Gå til innhold

Hvilke interiørdetaljer hater du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen, hvorfor må dere ha tremønstret laminat? Hva er galt med å velge en laminat som ikke er fake-et eller annet?

Fordi vi egentlig ønsket oss heltre, men hadde ikke budsjett til det. Alternativet var å la de 30 år gamle beleggene og vegg-til-veggteppene være som det var. Og jeg kan ikke tenke meg noe annet enn tregulv, spesielt ikke når vi ønsket samme gulv i hele leiligheten.

Hva slags laminat tenker du på som ikke er "tre"? :)

Vi fant ut at vi ville gå for et relativt billig laminatgulv. Vi fikk lagt det samme gulvet i hele leiligheten for en brøkdel av prisen til parkett eller heltre. Ulempen men billig laminat (for uten at dyrere laminat strengt talt er penere) er at det er nok så vanskelig å legge. Mannen er en dyktig tømrer, men brukte tid på å få lagt det pent. Dersom det er noen millimeter høydeforskjell i gulvet merkes det når man går over laminaten.

For å svare på tema er jeg med i den gjengen som får fnatt av snirklete skrift på vegger eller gjenstander. Spesielt på engelsk eller fransk. Det samme med bokstaver her og der. Nye, "gamle" ting, spesielt med engler på. Sittemøbler i skinn. Rom som er overlesset med nips. Rom som er innredet etter tven, eller hele rom som er laget for å se på tv i (og sånn sett mener jeg egentlig min egen stue, men inntil vi får fatt i en annen sofa må den se ut slik jeg liker det dårligst..).

Anonymous poster hash: 22183...e4d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du må skrive "home" på veggen for å minne deg selv på hvor du er, så har du ikke et særlig hjemmekoselig hjem.

Faller vel litt i samme kategori som folk som tatoverer eget navn på kroppen for å ikke glemme det.

• Liker 1
Skrevet

Faller vel litt i samme kategori som folk som tatoverer eget navn på kroppen for å ikke glemme det.

Ikke nødvendigvis, det har en funksjon som ID om det skulle skje en noe og man ikke har lommeboka på seg.

Anonymous poster hash: 88585...802

• Liker 4
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Ikke nødvendigvis, det har en funksjon som ID om det skulle skje en noe og man ikke har lommeboka på seg. Anonymous poster hash: 88585...802

Hahahahaha! Beste kommentaren i dag!!!!!!

Skrevet (endret)

Ikke nødvendigvis, det har en funksjon som ID om det skulle skje en noe og man ikke har lommeboka på seg.

Lurer på om noen faktisk har fulgt opp dette og tatovert på kontaktdetaljer.

Endret av Marie90
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Lurer på om noen faktisk har fulgt opp dette og tatovert på kontaktdetaljer.

Det skal jeg gjøre. Så får jeg be til høyere makter om at jeg ikke trenger å flytte eller bytte telefonnummer :fnise:

Skrevet

Det skal jeg gjøre. Så får jeg be til høyere makter om at jeg ikke trenger å flytte eller bytte telefonnummer :fnise:

Du får stryke over og tatovere på nytt hvis uhellet skulle være ute og du får ny adresse. Husk å tatovere et sted du har god plass til korreksjoner. :)

• Liker 4
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Du får stryke over og tatovere på nytt hvis uhellet skulle være ute og du får ny adresse. Husk å tatovere et sted du har god plass til korreksjoner. :)

Får begynne øverst på ryggen og jobbe meg nedover. Og helst en liten notis på hånden om at de får sjekke ryggen for oppdatert kontaktinformasjon!

Skrevet

Tatoveringer har blitt brukt som en slags identifikasjon i århundrer, og mange ukjente lik kan bli lettere identifisert av en tatovering. Har du navnet ditt går det enda raskere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det letteste bare er å ha en chip under huden, slik vi gjør med hunder og katter.

• Liker 4
Skrevet

Englemotiv på gardiner, puter, duker.. Fysj!

Anonymous poster hash: 4bb51...35a

• Liker 6
Gjest Bolledeig
Skrevet

SÅ ENIG!

De fleste materialer er helt i orden bare de ikke utgir seg for noe annet.

Litt relatert: Designkopier. Uetisk og harry. Har du ikke råd til Konglen, ikke kjøp en kopi heller.

Designmøbler som er over 75 år gamle er fullt lovlig å designe replikaer av, etter norsk lov. En del andre land har kortere opphavsrettperioder (bla. UK som har 25 år). Så veldig "uetisk" er det ikke, med mindre man også mener det er "uetisk" å gi ut gamle bøker/gammel musikk osv fritt når beskyttelsesperioden er over. Jeg er vel ellers for så vidt enig i at da kan man ofte komme minst like godt ut av det ved å kjøpe pent brukte møbler i stedet, siden en god del av dem som kjøper slikt blir lei og skal bytte ut ting etter kort tid likevel :)

Skrevet

Shabby Chic, blomsterprint, engler, "gammle" klokker, bokstaver som former ord, ordtak som er klistret/malt på veggen, og hus hvor ALT er hvitt.

(nå sier jeg veldig i mot meg selv, da jeg har bokstaver på soverommet, på hyllen over sengen. De er dog ikke like koselige for hvermansen som de er for meg og gubben. :fnise: )

Anonymous poster hash: d74e2...3fa

Ja. Gorre heslig.

• Liker 1
Skrevet

Designmøbler som er over 75 år gamle er fullt lovlig å designe replikaer av, etter norsk lov. En del andre land har kortere opphavsrettperioder (bla. UK som har 25 år). Så veldig "uetisk" er det ikke, med mindre man også mener det er "uetisk" å gi ut gamle bøker/gammel musikk osv fritt når beskyttelsesperioden er over. Jeg er vel ellers for så vidt enig i at da kan man ofte komme minst like godt ut av det ved å kjøpe pent brukte møbler i stedet, siden en god del av dem som kjøper slikt blir lei og skal bytte ut ting etter kort tid likevel :)

Går beskyttelsestid på musikk ut?? Jeg trodde at om man hadde laget en sang så eigde man den for evi og alltid, og dersom noen vil lage en nyere versjon eller feks. låne melodien så må de betale for det. Du hører jo stadig om artister som blir anklaget for plagiat.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

• Liker 1
Gjest Seajewel
Skrevet

Gjennomsiktige plastikkspisestoler

Glassbord spisebord

Kunst bare for å vise at man har penger

Svarte møbler, svarte gardiner, svart gulvteppe, svart svart svart overalt blir for mye

Plakater på veggene, ikke innrammete

Furuhelvete er fælt, men ikke på hytta, men foretrekker tømmerstil på hytta

Psykedeliske gulv fra syttitallet

Utstoppa dyr og elghoder på veggen

Jeg kunne lagd en lang liste...

Skrevet

Går beskyttelsestid på musikk ut?? Jeg trodde at om man hadde laget en sang så eigde man den for evi og alltid, og dersom noen vil lage en nyere versjon eller feks. låne melodien så må de betale for det. Du hører jo stadig om artister som blir anklaget for plagiat.

Anonymous poster hash: 29305...2ba

Enten så er det 70 år fra du laget den, eller så er det vel 70 år etter din død at musikk/film som du har komponert er noe du har eierskap og råderett over. Det var jo noe greier der når det nærmet seg så lenge etter Walter Disney sin død.

Anonymous poster hash: 826b1...167

• Liker 1
Skrevet

Misliker minimalistiske hjem, kinesiske tegn, bokstaver og skrift på veggene. Furu gjør vondt i sjelen det og.

Synes fransk stil kan være veldig pent, men da uten alle disse englene, stjernene og putene overalt, for å nevne noe. Alt med måte :)

Men nå som det snart er jul. Hva er greia med all den hvite julepynten? Julen skal være rød :sur:

• Liker 1
Skrevet

Sånne "spanske" buer over dørene og ditto vifter i taket.

Bardisk med barstoler hjemme hos folk.

• Liker 7
Skrevet

Skal aldri ha sånne bokstaver.. om jeg ikke har plass og råd til å skrive "Dra til helvete"

Hvitt interiør er bare trist.

Kan jeg anbefale gerilja-broderier?

Hvite interiører fatter og begriper jeg meg ikke på.

Det ser ut som man 1)bor inne på en sykehusavdeling eller at man 2) har sterkt ADHD med konsentrasjonsproblemer så alt må gå i ett sånn at man ikke blir overstimulert eller 3) ikke tør å ha noen egen identitet som synes der man bor.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...