Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal jeg tolke dere riktig og sammenfatte alt dette så skal man ikke dra en dritt inn i stuen, kan ikke slå feil det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6.9.2016 den 11.33, Leo skrev:

Men det meste kan tydeligvis a) males hvitt, b) beises i fargen "drivved" eller tilsvarende, c) kles med kontaktplast eller, i et anfall av skikkelig galskap, d) spraymales turkis. Evt. i kombinasjon. Og kan man få klemt på litt såkalt "bling bling" så er det et pluss. Av og til får jeg lyst til å skrive kommentarer som "Kontaktplast er så jævlig stygt!", "Male den sjenken? Er du sinnsyk!?!" eller "Shabby Chic er sååå forrige tiår". Finn på noe annet!". Men jeg gjør det jo ikke... Ble nemlig kastet ut av en annen interiørgruppe på FB fordi jeg påpekte noen putetrekk som var så harry at jeg fikk krampe... De hadde trykk som sa noe slikt som at "Det er mannens oppgave å tjene pengene og kvinnens oppgave å bruke dem" :ler: 

Denne gruppa ass. Innimellom så dukker det opp noe bra, men stort sett er det rææl.

Her  om dagen så var det ei som la ut bilde av en fantastisk skjenk i jugendstil, med et par fine detaljer som gjorde at den skilte seg ut. Hun skrev at den var pusset opp og bilder var i kommentarfeltet.

Hun og mannen hadde rett og slett fjernet det som gjorde skjenken spesiell, pusset den ned og malt den hvit. Fikk lyst til å gråte. Plutselig så den ut som den var kjøpt på skeidar.

Anonymkode: 28b9d...4a4

• Liker 14
Skrevet

Er litt forskjell på hva jeg hater og hva jeg er lei.

Venninnene mine har typ Hay-stoler og -puter, Muuto dots, Missoni gjestehåndkle på badet, Klimt Der Küss på veggen, kubus-lysestaken til by lassen, grå Bolia-sofa, disse husene med lys i, Voluspa-duftlys overalt, og Omaggio-vasen står vel fremdeles på noen bord. Veggene nå skal være blå eller grønnblå, men det er gjerne litt grått fremdeles på soverommet. Og nå skal selv det mest dillete hjem ha et snev av industriell stil med disse lampene som bare er en stor, gammeldags Edison-pære (gjerne Muuto sin mer clean plastversjon, kan ikke være for røff). Det er egentlig fine hjem, men det går jo så inflasjon i trendene at man blir fryktelig lei. Jeg skulle ha sånn Edisonpære-lampe selv, men har valgt det bort utelukkende fordi det rakk å bli for stort før jeg rakk å kjøpe den.

Nå er min stil plutselig så jævlig i vinden og brettet utover alle interiørbladene at hjemmet mitt kommer til å se sååå mainstream og 2016 ut om et år da, da sitter dere her og er drittlei av alt jeg driver med :fnise:  Ikke lett hverken å følge eller å ikke følge trender, hehe.

• Liker 10
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne gruppa ass. Innimellom så dukker det opp noe bra, men stort sett er det rææl.

Her  om dagen så var det ei som la ut bilde av en fantastisk skjenk i jugendstil, med et par fine detaljer som gjorde at den skilte seg ut. Hun skrev at den var pusset opp og bilder var i kommentarfeltet.

Hun og mannen hadde rett og slett fjernet det som gjorde skjenken spesiell, pusset den ned og malt den hvit. Fikk lyst til å gråte. Plutselig så den ut som den var kjøpt på skeidar.

Anonymkode: 28b9d...4a4

Ja, det er ikke alt som bør males. Selv kjøpte jeg et møbel for ikke så lenge siden som planen var å male (Så ut som beiset/lakkert furu av nyere dato på de litt dårlige mobilbildene på finn.no), men vel hjemme (Fikk noen til å hente det for meg) så viser det seg å være italiensk håndtverk i heltre valnøtt. Kan ikke male det selv om det strengt tatt ikke passer så godt inn her. For å ødelegge slike ting med maling er jo tross alt noe av det verste jeg ser! :ler:

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, made4u skrev:

Skal jeg tolke dere riktig og sammenfatte alt dette så skal man ikke dra en dritt inn i stuen, kan ikke slå feil det...

Men du kan jo ikke sammenfatte alt som "hates" av samtlige som har skrevet her, for alle har jo forskjellig smak. Jeg "hater" bare en brøkdel av det som er nevnt her, jeg.  Tråden er dessuten ikke tenkt som noen slags rettesnor for hva man kan og ikke kan ha i huset sitt, den er kun for moro skyld, og noe av det artigste er jo å se hvor forskjellige preferanser folk har. :) 

• Liker 11
Skrevet
8 timer siden, made4u skrev:

Jo, det kan det. For da ville det vært ekstrem-minimalisme, og det hater vi. :tongue:

Skrevet
20 timer siden, Sobril skrev:

Det er godt vi er forskjellige. Jeg elsker det, og har nettopp tapetsert med tekstilstrie fra 70-tallet i stua :P

Joda, sant det. For meg har det ikke egentlig med estetikken å gjøre, men med minner og negative assosiasjoner. :) 

Gjest Bossa Nova
Skrevet
8 timer siden, made4u skrev:

Det verste jeg vet er sånne ungkars-innredninger med en gigantisk TV og en sofa, og det er alt :fnise:

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det verste jeg ser er Shabby chic 

Skrevet
3 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Det verste jeg vet er sånne ungkars-innredninger med en gigantisk TV og en sofa, og det er alt :fnise:

Legg til  "maskuline" gardiner i beige og sort. Gjerne med slike kinesiske tegn. Er en stund siden jeg så slike sist, men det var knall husker jeg :P

Skrevet

Skilt eller bokstaver på veggen med L O V E,  E L S K    eller annet dritt.

Anonymkode: 861c7...449

• Liker 4
Skrevet

Det jeg haaaater er: furu møbler, kirsebærmøbler, SKINNSOFA (!) Svart skinnsifaer det verste!

Ellers alt i 80/90 tall stil

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, Sobril skrev:

Legg til  "maskuline" gardiner i beige og sort. Gjerne med slike kinesiske tegn. Er en stund siden jeg så slike sist, men det var knall husker jeg :P

Og med matchende sengetøy, med samme kinesiske tegnene, det var bærre lækkert!

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skilt eller bokstaver på veggen med L O V E,  E L S K    eller annet dritt.

Anonymkode: 861c7...449

De begynner å sige inn i gjenbruksbutikker nå,  så det er håp :)

Men, på den annen side så får vel bokstavene og skiltene nye hjem på den måten og så er vi like langt! :nigo:

Skrevet
På 7.10.2016 den 12.12, Helena83 skrev:

Sånne møbler kommer ikke inn i mitt hus :overrasket: Er sikkert mange som liker de, men jeg synes de er grusomme!

Elsker slike møbler, kunne hatt huset fullt. 

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Margit Spat skrev:

Det er en stund siden jeg har vært i denne tråden nå. Kan det virkelig stemme at ingen ennå har nevnt pynteananas som denne: https://www.google.no/search?q=ananas+interiør&client=safari&hl=nb-no&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjYnYivss3PAhVrDZoKHcTGAHkQ_AUIBygB&biw=1024&bih=672#imgrc=k0C6FkP50te5eM%3A De er jo aldeles fryktelige! 😖

Jodda, den har vært nevnt, da de først begynte komme. ;)

Gjest Margit Spat
Skrevet
3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Jodda, den har vært nevnt, da de først begynte komme. ;)

Det var da enda godt! Jeg var et øyeblikk redd for at jeg var alene om å undres over den trenden der ;)  

Skrevet

Hodeskaller:pirat:

Hodeskaller trykket på puter, kopper og andre ting plager meg ikke så mye - det er bare en sånn "ville ikke hatt det selv"-greie. Men disse hodeskallene-figurene i sølv, svart, kobber osv, i mer eller mindre naturlig størrelse... Det er noe av det hesligste jeg har sett på interiørfronten:kvalm:

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Ullgenser skrev:

Hodeskaller:pirat:

Hodeskaller trykket på puter, kopper og andre ting plager meg ikke så mye - det er bare en sånn "ville ikke hatt det selv"-greie. Men disse hodeskallene-figurene i sølv, svart, kobber osv, i mer eller mindre naturlig størrelse... Det er noe av det hesligste jeg har sett på interiørfronten:kvalm:

Ja, skjønner ikke helt greia med det. Er ikke så kult med "døde mennesker" :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...