Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok

*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Heeeeh. Vi var innom et par babyutstyrsbutikker igjen i dag, bare for å ta en kikk til på Hartan-vogna vi skal se på brukt, og for å sammenligne litt til. Vi har jo bare gjort det én gang før, og da ble det skikkelig information overload.

Sååååeeeeh... den der Brio Smile er innmari fin, er den ikke? :plystre:

Uff, vi skulle jo ikke få en favoritt til? :ler: Jeg liker at den er litt lettere og mindre enn Hartan-vogna. Og den er billigere - på godt og vondt. Mens Hartanen virker bunnsolid og veldig stødig, så er Brio-vogna litt mer vinglete og plastikkete. Og Hartanen har definitivt flere og bedre fiffige løsninger. Men liten og søt, og vi kan kjøpe en helt ny Brio for det vi ender opp med å bruke på en brukt Hartan. (selv om jeg fortsatt helst kjøper brukt. Altså enda billigere.)

Hjelp! :bond:

Prøvde TFK Joggster Twist og, men den ble ikke f.avoritt hos noen av oss. Bumbleride Indie er fortsatt fin. Men ikke toppkandidat. Bugaboo Cameleon hadde jeg lyst til å prøve, men den hadde de ikke i noen av butikkene. Kanskje like greit, så dyr som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brio Smile er fin ja! :jepp: Brio har jo generelt solide vogner, så jeg ville ikke bekymret meg for at det ikke skal vare. Cameleon kan føles litt vinglete og slarkete ut den også, men vår er brukt så og si hver dag i 3 år nå og ser nesten like fin ut som da vi kjøpte den. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Brio Smile! Har Brio selv og er kjempefornøyd :jepp:

...dessuten finner google alt for mange sæggepunger når jeg søker på Hartan-vogna :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! :rodmer:

Jeg har ingen peiling på vogner, men blir nysgjerrig av alt vognsnakket her inne så nå har jeg sett på vognene og rangert etter utseende. :fnise: Enig med Pasadena i at det var litt sæggepung-assosiasjoner når man søker på Hartan. En tanke jeg forøvrig aldri har tenkt om vogner før jeg leste her. :ler:

Brio Smile var veldig fin! :jepp: Bugaboo Cameleon så også fin ut, og navnet høres tøft ut.

Kjenner på meg at samboeren og jeg kommer til å bli vognnerds nårhvis den tid kommer.. Må være morsomt med den planleggings- og forventningsfasen. :Nikke:

God helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Fin mage! Wahooo for tredje æh ... mumleester ... tingester ...

Riverdance for en er litt ... Motstridende? Kanskje derfor det bare ble en forestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den Hartan vogna dere skal se på en kombi eller duo? Synes sånne kombivogner hvor man putter bagen i sportsdelen er så fæle :sjenert:

Er enig i at Brio Smile er veldig fin :) Mye finere enn Brio Go.. For det håndtaket på Go vogna får meg til å rive meg i håret :fnise: Gøy med forskjellig smak?? :P

Vi bruker for tiden ikke vår Cameleon. Desverre :( Nå bruker vi vogna mest til soving. Evt turer i dyreparken eller i byen. Som ofte kombineres med at poden skal sove. Og han har aldri villet sove i sportsdelen på Cameleon. Han kosa seg veldig i bagen da :sjenert:

Men ungen min er sær når det gjelder soving. Kjøpte nettopp Bumbleride Flite, en paraplytrille. Og der får man ikke lagt ryggen helt flat. Og skal mye til før ungen slokner i den vogna gitt. Passer bra siden vi skal ha den med på tur om 2 uker :fnise:

Er kun Indien han sover godt i. Og Simo vogna som han har i barnehagen.

Jeg burde kanskje solgt Cameleon vogna mi, men får meg ikke til å gjøre det. Jeg synes den er sååå fin med bagen, så her blir den spart til neste unge kommer. Kan jo hende den ungen ikke er så sær på soving :lur:

Så det er noe å tenke på. At selv om dere elsker vogna så er det ikke sikkert ungen gjør det.. Og er jo ikke sikkert du er like fornøyd med vogna etter et år heller. Bare sånn for å gjøre avgjørelsen vanskeligere :hoho:

(har jeg skrevet dette før tro?? :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brio Smile er fin ja! :jepp: Brio har jo generelt solide vogner, så jeg ville ikke bekymret meg for at det ikke skal vare. Cameleon kan føles litt vinglete og slarkete ut den også, men vår er brukt så og si hver dag i 3 år nå og ser nesten like fin ut som da vi kjøpte den.

Man må jo like noe som heter Smile!? :jepp: (den en det er like lett å like en racer, altså)

Men ja - godt å vite. :)

Jeg stemmer for Brio Smile! Har Brio selv og er kjempefornøyd :jepp:

...dessuten finner google alt for mange sæggepunger når jeg søker på Hartan-vogna :fnise:

Haha, joa - den har bittelitt sæggepung, men jeg synes ikke det er sååå ille altså :fnise:

Så fin mage!

Jeg har ingen peiling på vogner, men blir nysgjerrig av alt vognsnakket her inne så nå har jeg sett på vognene og rangert etter utseende. Enig med Pasadena i at det var litt sæggepung-assosiasjoner når man søker på Hartan. En tanke jeg forøvrig aldri har tenkt om vogner før jeg leste her.

Brio Smile var veldig fin! Bugaboo Cameleon så også fin ut, og navnet høres tøft ut.

Kjenner på meg at samboeren og jeg kommer til å bli vognnerds nårhvis den tid kommer.. Må være morsomt med den planleggings- og forventningsfasen. :Nikke:

God helg! :sol:

Men ... hæh, er det ikke utseendet som er viktigst da? :ler:

Næh, jeg hadde ikke tenkt på den sæggepungen jeg heller. Men når du først har sett det går det ikke an å u-se det. :ler: Men det var Pasadena som begynte!

Fin mage! Wahooo for tredje æh ... mumleester ... tingester ...

Riverdance for en er litt ... Motstridende? Kanskje derfor det bare ble en forestilling.

Kanskje? H*n har gåttfra dans til utbryterkunster nå. Kjennes ihvertfall som om noen prøver å kave seg ut gjennom navlen min innimellom. Det er jo litt mer individualisme over denslags også.

Er den Hartan vogna dere skal se på en kombi eller duo? Synes sånne kombivogner hvor man putter bagen i sportsdelen er så fæle

Er enig i at Brio Smile er veldig fin Mye finere enn Brio Go.. For det håndtaket på Go vogna får meg til å rive meg i håret Gøy med forskjellig smak?? :P

Vi bruker for tiden ikke vår Cameleon. Desverre :( Nå bruker vi vogna mest til soving. Evt turer i dyreparken eller i byen. Som ofte kombineres med at poden skal sove. Og han har aldri villet sove i sportsdelen på Cameleon. Han kosa seg veldig i bagen da :sjenert:

Men ungen min er sær når det gjelder soving. Kjøpte nettopp Bumbleride Flite, en paraplytrille. Og der får man ikke lagt ryggen helt flat. Og skal mye til før ungen slokner i den vogna gitt. Passer bra siden vi skal ha den med på tur om 2 uker :fnise:

Er kun Indien han sover godt i. Og Simo vogna som han har i barnehagen.

Jeg burde kanskje solgt Cameleon vogna mi, men får meg ikke til å gjøre det. Jeg synes den er sååå fin med bagen, så her blir den spart til neste unge kommer. Kan jo hende den ungen ikke er så sær på soving :lur:

Så det er noe å tenke på. At selv om dere elsker vogna så er det ikke sikkert ungen gjør det.. Og er jo ikke sikkert du er like fornøyd med vogna etter et år heller. Bare sånn for å gjøre avgjørelsen vanskeligere :hoho:

(har jeg skrevet dette før tro?? :sjenert: )

Det er sportsvogn bare - vi må kjøpe bag i tillegg. Sportsdelen er den samme uansett så da bestemmer vi selv - og da blir det duo. :Nikke:

Men ja - det er jo også et poeng med ungen! Jeg er i grunnen ikke så avhengig av å elske den der vogna, bare like den. Men om avkommet ikke samarbeider så nytter det jo ikke - det ser jeg jo :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye finere enn Brio Go.. For det håndtaket på Go vogna får meg til å rive meg i håret :fnise: Gøy med forskjellig smak?? :P

:hakeslepp::jolie:

:fnise: Det er bra at ikke alle liker det samme! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::jolie:

:fnise: Det er bra at ikke alle liker det samme! :jepp:

:hoho:

Følte jeg tok en heftig sjanse når jeg skrev at jeg ikke likte Go vogna :sjenert: Men håndtaket er så snålt!! :P Jaja.. slår ikke Stokke Xplory uansett. Vi kunne jo starta en debatt om hvilken vogn som er styggest og sett hvor mange sinte AB´er man klarer å provosere frem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Bakepulver, da :fnise:

Håndtaket på Go'en er jo litt bakvendt, ja. Men knallgodt å trille med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen da har vi vogn, altså! :danse: Må kjøpe ny bag, men det er jo greit. Utrolig koselig dame som solgte det, og prisen var det ihvertfall ingen ting å si på: så godt som ubrukt vogn (kjørt på én prøvetur, og det hang merkelapper på fortsatt) med ekstra hjul til vinterføre, solnett, regntrekk, matchende stelleveske OG hun syntes vi var så hyggelige at vi fikk med en vinterpose også. :fnise: Alt ubrukt, og til halv pris! Synes stadig jeg ser folk som prøver å selge ting som er brukt i 1-2 år til halv eller 2/3 av prisen. *fornøyd*

I den fargen her:

163579309_hartan-racer-s-mit-softtasche-

Ikke akkurat verdens mest fancy og sexy utseende på de vognene, men vi syntes den var så god og praktisk at det er liksom ikke så farlig. Og jeg liker jo faktisk fargen. smug.gif

...og på vei hjem kjøpte vi en caboo jeg også fant på finn. Pent brukt, og til halv pris den også. Woooop! :danse:

Nå holder det med babyting for en dag. Resten av kvelden blir sofa og film. Også bake. Ikke i sofaen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med sæggepungvong :hoho: Synes det var et helt greit utseende på den :) Digg med mye ekstra stæsj da. Åssen vognpose fikk du med?

Bake? Kake høres jo godt ut. Nam nam, sender du litt hit til denne sofan? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med vogn, det må være stas! :hoppe: Sæggepung høres nå bare ut som en ekstra bonus, og god og praktisk høres mer riktig ut en sexy og fancy i denne sammenhengen. :fnise:

Hva er det som skal bakes? :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baker shortbread! :nigo:

Har laget masse, nok til både kakaoer og kokoser!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herregud, jeg leser fra mobil og da kommer jeg alltid til det siste innlegget.

Kan tro jeg lurte på hva sæggepung var- og det var ihvertfall IKKE det jeg trodde med en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...