Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?

Malum

Anbefalte innlegg

Begynner å bli lei av at folk skal klistre kontaktplast med marmor på absolutt alle overflater de kan finne. Bordet ditt fra IKEA ser ikke mer eksklusivt ut. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

42 minutter siden, Audrey Hepburn skrev:

Begynner å bli lei av at folk skal klistre kontaktplast med marmor på absolutt alle overflater de kan finne. Bordet ditt fra IKEA ser ikke mer eksklusivt ut. 

hahaha :laugh: Er jo litt enig egentlig. Men verre er med kjøkkenbenk, trapp?!  Det der kan jo bare ikke være holdbart over tid. Også reviews som "neida, jeg har fornyet trappa med kontaktplast for over 2 måneder siden og det er fortsatt like fint".

2 måneder er jo ingenting da woman, snakk med meg om ett år :P:angry:

Anonymkode: cb58a...985

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, damer over 60! :jepp: 

Anonymkode: 6c88a...01b

Ser ikke slikt tull hos de damene som jeg kjenner på 60+ så tviler på det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Bossa Nova skrev:

Jeg hater at jeg ikke klarer å finne ensfarget sengetøy. Vanlig, i bomull og relativt rimelig. Hvorfor må alt være i mønster på sengetøyfronten?

Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i ensfarget, rundt 200 kr.?

Vet ikke prisen men har handlet ensfarget på KID både til enkelt og dobbelt dyner

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, missLynch skrev:

Sofaer som er så overfylt av pynteputer at det ikke er teoretisk mulig å skvise seg ned i sofaen.

Kähler-vasene med striper. Nå MÅ da dette ta slutt?? Ser ikke en boligannonse hvor disse ikke er med som styling.

Kähler-lysestaker utformet som hus. Har mottatt to stk selv, og håper de snart blir knust ved et "uhell" av 1-åringen :lur:

At alt skal være hvitt. Jeg er så lei av hvitt. Få inn litt farger!! Sjøgrønt, dus oransje, blånyanser, rødt, hva-som-helst.

Jeg viste faktisk ikke hva de vasene var før jeg fikk en til jul i fjor.

(hvit og sølv) Syns den er helt ok fin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hahaha :laugh: Er jo litt enig egentlig. Men verre er med kjøkkenbenk, trapp?!  Det der kan jo bare ikke være holdbart over tid. Også reviews som "neida, jeg har fornyet trappa med kontaktplast for over 2 måneder siden og det er fortsatt like fint".

2 måneder er jo ingenting da woman, snakk med meg om ett år :P:angry:

Anonymkode: cb58a...985

Haha, det høres også helt grusomt ut! Tenker det fortsatt ser fint ut når den begynner å bli slitt i kantene :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue
Den 29.8.2016 at 0.24, NuckingFutz skrev:

Tyggegummikuler = spot on! Aner ikke om "hang it all" er den originale, men nå er den iallefall utvannet. Har kopier overalt, til og med på Clas Ohlson og sikkert også Biltema :fnise:

Det tar VELDIG av når boligmagasinene reklamerer for de samme greiene om og om igjen. Hang it all knaggene var i hvert eneste nummer i hvert eneste blad i en laang periode. Og det er ikke rart at det finnes kopier når "alle" skal ha den samme tingen. Plutselig har alle som er interessert i interiør den samme knaggrekka, den samme sofaen, de samme lampene, den samme benkeplata på kjøkkenet. Det blir litt vel likt. Jeg leser ikke interiørmagasiner så ofte, men min mor synes det er kjempekjekt å lese om møbler og sånt. Hun abonnerte på en del forskjellige boligmagasiner i en periode, men hun forstod fort at hun bare trengte ett abonnement for å fatte at det var hvite vegger og dansk design som var inn. Hele tiden. Ingen unntak. Også roterer de litt på shabby chic, minimalisme, industrielt og "loppemarkedprosjekt" boliger. Innholdet er det samme, det er bare noen enkelte varer som kommer på markedet og blir skiftet ut en gang i blant. Nå er jo disse lampene med bare en lyspære som dingler i all sin enkelhet veldig inn, så får se hvor lang tid det tar før det blir å se overalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎30‎.‎08‎.‎2016 at 0.54, CoolSistah skrev:

Men noe av det verste jeg vet er gulldetaljer; gullkraner på vasken, grønne skap med gullknotter, pyntedusker og absolutt alt av vaser og sånt i gull. Uææ, får helt fnatt! Heldigvis er det ikke så mange som har det sånn lengre da. 

Grønt og "gull" er på full fart inn igjen og har vært det en stund! ;)

Ellers får jeg også hetta av denne trenden med kontaktplast på alt mulig. Det ser akkurat ut som det det er, nemlig billig plastfolie. Og å lime det utenpå skapdørene når man for eksempel har et heltrekjøkken er jo rene galskapen. For ikke å snakke om på kjøkkenbenken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. september 2016 at 11.33, AnonymBruker skrev:

Dette har garantert blitt nevnt, men jeg hater sånne bokstaver med "Home" og "love" og diverse kleine sitater. Sistnevnte er jo ofte malt/klistra på veggene. Home? Vet du ikke hvor du er? Og er du engelsk?

Jeg har skikkelig lyst til å kjøpe sånne og skrive STUE og GANG og sånn bare for å være morsom, men det blir jo stygt det også! :P 

Anonymkode: 6d650...131

Det minner meg om kollegaen min. Hun fikk "Prinsesse" til å sette i vinduskarmen av sin meget interiørinteresserte svigerinne for en 10-års tid siden da trenden var relativt ny. Kollegaen min hatet bokstavene men måtte ha dem framme for svigerinnen kom ofte på besøk og hun ville ha blitt dødelig fornærmet og laget familiedrama hvis bokstavene ble tatt bort. 

Så kollegaen min gjorde en sport ut av å finne så mange anagrammer av prinsesse som mulig. Og så skyldte hun på at mannen hadde tørket når svigerinnen bestyrtet oppdaget det sto Pisserens i vinduet :ler2:

Endret av Inocybe
Glemte en del av en setning
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.8.2016 at 18.27, Bossa Nova skrev:

Jeg hater at jeg ikke klarer å finne ensfarget sengetøy. Vanlig, i bomull og relativt rimelig. Hvorfor må alt være i mønster på sengetøyfronten?

Er det noen her som vet hvor jeg kan få tak i ensfarget, rundt 200 kr.?

Du får ikke kvalitets-sengetøy til den prisen. Ser du ber om tips til kun kr 200. Jeg tillater meg likevel å tipse om at kvalitetsleverandøren Høie har flere ensfargede sengetøysett. F.eks. dette i lyseblått til 400,- kr. De har også disse tre fargene til samme pris.

De har ensfarget sengetøy i flere prisklasser, blant annet dette dyre settet i grått til 1200,-. Det er såpass dyrt pga det er en lin-og-bomullsblanding. Lin gjør sengetøyet ekstra slitesterkt og fuktabsorberende.

Anonymkode: ed965...354

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Arktis skrev:

Veggord er det verste jeg ser, og det skaper ikke stemning, det dreper stemning. #kosemoseoverdose 

Signerer denne. De kleineste er de man typisk ser hos mødre og mammabloggere som dyrker barna sine som hobbyer a'la: "I asked God for a daughter, he gave me a princess", "A mother holds her children's hand for a while, but their hearts forever". Samme med skilt på barnerom med prins og prinsesse: "A beautiful prince sleeps here", akkompagnert av diverse remedier med kroner :fnise: 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er gøy at så mange hater hvite vegger, høyglans kjøkkeninnredning og grå sofaer. Det er ikke disse tingene som gjør et hjem upersonlig og smertelig trendy, det er at folk ikke kan style det til sin egen stil. De kan ikke legge til sine egne detaljer fordi mange ikke eier egen stil. Alle disse tingene er bare basisting som kan styles rimelig kult og personlig hvis man har et øye for det, og er villige til å legge litt personlighet i det. Jeg har alle disse tingene (inkludert en Omaggiovase i gull, skrekk og gru!), og ingen kommer inn i vår leilighet og sier den ikke er kjempefin og personlig innredet. Den er nok ikke alles smak, men den er virkelig en visuell versjon av vår personlighet.

Problemet er at nordmenn generelt sett ønsker å bo i en boligannonse og har alt for mye penger å bruke på interiør.

Endret av Cathj
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, Cathj skrev:

Problemet er at nordmenn generelt sett ønsker å bo i en boligannonse og har alt for mye penger å bruke på interiør.

Jepp! Og så ender de opp med å kjøpe de samme, gjerne svært overprisede, tingene på de samme stedene. Men god smak kan som kjent ikke kjøpes for penger ;) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Cathj skrev:

Det er gøy at så mange hater hvite vegger, høyglans kjøkkeninnredning og grå sofaer. Det er ikke disse tingene som gjør et hjem upersonlig og smertelig trendy, det er at folk ikke kan style det til sin egen stil. De kan ikke legge til sine egne detaljer fordi mange ikke eier egen stil. Alle disse tingene er bare basisting som kan styles rimelig kult og personlig hvis man har et øye for det, og er villige til å legge litt personlighet i det. Jeg har alle disse tingene (inkludert en Omaggiovase i gull, skrekk og gru!), og ingen kommer inn i vår leilighet og sier den ikke er kjempefin og personlig innredet. Den er nok ikke alles smak, men den er virkelig en visuell versjon av vår personlighet.

Tror du er inne på hovedårsakene til at hjemme blir så like.

Når man har penger nok og vil ha det fint rundt seg, men ikke har egen stil eller smak kopierer man bare bloggerne og interiørbladene. Det som skurrer litt hos meg er alle disse menneskene som åpenbart har estetisk sans og en interesse for interiør, men som later til å mangle en egen kreativ gnist som våkner underveis og vil påvirke. Det blir for meg omtrent som om en fantastisk dyktig kunstmaler skulle være fullt tilfreds med å kopiere andres malerier og ikke føle behov for å skape noe eget, men det er kanskje fordi jeg selv har overflod av kreativitet. De to tingene henger kanskje ikke alltid sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker høyere makter for at jeg ikke trenger bokstavene "HOME" i vinduskarmen for å vite at jeg er hjemme..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra slike ordtak skrevet på veggen i hjemmet til folk, gjerne på engelsk.. Vet ikke hvorfor, det bare oppleves litt tacky. Hadde det kanskje stått noe helt absurd, som f.eks "I am allergic to gluten" eller noe annet uforutsigbart, så hadde jeg kanskje likt det bedre :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...