poster hash: fd53e...605

Hvis dere lever i et sexløst ekteskap og han ikke ønsker å jobbe med det, eller syns det er greit sånn som det er, så syns i hvert fall jeg det er grunn nok til å gå hvert til sitt. Men jeg er ganske sikker på at et åpent forhold ikke vil løse problemet, det bare skyver det under teppet.

Sånn som situasjonen er nå, blir et åpent forhold bare en legitim måte å være utro på. Og sånn skal det jo ikke være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du vil ha et åpent forhold for å "slippe" å være utro!?

Du synes ikke det er separasjonsgrunn, men du kan ikke gå slik resten av livet.

Da er det separasjonsgrunn.

Har han fått med seg hvor alvorlig dette problemet er for deg?

Hvis han ikke vil jobbe med dette problemet (og derunder forholdet deres) så er jo det også en separasjonsgrunn...

Dere må begynne å ha sex, ellers går forholdet i dass. Si det til han, du!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er jo redd for at en av oss til slutt ender opp med å være utro slik som situasjonen er nå.

Anonymous poster hash: fd53e...605

Kanskje han er som meg. Jeg ser ingen praktisk forskjell på et åpent forhold og at du er utro.

For meg betyr "åpent forhold" bare at han vil ha min godkjennelse til å være utro, og jeg vil aldri ha et slikt forhold.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan ikke fortsette å gå uten sex. Resten av livet uten sex når jeg bare er i 30-årene? Men likevel så synes jeg ikke at det er seperasjonsgrunn...

Anonymous poster hash: fd53e...605

Jeg kan vel garantere deg at du ikke blir fornøyd om du så fikk all anledning til å åpne forholdet.

Det vil jo alltid mangle en vesentlig del for deg - og helt sikkert for han også, han bare kommuniserer ikke ut den ærlige årsaken enda.

Det høres egentlig ut som om det kanskje ikke bare mangler noe seksuelt, men også emosjonelt.

Uansett så hardere fullstendig feil grunnlag for å åpne forholdet, om så enn begge var helt enige.

Glem dette med åpenhet litt og ta heller et ordentlig tak i hva som er de egentlige utfordringene her mellom dere to.

Anonymous poster hash: a049b...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ser ingen praktisk forskjell på et åpent forhold og at du er utro.

Så om jeg tar bilen din uten tillatelse/samtykke så er det det samme som om jeg får lov til å låne den med din tillatelse/samtykke? :klo:

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel garantere deg at du ikke blir fornøyd om du så fikk all anledning til å åpne forholdet.

Det vil jo alltid mangle en vesentlig del for deg - og helt sikkert for han også, han bare kommuniserer ikke ut den ærlige årsaken enda.

Det høres egentlig ut som om det kanskje ikke bare mangler noe seksuelt, men også emosjonelt.

Uansett så hardere fullstendig feil grunnlag for å åpne forholdet, om så enn begge var helt enige.

Glem dette med åpenhet litt og ta heller et ordentlig tak i hva som er de egentlige utfordringene her mellom dere to.

Anonymous poster hash: a049b...d5c

Signerer denne og flere andre her inne som tenker at denne veien å gå muligens ikke er myntet på de beste intensjoner og forutsetninger.

Om dere så skulle piffe opp litt så ville jeg i det minste valgt en litt mykere start, uten at jeg tror at det kansje ville hjulpet så voldsomt mye på det ønskede sluttresultatet.

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør respektere hans syn og mening om det; jeg skjønner godt at han vil ha deg for seg selv. Se på det som en positiv ting! :) Prøv å gjøre nye ting sammen, ting som dere ikke gjør ofte. Det kan piffe opp litt. Eller gå på en romantisk middag på byen, kanskje ta dere litt øl/vin/det dere liker å drikke eller noe annet koselig. Det er viktig å gjøre noe i alle fall, og ta litt initiativ om ikke han gjør det. :)

Jeg kunne aldri hatt et åpent forhold, og det er jeg gaanske sikker på at samboeren min er enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel noe galt i forholdet som gjør at man slutter å ha sex. Senere blir det at man ikke har sex det som er galt i forholdet.

Å foreslå åpent forhold og true med brudd løser ingenting, heller ikke fokus på at en selv ikke blir tilfredsstilt og ikke vil gå gjennom livet uten sex, tvert imot. Det er ikke passion eller spenning dere mangler, det er kjærlighet.

Anonymous poster hash: 87c2c...378

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...