Gå til innhold

Hvordan snakker du med partneren om sex?


Gjest ghej75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bare sier det, men jeg har en uvane med å nærmest si alt jeg tenker på :P



Anonymous poster hash: a009e...325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sofaen når all elektronikk er slått av og vi bare prater. Da spør jeg henne om det er noen fantasier hun vil prøve ut eller varianter av det, som "hvilke sex stillinger vil du gjøre mer av i helgen" også er praten i gang, da.



Anonymous poster hash: 3dd72...203
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker helt åpent om sex, når som helst egentlig. Det kan være alt fra "teknisk prat" til småflørting som gjør oss litt kåte mens vi spiser middag. Snakker på sms, på Skype, på epost, mens vi sitter i sofaen, rett før sex, rett etter sex, i heisen, mens vi kjører bil osv. Selvfølgelig ikke når andre hører oss. Vi er åpne om alle fantasier (i hvert fall er jeg det, og han sier han er det også, men jeg kan jo ikke lese tankene hans) og alt vi ønsker. Snakker ofte, etter sex, om hvordan det var, hva som var ekstra godt/fint/bra og hva som kanskje ikke var så bra. Vi har et relativt "avansert" sexliv og kan bruke flere timer på aktiviteter vi vet fører til sex og selve sexen. Vi er også veldig bevisste på å holde sexlysten oppe i en hektisk hverdag og sender hverandre sms'er og eposter, og hvisker ting til hverandre, som gjør oss litt småkåte.



Anonymous poster hash: b0007...374
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om sex ofte, vi. Er ikke flaut eller ubehagelig; er bare naturlig for oss å snakke åpent om det. :) Vi forteller hverandre hva vi liker og ikke liker, og er veldig ærlige med hverandre. Det er nøkkelen til et godt sexliv; ærlighet og åpenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting vi aldri gjør, forresten, er å hinte. Det fører bare til at den som hinter blir frustrert fordi hintene ikke blir oppfattet og den som mottar blir frustrert fordi h*n merker at det er noe, men ikke skjønner hva. Hinting gjør man på rommet sitt alene, her hos oss, det gjelder alle.



Anonymous poster hash: b0007...374
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut å ha et så utrolig åpenhjertig forhold på dette området. Har det alltid vært så enkelt for dere å snakke om det eller har dere åpnet dere mer med tiden?

Det er klart det har kommet litt med tiden, men det kom ganske tidlig. Det er likevel helt unikt for dette forholdet for oss begge, ingen av oss har vært sånn med tidligere partnere. Men vi snakker også utrolig lett sammen om alle andre tema.

Anonymous poster hash: b0007...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea93

Når som helst. Under frokosten, under middagen, mens vi ser på TV, mens vi bare prater, på bilturer etc. Og ofte etter sex når vi ligger og slapper av. Da går det mest på hva som var bra/spennende/annerledes akkurat den gangen. Har veldig lite filter for hverandre, det er deilig. Det som kickstartet åpenheten vår var da vi bodde i hvert vår land i tre måneder da jeg studerte utenlands (da hadde vi bare vært sammen et par måneder). Vi begynte å sende hverandre fantasier i novelleform og det åpnet opp dialogen veldig! Og gjorde avstanden lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sier det rett ut, er heldigvis åpne om det meste :fnise:

Utenom onani tydeligvis, nevner jeg det blir han bare rar! Uansett om det er om meg eller han :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt, det er vi helt åpne om :P

Åh, sier du det? Skulle tro det var det mest "pinlige" man kunne snakke om.

Så snedig :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sagarmatha

Helt uproblematisk å si hva jeg synes, liker og ønsker. Trår selvsagt varsomt i starten. Er du tøff nok til å stå naken foran din partner, så bør du også kunne trene deg opp til å fortelle h*n hva som får blodet ditt til å strømme fortere gjennom kroppen. Det meste vil selvsagt bli kommunisert på en ikke-verbal måte, men det kan være greit for begge om man tør være litt direkte.

Skulle gjerne sett at flere kvinner kunne vært mer åpen om hva deres preferanser er, selvsagt annet enn i sin vennegjeng. Det er svært få som kan lese tanker dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sagarmatha

Mm, det er en fin ting, derfor jeg startet denne tråden. For det snakkes mye om at man må kommunisere, men lite om hvordan det kan gjøres (sammenlignet med det overveldende antallet med teknikktråder).

Jeg digger når menn er helt åpne, da åpner jeg meg mye lettere også. Men er ikke alle menn som er det heller.

Forresten, ingen som tør å innrømme at de er SJENERTE her? Alle synes det er heeelt cool å prate med partneren om sex? ;)

Visst er jeg sjenert, men det er som regel i opptakten til et "forhold". Når man har kommet over de innledende kneikene så er det i grunn ikke mye å være flau/sjenert over. Selvsagt er det individuelle forskjeller her.

Skal jeg kunne gjøre en god jobb må jeg vite hva partneren min liker. Livet er for kort til å gjette seg til det hele tiden. "Prøv og feil" kan selvsagt gi noen spennende, interessante og humoristiske opplevelser, men få ting gleder meg mer enn direkte tale.

"Hvordan du skal gjøre det"? Tenk ut det som er din største fantasi, og si det til partneren din så ordrett som du klarer. Hvis dere ikke har sex innen 2 minutter så skal du få 18 kilo sjokolade av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så vanskelig. Jeg åpner munnen, sier det jeg tenker på, lukker munnen og venter på respons. Basert på responsen vil jeg åpne munnen igjen, og formidle min respons på hennes respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...