*bakepulver* Skrevet 29. april 2014 Forfatter #981 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg har forelska meg litt i Bumbleride Indie (og jeg vet jo hva du synes om den ). Men det er bare ut fra bilder og beskrivelse, har jo faktisk ikke prøvd den enda Også har jeg kikka litt på ymse andre; Bugaboo Cameleon, TFK joggster, Babyjogger City Elite... og hundre millioner andre. Hver gang je kikker i en nettbutikk eller googler noe så finner jeg jo nye alternativer, jo! Vil jo fortsatt helst kjøpe brukt, så det avhenger jo en god del av hva som er tilgjengelig der også. Kanskje vi slår til på Emmaljungaen, kanskje ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. april 2014 #982 Del Skrevet 29. april 2014 Indie ja. Den er jo også såpass billig ny at den fort koster like mye som en brukt Buggis for eksempel. Jeg leste forresten tråden din inne på graviditetsforumet, og tenkte bare jeg skulle nevne at Indie er hakket bredere enn Cameleon pga de tre hjulene og at den da må være litt mer stabil. Kanskje noe å tenke på mtp. gamle trikker i Oslo med veldig smale dører eller noe sånt som jeg mener jeg har lest om ett eller annet sted. (klisterhjerne på de rareste ting ) Det er ikke uten grunn at det heter vognjungelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 29. april 2014 Forfatter #983 Del Skrevet 29. april 2014 Ooooh, poeng. Vi tar jo forsåvidt ikke trikken noe ofte, men gudene vet hva slags nye, merkelige vaner som kommer til å dukke opp. Åh, også har Indiene så fine farger! Jeg har lyst på vogn med gla' farge! Svart og grått og beige er sikkert praktisk,og jeg lar ikke akkurat være å kjøpe en vogn i den fargen, men sånn optimalt: glaaaad vogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 29. april 2014 #984 Del Skrevet 29. april 2014 Tfk Joggster Twist passer på trikken i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. april 2014 #985 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg ble en busskjører etter at M ble født, noe jeg aldri skulle trodd kom til å skje. Men det ER unektelig mer praktisk å ta bussen enn å styre med bil, parkering, inn og ut av bilen med unge og vogn osv. Nå må det jo også nevnes at definisjonen på et velfungerende kollektivsystem her i området er at bussen kommer en gang i timen og at vi stort sett kjører over alt! Woooow, liksom. Jeg hadde veldig lyst på den grønne Indie'n. Superfin, og forøvrig veldig enig med deg i at det er gøy med glade farger. Men så fant jeg svart Indie på supertilbud til en hel tusenlapp mindre enn de andre fargene, og da klarte ikke den ufornuftige delen av meg å komme seirende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 29. april 2014 #986 Del Skrevet 29. april 2014 Jeg også Indie.. Love it. Den er sinnsykt god å trille. Litt bredere enn noen av de andre, men jeg har aldri hatt noe problem med det. Men nå skyr jeg kollektivtrafikk som pesten. De kjører jo som idioter her i byen. Så Mini er mye tryggere i et bilsetet med meg bak rattet enn den gale bussjåføren som prøver å fange fotgjengere i grillen Har forresten en Cameleon også. Elsker den også jeg, men synes Indien er bedre å trille. Mulig jeg må kjøpe babybag til den når vi en gang i fremtiden får en baby til. Har hørt mye positivt om City Elite også Er en vognjungel ja. Anbefaler deg å prøve. Men er litt usikker på hvem som selger Indie slik at du kan prøve den. Jeg kjøpte den hos vognverden, og de har jo butikk en plass i Oslo området. (Merk at jeg som kommer fra en helt anna del av landet ser på Oslo området som SINNSYKT stort ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 30. april 2014 Forfatter #987 Del Skrevet 30. april 2014 Men se, nå gjør dere bare alt verre fordi dere kommer med masse gode tips som er helt forskjellige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 30. april 2014 #988 Del Skrevet 30. april 2014 Velkommen til nybakte mødres verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 30. april 2014 Forfatter #989 Del Skrevet 30. april 2014 Aaaagh! Føkkings tur på føkkings barnevognbutikkene var fryktelig koselig - men gjorde oss enda mer forvirra! Vi fikk sett litt på et par modeller jeg har lest om. Emmaljunga City Cross-en er vi begge i tvil om vi vil kjøpe brukt, selv til den gode prisen. Synes ikke den virka helt topp for bybruk, navnet til tross. Prøvde Bumbleride Indie og TFK Joggster Twist og en Buggaboo eller to og et par Teutoniaer og noen andre som jeg ikke husker navnet på (men mannen har notert. Flink mann.) Noen blæh, mange fine. Og vi ble veldig sikre begge to på at vi vil gjerne ha en så nett og liten en som mulig. Men også en som er så funksjonell som mulig. Pose og sekk. Det finnes jo ikke. Hun i den ene butikken anbefalte en Hartan GT Racer duovogn. Som egentlig både jeg og mannen falt litt pladask for. God fjæring, masse smarte løsninger, ikke bitteliten men lett å manøvrere. Så egentlig var planen litt å scanne bruktmarkede og kanskje faktisk kjøpe. Men så kom jeg hjem og googla den, og da ser jeg at endel mener den er for liten og at ungene vokser ut av både bag og sportsdel alt for tidlig. Og én som mener at det bare er tull. GAH! DET BLIR ALDRI PERFEKT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 30. april 2014 #990 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Brio Go Next eller Go, brukt. (Bare for å legge enda en vogn til listen ) Endret 30. april 2014 av Pasadena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. mai 2014 #991 Del Skrevet 1. mai 2014 Er det nå jeg skal blande meg inn og komme med enda et forslag..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. mai 2014 #992 Del Skrevet 1. mai 2014 Hva med Brio Smile da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #993 Del Skrevet 1. mai 2014 Kjør på Mazilla, jeg har jo langhelg nå. Trenger ikke den hjernekapasiteten til me annet (jeg likte fortsatt den tyske godt. Er det så kort med en bag som er 77cm innvendig altså?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 1. mai 2014 #994 Del Skrevet 1. mai 2014 Ok, da slår jeg et slag for Babyjogger city versa GT Den er superlett å legge sammen, snur på en femøring og er så lettkjørt at det er en drøm. Når vi begynner å bruke sportsdelen kan vi velge hvilken vei hun skal sitte. Liker å ha ungen mot meg, så det var avgjørende for oss. Hadde city cross sist, og var fornøyd med det. Nå synes jeg den er altfor stor og tung Ang lengde på bagen er ikke det noe jeg ville vektlagt for mye. S var stooor, men rakk ikke å vokse ut av city bagen før vi bytta. Man bytter jo gjerne ut bagen ved seks måneders alder uansett. Da ville i hvert fall min opp og frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. mai 2014 #995 Del Skrevet 1. mai 2014 Du må bare ta den du brenner mest for. Om du blir fornøyd eller ei er vanskelig å si. Jeg lette meg ihjel og undersøkte som en gal for å finne den perfekte vogna for oss (eller meg siden mannen ikke brydde seg så veldig ) De kriteriene jeg vektla var at man skulle ha en del valgmuligheter for vogna. Som Vendbar sittedel, teloskopisk håndtak siden mannen er litt høyere enn lave meg, svingbare hjul, med mulighet for å låses. God og trille og med ekstrautsyr. Spesielt bilsete adaptere siden jeg hater kollektivtrafikk Jeg valgte da Bugaboo Cameleon fordi den møtte kriteriene mine best. Jeg elsker vogna og synes den er superfin med vognbagen. Mini sov alltid godt oppi der. Men når vi bytta til sportsdelen ble det værre. Han ville så og si ikke sove i den vogna lenger. Og klagde når jeg satt han oppi der så selv om du finner en vogn du mener er perfekt er det ikke sikkert ungen er enig Tydelig jeg har en liten sær tass.. Nå derimot kan han sitte i buggisen. Men har ikke prøvd å sove i den på lenge. Synes du skal gå for den tyske. Det var den hvor du har en egen babybag? Ikke den der du setter babybagen i sportsdelen? Husker aldri forskjell på duo og combo jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 1. mai 2014 #996 Del Skrevet 1. mai 2014 http://shoppemamma.com/2013/02/hvor-stor-er-bagen-pa/ Her er en oversikt over mange ulike bagmål, men jeg kan ikke gå helt god for den for Cameleon sitt mål er helt feil. Mener å huske at den er 89 cm, noe som er ENORMT og egentlig ikke nødvendig. Og er det krise og ungen blir for kort for bagen kan den jo alltids ligge flatt i sportsdelen i mellomtiden. Det går fint å pakke inn med vognpose og tepper for å få det like lunt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 1. mai 2014 #997 Del Skrevet 1. mai 2014 En annen ting som kanskje er lurt å tenke på når du skal velge vogn. Har du behov for håndbrems? Om du går turer i bratte nedoverbakker er dette en nødvendighet, slik at du kan holde igjen vogna lettere. Min TFK har dette. Jeg kunne aldri hatt vogn med fotbrems her jeg bor, det er alt for mange bakker. Men det et vel kanskje ikke et tema for deg som bor i Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 1. mai 2014 #998 Del Skrevet 1. mai 2014 (endret) 77 cm er ikke en liten bag i mine øyne! Brioen vår er 76 cm, men vi byttet jo til sportsdelen allerede da lille var 5 mnd. Hun var definitivt ikke en vognbaby, inntil hun fikk sitte oppreist og se ut på verden. Så det ble ikke mange trilleturene på oss før den tid, regntrekket til bagen kom faktisk aldri ut av emballasjen nå triller vi nesten hver dag. Det som var viktig for oss var: Svingbare hjul foran, men mulighet for å bytte til store faste hjul (vinterdekk, hehe) Vendbar sportsdel Lav vekt God fjæring God høyde opp til bagen, noen vogner har bagen så lavt ned mot bakken At den ikke så ut som en sæggete gammel pung Endret 1. mai 2014 av Pasadena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bakepulver* Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #999 Del Skrevet 1. mai 2014 Ja, men det er faktisk en ganske bratt bakke rett ved der vi bor - så vi har tenkt at håndbrems ikke er et must, men definitivt en bonus. Ellers så har jeg begynt å lure på om 4 hjul kanskje er bedre enn 3, iom. at det blir litt løfting av og på kollektivtransport og sånt. Og: - liten/nett - manøvrerbar - at den kan fungere på både asfalt og grusvei - god fjæring Hrm, ellers så vet vi liksom ikke. Vanskelig å vite før man har prøvd litt Ellers så er hverken jeg eller mannen innstilt på at den må være så himla perfekt den vogna. Bare den funker sånn noenlunde, og er litt praktisk. Og ikke ser ut som sæggepung. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 1. mai 2014 #1000 Del Skrevet 1. mai 2014 Sæggepung Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå