Gå til innhold

Hvordan snakker du med partneren om sex?


Gjest ghej75

Anbefalte innlegg

Det krever litt fingerspitzgefuhl....

Det handler om å lese den andre og å lære vedkommende å kjenne. Det handler om ordforråd, kroppspråk, mimikk og øyekontakt. Og det handler om å kunne formidle dette på en måte som ikke blir kleint eller flaut. Greier man å få den andre til å lette på sløret på en sånn måte at han/ hun ikke føler seg ille berørt, flau eller utrygg, har man nådd målet.

VIKTIG! Dette handler om fortrolighet i største grad og da må man vise seg verdig den tilliten man får. Dødssynden her er å plapre eller utlevere den som gir deg det han/ hun ikke gir hvem som helst.

De fleste er redde for å fortelle om sitt mest intime "jeg" fordi man er redd for å bli avvist, latterliggjort eller kalt for pervers. Man bør derfor legge fra seg det meste av moralisme og fordommer i forhold til sexualitet når man skal kommunisere om slike ting. Man skal huske at man har èn munn og to ører, som igjen betyr at man bør lytte mer enn man snakker. Å være en god lytter, er en kunst. Men gode lyttere har mange fortrolige venner. ;-)

Fortrolighet er en gave. Sett pris på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sagarmatha

Hehe, takk for input!

Det er interessant å høre fra andre, jeg for min del har ikke helt funnet den magiske nøkkelen enda. Tror en stor terskel er at jeg ikke klarer å rasjonalisere for meg selv hvorfor jeg liker hva jeg liker (ikke at det er en bestemt ting, men alt sammen i større eller mindre grad), og da føler jeg meg utrolig dum rett og slett, når jeg skal prøve å fortelle om det. Det er så dypt jeg klarer å grave i det. Rasjonelt sett ser jeg ingen problemer med å si det, jeg stoler på kjæresten min og jeg vet jeg ikke blir dømt på noen som helst måte.

Får prøve å ta det gradvis, og pushe meg selv litt over tid :).

Den eneste måten å bli bedre på det man ønsker å bli bedre i/på, er å utfordre den utfordringen. Man kommer ikke bort fra det å klatre i høyder om man ønsker å bli kvitt høydeskrekken. Er problemet spiseforstyrrelse må man faktisk eksponere seg for mat. Slik er det med alle utfordringer i livet. Det samme gjelder deg og dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...