Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen :kaffekopp: 

Joda, det står bra til her. :jepp:  Men veldig mye som skjer nå. Nærmer meg slutten på høstens to travleste uker. :bond: Jeg har følelsen av at absolutt alt har havnet på samme tid... Så jeg er på farten store deler av dagene nå. Og de få stundene jeg er hjemme ligger jeg rett ut i sofaen eller godstolen, og ser TV og spiller HayDay. :veslejenta:  Og om jeg ikke hadde nok på programmet fra før, så har leverprøvene og blodtrykket bestemt seg for å kødde litt igjen og, slik at jeg må legge inn hyppige legetimer i en allerede full timeplan. :sukk: 

I går kveld var det høstens store kulturelle opplevelse. Fantastisk å høre stemmen til en veldig kjær artist igjen. :strix:  I dag skal jeg til byen det meste av dagen. Det kommer foreningsfolk fra Trøndelag på besøk til foreningen her. Så da må jeg ned for å tilbringe dagen med dem. :strix: I morgen skal det rigges til julemesse. Og lørdag er det julemesse. Så har jeg en liten oppgave på søndag. Men fra mandag blir det rolig. Da har jeg bare fire dager jeg har booket før jul. Så da blir det bare å pusle og kose seg i mitt eget tempo fram til årets koseligste tid. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:regn::regn::regn: Straks klar for å dra til byen for å hjelpe til på julemessa. Ikke akkurat julestemning ute. :regn:  Men-men, det blir nok en fin og travel dag. :jepp:  Jeg skal stort sett sitte og skrive i loddbøker. Så jeg har vel en av de roligste jobbene der i dag. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag morgen, seks kuldegrader ute, holkeføre - og starten på ei uke hvor det er kun to avtaler på blokka. Ei uke hvor jeg bare kan pusle rundt i vanlig sauetempo igjen. :strix: Mulig jeg legger inn en bytur en kveld. Jeg har lyst til å dra på kino for å se Børning2... 

På 5.11.2016 den 11.27, Cata skrev:

Ha en fin dag på messa. 

Det ble en veldig fin dag. :bolledeig: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble langt mer effektiv enn jeg hadde tenkt, og det er jeg veldig glad for i dag. Fikk jaget ut alle de hybelkaninene som hadde formert seg og levd det glade liv i Fjøset de to siste ukene. Julemesseforberedelser og husarbeid går ikke sammen for min del. Så da var det litt å ta igjen i går. :sjenert:   Men i dag kan jeg bare kose meg inne og hjemme hele dagen. Det eneste jeg må gjøre er å ta oppvasken og gjøre ren kattedoen. Også må jeg ta på broddene, og tusle en tur til postkassa. :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybelkaniner ja... De har full fest hos meg også. Kanskje ordne opp i det i dag? :klo: Siden jeg allikevel kanskje må ha pc-en i nærheten i tilfellet det blir jobbing. Vi får se. Ryggen har klaget litt etter litt uheldige snømåkebevegelser, så den hadde nok satt pris på trening (eller gåtur, men det utgår på dette føret) for å mykes opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke spesielt god på å sove lenge om morgenen. Og var gledelig overrasket da jeg våknet 8.50 i dag. Det var jo to timer mer søvn enn normalt. :jepp: 

Ellers går livet sin gang her i Fjøset. Jeg har det godt. :jepp:  Og denne helga har vært ekstra god. 50-årsdag hos bestisen på lørdag. Og Tapas og kino sammen med Fuggel'n i går :bolledeig:   

I går fikk jeg også pakket inn de julegavene som er kjøpt (og fått oversikt over det som mangler). Og jeg innser at gavelisten min er altfor lang. En opptelling viste at det er over 50 personer som står på gavelisten min. Bare nærmeste familien skal ha 17 gaver. Også kommer husverten, gode hjelpere her i Vennesla, barndomsvenner, venner fra diverse steder jeg har bodd osv... Så i år kutter jeg de aller fleste vennegavene. I år blir det bare de nærmeste vennene som jeg faktisk ser regelmessig som får gaver. 

På 8.11.2016 den 10.30, Roadrunner skrev:

Hybelkaniner ja... De har full fest hos meg også. Kanskje ordne opp i det i dag? :klo: Siden jeg allikevel kanskje må ha pc-en i nærheten i tilfellet det blir jobbing. Vi får se. Ryggen har klaget litt etter litt uheldige snømåkebevegelser, så den hadde nok satt pris på trening (eller gåtur, men det utgår på dette føret) for å mykes opp litt.

Tusen takk for en herlig ettermiddag i går. Lenge siden jeg har ledd så mye og så godt (gapskratt og lett forkjølelse medførte også diverse hostekuler...) :skratte:  Platt og enkel humor passer meg godt. :jepp:  Men hvordan gikk det med ryggen din etter en forestilling med vippesete?

På 10.11.2016 den 9.05, Jerle skrev:

:vinke: Håper du nyter rolige dager i fjøset.  :klemmer:

Takk :klemmer: Ja, jeg nyter dagene. Ikke mange avtaler i boka mi fram til jul nå. Masse tid til å gjøre det jeg har lyst til (og orker) når jeg vil... :jepp: 

På 13.11.2016 den 1.35, loffen skrev:

En ullen klem fra meg. :icon_lol:

:klemmer:

:klemmer: Tusen takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går, Sauen!

God mat, koselig selskap og morsom film. Fin søndag ettermiddag!
Ryggen har vært litt stiv ei ukes tid, men gikk greit med vippesetet i går, ble i alle fall ikke noe verre. Stiv i dag også, men beveger meg så godt jeg kan. Blir dog ingen spinning i dag, blir overtidsjobbing i stedet. Jaja, håper vi nå kommer i mål med det som har hengt over her et par uker, så jeg kan lukke den saken. Hadde vært godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kino er koselig! :smilbla:

Jeg håper du stryker meg fra lista!! Hjelpe meg Sau, sånn kan du ikke holde på!  :kyss:  :ler:
Vi kan heller sende hverandre en god klem og satse på at vi treffes snart igjen. Det hadde vært noe det. :smilbla:

Ha en fin dag i fjøset, håper været er bedre hos deg enn hos meg. :regn: Jeg har gått en tur med dunjakka på, ikke smart. :svett: Svett og våt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Roadrunner skrev:

Takk for i går, Sauen!

God mat, koselig selskap og morsom film. Fin søndag ettermiddag!
Ryggen har vært litt stiv ei ukes tid, men gikk greit med vippesetet i går, ble i alle fall ikke noe verre. Stiv i dag også, men beveger meg så godt jeg kan. Blir dog ingen spinning i dag, blir overtidsjobbing i stedet. Jaja, håper vi nå kommer i mål med det som har hengt over her et par uker, så jeg kan lukke den saken. Hadde vært godt!

Håper du får avsluttet den saken på jobb snart ja. Ikke noe greit med sånne ting som setter fritiden på vent i ukevis... 

Men godt at ryggen ikke ble verre av vippesetet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, loffen skrev:

Kino er koselig! :smilbla:

Jeg håper du stryker meg fra lista!! Hjelpe meg Sau, sånn kan du ikke holde på!  :kyss:  :ler:
Vi kan heller sende hverandre en god klem og satse på at vi treffes snart igjen. Det hadde vært noe det. :smilbla:

Ha en fin dag i fjøset, håper været er bedre hos deg enn hos meg. :regn: Jeg har gått en tur med dunjakka på, ikke smart. :svett: Svett og våt. :fnise:

Hadde vært veldig koselig å møtt deg igjen snart ja. :klemmer: 

Og det kommer ikke noen gave i din retning i år. ;) Får satse på julekort tenker jeg... 

Er nok like vått her og i dag :regn: Fin dag til å holde seg inne. :jepp: Og dunjakke høres fryktelig varmt ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen. :kaffekopp:

Værmeldinga sier at jeg visstnok skal få se sola i dag. Vi får vente og se om værmeldinga har rett...

Ingen store planer i dag. Jeg tror bestisen kommer en tur snart (så jeg får skynde meg og ta oppvasken før hun kommer). Også må jeg en tur på butikken. Tenkte å ta den butikken som ligger et stykke unna, slik at jeg får litt trim samtidig. :jepp:  Og utover det har jeg tenkt å gjøre ingenting... :jepp:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tegn på sol her så langt. Gammelt jungelord: Når Kielferga tuter tre ganger ved ankomst, vet du at tåka ligger tjukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 14.11.2016 den 12.59, loffen skrev:

Jeg håper du stryker meg fra lista!! Hjelpe meg Sau, sånn kan du ikke holde på! 

Den gjelder for meg også dersom jeg skulle befinne meg på en eller annen liste. Prioriter familien, du. Stryk med nyspisset penn - ellerno'. Du kan jo ikke drive og gi halve verden julegaver, selv om det er koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp::kaffekopp: 

:regn:  og rykter om såpeglatte veier. Og en stuptrøtt sau er langt nede i kaffekopp nr 2. :Gjesp: Jeg kunne sovet lenge i dag, men den skrotten min vil ikke sove lenge den... :sukk: 

Ja-ja, jeg våkner vel når jeg kommer meg ut. I dag er det onsdag, og da er det onsdagslunsj sammen med gode venner. :bolledeig:  

22 timer siden, Daria skrev:

Lite tegn på sol her så langt. Gammelt jungelord: Når Kielferga tuter tre ganger ved ankomst, vet du at tåka ligger tjukk...

Det jungelordet skal jeg legge meg på minne. Men jeg antar at hvis jeg hører Kielferga tute tre ganger her, så sier vel heller jungelordet at den båten er kraftig ute av kurs...

9 timer siden, Cata skrev:

Den gjelder for meg også dersom jeg skulle befinne meg på en eller annen liste. Prioriter familien, du. Stryk med nyspisset penn - ellerno'. Du kan jo ikke drive og gi halve verden julegaver, selv om det er koselig. 

Du står og på lista over de som får julekort i år. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, dvs de to "små", vil gjerne bare ha julekort i år. Du trenger ikke å sende noe, de får så mye allikevel! Det skal ikke være slik at all din tid og penger går til å finne gaver til alle. Vi vet du er glad i oss alikevel. ;) (Vi er i alle fall glad i deg. :sjenert: )

Og så håper vi selvfølgelig at våre veier krysses snart igjen, det er ikke alltid så lett å få til! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jerle skrev:

Vi, dvs de to "små", vil gjerne bare ha julekort i år. Du trenger ikke å sende noe, de får så mye allikevel! Det skal ikke være slik at all din tid og penger går til å finne gaver til alle. Vi vet du er glad i oss alikevel. ;) (Vi er i alle fall glad i deg. :sjenert: )

Og så håper vi selvfølgelig at våre veier krysses snart igjen, det er ikke alltid så lett å få til! :klemmer: 

Tusen takk for at dere forstår. : :klemmer:  Jeg har nå fått ned julegavelista til å kun inneholde familie, husverten, han i kjelleren hos husverten og de tre nærmeste vennene. Og det kjennes veldig godt. Nå klarer jeg å glede meg over over å handle og pakke julegaver igjen. Jeg elsker å gi gaver, men ble plutselig bare sittende og se apatisk på lista mi. Det ble bare altfor mye for en sau uten energi... 

Ja, jeg håper vi møtes igjen snart. Det hadde vært så koselig. :klemmer: Jeg er glad i dere, og savner dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...