*bakepulver* Skrevet 9. juli 2014 Forfatter #1181 Del Skrevet 9. juli 2014 Nei, hallo? Hyssssjjjjjjj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 9. juli 2014 #1182 Del Skrevet 9. juli 2014 Godt du får hjelp Og veldig lurt å snu tankene over på noe annet der og da som Blondie65 skrev Vi klarer oss fint uten bleiebøtte. Jeg har lest at man bør bruke ullinnlegg på puppa året rundt, men se det an. Jeg heklet to par og tovet de Kjøpte merinolull til babyer på Nille, så ble billige ammeinnllegg, og de klør ikke. Brukte de hele tiden (oktober og november) + forskjellige engangs, de engangs satte seg aldri fast, selv om jeg var hele tiden sår. Ble ammetull hos meg så ble kortvarig bruk av ammeinnlegg så ikke den med størst erfaring. Og kjempe flott mage!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 9. juli 2014 #1183 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg fødte før termin så det kan skje deg og Altså lenge før er selvsagt ikke bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 9. juli 2014 #1184 Del Skrevet 9. juli 2014 For en super mage! jeg blir aldri lei av å se på gravide mager, og undrer meg over ta det faktisk er et lite menneske der inne. Fascinasjonen var på sitt største da det skjedde med min egen mage Du ser flott ut, som alltid Så gøy med syplaner! Jeg oppdaget nyttigheten til babynest etter at lille var blitt stor. Skal ha det neste gang! Har du strikket noe mer? Jeg har bestilt stoff på ebay og skal prøve å sy kjoler til lille. Vanligvis er ambisjonene laaaangt større enn ferdighetene, så jeg er spent på hvordan det skal gå. Natusan har oppdatert ammeinnleggene sine, nå setter de seg ikke fast lengre jeg brukte natusan engangs, og nøstebarn sine ullfleece utenpå. Hadde sånne i rillestrikket ull også, men de satte seg fast OG klødde. Men jeg var jo så sår at jeg brukte ammehjelpens brystvortebeskyttere i lang tid. De er forresten gull verdt, om du skulle være uheldig og bli sår. Jeg fødte også før termin, 39+0! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. juli 2014 #1185 Del Skrevet 10. juli 2014 Innom med en og vil samtidig skryte litt av både deg og magen din! Deg fordi du er tøff og tar tak i det som er kjipt, og magen fordi den er superfin!! ...og så ble jeg spent på de übernerdete planene for sengekanten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 10. juli 2014 #1186 Del Skrevet 10. juli 2014 Nydelig mage! Du er superfin! Jeg var en av de heldige som aldri lakk. Så det går an det også. Jeg har aldri brukt ullinnlegg, og helt i starten, før melken stabiliserte seg, brukte jeg Libero sine engangsinnlegg. Jeg hadde kjøpt inn bambusinnlegg, med PUL-bakside og alt (det er visst det som skal holde tett), men de grodde fast i såre brystvorter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 10. juli 2014 #1187 Del Skrevet 10. juli 2014 Her var det visst veeeldig lenge siden jeg hadde vært innom Så leit å lese at du har det tøft .. men godt å lese at du har tatt tak i det og får god hjelp Kjempefint bilde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 10. juli 2014 #1188 Del Skrevet 10. juli 2014 Takk! Jeg håper jo det. Det er godt å føle at en blir sett og hørt i denne situasjonen, hadde jeg følt meg dømt eller bagatellisert av enten mannen eller helsevesenet, så vet jeg ikke hvordan jeg hadde takla det. Jeg dømmer meg selv litt, men så kjefter jeg på meg selv for at jeg gjør akkurat det også... Kjenner igjen den med å dømme seg selv. Hvis du klarer så synes jeg det hjelper veldig å akseptere det. Godta at akkurat nå er jeg deppa/sur/sint og det må jeg bare få være (ut dagen for eksempel) selv om det kanskje ikke er rasjonelt. Synes ofte at det hjelper å bare få lov til (gi seg selv lov til) å avreagere. Det er så vondt å være deppa og i tillegg ha dårlig samvittighet for å være det. Ja, det er alltid noen som har det verre, men det er ikke alltid det gjør at ens egne problemer føles mindre kjipe, selv om det kanskje er bagateller. Koselig med redebygging og shopping! Jobbet en kort periode i en babybutikk og inntil da ante jeg ingen verdens ting om bleiebøtter, men et nytt, fremtidig behov dukket opp. Bleiebøtte med godlukt! Jeg ble så fascinert Vet ikke om det kommer til å stå på handlelista nårhvis den tid kommer, men det er ikke helt utelukket.. Og det newborn-setet til tripp trapp er noe av det koseligste jeg ser av babyutstyr, kjempefint er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. juli 2014 #1189 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg synes også newbornsetet er fint, men min frøken hater å sitte i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. juli 2014 #1190 Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Så flott mage! Jeg bruker ammeinnlegg i ull, pga brystbetennelse, men ellers hadde jeg ikke trengt det, for jeg lekker aldri. Hadde noen fine vaskbare bomullsinnlegg sist, og likte dem veldig godt Newborn set'et er veldig fint, vi bruker det masse! Vi kjøpte et babynest, og er kjempeglad for det, for han sover så godt i det og det er trygt og deilig for de små. Bleiebøtte trenger man ikke. Endret 11. juli 2014 av La Traviata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #1191 Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Takk for massevis av fine ord og gode tips! Nå har vi vært på hyttetur med svigermor i noen dager, kom nettopp hjem. Fint å komme seg vekk litt. I morgen skal vi på IKEA (vi har bare 15 min kjøring dit vi, MissDior!) og ha en skikkelig styre-og-ordne-dag. Digg med sånt også! Håper bare det holder seg fremover. Har satt 3 uker før termin som en slags frist for å bli ferdig med det aller mest nødvendige, sånn at om Lille vil ut da så er det ingen større ting vi MÅ ha gjort. Det blir travelt, og det er stadig sånn at jeg er alt for stressa mens mannen er for lite stressa. Det blir fort litt slitsomt, men vi klarer vel det og. ...og akkurat nå lurer jeg på om noen har bytta ut mini i magen med en gjeng med pingviner eller ildere eller GUD VET HVA som har en slosskamp og jager hverandre rundt inni der Endret 14. juli 2014 av *bakepulver* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. juli 2014 #1192 Del Skrevet 14. juli 2014 Jeg blir mindre stresset av sjekklister - er det noe å prøve ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #1193 Del Skrevet 14. juli 2014 Jeg blir mindre stresset av sjekklister - er det noe å prøve ut? Har dem i store antall. Jeg er en av disse raringene som ikke bare synes det er praktisk, men også koooser meg med å lage lister og å fylle ut skjemaer og sånt. Ville ikke overaske meg om det fantes en diagnose på det Det er nok mer at mannen er fryktelig flink til å utsette ting, ta skippertak og å være helt i siste liten med noe, mens jeg er flink til å ta sorger på forskudd, gå i kontrollfrikmodus og å bikke over i ukonstruktiv masebøtte. Nå i det siste har vi vært "flinke" til å forsterke hverandres dårlige sider, men vi jobber stadig med å bli bedre på å møtes på halvveien. Og det går stadig bedre ...men listene mine gir jeg ALDRI opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 14. juli 2014 #1194 Del Skrevet 14. juli 2014 Lister 📃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. juli 2014 #1195 Del Skrevet 14. juli 2014 Har dem i store antall. Jeg er en av disse raringene som ikke bare synes det er praktisk, men også koooser meg med å lage lister og å fylle ut skjemaer og sånt. Ville ikke overaske meg om det fantes en diagnose på det OCD. Eller som kontrollfreaken insisterte på: CDO ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 14. juli 2014 #1196 Del Skrevet 14. juli 2014 Kan du lære med å lage sånne derre lister?? For jeg har alle mine lister oppi hue.. Og det er ganske slitsomt til tider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 14. juli 2014 #1197 Del Skrevet 14. juli 2014 Er listeperson jeg og, har selvfølgelig en listeapp på mobilen, hvor man kan sjekke ut det man har gjort/kjøpt/pakket. Også kan jeg sende lista til samboer når det trengs. Hadde ikke klart meg uten! Nå er du jo høygravid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. juli 2014 #1198 Del Skrevet 14. juli 2014 Listeapp?? Hva heter den? Må ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 14. juli 2014 #1199 Del Skrevet 14. juli 2014 Listeapp?? Hva heter den? Må ha! Oooo… Me also want that!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 14. juli 2014 Forfatter #1200 Del Skrevet 14. juli 2014 Egentlig er jeg ikke høygravid før i morgen, måtte justere tickeren min sånn at den passa til ukesberegningene jeg fikk av jordmor. ...og den CDO-en brukte jeg pinlig lang tid på å forstå, men da lo jeg godt og! Listeapper har jeg hatt et par av, problemet er at jeg også er bittelitt mobilnerd og innmari etikknerd - så de må liksom se bra ut også! Og gudbedremeg så mange schtøgge apper som finnes der ute! Eller ufunksjonelle. Eller som ikke kan brukes på tvers av enheter. Eller, eller...! Men Evernote og Gtasks er livredderne mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå