Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen :kaffekopp:  :Gjesp: 

I natt har jeg drømt og rotet noe fryktelig. Blant annet har jeg forårsaket en stor katastrofe i natt. I ren Donald Duck-stil har jeg klart å styrte et redningshelikopter ved hjelp av en persienne... :rulle:  

Vel-vel, det er vel større sjanse for at man ender i et redningshelikopter selv i dag. Det er speilblankt ute. Om en time skal jeg møte minstesøster på kafé. :redd:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.11.2016 den 9.07, Sauen Shaun skrev:

Det jungelordet skal jeg legge meg på minne. Men jeg antar at hvis jeg hører Kielferga tute tre ganger her, så sier vel heller jungelordet at den båten er kraftig ute av kurs...

Noen jungelord er mer lokale enn andre... :ler: Men i dag er det knallsol - ikke en tåkedott å se :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sauen Shaun skrev:

God morgen :kaffekopp:  :Gjesp: 

I natt har jeg drømt og rotet noe fryktelig. Blant annet har jeg forårsaket en stor katastrofe i natt. I ren Donald Duck-stil har jeg klart å styrte et redningshelikopter ved hjelp av en persienne... :rulle:  

Vel-vel, det er vel større sjanse for at man ender i et redningshelikopter selv i dag. Det er speilblankt ute. Om en time skal jeg møte minstesøster på kafé. :redd:  

Kun ett ord: isbrodder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ikke vært glatt her de siste dagene, selv ikke i går morges rett over kl 06 :natti: 

Så hjelper visst å bo i kyststrøkene.

Fin fredag i fjøset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: 

Altfor tidlig våken i dag og. Sove lenge er ikke noe jeg er god til. :riste:  Men-men, det blir mer ut av dagen da. Prøve å være litt husmor i dag, tenker jeg. Det trengs så sårt... 

2 minutter siden, Roadrunner skrev:

Heldigvis ikke vært glatt her de siste dagene, selv ikke i går morges rett over kl 06 :natti: 

Så hjelper visst å bo i kyststrøkene.

Fin fredag i fjøset?

Heldigvis ikke glatt her heller i dag. Så man kan atter bevege seg ute uten å være redd for lårhalsen... 

Blir forhåpentligvis en dag i selskap med vaskebøtta her i dag. Ikke akkurat det jeg ønsker å bruke dagen til, men det er så godt når det er gjort. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei ganske fin helg er over, og ei ny uke er i gang. Formen er ikke all verden å skryte av. Gikta er ikke glad i det været som vi har for tiden... Men bortsett fra det har jeg det bra. :jepp:  Lørdag fikk jeg besøk av Kompis. :bolledeig:  I går var jeg hos familien Bulk og så cupfinalen sammen med dem. :bolledeig: 

I dag står det :shoppe: på programmet. Skal på det store kjøpesenteret sammen med ei venninne. Og går det som planlagt, så er årets julegavehandel ferdig i ettermiddag... :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har visst bare flydd avgårde... Mandagens shopping ble en suksess. Og jeg kan praktisk talt si at årets julegaver er klare. :bolledeig:  

I går var minstesøster her og vasket ned huset for meg (bortsett fra soverommet, som er rene katastrofeområdet for tiden). Jeg fikk strøket og hengt opp julegardinene. :bolledeig: Og i ettermiddag skal jeg begynne å få fram julepynten. Søndag skal alt være klart. :jepp: 

Men aller først må jeg komme meg i dusjen. Og gjøre meg klar til bytur og lunsj med to venninner. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være skikkelig i rute! :strix:

Ingen har vasket ned hos meg, men jeg får vel kanskje ta et tak i morgen og søndag... Trengs!

Fin konsert i går, og kastet oss like gjerne rundt og kjøpte billetter til Oslo Gospel Choir også. Blir det ikke julestemning av det, så blir det vel aldri? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp: 

Ute er det blå himmel, og jeg tror jammen dette kan bli en fin dag. :jepp:  Ikke at jeg får så mye tid til å være ute og nyte finværet... Her må det ryddes... :sukk: 

Jeg fikk fram det meste av julepynten i går. Så det begynner å bli riktig så koselig her. Bare litt småplukk igjen på stue og kjøkken. Men så var det soverommet da... Bare å stålsette seg, og komme igang med arkeologisk utgraving der... :flau: 

23 timer siden, Roadrunner skrev:

Så deilig å være skikkelig i rute! :strix:

Ingen har vasket ned hos meg, men jeg får vel kanskje ta et tak i morgen og søndag... Trengs!

Fin konsert i går, og kastet oss like gjerne rundt og kjøpte billetter til Oslo Gospel Choir også. Blir det ikke julestemning av det, så blir det vel aldri? :klo:

Ja, det er deilig å være i rute. Særlig med tanke på at morgendagen må brukes til å skrive en tale jeg skal holde mandag.:jepp:  Lykke til med helgens vasking. :duskedame: 

Julekonserter ja... Som vanlig har jeg ikke fått somlet meg til å kjøpe noen billetter. Vet det skal være et par konserter i en lokal kirke her (stort sett med lokale sangere), og får prøve å komme meg på dem. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God adventsmorgen :kaffekopp: 

I går kveld kunne endelig Sauen synke ned i godstolen, og nyte at huset var på stell igjen. Soverommet er ikke noe katastrofeområde lenger. Og resten av huset er ferdig pyntet til jul. :tree::strix:  Det ser til og med ut til at Turbo har tenkt å la julepynten leve i   fred i år. Til og med juletreet får stå uberørt av katteklør og kattetenner... så lenge det varer... 

I dag skal jeg skrive talen til i morgen. Og ellers bare ta livet med ro... Ser ut til å bli en solskinnsdag, så kanskje en rusletur kunne være en god idé...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: God morgen i Fjøset. 

Her er man i gang med kaffekopp nr. 2 og en kakemann (har litt dille...). Og man er godt fornøyd med gårsdagens innsats i kortverdenen. 4 nye julekort så dagens lys, så nå tror jeg snart jeg må begynne å skrive noen også, skal jeg få sendt alle sånn noenlunde før jul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det en stund siden jeg var innom ja... Dagene flyr bare avgårde. Har stort sett gode dager for tiden. Helsa er jo kranglete som alltid. Men humøret er ganske så bra. Og da går det bra. :jepp: 

I dag har jeg en dag uten store planer. Skal fyke over gulvene med tørrmopp. Ellers skal jeg bare ta ting som de kommer. :jepp:  

På 4.12.2016 den 10.25, Cata skrev:

:hallo: God morgen i Fjøset. 

Her er man i gang med kaffekopp nr. 2 og en kakemann (har litt dille...). Og man er godt fornøyd med gårsdagens innsats i kortverdenen. 4 nye julekort så dagens lys, så nå tror jeg snart jeg må begynne å skrive noen også, skal jeg få sendt alle sånn noenlunde før jul. 

Har i grunnen ingen dille på kakemenn jeg. Har ikke helt skjønt hva som er så godt med de tørre hvite kakemennene... :riste: Men jeg prøver en eller to hver jul, i et forsøk på å like den julekaka som alle her sør skal ha... Må ofre seg litt for kulturen... :ler: 

På 5.12.2016 den 8.52, Jerle skrev:

:vinke: Oppdatert. Håper uka blir strålende :)

:vinke:  Uka har ihvertfall startet fint. :jepp:  Og det er flere koselige ting på programmet utover uka, så jeg tror det blir bra. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Har i grunnen ingen dille på kakemenn jeg. Har ikke helt skjønt hva som er så godt med de tørre hvite kakemennene... :riste: Men jeg prøver en eller to hver jul, i et forsøk på å like den julekaka som alle her sør skal ha... Må ofre seg litt for kulturen... :ler: 

Finnes det noe kjipere en kakemenn? :klo:
Tørt, smaker tilnærmet ingenting annet enn søtt...
Hilsen ei sørfra, som ikke er glad i kakemenn, og som vokste opp i en familie hvor vi bakte ordentlige pepperkaker i stedet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Roadrunner skrev:

Hilsen ei sørfra, som ikke er glad i kakemenn, og som vokste opp i en familie hvor vi bakte ordentlige pepperkaker i stedet :jepp:

Kakemenn av rette slaget er jo nam!!!! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :kaffekopp::Gjesp:  Typisk at man sover dårlig natta før man har fullt program... Kunne jo heller sovet dårlig før dager jeg bare kan sløve... :roll:  

Vel-vel, det er heldigvis bare koselige ting på programmet i dag. Juleavslutning på vaffelkaféen i dag. Regner med at det blir servert grøt. Også åpner julemarkedet i bygda i dag. Så blir nok en liten rusletur innom der iløpet av dagen. Og i kveld er det juleavslutning for ei gruppe på bedehuset. Og da blir det vel grøt for andre gang i dag... :ler:  Og sent i kveld kommer ei venninne for å sove på sofaen til i morgen. :)  Ja-ja, det er bare å komme seg i dusjen, og komme i gang med dagen. 

På 6.12.2016 den 12.31, Roadrunner skrev:

Foretrekker ordentlige pepperkaker jeg og ja... :sikle: For de kakemennene er jo bare kjipe...  

På 6.12.2016 den 22.36, Cata skrev:

Har ikke funnet noen som er av rette slaget jeg... :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2016 den 22.36, Cata skrev:

Helt enig! Men de lages nok veldig forskjellig. Her heter de ikke kakemenn, men julemann(a) og de blir laget med kulturmelk, det vet jeg ikke om alle blir? :klo:

Ja, ja jeg er vokst opp med de og det er noe av det beste jeg vet. :nigo: 

Ha en strålende dag Sauen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jerle skrev:

:5:  Jeg må ha dem som minner om spekulasi i smaken. Da tenker jeg på min bestemor som alltid hadde det liggende i kjøkkenbenken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det stadig i ett. I dag står det litt huslige sysler på programmet (enten kortmakeri eller baking - må ha kaffe før jeg klarer å bestemme meg), før jeg skal i bursdag i ettermiddag. :jepp: 

På 8.12.2016 den 9.26, Jerle skrev:

Helt enig! Men de lages nok veldig forskjellig. Her heter de ikke kakemenn, men julemann(a) og de blir laget med kulturmelk, det vet jeg ikke om alle blir? :klo:

Ha en strålende dag Sauen! :)

Takk-takk :) Her er det stort sett strålende, men travle, dager for tiden. :jepp: 

På 8.12.2016 den 17.43, Cata skrev:

:5:  Jeg må ha dem som minner om spekulasi i smaken. Da tenker jeg på min bestemor som alltid hadde det liggende i kjøkkenbenken. 

Spekulasi? Hva i all verden er det? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...