Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ferdig med å strikke teppe! :danse::nigo::bolledeig:

Må dampe det (er ikke det beste måten å få rettet det ut når det ruller seg i kantene?), også tenkte jeg at jeg skulle ha fôr på baksiden. Har noe jerseystoff jeg mistenker kan passe, det blir mykt og godt :) kan ta bilde av det og legge ut i morgen.

Det ble sånn ca 75x75 cm, da gadd jeg ikke mer. Går fort å strikke på pinner nr 8, men aaargh så mye løse tråder det ble med alle stripene. Jeg har festa 54 tråder i kveld! :daane: jeg har fortjent en Munkholm, ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det glattstrikk eller rillestrikk? Glattstrikk er ofte kronisk rullete om det ikke strikkes en kant av riller eller perle feks, men med damping og påsydd jersey på baksiden så holder det nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glattstrikk!

Er kjent med den #@!%* rullinga, er litt derfor jeg vil fôre det. Pluss fint. Hvordan pleier du å dampe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fukter et kjøkkenhåndkle (helt vått, bare lett oppvridd), legger det over og trykker strykjernet oppå i et par sekunder. Gjenta til det blir bra ;)

Ting som er vanskelige å dampe i rett fasong (vanskelig å holde/strekke med hendene under strykjernet gitt) blokker jeg i stedet. Vasker eller væter plagget, sentrifugerer eller rulletørker i håndkle alt etter hva det tåler, og spenner ut til tørk i riktig fasong på gjestesenga. Fester med synåler rundt omkring :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Oppdatering: her skjer det nada! Bortsett fra at vi fikk begynt på sesong 4 av Game of Thrones i går. ...kanskje vi faktisk rekker å se den ferdig? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Rulling på glattstrikk får en også bort ved å hekle en rad rundt hele teppet eller strikke tre første og siste masker i perlestrikk og tilsvarende tre første og siste rader i perlestrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har prøvd å fortelle hjernen min at selv om det ikke er spesielt sannsynlig, så kan det jo hende at denne overtidskontrollen i morgen fører til at jeg blir satt i gang, om de har medisinske grunner til det. Hjernen nekter å ta det inn over seg. Videre har jeg prøvd å fortelle hjernen at selv om det tar laaang tid for noen fra de blir satt i gang til ungen er ute, så tar det også kort tid for noen. Så jeg kan strengt tatt finne på å bli mamma i morgen. Hjernen sier "neida". Jeg har også prøvd litt insisterende å forklare at hey - fødselen kan også starte naturlig i natt vettu, da ender jeg også gjerne om med å bli mamma i morgen eller overimorgen sannsynligvis.

Hjernen: ...

...

...

...

*fingre i ørene*

TRALALALALAH!

Jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Sånn er det. Det er helt surrealistisk, og selv på overtid er det fortsatt en liten del av hjernen som bare overser hele greia. Baby? Fødsel? Meh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...