Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hæ vet ikke dere at det er en gutt? Eller blander jeg med en annen? :vetikke: Han kommer den 23. ;)

Prøvd magnesium for bena? Det hjalp mine som gravid men innimellom funka det ikke og da hjalp det å hoppe over en dose. Ta to-tre styk med store doser før du legger deg, ikke farlig. Tar magnesium ellers og for det funker supert mot spamser jeg får av en medisin, trenger ikke ta pause nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! La den i signaturen, jeg. :)

Magnesium tar jeg allerede! :opplyser:

I helga har jeg fått vaska kommoden, og lagt inn det vi har av utstyr i den.

Men jeg er fryktelig usikker på hvor mye klær vi egentlig trenger. :klo: Det står jo helt forskjellig på alle listene man finner, og folk har så ulike erfaringer, så jeg skjønner jo at det ikke er helt enkelt å svare på. Men virker dette lite eller passe? jeg synes kanskje det virker litt lite på noen plagg?

STØRRELSE 50:

4 korterma bodyer

3 langerma bodyer

5 bukser

5 pysjer

STØRRELSE 56:

1 korterma body

10 langerma bodyer

3 bukser

4 t-skjorter/gensere

5 pysjer

Pluss noen dresser og sånt.

Litt merkelige tall her, og et par ting vi neppe ville kjøpt selv (hører rykter om at t-skjorter og gensere er håpløst å bruke), men vi har arva og kjøpt sånne pakker. :P Hører og at korterma bodyer er litt bortkasta, men vi har dem nå. Synes det virker som lit få langerma bodyer i strl 50 ihvertfall. Og for få bukser i 56.

Vi aner jo ikke om størrelse 50 bli brukt i flere uker eller aldri, så jeg har ikke lyst til å kjøpe tonnevis i den størrelsen heller. Og det går jo an å handle etterpå, samtidig så er det kjekt å slippe å stresse med sånt helt til å begynne med. OG vi har jo ikke egen vaskemaskin, bare vaskekjeller maaange etg under oss, så egentlig vil jeg ha sånn at vi ikke må vaske absolutt hele tiden. Jeg ser egentlig for meg at vi fort kan doble det vi har? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at det kommer en gutt 30. august, på bryllupsdagen vår! :)

Klær og størrelser er vanskelig! Vi måtte jo ut og handle flere klær i 50, han brukte den størrelsen i 3 uker! Nå i varmen brukes det bare kortermede bodyer eller ingenting utenom bleia. Høres ut som en grei start, det du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens vi brukte 50 til vi kom hjem fra sykehuset, da var det for lengst for smått ;)

Ville sett det an litt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen her mente at det var så tåpelig å ikke vite, for da kunne vi ikke planlegge innkjøpene skikkelig nøyaktig :fnise:

Men neste gang kommer jeg til å slå i bordet med at vi har jo alt. Ei lita jente kan fint bruke blå body. Bare å matche med rosa bukse :jepp: Og skulle vi få ei jente så hadde nok familien gått shoppingbananas med en gang :lur: For det er 12 år siden sist det ble født ei jente i vår familie :) Meeeeen, jeg må jo uansett bli gravid først :ler:

Jeg ville bare fått tak i et par bukser til i 56 og venta med resten :) Vi brukte str 50 i noen uker tror jeg. Men han passa 50 samtidig som han passa 56 uten å drukne i det :)

Og om du skal kjøpe bukser så er min anbefaling disse 3 for 2 buksene til lindex. Jeg synes de var så greie. De er litt strammere rundt ankelen, og de holder faktisk sokkene på plass. Og tro meg, de sokkene faller av HELE tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg vokste opp i en tid der man ikke visste kjønnet. Det var da vanlig å kjøpe <gasp> kjønnsnøytrale klær. Kan du tenke deg? Gosj, asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste oppdatert! Og takk for tips og innspill, dere! :)

Jeg har prøvd å fortelle noen at joda, selv om det er mye ros og lyseblått så finnes det jo faktisk endel nøytrale klær. Og at vi nok hadde kjøpt veldig mye av disse også om vi visste kjønnet. Men jeg har fortsatt inntrykk av at noen synes det virker veeeeldig upraktisk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi har masse i grønt. :jepp:

Har hele tiden vært fokuserte på å ha klær som passer til begge kjønn. Noen kjoler og sånt naturligvis, men jeg er ikke så glad i sukkersøte, upraktiske kjoler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i natt har jeg sovet bedre enn på lenge! Jeg får helt noia av soverommet vårt for tiden. Det er så sinnssykt varmt (hele leiligheten er jo det - men det er lettere å få til gjennomlufting på de andre rommene), og senga vår er bare 120 bred, og dyna har endt opp som en klump mellom oss. Da er det litt lite plass til overs, og jeg både tar mer plass enn vanlig og snur masse på meg, er ekstra irritabel for varmen OG har disse rastløse beina (som i tillegg til å være irriterende gjør meg bekymret for å vekke mannen), så har det bare blitt helt dritt å sove der inne. De siste nettene har jeg endt opp på sofaen i stua, men der er det bare marginalt kjøligere. Og ukomfortabelt.

Men i natt så har det vært litt kaldere. Og jeg bestemte meg på forhånd for å sove på stua, så jeg slo ut sofaen (vi har sovesofa, men jeg har ikke orket å slå den ut før), satt på ordentlig gjennomtrekk og mannen var supersnill og sa jeg kunne ta vifta som står på soverommet. Så da lå jeg der da: kliss naken på sovesofaen med vid åpne vinduer, vifte på full guffe, mens jeg så på One born every minute (engelske versjonen av Jordmødrene) for å distrahere meg litt, mens jeg sprella så mye med beina som jeg bare orka. Må ha sett rimelig snålt ut, men jeg våkna ihvertfall MYE mer uthvilt enn jeg har gjort på lenge. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Ta et dynetrekk uten dyne istedenfor dyne. Dette kan legges mellom lårene så unngår du sånn hud mot hud, samtidig som du har litt vern mot kullsing.

Her er hetebølgen meldt som overstått. Nå regner det, men jeg blir ikke lei meg om temperaturen synker ned mot et par og tyve grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooog jeg skal straks ut og hente et newborn set til tripp-trapp-stolen! Fikk endelig tilslag på ett på Finn, de er jo så sinnssykt populære der og blir gjerne solgt i løpet av en time. Men nå! Billig var det og, omtrent halv pris av nypris! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta et dynetrekk uten dyne istedenfor dyne. Dette kan legges mellom lårene så unngår du sånn hud mot hud, samtidig som du har litt vern mot kullsing.

Her er hetebølgen meldt som overstått. Nå regner det, men jeg blir ikke lei meg om temperaturen synker ned mot et par og tyve grader.

Ja, det var lurt. Ordentlig dyne tror jeg ikke vi kommer til å trenge med det første uansett.

Jeg er altså SÅ nordmann på det her med varme. Alt over 24 grader er satan sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja, det var lurt. Ordentlig dyne tror jeg ikke vi kommer til å trenge med det første uansett.

Jeg er altså SÅ nordmann på det her med varme. Alt over 24 grader er satan sjøl.

Jeg reiser til varmere strøk en gang pr år, men:

1: det er aircondition i rommet, på butikken osv.

2: jeg må ikke jobbe i "anstendige" klær

3: det er ved sjøen så når jeg blir lei av å lese bok kan jeg gå de få meterne ned til sjøen og bade og når jeg er lei av å bade går jeg tilbake til boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt, 22. august. Føler meg synsk i dag.

Og selv om dere ikke ber om forslag, så vil jeg gjerne kaste navnene Heine og Heike i navnehatten bare fordi jeg synes de er så fine, men antakelig aldri kommer til å bruke de selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...