Skravla Skrevet 14. januar 2022 #4301 Del Skrevet 14. januar 2022 Jeg er fremdeles litt der at å gå tur uten mål og mening føles "bortkastet". Men å gå en omvei til butikken fungerer bra. Men i dag var det slitsomt å gå... Ingen omvei når verden er en skøytebane og all grusen ligger godt under is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. januar 2022 #4302 Del Skrevet 14. januar 2022 Jeg er jo oppvokst med turgåing som høyt verdsatt søndagsaktivitet som har verdi og mening i seg selv. Jeg så ikke nødvendigvis verdien selv alltid, men arv og miljø lar seg ikke fornekte over tid Da "Gå tur. Hver dag. " var det mest konkrete legen hadde å komme med for krystallsyken, fikk det mer mening - og pasientlydigheten trumfer jo det meste Stavene har vært kjekke å ha på mer enn en måte den siste uka - egentlig bedre enn brodder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 15. januar 2022 Forfatter #4303 Del Skrevet 15. januar 2022 Gikk samme halvtimes runden som i går. Og da er jeg bittelitt sprekere enn om jeg hadde blitt på sofaen. Og i morgen er jeg bedt med på en liten båltur i skogen. Vet hvor vi skal, og det er maks 20 minutter å gå hver vei, så det burde gå bra. Ikke minst tror jeg det blir bra for hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. januar 2022 Forfatter #4304 Del Skrevet 16. januar 2022 Og det ble en nydelig solskinnsdag i skogen. Og nå er det bare å tilbringe resten av kvelden under teppe på sofaen. Eselet skal på besøk til en kompis i kveld. Han vil gjerne ha meg med, men jeg orker ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. januar 2022 Forfatter #4305 Del Skrevet 18. januar 2022 God morgen Veldig fornøyd med dagen i går. Eselet hadde fri, og brukte mye av dagen på å rydde og ordne her hjemme. Fikk unna masse av de tingene jeg ikke klarer. Så nå øyner jeg håp om at det kan bli et ryddig hjem her etterhvert. I dag har jeg lovet å være støttekontakt for ei som skal til frisøren. Angst gjør det umulig å gå alene. Og jeg har tid til å være med jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 18. januar 2022 #4306 Del Skrevet 18. januar 2022 Så deilig med en effektiv dag med god hjelp! Trengs her også, selv om jeg trenger mer et spark bak en direkte hjelp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. januar 2022 #4307 Del Skrevet 18. januar 2022 *sender et spark i retning fjærkreet* *alltid hjelpsom* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #4308 Del Skrevet 19. januar 2022 *sparker også Fuggel’n bak* Gårsdagens støttekontaktjobb sitter i kroppen i dag. Den trigget fatiguen skikkelig. Så foreløpig har jeg mer enn nok med å se TV og drikke kaffe. 🤪 Satser på at det går seg til etterhvert, slik at jeg får gjort litt husarbeid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. januar 2022 #4309 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg er i gang med en tv-og-te-økt nå - vi får kalle det en stafett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 19. januar 2022 Forfatter #4310 Del Skrevet 19. januar 2022 Daria skrev (1 time siden): Jeg er i gang med en tv-og-te-økt nå - vi får kalle det en stafett Jepp, vi kjører stafett i dag. Har fått gjort det mest nødvendige av husarbeid nå, og er igang med en ny etappe TV og te nå (kaffekvoten ble overskredet tidlig på formiddagen ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 20. januar 2022 Forfatter #4311 Del Skrevet 20. januar 2022 Liker ikke helt matbudsjettet jeg hadde før jul. Jeg har sløst. Så nå har jeg satt et tak for hvor mye jeg skal bruke på mat framover. Og jeg har skrevet meny for den kommende uka. Så får vi se om jeg får det til å gå opp Og lunsj med ei venninne i byen om ei stund inngår ikke i den potten. Det går av potten fir fornøyelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. januar 2022 #4312 Del Skrevet 20. januar 2022 Å spise ute handler ikke om mat og har dermed ingenting med matbudsjettet å gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 21. januar 2022 Forfatter #4313 Del Skrevet 21. januar 2022 Bytur i går gir en tungstartet sau i dag. Men jeg har planer etterhvert… Daria skrev (21 timer siden): Å spise ute handler ikke om mat og har dermed ingenting med matbudsjettet å gjøre Godt du er enig med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. januar 2022 #4314 Del Skrevet 21. januar 2022 Daria skrev (21 timer siden): Å spise ute handler ikke om mat og har dermed ingenting med matbudsjettet å gjøre Finnes det noen som ser annerledes på det? Er ikke dette opplagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. januar 2022 #4315 Del Skrevet 21. januar 2022 Roadrunner skrev (8 minutter siden): Finnes det noen som ser annerledes på det? Er ikke dette opplagt? Jeg vil jo påstå det, men jeg har aldri helt skjønt meg på budsjetter og den slags. (Spise ut, derimot - der er jeg dreven...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 21. januar 2022 #4316 Del Skrevet 21. januar 2022 Spise ute, konserter og reiser - der opereres det sjelden med budsjetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 23. januar 2022 Forfatter #4317 Del Skrevet 23. januar 2022 (endret) Rusletur i park med ville og tamme dyr i går. 🐆🦓🦒🐅🦍 En nydelig tur i fint vær. Men hadde problemer med å holde munnen lukket et par ganger. Har jo lært at man ikke skal blande seg inn i andres barneoppdragelse… Altså når en mor lærer barna om ulike aper, og påstår at de store svarte apene som Julius er gorilla, da holder det hardt å holde gapskratten inne. Og når det er en halv time til parken stenger, og guttungen sitter midt i et blomsterbed og hyler at han vil hjem - da bærer man ikke ungen bort for å se om giraffene er ute… Endret 23. januar 2022 av Sauen Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 24. januar 2022 Forfatter #4318 Del Skrevet 24. januar 2022 Dagens viktigste gjøremål er unnagjort. Og rullegardina i hodet har gått ned. Sofaen resten av dagen Også har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg kan få (og bør ta) en fjerde dose med koronavaksine. Bare å bukke og takke, og vente til det har gått tre måneder siden tredje dose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. januar 2022 #4319 Del Skrevet 24. januar 2022 Sauen Shaun skrev (21 timer siden): Rusletur i park med ville og tamme dyr i går. 🐆🦓🦒🐅🦍 En nydelig tur i fint vær. Men hadde problemer med å holde munnen lukket et par ganger. Har jo lært at man ikke skal blande seg inn i andres barneoppdragelse… Altså når en mor lærer barna om ulike aper, og påstår at de store svarte apene som Julius er gorilla, da holder det hardt å holde gapskratten inne. Og når det er en halv time til parken stenger, og guttungen sitter midt i et blomsterbed og hyler at han vil hjem - da bærer man ikke ungen bort for å se om giraffene er ute… Det er da jeg med glede konstaterer at dette overhodet ikke er mitt problem og vandrer videre, godt fornøyd med egne livsvalg... Sauen Shaun skrev (19 minutter siden): Også har jeg fått brev fra sykehuset om at jeg kan få (og bør ta) en fjerde dose med koronavaksine. Bare å bukke og takke, og vente til det har gått tre måneder siden tredje dose Klare anbefalinger fra helsevesenet er det som regel greit å følge. Da jeg tok tredje dose, ble jeg spurt om jeg ville ha Pfeizer eller Moderna - vi anbefaler Moderna. Jeg skulle hatt ganske god bakgrunnskunnskap og sterke grunner for å velge noe annet da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #4320 Del Skrevet 27. januar 2022 ufattelig hvor mye kaffe som går ned mens man tenker, grubler og planlegger (det må bli te resten av dagen). Funderer på om det blir utflukt for å se på dyr i morgen eller lørdag (eller begge dager). Må se litt mer på værmeldinga før jeg bestemmer meg. Handleliste og middagsliste er også skrevet. Veldig godt å stå opp om morgenen, og vite hva vi skal ha til middag. Men sliter med fantasien når listene skal skrives. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå