Gå til innhold

Lite/ingen kroppspress blant menn - urettferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kvinner opplever veldig mye kroppspress for tiden. Vi skal ikke være tjukke/lubne. Menn har ikke slikt kroppspress. De kan spise så mye de vil, uten at det påvirker særlig. De kan som regel se ut slikt de ønsker. Er ikke det urettferdig?

Anonymous poster hash: b10d4...2f2
Videoannonse
Annonse
Gjest Sagarmatha
Skrevet

Når du sier det, vi opplever intet press vi. Livet er en drøm fra du står opp til du legger deg.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er uenig med deg i det du sier. Du må ikke glemme at det finnes menn som er naturlig tynne (ikke syltynne) som har såpass rask forbrenning at det krever at man spier veldig mye mat for at de skal legge på seg. Ikke minst når det kommer til utseendet må man ikke glemme at menn får oftere høre at de ikke er bra nok fordi de ikke er høy nok, noe man skjelden hører om kvinner. For eksempel, hvis en mann er 177/178 cm høy, da er han for lav fordi han er litt kortere enn gjennomsnittshøyden. Høyde er ikke noe man kan endre på slik som med vekt! Verden er ikke rettferdig, men man må nesten bare gjøre det beste ut av situasjonen man er i :)

Anonymous poster hash: e6d13...cae
  • Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Hvor selvsentrert er du som tror at det bare er kvinner som opplever kroppspress?

• Liker 24
Skrevet

Jeg er uenig med deg i det du sier. Du må ikke glemme at det finnes menn som er naturlig tynne (ikke syltynne) som har såpass rask forbrenning at det krever at man spier veldig mye mat for at de skal legge på seg. Ikke minst når det kommer til utseendet må man ikke glemme at menn får oftere høre at de ikke er bra nok fordi de ikke er høy nok, noe man skjelden hører om kvinner. For eksempel, hvis en mann er 177/178 cm høy, da er han for lav fordi han er litt kortere enn gjennomsnittshøyden. Høyde er ikke noe man kan endre på slik som med vekt! Verden er ikke rettferdig, men man må nesten bare gjøre det beste ut av situasjonen man er i :)

Anonymous poster hash: e6d13...cae

Er fullstendig uenig angående høyde. Som du sier er ikke dette noe man kan gjøre med, og da kan man leve med det. En lav gutt kan f.eks. trene på seg litt muskler, og dermed bli meget attraktiv.

Å være overvektig er noe HELT annet. Det kan man gjøre noe med, og kvinner føler hele tiden et enormt press på seg pga. dette. Dette har ikke gutter.

• Liker 1
Skrevet

Er fullstendig uenig angående høyde. Som du sier er ikke dette noe man kan gjøre med, og da kan man leve med det. En lav gutt kan f.eks. trene på seg litt muskler, og dermed bli meget attraktiv.

Å være overvektig er noe HELT annet. Det kan man gjøre noe med, og kvinner føler hele tiden et enormt press på seg pga. dette. Dette har ikke gutter.

Er du gutt selv, siden du vet hvilket press de opplever?

Anonymous poster hash: 3dab2...7ab

Skrevet

Er du gutt selv, siden du vet hvilket press de opplever?

Anonymous poster hash: 3dab2...7ab

Hvilket press har gutter, egentlig? De kan se ut som de vil som regel.

Skrevet

Hvor selvsentrert er du som tror at det bare er kvinner som opplever kroppspress?

Gutter kan sikkert oppleve press, men ikke like stort som hos oss kvinner. En gutt kan gjerne være litt kraftig.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Gutter kan sikkert oppleve press, men ikke like stort som hos oss kvinner. En gutt kan gjerne være litt kraftig.

Det er høyst individuelt hvor stort press man opplever. I disse fitness-tider tviler jeg ikke et sekund på at spesielt unge menn opplever enormt mye press. Det er en grunn til at anabole steroider er så utbredt. Vet du forresten hvor mye jobb som kreves for å opprettholde en sixpack?

I bunn og grunn handler det om hvilket press man legger på seg selv, og hva man lar seg påvirke av. At du synes at menn kan se ut som de vil er ikke synonymt med at det er slik mange av dem opplever det selv. Enten de tror de er for lave, for tynne, har for lite hårvekst, eller tror de har liten penis så er det ikke nødvendigvis lett å være gutt heller. Det er definitivt et bilde av idealmannen også, og det er ikke like oppnåelig for alle.

Endret av Raindrops
  • Liker 7
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg blir litt oppgitt over tonen i HI. Det er ikke et mål at menn skal utsettes for større press på kropp og utseende, bare fordi enkelte kvinner da vil føle seg bedre. Fokuser heller på å fjerne de elementene som gjør deg misfornøyd med egen kropp, kjøp produkter som frontes av modeller som er "annerledes", og lær å gi litt mer faen. Alle vinner.

• Liker 3
Skrevet

Det er høyst individuelt hvor stort press man opplever. I disse fitness-tider tviler jeg ikke et sekund på at spesielt unge menn opplever enormt mye press. Det er en grunn til at anabole steroider er så utbredt. Vet du forresten hvor mye jobb som kreves for å opprettholde en sixpack?

I bunn og grunn handler det om hvilket press man legger på seg selv, og hva man lar seg påvirke av. At du synes at menn kan se ut som de vil er ikke synonymt med at det er slik mange av dem opplever det selv. Enten de tror de er for lave, for tynne, har for lite hårvekst, eller tror de har liten penis så er det ikke nødvendigvis lett å være gutt heller. Det er definitivt et bilde av idealmannen også, og det er ikke like oppnåelig for alle.

Bryr kvinner seg virkelig om sixpack? Ingen får jo se de likevel.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Men hvorfor er det urettferdig? Det er heller urettferdig at kvinner har mer kroppspress enn at menn har mindre kroppspress.

.

Gjest Raindrops
Skrevet

Bryr kvinner seg virkelig om sixpack? Ingen får jo se de likevel.

Tror du menn virkelig bryr seg om alt det tullet kvinner henger seg opp i da? Det tviler jeg på. Som sagt så handler det i bunn og grunn om det presset man legger på seg selv, og hva man lar seg påvirke av.

• Liker 2
Skrevet

Vi kvinner opplever veldig mye kroppspress for tiden. Vi skal ikke være tjukke/lubne. Menn har ikke slikt kroppspress. De kan spise så mye de vil, uten at det påvirker særlig. De kan som regel se ut slikt de ønsker. Er ikke det urettferdig?

Det kan diskuteres i hvilken grad menn opplever kroppspress, men hvis du synes det er så plagsomt med kroppspresset på kvinnekroppen, hvorfor lar du det gå inn på deg? Hvis det å se på Photoshoppede bilder av allerede underernærte modeller i moteblader gjør kvinners selvfølelse dårligere, hvorfor kjøper dere da disse motebladene?

Skrevet (endret)

Vel, du hadde syntes det var greit å renne rundt på byen med en kar på 200kg?

Endret av Gjest
  • Liker 3
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Ingen mennesker opplever mer press enn det de selv tillater.

• Liker 4
Skrevet

Her motsier du jo egentlig deg selv. "Bare å legge på seg litt muskler" indikerer jo en oppfatning av at gutter bør ha muskler og er på ingen måte uvanlig i dag. Altså har du en forestilling om hva slags type kropp menn bør ha for å være attraktive, samtidig som du i åpningsinnlegget påstod at menn ikke opplever kroppspress.

Og man trenger ikke titte langt for å skjønne at også menn har kroppspress. Idealet i dag er relativt muskuløst kombinert med en veldig lav fettprosent. Jeg tror ikke du skjønner hva som skal til for å opprettholde en høy muskelmasse kombinert med en lav fettprosent, men jeg kan fortelle deg at det som regel krever en høyere innsats enn å opprettholde et kvinnelig ideal.

Anonymous poster hash: 0f681...e04

• Liker 7
Skrevet

Jeg har alltid hatt komplekser for å være heller dårlig utstyrt. Dolkestøtet kom da jeg omsider våget å være med en jente, hvor hun bekreftet at det var en skuffende opplevelse. Nå er jeg så redd for å bli ledd av at jeg avstar hele greia.

Lite kroppspress blant menn sier du? Vel jeg har kjent på dette siden jeg var ung, er i dag over 40 og helt alene. Tror du det er lett?

Anonymous poster hash: 23978...917
  • Liker 2
Skrevet

For det første - dette handler jo om kvinners preferanser. Hvis kvinner var like nazi på hvordan menn så ut, så ville det vært samme kroppspress på menn. Selvsagt har kjekke menn en fordel og kvinner bryr seg om høyde osv. Men jevnt over tar en kvinne en mann som har alle kvalitetene hun ser etter og er mer midt på treet utseendemessig. Mange kvinner som klager over dette gjør de samme valgene selv fordi det ligger i deres natur.

Et eksempel er feminister som har klaget over at det er halvnakne damer på forsiden av både manneblader og kvinneblader. Enkelte magasiner har respondert ved å sette halvnakne menn på forsiden et par ganger, men da kjøper ikke kvinner det. Så det forblir status quo - manneblader viser snertne kvinner og kvinneblader har guider om hvordan man blir en snerten kvinne.

Jeg synes for så vidt ikke det er noen krise, fordi det simpelthen bare reflekterer hvordan menn og kvinner er forskjellige. Kvinner prioriterer å bli begjært.

For det andre, menn opplever mange former for press som kompenserer for mindre kroppspress. Det gjelder selvtillit, sosial status, utdannelse og karriere.

For menn gjelder det som regel å komme inn i en god sirkel. Gjøre seg vant til å prate med jenter, god utdannelse, god karriere, godt nettverk, god jobb, gode sosiale evner, få erfaring med kvinner, bli komfortabel med kvinner osv. De som faller utenfor faller helt utenfor. De har ikke selvtillit til å ta initiativ overfor kvinner, hvilket er essensielt.

Så nei, menn har det ikke lettere. De faller inn i "vinnere" og "tapere" og man må være i vinner-kategorien for å få en attraktiv dame.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...