Gå til innhold

Posttraumatisk stressyndrom

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og gå gjerne til en sykepleier for støttesamtaler, men du trenger åpenbart noe mer på sikt. Jeg ventet 1,5 år på riktig behandling.

Anonymous poster hash: 2263f...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om vegetoterapi

Anonymous poster hash: 2263f...0a0

Hvorfor burde dette avskaffes?

Anonymous poster hash: 25e2b...fa1

Skrevet

Sjansen er selvsagt større for at en psykolog har peiling enn at en sykepleier har det, men i TS sitt tilfelle så har hun jo egentlig ingen andre alternativ enn å prøve med den behandleren hun har fått. Det er umulig å oppdrive lister over flinke psykologer, så det er ikke bare å flytte mange mil for korrekt behandling. Noen av oss kan ikke velge og vrake i behandlere..

Metakognitiv terapi praktiseres forresten også av sykepleiere. Jeg hadde selv ikke noe utbytte av det, men har i utgangspunktet mer tro på det enn kognitiv terapi. I alle fall til traumer.

Anonymous poster hash: c2ceb...39e
Skrevet

Jeg har slitt med PTSD i 30 år og trodde jeg måtte leve med det resten av livet. 15 timer med metakognitiv terapi gjorde sitt for meg og jeg er nå frisk.

Anonymous poster hash: 22f46...463
  • Liker 1
Skrevet

Har lest litt, usikker på om det vil være noe for meg. Jeg sliter ikke med tankespinn eller særlig negative tanker. Jeg har angst som "lammer", i tillegg til at den gir uro som gjør at jeg ikke sover. Men tankene mine har det fint, problemet ligger ikke der.

Anonymous poster hash: 25e2b...fa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...