AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #81 Skrevet 11. desember 2013 Har nylig flytta til en treroms på Rødtvet i påvente av famiieforøkelse, og er kjempefornøyd! Joda, det er høyblokker her også, men dem blir man fort vant til - nå synes jeg faktisk de har en god del sjarm. De er ihvertfall ikke i betong sånn som de grusomme greiene på Ammerud. Og det er mest lavbebyggelse, det er bare den ene raden med blokker ned mot Trondheimsveien. For meg betyr det _mye_ at det er så nært marka (og før du kommer dit er det koselige byggefelt med rekkehus og eneboliger). Har skolen og barnehagen som nærmeste nabo, og det ser ut som det er en god blanding av etnisiteter, ingen tydelig overvekt i noen retning. Det er stort sett stille og fredelig og kjennes trygt. Det er støtt unger ute og leker uten tilsyn i skolegården etter skoletid, så det ser ut til at folk synes det er greit å la ungene gå ut uten følge. Var veldig skeptisk til Groruddalen før - fordi mitt inntrykk var basert på "indre" Groruddalen (Furuset og Alnabru, og utsikten fra flybussen langs Trondheimsveien - deprimerende greier, ihvertfall for en som egentlig skulle bodd lenger ut på landet). Men etter å ha vært på en del visninger har jeg oppdaget at kantområdene kan være riktig hyggelige. Rødtvet/Tonsenhagen/Årvoll/Kjelsås er i den kategorien, Bøler/Oppsal også. Og bydel Grorud er ikke så hårreisende dyrt som en del andre steder. Anonymous poster hash: c1cbc...40e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #82 Skrevet 11. desember 2013 Greit, Søndre Nordstrand, men alle vet at det er på Holmlia muslimer bor. Om det er 50% innvandrere totalt på hele søndre nordstrand, så er det garantert MINST 50% på holmlia. Jada..det er så flott der. Alle smiler og holder hender. Barna leier hverandre til skolen. Psychosis; ON. Feil! Dette er det alle som aldri har vært på Holmlia TROR. Fakta er imidlertid at det er andre områder i bydelen (Mortensrud og Bjørndal- områder som ikke en gang er i gangavstand fra Holmlia) som har de virkelig store innvandringsandelene, og som trekker innvandrerandelen i bydelen opp. På selve Holmlia bor det faktisk ikke så veldig mange flere innvandrere enn i Oslo generelt, vårt borettslag er for eksemepel klart dominert av unge norske akademikerpar med barn. Jeg lenket tidligere til en tabell som viser andelen minoritetsspråkloige på de forskjellige Osloskolene. Denne tabellen viser ganske klart at barneskolen på Bjørndal (med 72,6 % innvandrerelever) og barneskolen på Mortensrud (med 94,3 % innvandrerelever) har langt flere "brune barn" enn hva vår nærskole Hallagerbakken (som ligger midt på Holmlia, 5-10 minutter fra Holmlia senter) har, med sine 50,4 % minoritetsspråklige. Slutt å spre propaganda og vranglære dere som åpenbart ikke vet hva dere snakker om! Anonymous poster hash: 0a389...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #83 Skrevet 11. desember 2013 Skolene på Østensjø anbefales! Altså Oppsal, Godlia, Trasop osv. Det er et veldig fint og stille område, og det bor mange, mange barnefamilier her, og også en del eldre folk. Nær marka er det også! Anonymous poster hash: 81b46...69f Mulig dette har endret seg, men jeg har hørt at det er ganske sprengt kapasitet på barneskolene? (og tbanelinja, men det er jo en annen sak) grunnet ganske stor innflytting av barnefamilier på "kort" tid? Apropos Holmlia og andre steder som har togforbindelse(altså ikke tbane); er disse i rute og går uten problemer, eller er det like mye surr som med NSB? Jeg bor sentralt, men har problemer med å komme med med eks flytog etc til gardermoen på sommerstid ofte da det er oppgraderinger osv på linjene. Samme med tbanelinjer; man setter inn buss for tbane i endel måneder pluss minus. Gjelder dette også lokaltogene? Anonymous poster hash: 10081...429
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2013 #84 Skrevet 11. desember 2013 Mulig dette har endret seg, men jeg har hørt at det er ganske sprengt kapasitet på barneskolene? (og tbanelinja, men det er jo en annen sak) grunnet ganske stor innflytting av barnefamilier på "kort" tid? Apropos Holmlia og andre steder som har togforbindelse(altså ikke tbane); er disse i rute og går uten problemer, eller er det like mye surr som med NSB? Jeg bor sentralt, men har problemer med å komme med med eks flytog etc til gardermoen på sommerstid ofte da det er oppgraderinger osv på linjene. Samme med tbanelinjer; man setter inn buss for tbane i endel måneder pluss minus. Gjelder dette også lokaltogene? Anonymous poster hash: 10081...429 Lokaltoget mellom Skøyen-Ski er en del av østbanen og er derfor ofte innstilt på grunn av vedlikehold og oppgraderinger, spesielt om sommeren har store deler av linjen vært stengt, samt i en del av helgene resten av året. Det settes inn buss for tog, men det er fryktelig irriterende å bruke mye mer tid til å komme seg til/fra. Heldigvis bor jeg ikke slik at jeg er avhengig av tog i det daglige lenger men merker det godt når jeg skal besøke familie/venner. Anonymous poster hash: 7cbad...c87
Gjest FuturePrimitive Skrevet 11. desember 2013 #85 Skrevet 11. desember 2013 Feil! Dette er det alle som aldri har vært på Holmlia TROR. Fakta er imidlertid at det er andre områder i bydelen (Mortensrud og Bjørndal- områder som ikke en gang er i gangavstand fra Holmlia) som har de virkelig store innvandringsandelene, og som trekker innvandrerandelen i bydelen opp. På selve Holmlia bor det faktisk ikke så veldig mange flere innvandrere enn i Oslo generelt, vårt borettslag er for eksemepel klart dominert av unge norske akademikerpar med barn. Jeg lenket tidligere til en tabell som viser andelen minoritetsspråkloige på de forskjellige Osloskolene. Denne tabellen viser ganske klart at barneskolen på Bjørndal (med 72,6 % innvandrerelever) og barneskolen på Mortensrud (med 94,3 % innvandrerelever) har langt flere "brune barn" enn hva vår nærskole Hallagerbakken (som ligger midt på Holmlia, 5-10 minutter fra Holmlia senter) har, med sine 50,4 % minoritetsspråklige. Slutt å spre propaganda og vranglære dere som åpenbart ikke vet hva dere snakker om! Anonymous poster hash: 0a389...4ac Holmlia skole (73,7% med annet morsmål enn norsk) Mortensrud er helt villt med over 90% Ja, din skole har "bare" 50,4% som ligger bittelitt over snittet i Oslo. Selv synes jeg det er ekstremt, når definisjonen av ghetto er "innvandrerandel over 50%" Hva om man ikke får barna inn på Hallangerbakken da, men Rosenholm med 72%? Hallangerbakken skole er jo også en barneskole. Hvilken skole flytter barna over til når de begynner på ungdomsskolen?
Alina X Skrevet 11. desember 2013 #86 Skrevet 11. desember 2013 Greit, Søndre Nordstrand, men alle vet at det er på Holmlia muslimer bor. Om det er 50% innvandrere totalt på hele søndre nordstrand, så er det garantert MINST 50% på holmlia. Jada..det er så flott der. Alle smiler og holder hender. Barna leier hverandre til skolen. Psychosis; ON. Jeg tror avataren din og den ekte deg er ganske nære i intelligensnivå.
Anabelle Skrevet 11. desember 2013 #87 Skrevet 11. desember 2013 Skolene på Østensjø anbefales! Altså Oppsal, Godlia, Trasop osv. Det er et veldig fint og stille område, og det bor mange, mange barnefamilier her, og også en del eldre folk. Nær marka er det også! Anonymous poster hash: 81b46...69f Takk for info, ting kan jo forandre seg i løpet av et par år, men hvis situasjonen er den samme om to års tid er det veldig sannsynlig at vi blir værende i området. Bor på Høyenhall (like ved Skøyenåsen) nå, og stortrives som sagt. 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 16. desember 2013 #88 Skrevet 16. desember 2013 Jeg tror avataren din og den ekte deg er ganske nære i intelligensnivå. Lavmål. Skjerp deg.
Binta Ba Skrevet 16. desember 2013 #89 Skrevet 16. desember 2013 Holmlia skole (73,7% med annet morsmål enn norsk) Mortensrud er helt villt med over 90% Ja, din skole har "bare" 50,4% som ligger bittelitt over snittet i Oslo. Selv synes jeg det er ekstremt, når definisjonen av ghetto er "innvandrerandel over 50%" Hva om man ikke får barna inn på Hallangerbakken da, men Rosenholm med 72%? Hallangerbakken skole er jo også en barneskole. Hvilken skole flytter barna over til når de begynner på ungdomsskolen? Og barn som er halvt norske med far eller mor fra Sverige så vel som Pakistan havner på "annet morsmål enn norsk", "ikke etniske norske i mindretall" osv osv. Kan være verdt å vite i diskusjoner som dette. 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 16. desember 2013 #90 Skrevet 16. desember 2013 (endret) Og barn som er halvt norske med far eller mor fra Sverige så vel som Pakistan havner på "annet morsmål enn norsk", "ikke etniske norske i mindretall" osv osv. Kan være verdt å vite i diskusjoner som dette. Nå sprer du løgner - bevisst eller ubevisst. Det som kan være verdt å vite i diskusjoner som dette er fakta, noe du har et lemfeldig forhold til. Minoritetsspråklige barn defineres her som barn med annen språk- og kulturbakgrunn enn norsk, med unntak av barn som har samisk, svensk, dansk eller engelsk som morsmål. http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/nouer/2010/NOU-2010-7/3/4.html?id=606160 Endret 16. desember 2013 av FuturePrimitive
Binta Ba Skrevet 16. desember 2013 #91 Skrevet 16. desember 2013 Nå sprer du løgner - bevisst eller ubevisst. Det som kan være verdt å vite i diskusjoner som dette er fakta, noe du har et lemfeldig forhold til. Minoritetsspråklige barn defineres her som barn med annen språk- og kulturbakgrunn enn norsk, med unntak av barn som har samisk, svensk, dansk eller engelsk som morsmål. http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/nouer/2010/NOU-2010-7/3/4.html?id=606160 Da trekker jeg tilbake den om svensk.
Gjest slettetbruker Skrevet 8. februar 2014 #92 Skrevet 8. februar 2014 Bærum er ikke Oslo heller da. Anonymous poster hash: 4cfa6...f87 Nei, jeg vet det. eh.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå